Vegetarisk och Vegansk kost

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
theblackicicle Tjej, 36 år

1 386 forumsinlägg

Skrivet:
12 januari 2010 kl. 16:25
theblackicicle Tjej, 36 år

Äh, färg schmärg! Så länge det smakar likadant så är jag inte kräsen! Om jag själv gjort det bryr jag mig inte om färgen det minsta :p
Bara när andra lagar maten som jag äter med ögonen... Typ ^____^

Men okej. Kärna och citron! (Y)

theblackicicle Tjej, 36 år

1 386 forumsinlägg

Skrivet:
12 januari 2010 kl. 16:57
theblackicicle Tjej, 36 år

How to make egen falafel?

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
12 januari 2010 kl. 17:00
natsukashi Kille, 60 år

Hade något libanesrecept innan, tror det bara var mosade kikärtor, persilja och koriander. på 500g kokta kikärtor så skulle det vara 200g av persilja och 200g koriander.
Så formar man det till bollar och friterar det!

theblackicicle Tjej, 36 år

1 386 forumsinlägg

Skrivet:
12 januari 2010 kl. 17:02
theblackicicle Tjej, 36 år

Hur friterar man då på bästa sätt utan fritös? :p Kan man inte typ.. Steka?

natsukashi Kille, 60 år

31 027 forumsinlägg

Skrivet:
12 januari 2010 kl. 17:05
natsukashi Kille, 60 år

Man kan säkert göra det, men fritera är ju episkt. Om du har en tjockbottnad kastrull så kan du hälla ner olja i den och sedan dra på värmen. Se bara till så att oljan inte kokar, då skapar du ett svart hål och Pluto skulle börja brinna. Dock måste du fiska upp dem med något som tål värme, typ låååånga metallbestick.

Apelsin Kille, 31 år

2 990 forumsinlägg

Skrivet:
12 januari 2010 kl. 17:06
Apelsin Kille, 31 år

När jag gör falafel steker jag dem.
Någon som provat göra egen sojamjölk?

theblackicicle Tjej, 36 år

1 386 forumsinlägg

Skrivet:
12 januari 2010 kl. 17:08
theblackicicle Tjej, 36 år

Nä, har bara en 1.5l teflon typ.. Och använder aldrig olja lol :O


Jag funderar på att testa egen havremjölk jag. Eller den här: http://vegweb.com/index.php?topic=28357.0
tror den sidan hade recept på sojamjölk också (:




EDIT:
Milk Alternatives: http://vegweb.com/index.php?board=188.0

EDIT igen: http://vegweb.com/index.php?topic=5581.0 ohooo låter sjukt gott :D

Apelsin Kille, 31 år

2 990 forumsinlägg

Skrivet:
12 januari 2010 kl. 19:14
Apelsin Kille, 31 år

Jag har ett ganska lätt recept på sojamjölk och tofu.
Ska prova göra det i veckan när jag fått tag på sojabönor <:

sten Tjej, 32 år

1 960 forumsinlägg

Skrivet:
12 januari 2010 kl. 19:35
sten Tjej, 32 år

Är vegan denna vecka, och blev just så förbannat sugen på kroketter. Tusiken vad glad jag blev när jag läste på förpackningen och såg att de var veganska!

Kidcrash Kille, 35 år

7 080 forumsinlägg

Skrivet:
12 januari 2010 kl. 19:37
Kidcrash Kille, 35 år

Fast att hoppa mellan kött och grönt varannan vecka och kalla sig vegan är väl att ta i? Mer blandkostarE.


Ja kroketter är pretty much rullad potatismos.

Kidcrash Kille, 35 år

7 080 forumsinlägg

Skrivet:
12 januari 2010 kl. 19:40
Kidcrash Kille, 35 år

Pia Halls Vego Paradiso<3

Kidcrash Kille, 35 år

7 080 forumsinlägg

Skrivet:
12 januari 2010 kl. 19:41
Kidcrash Kille, 35 år



Att rekommendera.

sten Tjej, 32 år

1 960 forumsinlägg

Skrivet:
12 januari 2010 kl. 19:43
sten Tjej, 32 år

Citat från Kidcrash


Fast att hoppa mellan kött och grönt varannan vecka och kalla sig vegan är väl att ta i? Mer blandkostarE.


Ja kroketter är pretty much rullad potatismos.


Är vegetarian vanligtvis och har varit i fem år, testar denna vecka för att se om jag klarar att vara vegan fysiskt och mentalt.
Ja, och potatismos brukar innehålla smör/mjölk...

AlexNoir Tjej, 32 år

7 650 forumsinlägg

Skrivet:
12 januari 2010 kl. 19:49
AlexNoir Tjej, 32 år

Idag inhandlade jag en röd currypasta. (Y)

QWERDF 33 år

6 783 forumsinlägg

Skrivet:
12 januari 2010 kl. 19:49
QWERDF 33 år

Enda som är jobbigt med att vara vegan är att försöka motstå frestelsen av choklad. :(


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet