Spoilervarning: Harry Potter
Nu när ni tog upp det: Jag och JustSmileBiatch pratade om hur det skulle vara ifall Rowling skrev en annan bok som inte är om HP.
Vad säger Potter-fansen om det?
Citat från Flygplan
Nu när ni tog upp det: Jag och JustSmileBiatch pratade om hur det skulle vara ifall Rowling skrev en annan bok som inte är om HP.
Vad säger Potter-fansen om det?
NEJ! Skulle bli så besviken då.
Dock så tror jag inte att hon skulle göra det, då hon har vigt nästan 20 år åt Harry Potter och att hon alltid kommer vara berömd för att ha skapat den världen, och själv fortfarande skapar tillhörande böcker till just Harry Potter.
Man får ju hålla tummarna.
^
Eller hur!
Citat från Flygplan
Nu när ni tog upp det: Jag och JustSmileBiatch pratade om hur det skulle vara ifall Rowling skrev en annan bok som inte är om HP.
Vad säger Potter-fansen om det?
Det skulle vara intressant. Gillar hennes sätt att skriva, så något nytt vore spännande.
Citat från SeverusSnape
Citat från Flygplan
Nu när ni tog upp det: Jag och JustSmileBiatch pratade om hur det skulle vara ifall Rowling skrev en annan bok som inte är om HP.
Vad säger Potter-fansen om det?
Det skulle vara intressant. Gillar hennes sätt att skriva, så något nytt vore spännande.
Det tror inte jag, vi skulle ha alldeles för höga förväntningar osv. Det skulle bli en flopp.
Okej, det skulle vara intressant, men det skulle inte kännas.. Rätt..
Jag skulle inte kunna sluta tänka på Harry Potter när jag läste den boken, that's for sure. :/
Det är som om Voldemort hade vigt hela sitt liv åt att vara ond, och sedan i slutskedet av sitt liv (jag säger inte att J.K.Rowling är i slutskedet av sitt liv men whatever...) blev värsta Jesus typ.. ;s
Jag skulle se det som en helt ny grej, ett nytt kapitel i hennes skrivande. Visst skulle man känna igen sig i hennes språk, men jag skulle inte jämföra det med Harry Potter serien.
Det är ju självklart upp till var och en, men jag skulle gilla nåt nytt, som jag skrev tidigare älskar jag ju hennes berättarspråk.
Jag älskar också hennes skriftliga språk, hennes intelligenta historier och hennes detaljer. Men det skulle ändå bara kännas fel. Det skulle kännas som att hon helt gav upp sin gamla värld.
Citat från Silver
Jag älskar också hennes skriftliga språk, hennes intelligenta historier och hennes detaljer. Men det skulle ändå bara kännas fel. Det skulle kännas som att hon helt gav upp sin gamla värld.
Det tror jag aldrig hon kommer att göra. Men hon måste ju också få chansen att testa nåt nytt, skriva nåt annat. Även fast hennes fans kanske inte vill det.
Men jag respekterar och förstår verkligen din och andras åsikter :)
Citat från SeverusSnape
Citat från Silver
Jag älskar också hennes skriftliga språk, hennes intelligenta historier och hennes detaljer. Men det skulle ändå bara kännas fel. Det skulle kännas som att hon helt gav upp sin gamla värld.
Det tror jag aldrig hon kommer att göra. Men hon måste ju också få chansen att testa nåt nytt, skriva nåt annat. Även fast hennes fans kanske inte vill det.
Men jag respekterar och förstår verkligen din och andras åsikter :)
Javisst, men det är just det jag inte tror att hon vill också. Hon går ju fortfarande all-in för Harry Potter, trots att det tog slut för 4 år sedan. Kanske vill hon skriva något annat i framtiden - och trots min inställning till det så kommer jag isåfall självfallet att läsa! Men jag tror faktiskt inte att hon kommer göra det. Hon är nog nöjd nu.
Time will tell :)
Jag är glad oavsett, haha.
Absolut! Jag är så oerhört glad över att hon gav oss denna värld.
Citat från Silver
Absolut! Jag är så oerhört glad över att hon gav oss denna värld.
Precis!
Den räddade nog större delen av min barndom, haha.
Citat från SeverusSnape
Citat från Silver
Absolut! Jag är så oerhört glad över att hon gav oss denna värld.
Precis!
Den räddade nog större delen av min barndom, haha.
På vilket sätt?
För mig har det varit som ett skrymsle under trappan *ha-ha* där man kan gömma sig undan och vara någon helt annanstans för bara ett litet tag. Låtsas vara någon helt annan i en helt annan värld. Då jag är låg, mår dåligt eller är arg så är Harry Potter min medicin - man blir så lycklig av det.
^ Ungefär som du beskriver det. Böckerna var min tillflyktsort när jag mådde dåligt eller inte orkade med verkligheten.
Det är inte förrän nu jag börjat inse hur mycket jag levde mig in i deras värld för att slippa min egen.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet