Varför äta kött?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
SnappleBapple Kille, 32 år

6 461 forumsinlägg

Skrivet:
14 oktober 2011 kl. 20:36
SnappleBapple Kille, 32 år

So welcome!
Ett tips är att börja simma, det får man grymma muskler av!

Thias Kille, 38 år

6 932 forumsinlägg

Skrivet:
14 oktober 2011 kl. 20:37
Thias Kille, 38 år

Citat från SnappleBapple


So welcome!
Ett tips är att börja simma, det får man grymma muskler av!


Know! hade en kompis som simmade! satan vilken kropp hon hade xD

Gett Kille, 33 år

21 943 forumsinlägg

Skrivet:
14 oktober 2011 kl. 20:40
Gett Kille, 33 år

När man säger stark i mina ögon så äre stark = kan lyfta en viss del och ha en del uthållig het ! men om han nu ville träna för att vara "fit" mer så säger jag simma eller kampsporter

Fittkrans Tjej, 30 år

11 746 forumsinlägg

Skrivet:
14 oktober 2011 kl. 20:40
Fittkrans Tjej, 30 år

Känns som att det är lite OT nu...?

KesoKaka Kille, 34 år

436 forumsinlägg

Skrivet:
14 oktober 2011 kl. 20:53
KesoKaka Kille, 34 år

Citat från REBY


Citat från KesoKaka

För att det är gott! Vad är det ni inte förstår ? Det är ju samma sak som "Varför ha sex?" Man kan ju skaffa en ungjävel med provrör och sånt jävla hitte på, endå har man sex för det är så jävla skönt, Kött är ju så jävla gott, därför äter man det. Att folk inte kan förstå detta, otroligt.

Men själva tanken att äta ett DÖTT DJUR är ju bara sjukt egentligen? Människa kanske också är gott men det äter du ju knappast?
Och varför skulle människor ha rätt till att döda djur bara för att vi kan? Vi måste ju inte. Det är skillnad när det gäller rovdjur, deras matsmältningssystem klarar bara av kött och de har instinkter att döda. Men vi har inte det så varför äta kött?

EDIT: Och du kan inte jämföra med att ha sex för det är det ingen som DÖR av.


Så du menar att människan ska sluta äta kött och endast leva utav växter ?
Svaret är ju exakt det! För att vi kan, det är samma sak, varför kör bil när man kan gå ? Jo, för vi kan! Det är sämre för naturen, men vi kan och vi vill! Därför kommer vi försätta äta kött, för att vi kan och vill. Människan står ju överst i näringskedjan. Du kan inte påpeka att vi är lika värda som djur. Vi är dem som bestämmer över denna planet. Våra instinkter har ju också varit att döda för att överleva.

Edit på EDIT: Återigen, djur är inte lika mycket värda som människor! Ingen som dör, så om du blir våldtagen och blir gravid så gör du inte abort för du vill inte ta ett liv ?

Violaz0r Tjej, 34 år

489 forumsinlägg

Skrivet:
14 oktober 2011 kl. 20:55
Violaz0r Tjej, 34 år

Citat från KesoKaka


Så du menar att vi människor hade haft samma förutsättningar om vi inte ätit kött ? Du menar med andra ord att människan hade klarat evolutionen utan att äta kött ? Du borde tänka innan du öppnad munnen.


Förr dräpte man sin egen ko och slog sina barn var kväll.

För det första skulle 90% av dagens köttätare aldrig klara av att dräpa en ko, antingen av fysiska eller mentala skäl. Eller båda. Den dagen det sker får jag kanske tillbaka minsta smula respekt.

För det andra har man givit upp barnagan för att det är omoraliskt idiottänk större delen av mänskligheten växt ifrån, vi har gått förbi det där helt enkelt. Vi torkar oss inte med löv när vi varit på toaletten heller. Om vi nu översätter det i köttätande, sorgligt, inhumant massuppfödande av djur som föds och dör på betong, där folk inte ens behöver veta från vilket djur den inplastade billiga köttklumpen de köper kommer ifrån. Det är idiotiskt miljömässigt, och på grund av den stora tillgången äter vi alldeles för mycket av det vilket vi inte heller mår bra av. Alltså är det en styrka att ta ett steg bort från det.

Varför ska folk bli så provocerade av de individer som väljer att backa från köttindustrin? Jag förstår verkligen inte det där tankemönstret. Vad är det negativa i den styrkan?

KesoKaka Kille, 34 år

436 forumsinlägg

Skrivet:
14 oktober 2011 kl. 20:55
KesoKaka Kille, 34 år

Citat från Rational


Citat från KesoKaka

Så du menar att vi människor hade haft samma förutsättningar om vi inte ätit kött ? Du menar med andra ord att människan hade klarat evolutionen utan att äta kött ? Du borde tänka innan du öppnad munnen.

Jag inte. Men nu är vi såpass utvecklade att vi faktiskt kan göra moraliska val och därmed välja bort kött. Att välja bort sex däremot, är ju helt mot naturen.

Och vad tjänar du på att låta otrevlig?


Jag inte ?
Du kanske missade i början på tråden där de ombads att människan ska sluta äta kött. Så valet är ju personligt. Jag kommer äta kött tills jag dör.
Jag säger bara att människan har haft sex och ätit kött i alla tider. Därför jag tog jämförelsen.

Jag är inte otrevlig, jag säger vad jag tycker.

Fittkrans Tjej, 30 år

11 746 forumsinlägg

Skrivet:
14 oktober 2011 kl. 20:58
Fittkrans Tjej, 30 år

Citat från KesoKaka


Det finns mycket man har gjort i alla tider, och jag hoppas jag ska slippa tala om vad.
Jag uppfattade ditt "Du borde tänka innan du öppnar munnen" som extremt onödigt. Du gör anspråk på att jag inte vet vad jag skriver.

REBY Tjej, 33 år

3 954 forumsinlägg

Skrivet:
14 oktober 2011 kl. 20:58
REBY Tjej, 33 år

KesoKaka: Och vem är du att säga att djur inte är lika mycket värda som människor? Det finns liksom inte en människa på jorden som kan bestämma det?

Det finns inget än egoistiskt begär i att äta kött. Och helt ärligt så är det inte en tillräckligt stark anledning. Ser fortfarande inte tjusningen i att äta en död individ, det är ju bara gross.

KesoKaka Kille, 34 år

436 forumsinlägg

Skrivet:
14 oktober 2011 kl. 21:00
KesoKaka Kille, 34 år

Citat från Rational


Det var ju bara ett tips, så du inte säger något opassande. Man tolkar själv det som står skrivet.

KesoKaka Kille, 34 år

436 forumsinlägg

Skrivet:
14 oktober 2011 kl. 21:02
KesoKaka Kille, 34 år

Citat från REBY


KesoKaka: Och vem är du att säga att djur inte är lika mycket värda som människor? Det finns liksom inte en människa på jorden som kan bestämma det?

Det finns inget än egoistiskt begär i att äta kött. Och helt ärligt så är det inte en tillräckligt stark anledning. Ser fortfarande inte tjusningen i att äta en död individ, det är ju bara gross.


Det finns en enkel förklaring. Djur tar inte utvecklingen framåt. Där har du svaret varför djur inte är lika värda.
Du kan inte jämföra djur med människor! Det går inte, men jag respekterar ditt val om du inte äter kött. Men, det är ett personligt val, man borde inte ombes att sluta äta kött utan man borde ta beslutet själv.

Myung Kille, 29 år

27 forumsinlägg

Skrivet:
14 oktober 2011 kl. 21:02
Myung Kille, 29 år

vi är gjorda för att äta kött, dock inte den typen av kött som vi äter nu, vi skall äta insäter, larver och sniglar....när man flyttade från afrika fann det inte lika stora kvantiter så man började äta djur då vi skall äta någon typ av kött. Dock är köttet vi äter nu destruktivt mot kroppen men som sagt... det ligger fortfarande i överlevnads instikten.

Violaz0r Tjej, 34 år

489 forumsinlägg

Skrivet:
14 oktober 2011 kl. 21:03
Violaz0r Tjej, 34 år

Citat från KesoKaka


man borde inte ombes att sluta äta kött utan man borde ta beslutet själv.


"Man borde inte ombes att sluta slå sina barn utan man borde ta beslutet själv."

KesoKaka Kille, 34 år

436 forumsinlägg

Skrivet:
14 oktober 2011 kl. 21:04
KesoKaka Kille, 34 år

Citat från Violaz0r


Citat från KesoKaka

man borde inte ombes att sluta äta kött utan man borde ta beslutet själv.


"Man borde inte ombes att sluta slå sina barn utan man borde ta beslutet själv."


Det är inte olagligt att äta kött, men i Sverige är det olagligt att slå barn.

Violaz0r Tjej, 34 år

489 forumsinlägg

Skrivet:
14 oktober 2011 kl. 21:05
Violaz0r Tjej, 34 år

Citat från KesoKaka


Det är inte olagligt att äta kött, men i Sverige är det olagligt att slå barn.


Det är precis det jag menar, är det inte bisarrt?


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet