Fakta om Klassamhället
Vi skulle kunna minska försvarets kostnader markant genom militärt samarbete. Kollektivt försvar för de länder som vill ta del av det, avgift/bemanning beroende på på population/bnp. Ett föredrag som förhindrar ett land inom den unionen att starta krig. Mindre pengar går förlorade, det blir lättare att hålla fred. På samma vis kan vi tjäna miljoner på en mer liberal drogpolitik. Holland och Portugal har mycket färre tunga missbruk när beroende ses som ett folkhälsoproblem istället för ett brott. Mindre pengar går till kriminella gäng och man kan lägga polisresurser på brott som faktiskt har ett brottsoffer.
Alla människor har olika värderingar, skapar sin egen etik och moral. Att påstå att någon är egoistisk för att den inte vill betala andras biljetter (eller vad det nu gäller) kan lätt vändas till att en person är egoistisk som inte betalar för sina egna utgifter. personligen tycker jag att det mest oetiska man kan göra ät att tvinga en individ till något. Även om tanken bakom tvånget är god värderar jag allas rätt till självbestämmande högst. Därför kanske ni kan förstå att vissa människor vill betala skatt till olika ändamål. Jag skulle gärna öka skatten med 10-20% om det gick oavkortat till forskning, då jag tror det skulle gynna mänskligheten i längden.
Mani är för vilsna själar. Det spelar ingen roll hur mycket ni diskuterar ämnet. Det handlar inte om siffror. Vissa håller helt enkelt en högre klass än andra.
Haha, vart fan är faktan? Jag menar, det är ju bara siffror som "ni" kommer med, och sånt kan man ju vrida och vända på hur som helst. Bara för att vi tar in 30% asylsökande så betyder inte detta att vi på något sätt skulle ta in mindre invandrare än t.ex Danmark.
Citat från Ricin
Haha, vart fan är faktan? Jag menar, det är ju bara siffror som "ni" kommer med, och sånt kan man ju vrida och vända på hur som helst. Bara för att vi tar in 30% asylsökande så betyder inte detta att vi på något sätt skulle ta in mindre invandrare än t.ex Danmark.
Siffror är siffror, det är allt. Siffrorna är inte dragna ur röven heller, källor anges. Om du vill ha mer specifika är det bara att fråga gruppen på facebook i det relevanta inlägget.
Have fun.
25 Maj 2013
Reinfeldt talar osanning i riksdagen och blundar för den ökade ojämlikheten.
På facebook!
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=134832780043891&set=a.122731324587370.1073741828.122482831278886&type=1
Citat från u_suck_tbh
Citat från Ricin
Haha, vart fan är faktan? Jag menar, det är ju bara siffror som "ni" kommer med, och sånt kan man ju vrida och vända på hur som helst. Bara för att vi tar in 30% asylsökande så betyder inte detta att vi på något sätt skulle ta in mindre invandrare än t.ex Danmark.
Siffror är siffror, det är allt. Siffrorna är inte dragna ur röven heller, källor anges. Om du vill ha mer specifika är det bara att fråga gruppen på facebook i det relevanta inlägget.
Have fun.
Jojo, men det gäller för samtliga att veta att siffrorna i sig inte behöver betyda ett skit. Det spelar ju en väsentlig roll VEM det är egentligen som har suttit och räknat ut allting, och vad syftet var!
Du har tillgång till SCB som alla andra. Gå in och fiffla själv om du tvivlar.
Citat från Ricin
Jojo, men det gäller för samtliga att veta att siffrorna i sig inte behöver betyda ett skit. Det spelar ju en väsentlig roll VEM det är egentligen som har suttit och räknat ut allting, och vad syftet var!
SCB räknar för att göra statistik, sen presenterar dom den statistiken på olika sätt. Som sagt, ask and you shall receive så kan du kolla själv.
Vad gäller övriga källor; bara fråga och kolla själv.
Vad är det du tvivlar på, specifikt?
Citat från u_suck_tbh
Vad är det du tvivlar på, specifikt?
Allting, då det bara e siffror.
Men ja, om vi nu tar och kollar lite närmare på vilka som skulle tjäna på en avgiftfri kollektivtrafik så är jag oerhört skeptiskt till dom där siffrorna. Man tar ingen hänsyn alls till bristen på lokförare, som redan idag finns. Vänsterpack vill ju att kollektivtrafiken ska expandera, men då tänker man inte på att man måste anställa fler lokförare, som det inte finns någon möjlighet till.
Citat från Ricin
Allting, då det bara e siffror.
Men ja, om vi nu tar och kollar lite närmare på vilka som skulle tjäna på en avgiftfri kollektivtrafik så är jag oerhört skeptiskt till dom där siffrorna. Man tar ingen hänsyn alls till bristen på lokförare, som redan idag finns. Vänsterpack vill ju att kollektivtrafiken ska expandera, men då tänker man inte på att man måste anställa fler lokförare, som det inte finns någon möjlighet till.
Okidoki.
Det enda som jag har uppfattat har räknats på är hur mycket billigare det skulle bli om man flyttade om pengar och höjde skatten ett snäpp. Inget "vänsterpack" som snackat om att expandera kollektivtrafiken i dom siffrorna.
Citat från Ricin
Citat från u_suck_tbh
Vad är det du tvivlar på, specifikt?
Allting, då det bara e siffror.
Men ja, om vi nu tar och kollar lite närmare på vilka som skulle tjäna på en avgiftfri kollektivtrafik så är jag oerhört skeptiskt till dom där siffrorna. Man tar ingen hänsyn alls till bristen på lokförare, som redan idag finns. Vänsterpack vill ju att kollektivtrafiken ska expandera, men då tänker man inte på att man måste anställa fler lokförare, som det inte finns någon möjlighet till.
Siffrorna förutsätter att antalet anställda är lika högt efteråt som före (eller rättare sagt, att lönekostnaden är lika stor som före). Givetvis skulle lönekostnaderna för alla biljettkontrollanter och spärrvakter kunna läggas på utbildning och anställning av fler lokförare. I dagens läge jobbar ju företaget hårt för att försämra arbetssituationen för lokförare, vilket ju kommer öka bristen på dem eftersom färre vill jobba som det. Men det verkar ju inte högerpacket ha något emot.
Statistiken innefattar även kostnaderna för 21% mer kollektivtrafikresande. De 21% är framtagna av SL själva.
Så nä, du har helt enkelt fel.
Citat från Ilja
Citat från Ricin
Citat från u_suck_tbh
Vad är det du tvivlar på, specifikt?
Allting, då det bara e siffror.
Men ja, om vi nu tar och kollar lite närmare på vilka som skulle tjäna på en avgiftfri kollektivtrafik så är jag oerhört skeptiskt till dom där siffrorna. Man tar ingen hänsyn alls till bristen på lokförare, som redan idag finns. Vänsterpack vill ju att kollektivtrafiken ska expandera, men då tänker man inte på att man måste anställa fler lokförare, som det inte finns någon möjlighet till.
Siffrorna förutsätter att antalet anställda är lika högt efteråt som före (eller rättare sagt, att lönekostnaden är lika stor som före). Givetvis skulle lönekostnaderna för alla biljettkontrollanter och spärrvakter kunna läggas på utbildning och anställning av fler lokförare. I dagens läge jobbar ju företaget hårt för att försämra arbetssituationen för lokförare, vilket ju kommer öka bristen på dem eftersom färre vill jobba som det. Men det verkar ju inte högerpacket ha något emot.
Statistiken innefattar även kostnaderna för 21% mer kollektivtrafikresande. De 21% är framtagna av SL själva.
Så nä, du har helt enkelt fel.
Alltså whaaat, du vet verkligen inte vad du snackar om... När jag gjorde lokförartestet i Huddinge en månad INNAN man avslutade sökningen, så hade redan 600 sökt bara till Huddinge, och då är inte det många sökande jämfört med övriga landet. Sen är det inte bara att anställa fler lokförare, då det inte är problemet alls. Problemet är att intagnigstesterna är jävligt svåra, och det är en stark minioritet som klarar testerna. Huddinge hade runt 32 platser, och testledaren kunde stå där och lova att alla dessa platser inte kommer att bli fyllda. Ja, det är verkligen "färre" som vill jobba som lokförare...
Du säger att lokförare inte skulle gynnas av högerpacket, men hur skulle det gynnas av vänsterpacket då?
Vänsterpacket sitter ju och propagerar för att fler borde åka kollektivt. Ingenting jag direkt har något emot, då det skulle gynna miljön, men så som marknaden ser ut för lokförare idag så är det inte aktuellt för en avgiftfri kollektivtrafik.
Somliga vänsterpack är emot bilismen, men skulle en avgiftfri kollektivtrafik införas så skulle jag garanterat köpa mig en bil för att slippa alla jävla pundare, som tyvärr kommer att dra sig till tuben. Jag tror även att jag är långt ifrån ensam!
Helt fel väg att gå om man vill få fler att åka kollektivt, och minska bilismen!
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet