Sverigedemokraterna
Jag är emot att strypa av invandringen, jag tycker det är sjukt. Man kan ta in invandrare, men sköta det på ett snyggare sätt. SD är hatiska, främlingsfientliga och bara helt galna.
Citat från annaeek
Jag är emot att strypa av invandringen, jag tycker det är sjukt. Man kan ta in invandrare, men sköta det på ett snyggare sätt. SD är hatiska, främlingsfientliga och bara helt galna.
begränsa invandringen till en normal europeisk nivå menar du?
hmm, är jag främlingsfientlig, eller vill du vara lite mer konkret? =)
Politikerna i SD är rent av rasistiska. Du kanske inte har sett filmerna från deras möten där de skämtar riktigt brutalt om handikappade och invandrare? De skyller i stort sätt ALL kriminalitet på invandrare, i stort sätt ALLA våldtäkter på invandrare. De är lite för extrema och jag bara tycker det.
Vi har integrationsproblem ja, men jag är ganska säker på att SD inte är kvalificerade nog för att få ta ansvar i den frågan
Fred ut
Citat från yarouze
begränsa invandringen till en normal europeisk nivå menar du?
hmm, är jag främlingsfientlig, eller vill du vara lite mer konkret? =)
Ja, SD är xenofober hela bunten.
De har inget emot norrmän eller finnar som flyttar hit, men så fort man inte ser arisk ut så är det fel.
Citat från annaeek
Politikerna i SD är rent av rasistiska. Du kanske inte har sett filmerna från deras möten där de skämtar riktigt brutalt om handikappade och invandrare? De skyller i stort sätt ALL kriminalitet på invandrare, i stort sätt ALLA våldtäkter på invandrare. De är lite för extrema och jag bara tycker det.
hmm... vad är rasism?
både inom S och M har vi sett rent rasistiska uttalanden från högt uppsatta kommunalrepresentanter om somalier och svarta. hela sjuklövern kryllar ju av misshandlare, alkoholister, ex-kokainister, pedofildömda, skattefifflare, män anmälda för vårdslöshet, fortkörning, etc. jag vet inte om det är lite att kasta sten i glashus om man ska börja prata om "rasismen" inom sd... känns lite långsökt att man rekryterat hundratals kommunalpolitiker för att sedan lura dem med något slags hemlig agenda om ett annat, hemligt, partiprogram.
"De skyller i stort sätt ALL kriminalitet på invandrare, i stort sätt ALLA våldtäkter på invandrare. "
vart har du läst det... i anti-sd-tidningarna aftonbladet och expressen eller? Vill du referera till partiprogrammet eller åtminstone en källa som inte är politiskt bunden (iofs omöjligt i sosselandet Sverige)?
Och visst är det delvis sant. I Oslo de senaste 5 åren har invandrare med ursprung från mellanöstern och nordafrika stått för 100% av alla överfallsvåldtäkter. Detta är det helt tyst om i Sverige. http://www.youtube.com/watch?v=K1HfizG16lg
problemlösningen börjar först när alla korten ligger på bordet, sverige har inte riktigt kommit dit än... sen kan man börja bygga upp den havererade integrationspolitiken genom att införa assimilering. gärna för mig
Citat från Nordkorea
Alla ska jobba för sin lön
Mer än så behöver jag inte säga
Och något parti säger emot det?
Citat från yarouze
Citat från annaeek
Politikerna i SD är rent av rasistiska. Du kanske inte har sett filmerna från deras möten där de skämtar riktigt brutalt om handikappade och invandrare? De skyller i stort sätt ALL kriminalitet på invandrare, i stort sätt ALLA våldtäkter på invandrare. De är lite för extrema och jag bara tycker det.
hmm... vad är rasism?
både inom S och M har vi sett rent rasistiska uttalanden från högt uppsatta kommunalrepresentanter om somalier och svarta. hela sjuklövern kryllar ju av misshandlare, alkoholister, ex-kokainister, pedofildömda, skattefifflare, män anmälda för vårdslöshet, fortkörning, etc. jag vet inte om det är lite att kasta sten i glashus om man ska börja prata om "rasismen" inom sd... känns lite långsökt att man rekryterat hundratals kommunalpolitiker för att sedan lura dem med något slags hemlig agenda om ett annat, hemligt, partiprogram.
"De skyller i stort sätt ALL kriminalitet på invandrare, i stort sätt ALLA våldtäkter på invandrare. "
vart har du läst det... i anti-sd-tidningarna aftonbladet och expressen eller? Vill du referera till partiprogrammet eller åtminstone en källa som inte är politiskt bunden (iofs omöjligt i sosselandet Sverige)?
Och visst är det delvis sant. I Oslo de senaste 5 åren har invandrare med ursprung från mellanöstern och nordafrika stått för 100% av alla överfallsvåldtäkter. Detta är det helt tyst om i Sverige. http://www.youtube.com/watch?v=K1HfizG16lg
problemlösningen börjar först när alla korten ligger på bordet, sverige har inte riktigt kommit dit än... sen kan man börja bygga upp den havererade integrationspolitiken. gärna för mig
Det skulle vara bra att få källa på det sista påståendet :)
Citat från yarouze
när min far och andra andra generationens invandrare kom till sverige på 70-talet tillämpades assimilering, som visat sig fungera mycket väl.
Så vad du säger är att det är inte de socioekonomiska förhållandena som spelar roll, utan om man firar svenska högtider?
Citat från footfoot
Citat från yarouze
när min far och andra andra generationens invandrare kom till sverige på 70-talet tillämpades assimilering, som visat sig fungera mycket väl.
Så vad du säger är att det är inte de socioekonomiska förhållandena som spelar roll, utan om man firar svenska högtider?
Ja, fast nu har det ju visat sig att sociodekonomiska faktorer inte är den övergripande anledningen till vissa gruppers överrepresentation i statistiken... tyvärr, och sedan anser jag inte att ett samhälle ska anpassa sig efter världens förhållanden, utan tvärtom. om det gör mig till dyngnazist, så är jag väl det.
Citat från yarouze
Ja, fast nu har det ju visat sig att sociodekonomiska faktorer inte är den övergripande anledningen till vissa gruppers överrepresentation i statistiken... tyvärr
Du får gärna då ge en länk till en 2-3 seriösa undersökningar som säger detta :)
Vad tror du det är som spelar störst roll, då?
jag är också nyfiken på var du får att ekonomiska klyftor inte är en högst avgörande faktor till brottslighet, skulle vara spännande.
Citat från yarouze
Citat från footfoot
Citat från yarouze
när min far och andra andra generationens invandrare kom till sverige på 70-talet tillämpades assimilering, som visat sig fungera mycket väl.
Så vad du säger är att det är inte de socioekonomiska förhållandena som spelar roll, utan om man firar svenska högtider?
Ja, fast nu har det ju visat sig att sociodekonomiska faktorer inte är den övergripande anledningen till vissa gruppers överrepresentation i statistiken... tyvärr,
Sen så är det ju så att de flesta seriösa undersökningar som gjorts har lett till att det är socioekonomiska faktorer som spelar in.
...tillsammans med utbildning och så vidare. den typiska brottslingen i sverige är 20-35 år gammal, lågutbildad och arbetslös.
det är inte precis som det är nåt konstigt sammanträffande direkt.
det måste ha att göra med midsommarfirande och julafton.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet