Vegetarisk och Vegansk kost

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
12 januari 2010 kl. 23:34
natsukashi Kille, 60 år

Vi har inga blåbär hemma, men den verkade fan god. Nu blev jag sugen på den istället. :I

QWERDF 33 år

6 783 forumsinlägg

Skrivet:
12 januari 2010 kl. 23:38
QWERDF 33 år

Sluta plåga mig...
Jävlar vad jag ska baka i helgen.

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
12 januari 2010 kl. 23:44
natsukashi Kille, 60 år

Citat från YouCriedWolf


Citat från natsukashi

Vi har inga blåbär hemma, men den verkade fan god. Nu blev jag sugen på den istället. :I

Väl beprövad, väldigt enkel och god.
Hade du vetat vem jag var hade jag kunnat ge den mitt goda ord :)


Du kan ge den ett gott ord även om jag inte vet vem du är. ;>

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
13 januari 2010 kl. 00:04
natsukashi Kille, 60 år

Haha, en till som inte är en mästare på att baka? Jag måste lära mig för i sommar så ska jag stå och baka bröd och bakelser klockan sex på morgonen till ... ja, sent.

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
13 januari 2010 kl. 00:11
natsukashi Kille, 60 år

Jag är uppenbarligen också en jävel då jag lyckades med fullkorns-pirogdeg första gången jag gjorde det (och det var nog andra gången jag bakade själv någonsin).
Däremot så tar jag sjuuuukt lång tid på mig när jag bakar, och så hatar jag att ha kladdiga fingrar. :I
Håller mig till vanlig matlagning. 8)

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
13 januari 2010 kl. 01:59
natsukashi Kille, 60 år

Jordnötssmör var inte så gott i kladdkaka, det funkar men det var inte så awesome som jag hade hoppats på. :c

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
13 januari 2010 kl. 02:01
natsukashi Kille, 60 år

Äsch, det hade kunnat funka! Att ha kokos i smeten var nice däremot. Ger finare arom!

theblackicicle Tjej, 36 år

1 386 forumsinlägg

Skrivet:
13 januari 2010 kl. 11:26
theblackicicle Tjej, 36 år

men usch vad sugen jag blev på kaka nu...
blåbärskakan, muffins, snoddas/mumsmums/kärleksmums... *drool*

lsidhjkjh Tjej, 32 år

2 983 forumsinlägg

Skrivet:
13 januari 2010 kl. 17:10
lsidhjkjh Tjej, 32 år

Vem det nu var som ville ha choklad:
Koka lika stora delar med kakao, socker och vatten, och använd att doppa frukt i.
Det blir godare än det låter.

QWERDF 33 år

6 783 forumsinlägg

Skrivet:
13 januari 2010 kl. 17:37
QWERDF 33 år

Fejsbok.. Bästa sidan.

Så kakao går att blanda med vatten!
Kan man doppa morötter då? Låter också gott.

theblackicicle Tjej, 36 år

1 386 forumsinlägg

Skrivet:
13 januari 2010 kl. 17:46
theblackicicle Tjej, 36 år

När jag gör chokladsås tar jag alltid 1dl av varje (kakao, vatten, socker)

Gjorde egen chokladhavremjölk idag/igår. Ser helt okej ut, smakade helt okej sist jag smakade! Fast kändes lite onödigt ändå.. Men skönt att ha kontroll över ingredienserna (:

theblackicicle Tjej, 36 år

1 386 forumsinlägg

Skrivet:
13 januari 2010 kl. 20:05
theblackicicle Tjej, 36 år

Är sånadär godissnören (elefantsnören från malaco) veganska?
De röda t ex: (vetemjöl, invertsockersirap, socker, citronsyra, vegetabilisk olja, arom, färgämne (e160a, e160e) )


EDIT: vill typ alltså i princip ha bekräftat att jag inte är helt koko, för enl mig är de veganska.. såvida ingen vet nåt om malaco..

RedShirtGuy Tjej, 34 år

26 072 forumsinlägg

Skrivet:
13 januari 2010 kl. 20:09
RedShirtGuy Tjej, 34 år

Om de är veganska vet jag vad jag ska köpa tills helgen.

QWERDF 33 år

6 783 forumsinlägg

Skrivet:
13 januari 2010 kl. 20:30
QWERDF 33 år

e160 är väl inte löss?


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet