Vegetarisk och Vegansk kost

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
sten Tjej, 32 år

1 960 forumsinlägg

Skrivet:
12 januari 2010 kl. 19:51
sten Tjej, 32 år

Citat från Fahlaine


Enda som är jobbigt med att vara vegan är att försöka motstå frestelsen av choklad. :(

Funderar på att laga egen, ska väl gå på något vis om man hittar recept.

AlexNoir Tjej, 32 år

7 650 forumsinlägg

Skrivet:
12 januari 2010 kl. 19:51
AlexNoir Tjej, 32 år

Citat från Fahlaine


Enda som är jobbigt med att vara vegan är att försöka motstå frestelsen av choklad. :(

Mörk choklad innehåller oftast inte mjölk. :>

QWERDF 33 år

6 783 forumsinlägg

Skrivet:
12 januari 2010 kl. 19:59
QWERDF 33 år

product:
Jag har inte haft orken att göra det..

snowdoll :
Tänkte mer på att skåpen är fullproppade med chokladkakor och grejer.
Är jävligt sugen... äter en morot istället. xD

AlexNoir Tjej, 32 år

7 650 forumsinlägg

Skrivet:
12 januari 2010 kl. 20:30
AlexNoir Tjej, 32 år

Citat från Fahlaine


snowdoll :
Tänkte mer på att skåpen är fullproppade med chokladkakor och grejer.
Är jävligt sugen... äter en morot istället. xD


Jaså! xD
Morot är awesome, speciellt med äpplen! (Y)

QWERDF 33 år

6 783 forumsinlägg

Skrivet:
12 januari 2010 kl. 20:35
QWERDF 33 år

Var den sista moroten så jag käkar ett äpple och vindruvor nu!
Men liksom... chokladkakor. :(
Aaah.. bind fast mig eller något.

lillHurricane Tjej, 35 år

512 forumsinlägg

Skrivet:
12 januari 2010 kl. 20:37
lillHurricane Tjej, 35 år

Citat från Fahlaine


Enda som är jobbigt med att vara vegan är att försöka motstå frestelsen av choklad. :(

Hittade vegansk choklad på hemköp häromdagen, trodde inte att dom hade det så det var ju en trevlig överraskning! :3

AlexNoir Tjej, 32 år

7 650 forumsinlägg

Skrivet:
12 januari 2010 kl. 20:40
AlexNoir Tjej, 32 år

Citat från Fahlaine


Var den sista moroten så jag käkar ett äpple och vindruvor nu!
Men liksom... chokladkakor. :(
Aaah.. bind fast mig eller något.


Morot och äpple blandat med vindruvor är mycket godare. (Y)
Men alltså choklad är inte så tilltalande egentligen. Iof. så är jag är nästan aldrig sötsugen sedan jag blev vegan, haha.

summerjam Tjej, 35 år

2 653 forumsinlägg

Skrivet:
12 januari 2010 kl. 20:42
summerjam Tjej, 35 år

Citat från Fahlaine


Enda som är jobbigt med att vara vegan är att försöka motstå frestelsen av choklad. :(

Mörk choklad funkar finfint, och det finns ju mjölkchoklad fast med typ rismjölk på karamello. Kostar dock 50 kr men det kanske det är värt? :)
Jag tyckte det var värre med ost.

QWERDF 33 år

6 783 forumsinlägg

Skrivet:
12 januari 2010 kl. 20:49
QWERDF 33 år

lillHurricane:
Får väl kolla där nästa gång jag är inne i stan. :D
Köpte bara kokosmjölk sist, smart som man är.

snowdoll:
Jag är chokladberoende och har alltid varit det... :(
Typiskt att jag drack upp sojamjölken i morse och inte kan göra varmchoklad.
Kan man blanda kakao med typ... vatten?

ZZZONKED:
Ost är också jobbigt.. Grillad halloumi <3
Som tur är så köper mina föräldrar bara Arlas äckliga ost, så jag klarar mig där.

Haha, det känns som att veganerna har tagit över den vegetariska tråden.

AlexNoir Tjej, 32 år

7 650 forumsinlägg

Skrivet:
12 januari 2010 kl. 21:02
AlexNoir Tjej, 32 år

Citat från Fahlaine


snowdoll:
Jag är chokladberoende och har alltid varit det... :(
Typiskt att jag drack upp sojamjölken i morse och inte kan göra varmchoklad.
Kan man blanda kakao med typ... vatten?



Haha, jag vet inte. Dock jag hade nog hellre druckit en kopp te. :>

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
12 januari 2010 kl. 21:12
natsukashi Kille, 60 år

Citat från Kidcrash




Att rekommendera.


Den har någon gegga(gryta kanske det står där) som är jordnötssmörsbaserad. Den är episk. Älskar den. <3

QWERDF 33 år

6 783 forumsinlägg

Skrivet:
12 januari 2010 kl. 21:34
QWERDF 33 år

snowdoll:
Bara svart te här hemma, det är inte gott.
Drack kaffe tidigare idag. Är hyper nu.
Kul att man ska upp 5.30 imorgon.
Tror inte jag kommer kunna somna på ett tag.

AlexNoir Tjej, 32 år

7 650 forumsinlägg

Skrivet:
12 januari 2010 kl. 21:45
AlexNoir Tjej, 32 år

Citat från Fahlaine


snowdoll:
Bara svart te här hemma, det är inte gott.
Drack kaffe tidigare idag. Är hyper nu.
Kul att man ska upp 5.30 imorgon.
Tror inte jag kommer kunna somna på ett tag.


Haha, då förstår jag. Svart te är då ingen höjdare. ;d
Jag vet dock inte vad man blir trött av. Or wait... emos?

QWERDF 33 år

6 783 forumsinlägg

Skrivet:
12 januari 2010 kl. 21:49
QWERDF 33 år

snowdoll:
Emos? Är inte de roliga?

Men aah! Nu blev jag ännu mer sugen på choklad.
Die. </3

AlexNoir Tjej, 32 år

7 650 forumsinlägg

Skrivet:
12 januari 2010 kl. 21:53
AlexNoir Tjej, 32 år

Citat från Fahlaine


snowdoll:
Emos? Är inte de roliga?


Inte i "Varför äta kött?"-tråden. </3

Edit: Dem är ganska roliga faktiskt.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet