Sverigedemokraterna

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
spiskummin Kille, 35 år

6 359 forumsinlägg

Skrivet:
27 juni 2011 kl. 14:16
spiskummin Kille, 35 år

Citat från yarouze


Mauricio Rojas på BRÅ (2005):
"……..att vissa invandrade personer är klart överrepresenterade i brottsstatistiken. Invandrarnas generella överrepresentation när det gäller registrerad brottslighet ligger på lite över hundra procent. Denna överrepresentation gäller praktiskt taget alla typer av brott, men den växer avsevärt, till 300 eller 400 procent, när det gäller grövre brott, exempelvis mord, dråp, misshandel mot obekanta och våldtäkt. Denna allmänna överrepresentation gäller oavsett socioekonomisk status, det vill säga att överrepresentationen består praktiskt taget oförändrad när man jämför exempelvis förvärvsarbete och yrkesgruppstillhörighet i Sverige, samma sak gäller efter kontroll av kön, ålder och bostadsort.

Shoot!

Lyxbrottslighet.



Så du menar att Ahmed, 20, som lever i relativ fattigdom i en fattig förort utan några som helst stimuli och är arbetslös har exakt lika stor chans att begå brott som Ahmed, 48, egenföretagare och miljonär som bor i en fin villa i ett rikt område?

spiskummin Kille, 35 år

6 359 forumsinlägg

Skrivet:
27 juni 2011 kl. 14:18
spiskummin Kille, 35 år

Citat från yarouze


Citat från footfoot

Citat från yarouze

svenska myndigheter styrs ju av en anti-sd-vänstervriden agenda och har gjort i 30 år.

Aha, du är en SÅN typ.

Epitet för att slippa debatten? Jaha, du är en SÅN typ.



Snarare det att du uppenbarligen tror på att det finns en vänstervriden agenda i Sverige. Det är ju inte så att vi styrs av högern och att sossarna i stort sett är ett högerparti.

masaton Kille, 56 år

114 forumsinlägg

Skrivet:
27 juni 2011 kl. 14:19
masaton Kille, 56 år

Citat från footfoot


Citat från yarouze

Mauricio Rojas på BRÅ (2005):
"……..att vissa invandrade personer är klart överrepresenterade i brottsstatistiken. Invandrarnas generella överrepresentation när det gäller registrerad brottslighet ligger på lite över hundra procent. Denna överrepresentation gäller praktiskt taget alla typer av brott, men den växer avsevärt, till 300 eller 400 procent, när det gäller grövre brott, exempelvis mord, dråp, misshandel mot obekanta och våldtäkt. Denna allmänna överrepresentation gäller oavsett socioekonomisk status, det vill säga att överrepresentationen består praktiskt taget oförändrad när man jämför exempelvis förvärvsarbete och yrkesgruppstillhörighet i Sverige, samma sak gäller efter kontroll av kön, ålder och bostadsort.

Shoot!

Lyxbrottslighet.


Så du menar att Ahmed, 20, som lever i relativ fattigdom i en fattig förort utan några som helst stimuli och är arbetslös har exakt lika stor chans att begå brott som Ahmed, 48, egenföretagare och miljonär som bor i en fin villa i ett rikt område?


Hur tolkar du "Denna allmänna överrepresentation gäller oavsett socioekonomisk status,"?

spiskummin Kille, 35 år

6 359 forumsinlägg

Skrivet:
27 juni 2011 kl. 14:20
spiskummin Kille, 35 år

Citat från yarouze


Ja? Brå skriver klart och tydligt att socioekonomiska faktorer inte kan förklara överrepresentationen. "Det är också sedan länge väl känt att det är vanligare att kriminellt aktiva kommer från socioekonomiskt mindre välbeställda miljöer. Det är däremot ingen självklarhet att det rör sig om några enkla orsakssammanhang. De allra flesta barn som växer upp i sådana miljöer blir trots allt inte kriminella." De menar alltså att det inte är självklart att man blir kriminell på grund av socioekonomiska orsaker. Testa igen


Det är du som tolkar faktan fel. Vad man menar med att sociaekonomiska faktorer spelar störst roll är inte att "alla som är fattiga blir kriminella"...

spiskummin Kille, 35 år

6 359 forumsinlägg

Skrivet:
27 juni 2011 kl. 14:20
spiskummin Kille, 35 år

Citat från yarouze


Citat från footfoot

Citat från yarouze

Mauricio Rojas på BRÅ (2005):
"……..att vissa invandrade personer är klart överrepresenterade i brottsstatistiken. Invandrarnas generella överrepresentation när det gäller registrerad brottslighet ligger på lite över hundra procent. Denna överrepresentation gäller praktiskt taget alla typer av brott, men den växer avsevärt, till 300 eller 400 procent, när det gäller grövre brott, exempelvis mord, dråp, misshandel mot obekanta och våldtäkt. Denna allmänna överrepresentation gäller oavsett socioekonomisk status, det vill säga att överrepresentationen består praktiskt taget oförändrad när man jämför exempelvis förvärvsarbete och yrkesgruppstillhörighet i Sverige, samma sak gäller efter kontroll av kön, ålder och bostadsort.

Shoot!

Lyxbrottslighet.

Så du menar att Ahmed, 20, som lever i relativ fattigdom i en fattig förort utan några som helst stimuli och är arbetslös har exakt lika stor chans att begå brott som Ahmed, 48, egenföretagare och miljonär som bor i en fin villa i ett rikt område?

Hur tolkar du "Denna allmänna överrepresentation gäller oavsett socioekonomisk status,"?



Som att den gäller oavsett socioekonomisk status. Så en rik äldre kvinna har lika stor chans att begå brott som en fattig ung man, förutsatt att de är invandrare.

Så ser ju dock inte verkligheten ut.

Meowtwo Kille, 32 år

8 339 forumsinlägg

Skrivet:
27 juni 2011 kl. 14:21
Meowtwo Kille, 32 år

Citat från yarouze



Och visst är det delvis sant. I Oslo de senaste 5 åren har invandrare med ursprung från mellanöstern och nordafrika stått för 100% av alla överfallsvåldtäkter. Detta är det helt tyst om i Sverige. http://www.youtube.com/watch?v=K1HfizG16lg


Srsly, är du pantad?

Tour Kille, 38 år

16 313 forumsinlägg

Skrivet:
27 juni 2011 kl. 14:27
Tour Kille, 38 år

Citat från yarouze


Citat från Tour

jag hittade något som sa HELT annorlunda gentemot det du sa faktiskt, där det beskrivs om socioekonomiska förhållanden samt psykosociala störningar som stora bidragande orsaker till att folk blir brottslingar.

http://www.bra.se/extra/pod/?action=pod_show&id=22&module_instance=2

SHOOT

Ja? Brå skriver klart och tydligt att socioekonomiska faktorer inte kan förklara överrepresentationen. "Det är också sedan länge väl känt att det är vanligare att kriminellt aktiva kommer från socioekonomiskt mindre välbeställda miljöer. Det är däremot ingen självklarhet att det rör sig om några enkla orsakssammanhang. De allra flesta barn som växer upp i sådana miljöer blir trots allt inte kriminella." De menar alltså att det inte är självklart att man blir kriminell på grund av socioekonomiska orsaker. Testa igen



nej, precis som på samma sätt som de flesta andra människor inte är kriminella. det de säger är altlså att man inte nödvändigtvis blir kriminell av att vara fattig, däremot så är det ju uppenbart i den statistik som finns att lågutbildade arbetslösa är den största delen av de som är kriminella och alltså passar in på den modellen.

masaton Kille, 56 år

114 forumsinlägg

Skrivet:
27 juni 2011 kl. 14:27
masaton Kille, 56 år

Citat från footfoot


Citat från yarouze

Citat från footfoot

Citat från yarouze

svenska myndigheter styrs ju av en anti-sd-vänstervriden agenda och har gjort i 30 år.

Aha, du är en SÅN typ.

Epitet för att slippa debatten? Jaha, du är en SÅN typ.


Snarare det att du uppenbarligen tror på att det finns en vänstervriden agenda i Sverige. Det är ju inte så att vi styrs av högern och att sossarna i stort sett är ett högerparti.


Ja men, beror ju hur man definierar vänster. sverige har ett dokumenterat åsiktsförtryck som t.o.m. seriösa journalister som Nathan Schatar skriver om i Axess. o Swe är ju ett, i grunden, sosseland. De flesta av Sveriges stora medier har en viss vänstervridning i vissa områden. Däremot när det gäller den ekonomiska politiken så är det väldigt splittrat tycker jag. DN rör sig i högerterritorium. SvD behövs inte ens nämnas. tv4 är ganska liberalt, med vänstervärderingar. SVT är vänster, det vet alla. SR till en stor del också. AB är det, likaså många landsortstidningar. Ja... vilken slutsats ska man dra? när det gäller kulturfrågor är ju nästan alla bolag med politisk makt likadan. snudd på kulturmarxistiska.

masaton Kille, 56 år

114 forumsinlägg

Skrivet:
27 juni 2011 kl. 14:28
masaton Kille, 56 år

Citat från WTFWJD


Citat från yarouze


Och visst är det delvis sant. I Oslo de senaste 5 åren har invandrare med ursprung från mellanöstern och nordafrika stått för 100% av alla överfallsvåldtäkter. Detta är det helt tyst om i Sverige. http://www.youtube.com/watch?v=K1HfizG16lg


Srsly, är du pantad?


Du är 17, men låt gå. Vad menar du? ;)

spiskummin Kille, 35 år

6 359 forumsinlägg

Skrivet:
27 juni 2011 kl. 14:32
spiskummin Kille, 35 år

Citat från yarouze


Ja men, beror ju hur man definierar vänster. sverige har ett dokumenterat åsiktsförtryck som t.o.m. seriösa journalister som Nathan Schatar skriver om i Axess. o Swe är ju ett, i grunden, sosseland. De flesta av Sveriges stora medier har en viss vänstervridning i vissa områden. Däremot när det gäller den ekonomiska politiken så är det väldigt splittrat tycker jag. DN rör sig i högerterritorium. SvD behövs inte ens nämnas. tv4 är ganska liberalt, med vänstervärderingar. SVT är vänster, det vet alla. SR till en stor del också. AB är det, likaså många landsortstidningar. Ja... vilken slutsats ska man dra? när det gäller kulturfrågor är ju nästan alla bolag med politisk makt likadan. snudd på kulturmarxistiska.


De allra flesta medier i Sverige är högerinriktade. Av de större tidningarna så är det i stort sett endast Aftonbladet som är vänster, och det är en skvallertidning. SVT är officiellt politiskt neutrala, men drar åt vänster ibland. Alla andra kanaler är höger.

Vad menar du med kulturmarxistiska?

masaton Kille, 56 år

114 forumsinlägg

Skrivet:
27 juni 2011 kl. 14:33
masaton Kille, 56 år

Citat från footfoot


Citat från yarouze

Ja men, beror ju hur man definierar vänster. sverige har ett dokumenterat åsiktsförtryck som t.o.m. seriösa journalister som Nathan Schatar skriver om i Axess. o Swe är ju ett, i grunden, sosseland. De flesta av Sveriges stora medier har en viss vänstervridning i vissa områden. Däremot när det gäller den ekonomiska politiken så är det väldigt splittrat tycker jag. DN rör sig i högerterritorium. SvD behövs inte ens nämnas. tv4 är ganska liberalt, med vänstervärderingar. SVT är vänster, det vet alla. SR till en stor del också. AB är det, likaså många landsortstidningar. Ja... vilken slutsats ska man dra? när det gäller kulturfrågor är ju nästan alla bolag med politisk makt likadan. snudd på kulturmarxistiska.


De allra flesta medier i Sverige är högerinriktade. Av de större tidningarna så är det i stort sett endast Aftonbladet som är vänster, och det är en skvallertidning. SVT är officiellt politiskt neutrala, men drar åt vänster ibland. Alla andra kanaler är höger.

Vad menar du med kulturmarxistiska?


Slå upp ordet. Och där dog vår diskussion. Hörs i nästa!

spiskummin Kille, 35 år

6 359 forumsinlägg

Skrivet:
27 juni 2011 kl. 14:35
spiskummin Kille, 35 år

Citat från yarouze


Slå upp ordet. Och där dog vår diskussion. Hörs i nästa!


Googlade. Det finns inte med i NE eller andra uppslagsverk och de enda som tycks använda ordet är samma personer som använder feminist som skällsord, så du får gärna förklara vad detta icke vedertagna uttryck innebär.

Tour Kille, 38 år

16 313 forumsinlägg

Skrivet:
27 juni 2011 kl. 14:35
Tour Kille, 38 år

herrejesus.

TheOskar Kille, 32 år

2 848 forumsinlägg

Skrivet:
27 juni 2011 kl. 14:41
TheOskar Kille, 32 år

Apoteos Kille, 32 år

97 forumsinlägg

Skrivet:
28 juni 2011 kl. 00:33
Apoteos Kille, 32 år

Citat från footfoot
Googlade. Det finns inte med i NE eller andra uppslagsverk och de enda som tycks använda ordet är samma personer som använder feminist som skällsord, så du får gärna förklara vad detta icke vedertagna uttryck innebär.[/i]


Detta? http://sv.metapedia.org/wiki/Kulturmarxism


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet