Abort - Rätt eller fel?
Thias
Kille, 38 år
Citat från Misanthropia
Citat från Thias
Du pratar med en som har en son på 19 månader.....
Vi hade inte så mkt egentid när han var liten för han var allergisk mot Mjölkprotein, granat äpple och tomter(det fick vi reda på förra månaden för att vi inte har fått någon utredning för att dom sa bara att han var sjuk eller tand feber eller något annat crap men jag gick på dom och sa att det är någonting så vi fick fram att det var det) vi hade inte mkt egen tid då den gick åt att till och städa osv
Ja, nu bor inte ni hos era föräldrar samtidigt dock.
Jag förstår inte heller vad för något det är som gör att det blir så mycket att städa?
Dessutom kan man nog halvtidsstudera rätt lätt, hyfsat passivt, samtidigt - Det är inte direkt så att man faktiskt har något annat val om man inte vill sluta som ett socfall utan utbildning.
Nej vi har en egen lägenhet så.
Du förstår inte? bär ungen är rätt liten är det inte så mycket att städa men när den börjar röra på sig, då ligger det saker överallt, kläder, skor, pennor, cd-skivor, vad än ungen får tag i drar den ner och stoppar det i munnen och smakar på det.
Ha ha ha......var du seriös där? möjligtvis om man är två ja, är man ensamstående nej
Thias
Kille, 38 år
Citat från Pansartax
Citat från Thias
Hur gammal är han/hon?
Har träffat många olika, flera av mina kusiner har barn så har träffat div barn i åldrarna 0 - 5 år under de senaste 5 åren.
När man väll får den sövd ja, det kan ju ta uppifrån 1 min till flera timmar beroende på ungen....
Skvettis
Kille, 32 år
Citat från Thias
Citat från Misanthropia
Citat från Thias
Du pratar med en som har en son på 19 månader.....
Vi hade inte så mkt egentid när han var liten för han var allergisk mot Mjölkprotein, granat äpple och tomter(det fick vi reda på förra månaden för att vi inte har fått någon utredning för att dom sa bara att han var sjuk eller tand feber eller något annat crap men jag gick på dom och sa att det är någonting så vi fick fram att det var det) vi hade inte mkt egen tid då den gick åt att till och städa osv
Ja, nu bor inte ni hos era föräldrar samtidigt dock.
Jag förstår inte heller vad för något det är som gör att det blir så mycket att städa?
Dessutom kan man nog halvtidsstudera rätt lätt, hyfsat passivt, samtidigt - Det är inte direkt så att man faktiskt har något annat val om man inte vill sluta som ett socfall utan utbildning.
Nej vi har en egen lägenhet så.
Du förstår inte? bär ungen är rätt liten är det inte så mycket att städa men när den börjar röra på sig, då ligger det saker överallt, kläder, skor, pennor, cd-skivor, vad än ungen får tag i drar den ner och stoppar det i munnen och smakar på det.
Ha ha ha......var du seriös där? möjligtvis om man är två ja, är man ensamstående nej
Låter konstigt, det är ju inte så att man pga detta spenderar hela sina dagar städandes, det tar inte mer än ett par minuter att plocka upp efter ungen.
Jag var ganska ordentligt seriös.
Du menar alltså, att ni aldrig, under rådande förhållande, har tid att läsa en bok, samtidigt som ni vaktar ungen/väntar på tvätten/whatever?
Vid halvtidsstudering är det knappast något jätteaktivt pluggande vi snackar om.
Pansartax
Kille, 33 år
Dessutom, om man är 2 st i förhållandet så kan bara den ena ta hand om ungen en stund. Hur svårt ska det vara latmaskar?
Thias
Kille, 38 år
Citat från Misanthropia
Citat från Thias
Citat från Misanthropia
Citat från Thias
Du pratar med en som har en son på 19 månader.....
Vi hade inte så mkt egentid när han var liten för han var allergisk mot Mjölkprotein, granat äpple och tomter(det fick vi reda på förra månaden för att vi inte har fått någon utredning för att dom sa bara att han var sjuk eller tand feber eller något annat crap men jag gick på dom och sa att det är någonting så vi fick fram att det var det) vi hade inte mkt egen tid då den gick åt att till och städa osv
Ja, nu bor inte ni hos era föräldrar samtidigt dock.
Jag förstår inte heller vad för något det är som gör att det blir så mycket att städa?
Dessutom kan man nog halvtidsstudera rätt lätt, hyfsat passivt, samtidigt - Det är inte direkt så att man faktiskt har något annat val om man inte vill sluta som ett socfall utan utbildning.
Nej vi har en egen lägenhet så.
Du förstår inte? bär ungen är rätt liten är det inte så mycket att städa men när den börjar röra på sig, då ligger det saker överallt, kläder, skor, pennor, cd-skivor, vad än ungen får tag i drar den ner och stoppar det i munnen och smakar på det.
Ha ha ha......var du seriös där? möjligtvis om man är två ja, är man ensamstående nej
Låter konstigt, det är ju inte så att man pga detta spenderar hela sina dagar städandes, det tar inte mer än ett par minuter att plocka upp efter ungen.
Jag var ganska ordentligt seriös.
Du menar alltså, att ni aldrig, under rådande förhållande, har tid att läsa en bok, samtidigt som ni vaktar ungen/väntar på tvätten/whatever?
Vid halvtidsstudering är det knappast något jätteaktivt pluggande vi snackar om.
Inte så konstigt, va med en familj med 1 eller 2 ungar mellan 1-10 månader så kommer du få enklare förklarat för dig, enklare se i praktiken än att skriva.
eftersom vi var två så kunde vi göra det ja, dock så var det mest tv-tittade för vi var slut körda veckorna ut för att han var allergisk mot saker vi inte visste då så han kanske sov max 2 h på en dag och på kvällen så låg han endast och gnällde så vi fick vara uppe nätter i streck för att hans kulle åtminstonde få sova lite.
Så var det för oss fram tills förra månaden(tänk dig att sova typ 2-4h h per vecka) nu så sover han hela nätter utan problem, möjligt viss nått gnäll eller så men inget mer.(sry för felstavningar osv, dyslexi)
Skvettis
Kille, 32 år
Citat från Thias
Citat från Misanthropia
Citat från Thias
Citat från Misanthropia
Citat från Thias
Du pratar med en som har en son på 19 månader.....
Vi hade inte så mkt egentid när han var liten för han var allergisk mot Mjölkprotein, granat äpple och tomter(det fick vi reda på förra månaden för att vi inte har fått någon utredning för att dom sa bara att han var sjuk eller tand feber eller något annat crap men jag gick på dom och sa att det är någonting så vi fick fram att det var det) vi hade inte mkt egen tid då den gick åt att till och städa osv
Ja, nu bor inte ni hos era föräldrar samtidigt dock.
Jag förstår inte heller vad för något det är som gör att det blir så mycket att städa?
Dessutom kan man nog halvtidsstudera rätt lätt, hyfsat passivt, samtidigt - Det är inte direkt så att man faktiskt har något annat val om man inte vill sluta som ett socfall utan utbildning.
Nej vi har en egen lägenhet så.
Du förstår inte? bär ungen är rätt liten är det inte så mycket att städa men när den börjar röra på sig, då ligger det saker överallt, kläder, skor, pennor, cd-skivor, vad än ungen får tag i drar den ner och stoppar det i munnen och smakar på det.
Ha ha ha......var du seriös där? möjligtvis om man är två ja, är man ensamstående nej
Låter konstigt, det är ju inte så att man pga detta spenderar hela sina dagar städandes, det tar inte mer än ett par minuter att plocka upp efter ungen.
Jag var ganska ordentligt seriös.
Du menar alltså, att ni aldrig, under rådande förhållande, har tid att läsa en bok, samtidigt som ni vaktar ungen/väntar på tvätten/whatever?
Vid halvtidsstudering är det knappast något jätteaktivt pluggande vi snackar om.
Inte så konstigt, va med en familj med 1 eller 2 ungar mellan 1-10 månader så kommer du får det förklarar det enklare för dig, enklare se i praktiken än att skriva.
eftersom vi var två så kunde vi göra det ja, dock så var det mest tv-tittade för vi var slut körda veckorna ut för att han var allergisk mot saker vi inte visste då så han kanske sov max 2 h på en dag och på kvällen så låg han endast och gnällde så vi fick vara uppe nätter i streck för att hans kulle åtminstonde få sova lite.
Så var det för oss fram tills förra månaden(tänk dig att sova typ 2-4h h per vecka), då ha sover hela nätter utan problem, möjligt viss nått gnäll eller så men inget mer.(sry för felstavningar osv, dyslexi)
Jag har bara mina egna föräldrar att fråga på den punkten.
Det är där problemet är, man måste inse att när man är utkörd, utbränd och slut - det är då man är tvungen att plugga extra, annars håller det inte ihop, det finns inte speciellt mycket att göra åt det.
Det låter som att ni har haft en bebis som är sjukt jobbig rent dygns/sömnmässigt dock, aldrig hört något liknande från föräldrar.
Thias
Kille, 38 år
Citat från Misanthropia
Citat från Thias
Jag har bara mina egna föräldrar att fråga på den punkten.
Det är där problemet är, man måste inse att när man är utkörd, utbränd och slut - det är då man är tvungen att plugga extra, annars håller det inte ihop, det finns inte speciellt mycket att göra åt det.
Det låter som att ni har haft en bebis som är sjukt jobbig rent dygns/sömnmässigt dock, aldrig hört något liknande från föräldrar.
Precis
Du då vill man fan sova kan jag säga dig, skulle jag få chansen att sova så skulle jag göra det utan tvekan sova kommer före plugg hos mig.
Ja det var han också, tänk dig själv att ha konstant sjukt ont i magen och inte kunna göra nått åt det.
Skvettis
Kille, 32 år
Citat från Thias
Citat från Misanthropia
Citat från Thias
Jag har bara mina egna föräldrar att fråga på den punkten.
Det är där problemet är, man måste inse att när man är utkörd, utbränd och slut - det är då man är tvungen att plugga extra, annars håller det inte ihop, det finns inte speciellt mycket att göra åt det.
Det låter som att ni har haft en bebis som är sjukt jobbig rent dygns/sömnmässigt dock, aldrig hört något liknande från föräldrar.
Precis
Du då vill man fan sova kan jag säga dig, skulle jag få chansen att sova så skulle jag göra det utan tvekan sova kommer före plugg hos mig.
Ja det var han också, tänk dig själv att ha konstant sjukt ont i magen och inte kunna göra nått åt det.
Jag vet hur det är, jag är sen ca. ett år drabbad av kraftig sömnbrist. Exhaustion of easy life, så att säga.
Oftast sover jag inget eller 2-4 h per dygn.
Det är ju dock omöjligt att begära att samhället ska stanna upp för att man har blivit med barn, då det var ens eget val från början.
Thias
Kille, 38 år
Citat från Misanthropia
Citat från Thias
Citat från Misanthropia
Citat från Thias
Jag har bara mina egna föräldrar att fråga på den punkten.
Det är där problemet är, man måste inse att när man är utkörd, utbränd och slut - det är då man är tvungen att plugga extra, annars håller det inte ihop, det finns inte speciellt mycket att göra åt det.
Det låter som att ni har haft en bebis som är sjukt jobbig rent dygns/sömnmässigt dock, aldrig hört något liknande från föräldrar.
Precis
Du då vill man fan sova kan jag säga dig, skulle jag få chansen att sova så skulle jag göra det utan tvekan sova kommer före plugg hos mig.
Ja det var han också, tänk dig själv att ha konstant sjukt ont i magen och inte kunna göra nått åt det.
Jag vet hur det är, jag är sen ca. ett år drabbad av kraftig sömnbrist. Exhaustion of easy life, så att säga.
Oftast sover jag inget eller 2-4 h per dygn.
Det är ju dock omöjligt att begära att samhället ska stanna upp för att man har blivit med barn, då det var ens eget val från början.
Då vet du hur det känns.
Ja jo vist är det så, men det är väll bara å hoppa av om man går i gymnasiet och plugga upp dom senare när man känner att man kan och man vill.
Kan inte bli enklare
EDit kan säga att han sitter uppe nu för att har så ont i magen
Skvettis
Kille, 32 år
Citat från Thias
Då vet du hur det känns.
Ja jo vist är det så, men det är väll bara å hoppa av om man går i gymnasiet och plugga upp dom senare när man känner att man kan och man vill.
Kan inte bli enklare
EDit kan säga att han sitter uppe nu för att har så ont i magen[/i]
Precis, det kan jag hålla med om, då borde man dock lägga pengarna på att kunna återuppta ev. plugg efter en viss period, eller att omskola sig, inte på bidrag till gravida tonåringar.
Thias
Kille, 38 år
Citat från Misanthropia
Citat från Thias
Då vet du hur det känns.
Ja jo vist är det så, men det är väll bara å hoppa av om man går i gymnasiet och plugga upp dom senare när man känner att man kan och man vill.
Kan inte bli enklare
EDit kan säga att han sitter uppe nu för att har så ont i magen
Precis, det kan jag hålla med om, då borde man dock lägga pengarna på att kunna återuppta ev. plugg efter en viss period, eller att omskola sig, inte på bidrag till gravida tonåringar.
Absolut ja, fast sen är inte bebis saker gratis(spec inte om du har precis skaffat barn)då får kolla upp priser själv orkar inte rabbla upp allt xD
Skvettis
Kille, 32 år
Citat från Thias
Citat från Misanthropia
Citat från Thias
Då vet du hur det känns.
Ja jo vist är det så, men det är väll bara å hoppa av om man går i gymnasiet och plugga upp dom senare när man känner att man kan och man vill.
Kan inte bli enklare
EDit kan säga att han sitter uppe nu för att har så ont i magen
Precis, det kan jag hålla med om, då borde man dock lägga pengarna på att kunna återuppta ev. plugg efter en viss period, eller att omskola sig, inte på bidrag till gravida tonåringar.
Absolut ja, fast sen är inte bebis saker gratis(spec inte om du har precis skaffat barn)då får kolla upp priser själv orkar inte rabbla upp allt xD
Det är ju förståeligt, men som jag förstått det finns det redan bidrag för detta.
Thias
Kille, 38 år
Citat från Misanthropia
Citat från Thias
Citat från Misanthropia
Citat från Thias
Då vet du hur det känns.
Ja jo vist är det så, men det är väll bara å hoppa av om man går i gymnasiet och plugga upp dom senare när man känner att man kan och man vill.
Kan inte bli enklare
EDit kan säga att han sitter uppe nu för att har så ont i magen
Precis, det kan jag hålla med om, då borde man dock lägga pengarna på att kunna återuppta ev. plugg efter en viss period, eller att omskola sig, inte på bidrag till gravida tonåringar.
Absolut ja, fast sen är inte bebis saker gratis(spec inte om du har precis skaffat barn)då får kolla upp priser själv orkar inte rabbla upp allt xD
Det är ju förståeligt, men som jag förstått det finns det redan bidrag för detta.
Fast njae, vi fick bidrag, fick 120 kr till barnvagn? finns igen chans att det finns en barnvagn för 120 kr någonstans(om du inte vil åka till tippen och kolla)
200 kr till spjäll säng
100 kr för madras till spjäll sängen
Ja du förstår kanske att detta bidraget inte ger så mycket...
Ja det finns men det bör ses om och bli bättre
Pirayan
Kille, 31 år
Min åsikt är att man absolut ska använda preventivmedel om man inte vill ha barn. Om det går snett ändå så ska man absolut få göra abort. nuff said
(självklart ska våldtäktsbarn få aborteras)
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet