Vegetarisk och Vegansk kost
Vi har inga blåbär hemma, men den verkade fan god. Nu blev jag sugen på den istället. :I
Sluta plåga mig...
Jävlar vad jag ska baka i helgen.
Citat från YouCriedWolf
Citat från natsukashi
Vi har inga blåbär hemma, men den verkade fan god. Nu blev jag sugen på den istället. :I
Väl beprövad, väldigt enkel och god.
Hade du vetat vem jag var hade jag kunnat ge den mitt goda ord :)
Du kan ge den ett gott ord även om jag inte vet vem du är. ;>
Haha, en till som inte är en mästare på att baka? Jag måste lära mig för i sommar så ska jag stå och baka bröd och bakelser klockan sex på morgonen till ... ja, sent.
Jag är uppenbarligen också en jävel då jag lyckades med fullkorns-pirogdeg första gången jag gjorde det (och det var nog andra gången jag bakade själv någonsin).
Däremot så tar jag sjuuuukt lång tid på mig när jag bakar, och så hatar jag att ha kladdiga fingrar. :I
Håller mig till vanlig matlagning. 8)
Jordnötssmör var inte så gott i kladdkaka, det funkar men det var inte så awesome som jag hade hoppats på. :c
Äsch, det hade kunnat funka! Att ha kokos i smeten var nice däremot. Ger finare arom!
men usch vad sugen jag blev på kaka nu...
blåbärskakan, muffins, snoddas/mumsmums/kärleksmums... *drool*
uppmanar alla att gå med
http://www.facebook.com/profile.php?ref=name&id=729065329#/group.php?gid=244392337972&ref=mf
Vem det nu var som ville ha choklad:
Koka lika stora delar med kakao, socker och vatten, och använd att doppa frukt i.
Det blir godare än det låter.
Fejsbok.. Bästa sidan.
Så kakao går att blanda med vatten!
Kan man doppa morötter då? Låter också gott.
När jag gör chokladsås tar jag alltid 1dl av varje (kakao, vatten, socker)
Gjorde egen chokladhavremjölk idag/igår. Ser helt okej ut, smakade helt okej sist jag smakade! Fast kändes lite onödigt ändå.. Men skönt att ha kontroll över ingredienserna (:
Är sånadär godissnören (elefantsnören från malaco) veganska?
De röda t ex: (vetemjöl, invertsockersirap, socker, citronsyra, vegetabilisk olja, arom, färgämne (e160a, e160e) )
EDIT: vill typ alltså i princip ha bekräftat att jag inte är helt koko, för enl mig är de veganska.. såvida ingen vet nåt om malaco..
Om de är veganska vet jag vad jag ska köpa tills helgen.
e160 är väl inte löss?
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet