Sverigedemokraterna
masaton
Kille, 56 år
Citat från footfoot
Citat från yarouze
Ja, fast nu har det ju visat sig att sociodekonomiska faktorer inte är den övergripande anledningen till vissa gruppers överrepresentation i statistiken... tyvärr
Du får gärna då ge en länk till en 2-3 seriösa undersökningar som säger detta :)
Vad tror du det är som spelar störst roll, då?
Haha naturligvis handlar det inte om ras, gener eller något sådant trams. det diskuterade sossarna och moderaterna när dom röstade igenom det rasbiologiska institutet, utvisade balter till sovjet, och tvångssteriliserade människor, för att sedan be om ursäkt. jag tror inte någon riktigt vet vad det beror på, faktiskt, men man kan alltid spekulera. det har ju skrivits massvis böcker om just "mysteriet" kring överrepresentationen. Personligen tror jag det handlar om att ta hit flyktingar i väldigt tidig ålder, för att sedan ge dom tillfredsställande goda socioekonomisk förutsättningar. Jag tycker definitivt inte att Sverige ska anpassa sig till världens förhållanden, snarare tvärtom.. Därför bör vi återgå till en normal europeisk nivå vad gäller intagande av världens olika kulturer. För kultur älskar jag, i alla former, men den svenska modellens "förträfflighet" är inget jag har särskilt stor trovärdighet i...
Mauricio Rojas på BRÅ (2005):
"……..att vissa invandrade personer är klart överrepresenterade i brottsstatistiken. Invandrarnas generella överrepresentation när det gäller registrerad brottslighet ligger på lite över hundra procent. Denna överrepresentation gäller praktiskt taget alla typer av brott, men den växer avsevärt, till 300 eller 400 procent, när det gäller grövre brott, exempelvis mord, dråp, misshandel mot obekanta och våldtäkt. Denna allmänna överrepresentation gäller oavsett socioekonomisk status, det vill säga att överrepresentationen består praktiskt taget oförändrad när man jämför exempelvis förvärvsarbete och yrkesgruppstillhörighet i Sverige, samma sak gäller efter kontroll av kön, ålder och bostadsort.
Shoot!
Lyxbrottslighet.
Akterskytt
Kille, 34 år
Tror det har att göra med att folk är för slöa för att plugga sig till ett jobb, plus en liten nypa avundsjuka på folk som har cash!
masaton
Kille, 56 år
Citat från Tour
...tillsammans med utbildning och så vidare. den typiska brottslingen i sverige är 20-35 år gammal, lågutbildad och arbetslös.
det är inte precis som det är nåt konstigt sammanträffande direkt.
det måste ha att göra med midsommarfirande och julafton.
Åhh..äntligen en med rösträtt.
Ja, det är ju en faktor såklart.
Rosquist
Kille, 33 år
Citat från Tour
...tillsammans med utbildning och så vidare. den typiska brottslingen i sverige är 20-35 år gammal, lågutbildad och arbetslös.
det är inte precis som det är nåt konstigt sammanträffande direkt.
det måste ha att göra med midsommarfirande och julafton.
Det är helt klart tomten som är skillnaden, vi ariska vita växer upp med tomten som moralisk guide, anpassar vi inte oss till hans vilkor och beteende får vi inga leksakståg. Det gör inte dessa svartmuskiga kättare och därfor lär de sig inte något om våra vita, humanistiska grundvarderingar.
masaton
Kille, 56 år
Citat från Viridian
Citat från yarouze
Citat från footfoot
Citat från yarouze
när min far och andra andra generationens invandrare kom till sverige på 70-talet tillämpades assimilering, som visat sig fungera mycket väl.
Så vad du säger är att det är inte de socioekonomiska förhållandena som spelar roll, utan om man firar svenska högtider?
Ja, fast nu har det ju visat sig att sociodekonomiska faktorer inte är den övergripande anledningen till vissa gruppers överrepresentation i statistiken... tyvärr,
Sen så är det ju så att de flesta seriösa undersökningar som gjorts har lett till att det är socioekonomiska faktorer som spelar in.
Fast det finns ju egentligen inga "seriösa" undersökningar där man lägger alla korten på bordet. svenska myndigheter styrs ju av en anti-sd-vänstervriden agenda och har gjort i 30 år. Det är tabubelagt och man sopar hellre ämnet under mattan. de undersökningar som BRÅ gjort har ju dock just bevisat att det handlar om sociokulturella arv, dvs kulturarv och INTE socioekonomiska faktorer som ligger bakom det hela.
http://www.dn.se/debatt/kulturarv-ligger-bakom-invandrarnas-brottslighet (artikel skriven av BRÅ, inte gammelmedias journalister)
Tour
Kille, 38 år
Citat från yarouze
Citat från footfoot
Citat från yarouze
Ja, fast nu har det ju visat sig att sociodekonomiska faktorer inte är den övergripande anledningen till vissa gruppers överrepresentation i statistiken... tyvärr
Du får gärna då ge en länk till en 2-3 seriösa undersökningar som säger detta :)
Vad tror du det är som spelar störst roll, då?
Haha naturligvis handlar det inte om ras, gener eller något sådant trams. det diskuterade sossarna och moderaterna när dom röstade igenom det rasbiologiska institutet, utvisade balter till sovjet, och tvångssteriliserade människor, för att sedan be om ursäkt. jag tror inte någon riktigt vet vad det beror på, faktiskt, men man kan alltid spekulera. det har ju skrivits massvis böcker om just "mysteriet" kring överrepresentationen. Personligen tror jag det handlar om att ta hit flyktingar i väldigt tidig ålder, för att sedan ge dom tillfredsställande goda socioekonomisk förutsättningar. Jag tycker definitivt inte att Sverige ska anpassa sig till världens förhållanden, snarare tvärtom.. Därför bör vi återgå till en normal europeisk nivå vad gäller intagande av världens olika kulturer. För kultur älskar jag, i alla former, men den svenska modellens "förträfflighet" är inget jag har särskilt stor trovärdighet i...
Mauricio Rojas på BRÅ (2005):
" ..att vissa invandrade personer är klart överrepresenterade i brottsstatistiken. Invandrarnas generella överrepresentation när det gäller registrerad brottslighet ligger på lite över hundra procent. Denna överrepresentation gäller praktiskt taget alla typer av brott, men den växer avsevärt, till 300 eller 400 procent, när det gäller grövre brott, exempelvis mord, dråp, misshandel mot obekanta och våldtäkt. Denna allmänna överrepresentation gäller oavsett socioekonomisk status, det vill säga att överrepresentationen består praktiskt taget oförändrad när man jämför exempelvis förvärvsarbete och yrkesgruppstillhörighet i Sverige, samma sak gäller efter kontroll av kön, ålder och bostadsort.
Shoot!
Lyxbrottslighet.
länk till hela texten bitte!
Tour
Kille, 38 år
Citat från s3xnio
Citat från Tour
...tillsammans med utbildning och så vidare. den typiska brottslingen i sverige är 20-35 år gammal, lågutbildad och arbetslös.
det är inte precis som det är nåt konstigt sammanträffande direkt.
det måste ha att göra med midsommarfirande och julafton.
Det är helt klart tomten som är skillnaden, vi ariska vita växer upp med tomten som moralisk guide, anpassar vi inte oss till hans vilkor och beteende får vi inga leksakståg. Det gör inte dessa svartmuskiga kättare och därfor lär de sig inte något om våra vita, humanistiska grundvarderingar.
ah, onkel claus fixar biffen!
masaton
Kille, 56 år
Citat från Tour
Citat från yarouze
Citat från footfoot
Citat från yarouze
Ja, fast nu har det ju visat sig att sociodekonomiska faktorer inte är den övergripande anledningen till vissa gruppers överrepresentation i statistiken... tyvärr
Du får gärna då ge en länk till en 2-3 seriösa undersökningar som säger detta :)
Vad tror du det är som spelar störst roll, då?
Haha naturligvis handlar det inte om ras, gener eller något sådant trams. det diskuterade sossarna och moderaterna när dom röstade igenom det rasbiologiska institutet, utvisade balter till sovjet, och tvångssteriliserade människor, för att sedan be om ursäkt. jag tror inte någon riktigt vet vad det beror på, faktiskt, men man kan alltid spekulera. det har ju skrivits massvis böcker om just "mysteriet" kring överrepresentationen. Personligen tror jag det handlar om att ta hit flyktingar i väldigt tidig ålder, för att sedan ge dom tillfredsställande goda socioekonomisk förutsättningar. Jag tycker definitivt inte att Sverige ska anpassa sig till världens förhållanden, snarare tvärtom.. Därför bör vi återgå till en normal europeisk nivå vad gäller intagande av världens olika kulturer. För kultur älskar jag, i alla former, men den svenska modellens "förträfflighet" är inget jag har särskilt stor trovärdighet i...
Mauricio Rojas på BRÅ (2005):
" ..att vissa invandrade personer är klart överrepresenterade i brottsstatistiken. Invandrarnas generella överrepresentation när det gäller registrerad brottslighet ligger på lite över hundra procent. Denna överrepresentation gäller praktiskt taget alla typer av brott, men den växer avsevärt, till 300 eller 400 procent, när det gäller grövre brott, exempelvis mord, dråp, misshandel mot obekanta och våldtäkt. Denna allmänna överrepresentation gäller oavsett socioekonomisk status, det vill säga att överrepresentationen består praktiskt taget oförändrad när man jämför exempelvis förvärvsarbete och yrkesgruppstillhörighet i Sverige, samma sak gäller efter kontroll av kön, ålder och bostadsort.
Shoot!
Lyxbrottslighet.
länk till hela texten bitte!
Kopiera delar av texten och klistra in i Google, bitte. Det tar 2 sekunder. Alt, kolla förra inlägget.
Tour
Kille, 38 år
jag hittade något som sa HELT annorlunda gentemot det du sa faktiskt, där det beskrivs om socioekonomiska förhållanden samt psykosociala störningar som stora bidragande orsaker till att folk blir brottslingar.
http://www.bra.se/extra/pod/?action=pod_show&id=22&module_instance=2
SHOOT
Tour
Kille, 38 år
Citat från yarouze
Citat från Tour
länk till hela texten bitte!
Kopiera delar av texten och klistra in i Google, bitte. Det tar 2 sekunder. Alt, kolla förra inlägget.
när jag gjorde det hamnade jag på sverigedemokratiska bloggar, flashback, nordisk.nu, fler nazistiska sidor, lite fler nazistiska sidor, samt några fler SDbloggar.
TheOskar
Kille, 32 år
Citat från Tour
Citat från yarouze
Citat från Tour
länk till hela texten bitte!
Kopiera delar av texten och klistra in i Google, bitte. Det tar 2 sekunder. Alt, kolla förra inlägget.
när jag gjorde det hamnade jag på sverigedemokratiska bloggar, flashback, nordisk.nu, fler nazistiska sidor, lite fler nazistiska sidor, samt några fler SDbloggar.
Åh, så oväntat <3<3<3
Tour
Kille, 38 år
Citat från TheOskar
Citat från Tour
Citat från yarouze
Citat från Tour
länk till hela texten bitte!
Kopiera delar av texten och klistra in i Google, bitte. Det tar 2 sekunder. Alt, kolla förra inlägget.
när jag gjorde det hamnade jag på sverigedemokratiska bloggar, flashback, nordisk.nu, fler nazistiska sidor, lite fler nazistiska sidor, samt några fler SDbloggar.
Åh, så oväntat <3<3<3
jag bläddrade ett par tre sidor bak och ja, det var vad som dök upp. BRÅ:s sida gav trevlig information enligt min länk ovan dock.
spiskummin
Kille, 35 år
Citat från yarouze
svenska myndigheter styrs ju av en anti-sd-vänstervriden agenda och har gjort i 30 år.
Aha, du är en SÅN typ.
masaton
Kille, 56 år
Citat från Tour
jag hittade något som sa HELT annorlunda gentemot det du sa faktiskt, där det beskrivs om socioekonomiska förhållanden samt psykosociala störningar som stora bidragande orsaker till att folk blir brottslingar.
http://www.bra.se/extra/pod/?action=pod_show&id=22&module_instance=2
SHOOT
Ja? Brå skriver klart och tydligt att socioekonomiska faktorer inte kan förklara överrepresentationen. "Det är också sedan länge väl känt att det är vanligare att kriminellt aktiva kommer från socioekonomiskt mindre välbeställda miljöer. Det är däremot ingen självklarhet att det rör sig om några enkla orsakssammanhang. De allra flesta barn som växer upp i sådana miljöer blir trots allt inte kriminella." De menar alltså att det inte är självklart att man blir kriminell på grund av socioekonomiska orsaker. Testa igen
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet