Varför äta kött?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
KesoKaka Kille, 34 år

436 forumsinlägg

Skrivet:
14 oktober 2011 kl. 19:49
KesoKaka Kille, 34 år

Citat från JoHel_Eggkvist


Citat från KesoKaka

För att det är gott! Vad är det ni inte förstår ? Det är ju samma sak som "Varför ha sex?" Man kan ju skaffa en ungjävel med provrör och sånt jävla hitte på, endå har man sex för det är så jävla skönt, Kött är ju så jävla gott, därför äter man det. Att folk inte kan förstå detta, otroligt.

Och för att det är bra för en :D både sex och kött


Precis, det är en självklarhet!

Yelawolf Kille, 31 år

34 forumsinlägg

Skrivet:
14 oktober 2011 kl. 19:52
Yelawolf Kille, 31 år

Omnomomonommo

KÖTT!!!!<3<3<3

KesoKaka Kille, 34 år

436 forumsinlägg

Skrivet:
14 oktober 2011 kl. 19:54
KesoKaka Kille, 34 år

http://www.youtube.com/watch?v=CkGskQ-nVEA

Låten säger allt!

Fittkrans Tjej, 30 år

11 746 forumsinlägg

Skrivet:
14 oktober 2011 kl. 20:10
Fittkrans Tjej, 30 år

Citat från KesoKaka


För att det är gott! Vad är det ni inte förstår ? Det är ju samma sak som "Varför ha sex?" Man kan ju skaffa en ungjävel med provrör och sånt jävla hitte på, endå har man sex för det är så jävla skönt, Kött är ju så jävla gott, därför äter man det. Att folk inte kan förstå detta, otroligt.

Fast sex är ju mer eller mindre en biologisk lag. Till skillnad från köttätande.

KesoKaka Kille, 34 år

436 forumsinlägg

Skrivet:
14 oktober 2011 kl. 20:13
KesoKaka Kille, 34 år

Citat från Rational


Citat från KesoKaka

För att det är gott! Vad är det ni inte förstår ? Det är ju samma sak som "Varför ha sex?" Man kan ju skaffa en ungjävel med provrör och sånt jävla hitte på, endå har man sex för det är så jävla skönt, Kött är ju så jävla gott, därför äter man det. Att folk inte kan förstå detta, otroligt.

Fast sex är ju mer eller mindre en biologisk lag. Till skillnad från köttätande.


Så du menar att vi människor hade haft samma förutsättningar om vi inte ätit kött ? Du menar med andra ord att människan hade klarat evolutionen utan att äta kött ? Du borde tänka innan du öppnad munnen.

Gett Kille, 33 år

21 943 forumsinlägg

Skrivet:
14 oktober 2011 kl. 20:16
Gett Kille, 33 år

Thias tyvärr har du noll koll på vad du nu pratar om så sluta gå in på det mer, du gick inte upp 10kg muskler som FSM säger gåre max att gå upp 5 kg REN muskelmassa per år, sen kan det vara vätska och sånt du går upp vilket inte är fett och framstår som att du har större muskler.... iof hade du inget på dina armar,axlar,bröst så vette fan vart du gått upp alla kilon, kanske ben.


Kan förövrigt lägga in att jag är inte emot veg kost eller så , har faktiskt 1 månad om året då jag äter det av just anledningen att kött industrin inte är så bra .

REBY Tjej, 33 år

3 954 forumsinlägg

Skrivet:
14 oktober 2011 kl. 20:16
REBY Tjej, 33 år

Citat från KesoKaka


För att det är gott! Vad är det ni inte förstår ? Det är ju samma sak som "Varför ha sex?" Man kan ju skaffa en ungjävel med provrör och sånt jävla hitte på, endå har man sex för det är så jävla skönt, Kött är ju så jävla gott, därför äter man det. Att folk inte kan förstå detta, otroligt.

Men själva tanken att äta ett DÖTT DJUR är ju bara sjukt egentligen? Människa kanske också är gott men det äter du ju knappast?
Och varför skulle människor ha rätt till att döda djur bara för att vi kan? Vi måste ju inte. Det är skillnad när det gäller rovdjur, deras matsmältningssystem klarar bara av kött och de har instinkter att döda. Men vi har inte det så varför äta kött?

EDIT: Och du kan inte jämföra med att ha sex för det är det ingen som DÖR av.

Fittkrans Tjej, 30 år

11 746 forumsinlägg

Skrivet:
14 oktober 2011 kl. 20:19
Fittkrans Tjej, 30 år

Citat från KesoKaka


Så du menar att vi människor hade haft samma förutsättningar om vi inte ätit kött ? Du menar med andra ord att människan hade klarat evolutionen utan att äta kött ? Du borde tänka innan du öppnad munnen.[/i]

Jag inte. Men nu är vi såpass utvecklade att vi faktiskt kan göra moraliska val och därmed välja bort kött. Att välja bort sex däremot, är ju helt mot naturen.

Och vad tjänar du på att låta otrevlig?

Kandagore Kille, 35 år

197 forumsinlägg

Skrivet:
14 oktober 2011 kl. 20:23
Kandagore Kille, 35 år

Citat från REBY



EDIT: Och du kan inte jämföra med att ha sex för det är det ingen som DÖR av.



När man äter så utsöndrar kroppen normalt stora mängder dopamin, i vissa fall upp till dem nivåer man uppnår vid samlag, och precis som vid det senare så spelar tycke och smak stor roll, så det går nog faktiskt att dra jämförelser, såtillvida att man distanserat sig från själva tillverkningen av maten.

Thias Kille, 38 år

6 932 forumsinlägg

Skrivet:
14 oktober 2011 kl. 20:26
Thias Kille, 38 år

Citat från blow


... iof hade du inget på dina armar,axlar,bröst så vette fan vart du gått upp alla kilon, kanske ben. .

ha ha ha....
Magen var/är väldigt vältränade fortfarande, armarna axlarna hade fått mer,
jag var oerhört smal innan det där.
Tränade mer för att bli stark inte för att få stora "fake muskler" elr vad man nu säger, du förstår vad jag menar

Gett Kille, 33 år

21 943 forumsinlägg

Skrivet:
14 oktober 2011 kl. 20:31
Gett Kille, 33 år

tränar du rätt så blir dina muskler stora so you know iaf om du tränar för att bli stark

Thias Kille, 38 år

6 932 forumsinlägg

Skrivet:
14 oktober 2011 kl. 20:34
Thias Kille, 38 år

ja jag vet xD
men som sagt var väldigt smal innan jag började träna så det är nog därför det inte syns så mkt ^^

SnappleBapple Kille, 32 år

6 461 forumsinlägg

Skrivet:
14 oktober 2011 kl. 20:34
SnappleBapple Kille, 32 år

Han kanske tränar för sin egen hälsa? Och kanske inte vill ha korta explosiva muskler utan långa uthålliga :D

LillSnorre Tjej, 34 år

1 260 forumsinlägg

Skrivet:
14 oktober 2011 kl. 20:35
LillSnorre Tjej, 34 år

Citat från blow


tränar du rätt så blir dina muskler stora so you know iaf om du tränar för att bli stark


Man kan också träna "rätt" och inte fokusera på de stora muskelgrupperna, utan snarare på de små och bli stark av det med.
just saying.

Thias Kille, 38 år

6 932 forumsinlägg

Skrivet:
14 oktober 2011 kl. 20:35
Thias Kille, 38 år

Citat från SnappleBapple


Han kanske tränar för sin egen hälsa? Och kanske inte vill ha korta explosiva muskler utan långa uthålliga :D

Orden jag letade efter! thx :D


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet