Sverigedemokraterna

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Delfinglitter Tjej, 34 år

1 076 forumsinlägg

Skrivet:
27 juni 2011 kl. 12:58
Delfinglitter Tjej, 34 år

Jag är emot att strypa av invandringen, jag tycker det är sjukt. Man kan ta in invandrare, men sköta det på ett snyggare sätt. SD är hatiska, främlingsfientliga och bara helt galna.

TheOskar Kille, 32 år

2 848 forumsinlägg

Skrivet:
27 juni 2011 kl. 13:00
TheOskar Kille, 32 år

Citat från annaeek


Jag är emot att strypa av invandringen, jag tycker det är sjukt. Man kan ta in invandrare, men sköta det på ett snyggare sätt. SD är hatiska, främlingsfientliga och bara helt galna.

Det bästa skulle vara att bygga billiga hus bland dyra hus.

masaton Kille, 56 år

114 forumsinlägg

Skrivet:
27 juni 2011 kl. 13:01
masaton Kille, 56 år

Citat från annaeek


Jag är emot att strypa av invandringen, jag tycker det är sjukt. Man kan ta in invandrare, men sköta det på ett snyggare sätt. SD är hatiska, främlingsfientliga och bara helt galna.


begränsa invandringen till en normal europeisk nivå menar du?
hmm, är jag främlingsfientlig, eller vill du vara lite mer konkret? =)

Delfinglitter Tjej, 34 år

1 076 forumsinlägg

Skrivet:
27 juni 2011 kl. 13:02
Delfinglitter Tjej, 34 år

Politikerna i SD är rent av rasistiska. Du kanske inte har sett filmerna från deras möten där de skämtar riktigt brutalt om handikappade och invandrare? De skyller i stort sätt ALL kriminalitet på invandrare, i stort sätt ALLA våldtäkter på invandrare. De är lite för extrema och jag bara tycker det.

aihgpfiuahfpiuoa Kille, 30 år

Vi har integrationsproblem ja, men jag är ganska säker på att SD inte är kvalificerade nog för att få ta ansvar i den frågan
Fred ut

TheOskar Kille, 32 år

2 848 forumsinlägg

Skrivet:
27 juni 2011 kl. 13:04
TheOskar Kille, 32 år

Citat från yarouze


begränsa invandringen till en normal europeisk nivå menar du?
hmm, är jag främlingsfientlig, eller vill du vara lite mer konkret? =)


Ja, SD är xenofober hela bunten.
De har inget emot norrmän eller finnar som flyttar hit, men så fort man inte ser arisk ut så är det fel.

masaton Kille, 56 år

114 forumsinlägg

Skrivet:
27 juni 2011 kl. 13:08
masaton Kille, 56 år

Citat från annaeek


Politikerna i SD är rent av rasistiska. Du kanske inte har sett filmerna från deras möten där de skämtar riktigt brutalt om handikappade och invandrare? De skyller i stort sätt ALL kriminalitet på invandrare, i stort sätt ALLA våldtäkter på invandrare. De är lite för extrema och jag bara tycker det.


hmm... vad är rasism?
både inom S och M har vi sett rent rasistiska uttalanden från högt uppsatta kommunalrepresentanter om somalier och svarta. hela sjuklövern kryllar ju av misshandlare, alkoholister, ex-kokainister, pedofildömda, skattefifflare, män anmälda för vårdslöshet, fortkörning, etc. jag vet inte om det är lite att kasta sten i glashus om man ska börja prata om "rasismen" inom sd... känns lite långsökt att man rekryterat hundratals kommunalpolitiker för att sedan lura dem med något slags hemlig agenda om ett annat, hemligt, partiprogram.

"De skyller i stort sätt ALL kriminalitet på invandrare, i stort sätt ALLA våldtäkter på invandrare. "

vart har du läst det... i anti-sd-tidningarna aftonbladet och expressen eller? Vill du referera till partiprogrammet eller åtminstone en källa som inte är politiskt bunden (iofs omöjligt i sosselandet Sverige)?

Och visst är det delvis sant. I Oslo de senaste 5 åren har invandrare med ursprung från mellanöstern och nordafrika stått för 100% av alla överfallsvåldtäkter. Detta är det helt tyst om i Sverige. http://www.youtube.com/watch?v=K1HfizG16lg

problemlösningen börjar först när alla korten ligger på bordet, sverige har inte riktigt kommit dit än... sen kan man börja bygga upp den havererade integrationspolitiken genom att införa assimilering. gärna för mig

spiskummin Kille, 35 år

6 359 forumsinlägg

Skrivet:
27 juni 2011 kl. 13:09
spiskummin Kille, 35 år

Citat från Nordkorea


Alla ska jobba för sin lön

Mer än så behöver jag inte säga



Och något parti säger emot det?

TheOskar Kille, 32 år

2 848 forumsinlägg

Skrivet:
27 juni 2011 kl. 13:11
TheOskar Kille, 32 år

Citat från yarouze


Citat från annaeek

Politikerna i SD är rent av rasistiska. Du kanske inte har sett filmerna från deras möten där de skämtar riktigt brutalt om handikappade och invandrare? De skyller i stort sätt ALL kriminalitet på invandrare, i stort sätt ALLA våldtäkter på invandrare. De är lite för extrema och jag bara tycker det.


hmm... vad är rasism?
både inom S och M har vi sett rent rasistiska uttalanden från högt uppsatta kommunalrepresentanter om somalier och svarta. hela sjuklövern kryllar ju av misshandlare, alkoholister, ex-kokainister, pedofildömda, skattefifflare, män anmälda för vårdslöshet, fortkörning, etc. jag vet inte om det är lite att kasta sten i glashus om man ska börja prata om "rasismen" inom sd... känns lite långsökt att man rekryterat hundratals kommunalpolitiker för att sedan lura dem med något slags hemlig agenda om ett annat, hemligt, partiprogram.

"De skyller i stort sätt ALL kriminalitet på invandrare, i stort sätt ALLA våldtäkter på invandrare. "

vart har du läst det... i anti-sd-tidningarna aftonbladet och expressen eller? Vill du referera till partiprogrammet eller åtminstone en källa som inte är politiskt bunden (iofs omöjligt i sosselandet Sverige)?

Och visst är det delvis sant. I Oslo de senaste 5 åren har invandrare med ursprung från mellanöstern och nordafrika stått för 100% av alla överfallsvåldtäkter. Detta är det helt tyst om i Sverige. http://www.youtube.com/watch?v=K1HfizG16lg

problemlösningen börjar först när alla korten ligger på bordet, sverige har inte riktigt kommit dit än... sen kan man börja bygga upp den havererade integrationspolitiken. gärna för mig


Det skulle vara bra att få källa på det sista påståendet :)

spiskummin Kille, 35 år

6 359 forumsinlägg

Skrivet:
27 juni 2011 kl. 13:11
spiskummin Kille, 35 år

Citat från yarouze


när min far och andra andra generationens invandrare kom till sverige på 70-talet tillämpades assimilering, som visat sig fungera mycket väl.


Så vad du säger är att det är inte de socioekonomiska förhållandena som spelar roll, utan om man firar svenska högtider?

masaton Kille, 56 år

114 forumsinlägg

Skrivet:
27 juni 2011 kl. 13:23
masaton Kille, 56 år

Citat från footfoot


Citat från yarouze

när min far och andra andra generationens invandrare kom till sverige på 70-talet tillämpades assimilering, som visat sig fungera mycket väl.


Så vad du säger är att det är inte de socioekonomiska förhållandena som spelar roll, utan om man firar svenska högtider?


Ja, fast nu har det ju visat sig att sociodekonomiska faktorer inte är den övergripande anledningen till vissa gruppers överrepresentation i statistiken... tyvärr, och sedan anser jag inte att ett samhälle ska anpassa sig efter världens förhållanden, utan tvärtom. om det gör mig till dyngnazist, så är jag väl det.

spiskummin Kille, 35 år

6 359 forumsinlägg

Skrivet:
27 juni 2011 kl. 13:25
spiskummin Kille, 35 år

Citat från yarouze


Ja, fast nu har det ju visat sig att sociodekonomiska faktorer inte är den övergripande anledningen till vissa gruppers överrepresentation i statistiken... tyvärr


Du får gärna då ge en länk till en 2-3 seriösa undersökningar som säger detta :)

Vad tror du det är som spelar störst roll, då?

Tour Kille, 38 år

16 313 forumsinlägg

Skrivet:
27 juni 2011 kl. 13:30
Tour Kille, 38 år

jag är också nyfiken på var du får att ekonomiska klyftor inte är en högst avgörande faktor till brottslighet, skulle vara spännande.

Viridian Kille, 36 år

6 382 forumsinlägg

Skrivet:
27 juni 2011 kl. 13:48
Viridian Kille, 36 år

Citat från yarouze


Citat från footfoot

Citat från yarouze

när min far och andra andra generationens invandrare kom till sverige på 70-talet tillämpades assimilering, som visat sig fungera mycket väl.


Så vad du säger är att det är inte de socioekonomiska förhållandena som spelar roll, utan om man firar svenska högtider?

Ja, fast nu har det ju visat sig att sociodekonomiska faktorer inte är den övergripande anledningen till vissa gruppers överrepresentation i statistiken... tyvärr,


Sen så är det ju så att de flesta seriösa undersökningar som gjorts har lett till att det är socioekonomiska faktorer som spelar in.

Tour Kille, 38 år

16 313 forumsinlägg

Skrivet:
27 juni 2011 kl. 13:52
Tour Kille, 38 år

...tillsammans med utbildning och så vidare. den typiska brottslingen i sverige är 20-35 år gammal, lågutbildad och arbetslös.
det är inte precis som det är nåt konstigt sammanträffande direkt.

det måste ha att göra med midsommarfirande och julafton.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet