Sverigedemokraterna
Haha metapedia
Citat från footfoot
Googlade. Det finns inte med i NE eller andra uppslagsverk och de enda som tycks använda ordet är samma personer som använder feminist som skällsord, så du får gärna förklara vad detta icke vedertagna uttryck innebär.
Precis som kulturrasism endast används av samma personer som tycker att "They took our jobs!" är det roligaste skämtet i south park och skrattar med Nour El-Refai eftersom hon är invandrare.
Kulturmarxism återfinns i kultursidorna på t.ex DN där dagdrivarna i de resande teatersällskapen och vänsterflummarna som tycker att kulturfack är ett lysande exempel på samtida kultur sitter och smutskastar allt som SD och övriga kritiker står för. Argument som brukar återfinnas är "Pizza är gott" eller "Zlatan". Kulturmarxism är egentligen ett begrepp som används för att beskriva mångkulturhets från vänsterhåll och ett generellt förakt och dogmatiskt hat gentemot allting traditionellt svenskt. Hoppas jag redde ut några missförstånd nu.
Citat från Quidproquo
Citat från footfoot
Googlade. Det finns inte med i NE eller andra uppslagsverk och de enda som tycks använda ordet är samma personer som använder feminist som skällsord, så du får gärna förklara vad detta icke vedertagna uttryck innebär.
Precis som kulturrasism endast används av samma personer som tycker att "They took our jobs!" är det roligaste skämtet i south park och skrattar med Nour El-Refai eftersom hon är invandrare.
Kulturmarxism återfinns i kultursidorna på t.ex DN där dagdrivarna i de resande teatersällskapen och vänsterflummarna som tycker att kulturfack är ett lysande exempel på samtida kultur sitter och smutskastar allt som SD och övriga kritiker står för. Argument som brukar återfinnas är "Pizza är gott" eller "Zlatan". Kulturmarxism är egentligen ett begrepp som används för att beskriva mångkulturhets från vänsterhåll och ett generellt förakt och dogmatiskt hat gentemot allting traditionellt svenskt. Hoppas jag redde ut några missförstånd nu.
Så det är med andra ord bara ännu ett uttryck som ska betyda "de hatar inte invandrare, då är de dumma"? Precis som "pk" och "svenskfientlig". Kulturrasism är ett ganska tramsigt ord också, det heter snarare diskriminering på grund av kulturell bakgrund, eller främlingsfientlighet.
Visst finns det ett fåtal som använder argument som "pizza är gott", men att påstå att det är någon form av norm inom kultursverige kan man knappast göra. Det är dock tramsigt att vissa påstår att Sverige har en innehållsfattig kultur jämfört med andra länder, för det har vi verkligen inte. Fast de skulle väl fortfarande kalla mig "pk", "kulturmarxistisk" och "svenskfientlig" för att jag är för mångkultur. De skiter nog helt i det faktum att jag är aktiv i att bevara svensk kultur, bra mycket mer aktiv än "de nationella" är.
Det finns trots allt en hel del vänstermänniskor som är med och bevarar det svenska kulturarvet, och det tycks vara så att de flesta hembygdsföreningar, folkdräktsentusiaster, folkmusiker och andra som försöker bevara svensk kultur i regel är emot Sverigedemokraterna.
"De nationella" använder även PK på ett väldigt lustigt sätt. De kallar t.ex. kommunister för PK. Att vilja avskaffa demokratin kallar jag ju knappast för politiskt korrekt. Men det verkar som att PK nuförtiden ska betyda "en som inte hatar invandrare".
Citat från Gordon_Freeman
Haha metapedia
^Detta. Inte precis en sida man kan ta seriöst.
SD FTW!!! nuff said :D
Citat från footfoot
Text
Egentligen handlar det bara om pajkastning från bägge hållen, den ena sidans pajkastning sker dock i mainstream media och den andra sidans på sidor som politiskt inkorrekt eller flashback.
Efter ändlösa argumentationer med orationella personer har jag kommit till den punkt då jag faktiskt inte bryr mig om SD längre.
Citat från yarouze
Citat från WTFWJD
Citat från yarouze
Och visst är det delvis sant. I Oslo de senaste 5 åren har invandrare med ursprung från mellanöstern och nordafrika stått för 100% av alla överfallsvåldtäkter. Detta är det helt tyst om i Sverige. http://www.youtube.com/watch?v=K1HfizG16lg
Srsly, är du pantad?
Du är 17, men låt gå. Vad menar du? ;)
Du går Ad Hominem på hans ålder, for a start.
Det behövdes för att forma om sveriges politik radikalt.
Dock hatar jag det de står för.
håll utkik efter de uniformklädda männen på scen till vänster om Klarström typ 3 minuter in
lite info om Jimmie Åkesson från SD's hemsida:
Född:17 maj 1979
Familj:Särbo + två katter
Bor:Sölvesborg
Utbildning:Universitetsstudier i bl a statsvetenskap.
Fritidstintressen:Mat, film, fotboll på Strandvallen
Favoritämne i skolan:Svenska
Favoritmat:Grillat
Favoritbok:Fogelströms stadserie
Favoritfilm:Gudfaderntriologin
Person jag ser upp till:Mina föräldrar
Okänd talang:Jag har många talanger men ingen okänd ;-)
det var väl inte så oväntat xD
Enkannasaft: Haha tänkte precis samma sak, så jävla rentvättat som det kan bli.
Tycker inte man kan utgå endast efter massmedians bild av sverigedemokraterna då den är jävligt vinklad till olika politikers fördelar (och i princip aldrig sverigedemokraternas egna). Man behöver flera infallsvinklar för att kunna skapa en egen åsikt.
Citat från Aladdin_Sane
Tycker inte man kan utgå endast efter massmedians bild av sverigedemokraterna då den är jävligt vinklad till olika politikers fördelar (och i princip aldrig sverigedemokraternas egna). Man behöver flera infallsvinklar för att kunna skapa en egen åsikt.
jag tycker SD är ett skitparti utan ett uns vettig politik, och det har jag kommit fram till alldeles själv genom att diskutera med deras rasistiska väljare, kollat upp deras politik som på flera punkter bryter mot mänskliga rättigheter samt barnkonventionen med mera.
det är inte svårt att fatta att SD är total skit.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet