Vad har ni emot invandrare egentligen?
Citat från FAGET
Citat från SmufriK
Jag har inget imot invandrare så men sverige tar in för många... om du går ut på stan ser du knappt en ''hel svensk'' sen när dom kommer i i vårat land ska dom acceptera våra seder, och inte ta och kräva att vi ska respektera deras religion när dom kommer och kränker våran... sen när dom kommer till våra skolor och snor saker med mera.. som jag läste i tidningen att många svenska skolor har slutat gått till tex kyrkan och sjungt gammla svenska visor, sen ringer invandrarnas föreldrar till rektorn och säger att dom känner sig kränkta m.m. och att dom inte ska tvinga deras barn att gå efter våra troar och tvinga in dom i våra kyrkor... vafan Respektera vårat lands seder om ni ska leva här och tvinga inte oss att ändra oss vi är vänliga och låter dom bo här..(Gillar visseligen inte häller att sjunga i kyrkan men ni fattar min poäng)
Fel! De ska inte bli påtvingade några tankar eller religioner. Och i Sverige har vi något som kallas religionsfrihet, vilket innebär att vi är skyldiga att respektera deras religion, precis som de ska respektera våran. Jag har då aldrig träffat på någon som kränker kristendomen och inte accepterar att Sverige är ett kristet land. Däremot har jag varit med om svenskar som bränner ner moskéer. Det är inget vidare bra exempel på respekt gentemot dem. Så länge vi inte visar respekt och vördnad för dem (vilket vi inte gör) så kommer de inte heller göra det tillbaks.
Och det du skrev om att barn med invandrarbakgrund blir intvingade i kyrkor stämmer inte. Det finns inget som helst tvång att de måste vara med i kyrkan på skolavslutningar. Att många skolor avskaffat traditionen med kyrkan beror delvis på att vi är konflikträdda och inte vill lämna någon utanför, men även för att allt färre svenskar är medlemmar i Svenska kyrkan eftersom man inte längre blir infödd till den. Att vårt samhälle ständigt förändras är ett faktum som inte endast har en anledning. För endast några decennier sedan var Sverige ett väldigt kristet land. Man gick i kyrkan osv. Nu har vi inte samma kristna tro som då, det är helt enkelt så vårt samhälle förändras och det ska inte skyllas på invandrare.
Sant!
jag skyller det inte på invandrare, men som jag sa tidigare sverige tar in för många.. sen när dom inte lyckas få ett jobb börjar dom gå och sno saker jag har blivit en del imot invandrare, pga att för 2 veckor sen blev min polare på hoppad av enn gäng på 6-7 pers och nersparkad helt utan anledning dom bara hoppade på honom först slog ner honom sen fortsatte sparka på honom när han låg ner vilket lädde till att han fick åka akut in till sjukhuset... han kom hem igår igen, sen för typ ett halv år sen blev min syrras vän på hoppad rånad och kniv huggen så han avled... det är mycket det jag reagerar på för båda gängen både dom som hoppade på min polare och knivhögg min syrras polare var gäng med blattar
Citat från 0HYEZFINDUS
Contanus: då kan väl i alla fall hålla med om att det är inte särskilt roligt att inte kunna vara ute sent på kvällarna på vissa ställen utan att vara rädd för att bli nerslagen och kallas för rassist? säger men NÅGOT fel så har man ALLA på sig, hela släkten.
nej det är jag inte. inte ett dugg.
jag är mer rädd för svenskarna en för invandrarna.
Ge fan i att säga fel då.
och hur vet du detta? har du själv upplevt det och blivit nedslagen utan en hel släkt?
Citat från SmufriK
jag skyller det inte på invandrare, men som jag sa tidigare sverige tar in för många.. sen när dom inte lyckas få ett jobb börjar dom gå och sno saker jag har blivit en del imot invandrare, pga att för 2 veckor sen blev min polare på hoppad av enn gäng på 6-7 pers och nersparkad helt utan anledning dom bara hoppade på honom först slog ner honom sen fortsatte sparka på honom när han låg ner vilket lädde till att han fick åka akut in till sjukhuset... han kom hem igår igen, sen för typ ett halv år sen blev min syrras vän på hoppad rånad och kniv huggen så han avled... det är mycket det jag reagerar på för båda gängen både dom som hoppade på min polare och knivhögg min syrras polare var gäng med blattar
det är sällan folk gör sånt utan anledning. det fanns säkert något bakom det hela.
och misshandel är fel, likaså mord. det tycker jag det skulle vara dödsstraff på i sverige. ska man döda någon kan man lika gärna dö själv.
Men ofta finns det tankar till varför folk gör som dom gör, dom kan lika gärna lida utav en sjukdom.
och det är lika stor risk att det skulle kunna vara en svensk som hoppar på och rånar en person.
Anledningen till att dom inte lyckas få jobb då? Jo, det är så sjukt mycket fördomar satt svenskarna vill inte ge dem jobb. Är inte det också fel, då får svenskarna skylla sig själva att dom blir rånade.
Tänk om du skulle vara från Iran eller vad som helst, du har full utbildning och vill till exempel bli doktor.
Du söker jobb, men nekas för att du inte är svensk.
De stjäl mina små barn.
Citat från 0HYEZFINDUS
Citat från Conatus
Citat från 0HYEZFINDUS
Contanus: då kan väl i alla fall hålla med om att det är inte särskilt roligt att inte kunna vara ute sent på kvällarna på vissa ställen utan att vara rädd för att bli nerslagen och kallas för rassist? säger men NÅGOT fel så har man ALLA på sig, hela släkten.
nej det är jag inte. inte ett dugg.
jag är mer rädd för svenskarna en för invandrarna.
Ge fan i att säga fel då.
och hur vet du detta? har du själv upplevt det och blivit nedslagen utan en hel släkt?
med fel menar jag en lite sak. man kan inte skojja om vad som helst, såsom man kan med en svensk. råkar man säga 'blatte' blir dom arga. men dom får säga hur jävla mkt dom vill?
nej men jag har nära vänner som har.
Det stämmer ju inte. För mig och många i min närhet verkar det gå hur bra som helst.
man måste våga respektera dem bara och veta vart gränsen går.
man kan inte kalla en svensk för svenne heller, för då är man en ''svennehatare och kan åka hem till sitt hemland''.
JAG ÄR SÅ GLAD ATT JAG ÄR BLATTE :D
finns INGEN som kan få mig att må dåligt över att jag inte är svensk
:DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
puss<333333333
Citat från lapdanceboy
[bild]
JAG ÄR SÅ GLAD ATT JAG ÄR BLATTE :D
finns INGEN som kan få mig att må dåligt över att jag inte är svensk
:DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
puss<333333333[/i]
Fortsätt så!
man ska vara nöjd med vad och vem man är.
Citat från Conatus
Citat från 0HYEZFINDUS
Contanus: då kan väl i alla fall hålla med om att det är inte särskilt roligt att inte kunna vara ute sent på kvällarna på vissa ställen utan att vara rädd för att bli nerslagen och kallas för rassist? säger men NÅGOT fel så har man ALLA på sig, hela släkten.
nej det är jag inte. inte ett dugg.
jag är mer rädd för svenskarna en för invandrarna.
Ge fan i att säga fel då.
och hur vet du detta? har du själv upplevt det och blivit nedslagen utan en hel släkt?
med fel menar jag en lite sak. man kan inte skojja om vad som helst, såsom man kan med en svensk. råkar man säga 'blatte' blir dom arga. men dom får säga hur jävla mkt dom vill?
nej men jag har nära vänner som har.
Det stämmer ju inte. För mig och många i min närhet verkar det gå hur bra som helst.
man måste våga respektera dem bara och veta vart gränsen går.
man kan inte kalla en svensk för svenne heller, för då är man en ''svennehatare och kan åka hem till sitt hemland''.
blattarna kallar sig själv för blattar. men andra får inte kalla dom det. tvärt om med svenskar. dom knivhotar inte blattarna för att dom kallar dom svennar?[/i]
ja men snälla du, svenskarna kallar sig själva för svennar också.
och dom blir lika arga om en blatte kallar som för svenne som när en blatte blir arg för att kallas blatte av en svenne.
ta bort alla knivar, alla knvihugger och hotar inte med kniv!
mycket det jag skrev tidigare är att dom inte klarar något själva går alltid i grupp sen när man käftar imot 1 mot 1 så blir dom hur fega som hällst...
Citat från SmufriK
mycket det jag skrev tidigare är att dom inte klarar något själva går alltid i grupp sen när man käftar imot 1 mot 1 så blir dom hur fega som hällst...
Du kan ju inte ens stava.
Jag skulle gärna vilja veta hur många av dom "invandrarna" som slåss och är kaxiga som faktiskt kommer från ett annat land.
Du hadeCitat från Conatus
Helt ärligt, ni som har något emot invandrare:
Vad och varför?
Är det för allting ni hört eller läst?
Eller är det för saker ni själva upplevt?
Är det för saker nu hört eller läst, hur vet ni att det ni hört eller läst stämmer?
Inte ens hälften av vad man läser på internet stämmer. Och om eran 'kompis' har
berättat eller sagt något om invandrare som hoppar på andra osv, hur vet ni att
det eran kompis säger stämmer?
jag vill inte ha några dryga elaka kommentarer på det här.
kom igen, försök verkligen berätta vad ni har emot invandrare, och varför.
Hade du bott där jag bor, så hade du förstått det jag sa iallafall. Jag tror det är många som håller med om vad jag, och andra, säger. Det är mycket elände som händer där många invandrare bor , för de bor ju oftast nära varandra. Men så måste jag tillägga att jag inte är rasist, utan tycker bara de flesta invandrare har en sjaskig attityd, and it pisses me off.
Citat från chadam
Hade du bott där jag bor, så hade du förstått det jag sa iallafall. Jag tror det är många som håller med om vad jag, och andra, säger. Det är mycket elände som händer där många invandrare bor , för de bor ju oftast nära varandra. Men så måste jag tillägga att jag inte är rasist, utan tycker bara de flesta invandrare har en sjaskig attityd, and it pisses me off.
Jag tycker att du har en rätt taskig attityd du själv, kan det ligga bakom?
Citat från 1984
Citat från chadam
Hade du bott där jag bor, så hade du förstått det jag sa iallafall. Jag tror det är många som håller med om vad jag, och andra, säger. Det är mycket elände som händer där många invandrare bor , för de bor ju oftast nära varandra. Men så måste jag tillägga att jag inte är rasist, utan tycker bara de flesta invandrare har en sjaskig attityd, and it pisses me off.
Jag tycker att du har en rätt taskig attityd du själv, kan det ligga bakom?
jag tycker det är sjukt onödigt att alla ska gå emot varandra i forumet nu också.
1984, du har inte heller så bra attityd om du ska uttrycka dig sådär.
Chadam: jag bor inte där du bor satt jag kan inte förstå, och att vissa är lite mera "bad" en andra, det gäller ju även svenskar. Eller hur?
Men om du är trevlig mot dom är dom trevliga tillbaka.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet