Matte!
agree, det måste suga för de personer som har en dålig lärare i matte.
min lärare är as bra med världens bästa tålamod haha!
Hade en lärare i åttan som var lite efterbliven, fattade ingenting var det sjukaste jag varit med om. Han försökte använda mänskliga varelser i division. typ "vad händer om vi delar Linus i Linus?" made no sense.
Det make'ar ju sense, att någonting delat på sig själv, blir 1.
^ Det är ändå ett onödigt otydligt sätt att lära ut. Exempelvis kan ett sådant exempel resultera i att eleverna inte lär sig exakt varför linus/linus = siffran 1 och varför linus/linus =/= linus, dvs att de kan få svårt att se skillnad på innebörden av 1 och innebörden av linus.
Hellre lära ut entydigt från första början.
Sa inte att det var ett bra exempel, men det är inte ologiskt alls. Att x/x=1 är ändå rätt grundläggande.
Då kan man komma med filosofiska motargument angående huruvida man faktiskt kan dela en fysisk kropp och en teoretisk själ i ett antal delar som består av den fysiska kroppen och teoretiska själen i sig. Som enheter; inte uppdelat i antal atomer som kroppen består av (och som den teoretiska själen för övrigt antingen kan eller inte kan bestå av, beroende på definitionen av ordet "själ"). Man kan dessutom fråga sig ifall linus syftar på kroppen, på själen eller på både och - svaret kan möjligen påverka utfallet i verkligheten.
Enligt rent teoretisk matematik stämmer det att någonting; såväl faktiskt existerande människa, som högst teoretisk punkt utan storleksmässiga egenskaper, i en odefinierad rymd, blir 1 vid division med sig själv, men man kan fråga sig huruvida matematiken ska vara praktiskt applicerbar vid en såpass låg nivå på inlärningen. Den viktigaste frågan att ställa sig är dock vilken innebörd av ordet sense man syftar på.
Nu är du bara dryg ju.
Vilket överlägset ordbajseri.
Otydligt användande av matematik kräver exakta definitioner av spelreglerna. Annars kan man lika gärna göra något annat.
Jag heter matte:)
Citat från Erotik
Sa inte att det var ett bra exempel, men det är inte ologiskt alls. Att x/x=1 är ändå rätt grundläggande.
Skulle ha varit logiskt om det hade varit det som var svaret ja, svaret skulle ha varit 26 eller 28, fan vet jag. Men det var inte logiskt hur och vi delade linus med han själv så hade han blivit 28 :)
linus/linus=28?
Din mattelärare har rökt någonting.
Citat från Jimmy
Då kan man komma med filosofiska motargument angående huruvida man faktiskt kan dela en fysisk kropp och en teoretisk själ i ett antal delar som består av den fysiska kroppen och teoretiska själen i sig. Som enheter; inte uppdelat i antal atomer som kroppen består av (och som den teoretiska själen för övrigt antingen kan eller inte kan bestå av, beroende på definitionen av ordet "själ"). Man kan dessutom fråga sig ifall linus syftar på kroppen, på själen eller på både och - svaret kan möjligen påverka utfallet i verkligheten.
Enligt rent teoretisk matematik stämmer det att någonting; såväl faktiskt existerande människa, som högst teoretisk punkt utan storleksmässiga egenskaper, i en odefinierad rymd, blir 1 vid division med sig själv, men man kan fråga sig huruvida matematiken ska vara praktiskt applicerbar vid en såpass låg nivå på inlärningen. Den viktigaste frågan att ställa sig är dock vilken innebörd av ordet sense man syftar på.
..HAHAHAH
Matematiken i grundskolan var tråkig och jag sög på det.
När jag kom till gymnasiet så lärde jag mig snabbt och mer och det kom att bli mitt favorit ämne. Nu mera är jag klassens matematiker.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet