Abort - Rätt eller fel?
bebo_
Tjej, 33 år
Citat från Tate
Citat från bebo
Citat från Tate
Citat från Ponyo
Det beror på. Om det används som en preventivmedel så är det fel, typ en tjej som gör abort bara för att hon skippade kondomen.
Men om tjejen blivit våldtagen så är abort rätt.
Hur förebygger en abort graviditeter?
Sterilitet, ehe
Fortfarande inget preventivmedel egentligen, sterilitet förebygger ju inte sjukdomar.
Sant! Tänkte jag inte på.
Hush
Tjej, 32 år
Citat från bebo
Citat från Hush
Citat från bebo
Citat från Hush
Citat från bebo
Citat från Pansartax
Problemet med unga mammor är väl att de flesta blir socialfall utan någon färdig utbildning.
Bättre alternativ till distansutbildning. Att plugga 50% tar inte mycket tid/energi på distans och ger samtidigt rätt till studiemedel eller studielån (året personen fyller 20). Det är i alla fall lite pengar och utbildning!
Dock har man ingen ork till det när man har en nybliven bebis att ta hand om, som te.x har kolik och skriker nätterna i ända och på dagen har du tvätt, handling, städning och diverse saker att ta hand om.
Fast vad har du för val om du väljer att skaffa barn och måste göra någonting för att inte hamna hos socialen? 1-2 timmar om dagen är inte mycket, det tror jag alla klarar om de försöker.
Man lever på mammapengen, barnbidrag, underhållsbidrag och bostadsbidrasg så som jag får göra .
Jaha, bor du ensam? Barnbidrag får man väl inte för än barnet är fött..?
Nej jag bor hemma hos mamma. Jag kan få ut mammapengen osv osv 60 dagar innan barnet är fött.
Karin
Tjej, 34 år
Citat från Hush
Citat från bebo
Citat från Hush
Citat från bebo
Citat från Hush
Citat från bebo
Citat från Pansartax
Problemet med unga mammor är väl att de flesta blir socialfall utan någon färdig utbildning.
Bättre alternativ till distansutbildning. Att plugga 50% tar inte mycket tid/energi på distans och ger samtidigt rätt till studiemedel eller studielån (året personen fyller 20). Det är i alla fall lite pengar och utbildning!
Dock har man ingen ork till det när man har en nybliven bebis att ta hand om, som te.x har kolik och skriker nätterna i ända och på dagen har du tvätt, handling, städning och diverse saker att ta hand om.
Fast vad har du för val om du väljer att skaffa barn och måste göra någonting för att inte hamna hos socialen? 1-2 timmar om dagen är inte mycket, det tror jag alla klarar om de försöker.
Man lever på mammapengen, barnbidrag, underhållsbidrag och bostadsbidrasg så som jag får göra .
Jaha, bor du ensam? Barnbidrag får man väl inte för än barnet är fött..?
Nej jag bor hemma hos mamma. Jag kan få ut mammapengen osv osv 60 dagar innan barnet är fött.
Hur känner du inför att din mamma skall hysa rum för dig och ditt barn?
bebo_
Tjej, 33 år
Mammapeng, barnbidrag, underhållsbidrag och bostadsbidrag är väl ändå ganska mycket pengar för dig och ditt barn om du dessutom bor hemma?
Karin
Tjej, 34 år
Citat från bebo
Citat från Janna
Har inget emot abort. Tänk om unga flickor blir gravida av misstag och sen måste fucka upp sin utbildning? Och vad är värst, att döda något som aldrig har levt på riktigt eller att förstöra livet för någon som ... lever?
Många tjejers liv blir förstört efter en abort. Hur ställer du dig till detta?
Mitt liv hade blivit förstört om jag inte gjort abort.
Thias
Kille, 38 år
Citat från bebo
Mammapeng, barnbidrag, underhållsbidrag och bostadsbidrag är väl ändå ganska mycket pengar för dig och ditt barn om du dessutom bor hemma?
Skaffa en unge istället för att sitta och tro massa >.<'
Allt är inte bara om pengar du vet det finns andra saker än det också.
Du ALDRIG någonsin föreställa dig hur det är och vara ung mamma eller Ung pappa! spelar ingen roll hur mycket du läser, kollar på dokumentärer du kommer aldrig veta hur det är om du inte skaffar barn själv!
Skvettis
Kille, 32 år
Citat från Thias
Citat från bebo
Mammapeng, barnbidrag, underhållsbidrag och bostadsbidrag är väl ändå ganska mycket pengar för dig och ditt barn om du dessutom bor hemma?
Skaffa en unge istället för att sitta och tro massa >.<'
Allt är inte bara om pengar du vet det finns andra saker än det också.
Du ALDRIG någonsin föreställa dig hur det är och vara ung mamma eller Ung pappa! spelar ingen roll hur mycket du läser, kollar på dokumentärer du kommer aldrig veta hur det är om du inte skaffar barn själv!
Bebo verkar ju rätt välutbildad på ämnet, så hon tror nog inte direkt.
Jag håller dessutom med henne när hon säger att det blir en del pengar när personen ifråga också bor hemma hos sin mor, och då troligtvis får gratis mat osv inkluderat.
Thias
Kille, 38 år
Citat från Misanthropia
Citat från Thias
Citat från bebo
Mammapeng, barnbidrag, underhållsbidrag och bostadsbidrag är väl ändå ganska mycket pengar för dig och ditt barn om du dessutom bor hemma?
Skaffa en unge istället för att sitta och tro massa >.<'
Allt är inte bara om pengar du vet det finns andra saker än det också.
Du ALDRIG någonsin föreställa dig hur det är och vara ung mamma eller Ung pappa! spelar ingen roll hur mycket du läser, kollar på dokumentärer du kommer aldrig veta hur det är om du inte skaffar barn själv!
Bebo verkar ju rätt välutbildad på ämnet, så hon tror nog inte direkt.
Jag håller dessutom med henne när hon säger att det blir en del pengar när personen ifråga också bor hemma hos sin mor, och då troligtvis får gratis mat osv inkluderat.
Det må hon vara men hon vet inte hur det är att HA barn, för det är en helt annan sak än att sitta och skriva massa på ett forum
Skvettis
Kille, 32 år
Citat från Thias
Citat från Misanthropia
Citat från Thias
Citat från bebo
Mammapeng, barnbidrag, underhållsbidrag och bostadsbidrag är väl ändå ganska mycket pengar för dig och ditt barn om du dessutom bor hemma?
Skaffa en unge istället för att sitta och tro massa >.<'
Allt är inte bara om pengar du vet det finns andra saker än det också.
Du ALDRIG någonsin föreställa dig hur det är och vara ung mamma eller Ung pappa! spelar ingen roll hur mycket du läser, kollar på dokumentärer du kommer aldrig veta hur det är om du inte skaffar barn själv!
Bebo verkar ju rätt välutbildad på ämnet, så hon tror nog inte direkt.
Jag håller dessutom med henne när hon säger att det blir en del pengar när personen ifråga också bor hemma hos sin mor, och då troligtvis får gratis mat osv inkluderat.
Det må hon vara men hon vet inte hur det är att HA barn, för det är en helt annan sak än att sitta och skriva massa på ett forum
Ingen har någonsin påstått det, jag känner dock inte en människa, med eller utan barn, som inte har 1-2 timmar egentid varje dygn.
Dessutom är det ett medvetet val man har gjort, och man visste från början att det skulle bli tufft.
Pansartax
Kille, 33 år
Är väl inte så jävla svårt att sköta en liten unge sålänge man har pengar. Det enda bebisar gör är ju att sova, äta och skita. Har man pengar så klarar man ju sig.
Thias
Kille, 38 år
Citat från Misanthropia
Citat från Thias
Citat från Misanthropia
Citat från Thias
Citat från bebo
Mammapeng, barnbidrag, underhållsbidrag och bostadsbidrag är väl ändå ganska mycket pengar för dig och ditt barn om du dessutom bor hemma?
Skaffa en unge istället för att sitta och tro massa >.<'
Allt är inte bara om pengar du vet det finns andra saker än det också.
Du ALDRIG någonsin föreställa dig hur det är och vara ung mamma eller Ung pappa! spelar ingen roll hur mycket du läser, kollar på dokumentärer du kommer aldrig veta hur det är om du inte skaffar barn själv!
Bebo verkar ju rätt välutbildad på ämnet, så hon tror nog inte direkt.
Jag håller dessutom med henne när hon säger att det blir en del pengar när personen ifråga också bor hemma hos sin mor, och då troligtvis får gratis mat osv inkluderat.
Det må hon vara men hon vet inte hur det är att HA barn, för det är en helt annan sak än att sitta och skriva massa på ett forum
Ingen har någonsin påstått det, jag känner dock inte en människa, med eller utan barn, som inte har 1-2 timmar egentid varje dygn.
Du pratar med en som har en son på 19 månader.....
Vi hade inte så mkt egentid när han var liten för han var allergisk mot Mjölkprotein, granat äpple och tomter(det fick vi reda på förra månaden för att vi inte har fått någon utredning för att dom sa bara att han var sjuk eller tand feber eller något annat crap men jag gick på dom och sa att det är någonting så vi fick fram att det var det) vi hade inte mkt egen tid då den gick åt att till och städa osv
Skvettis
Kille, 32 år
Citat från Thias
Du pratar med en som har en son på 19 månader.....
Vi hade inte så mkt egentid när han var liten för han var allergisk mot Mjölkprotein, granat äpple och tomter(det fick vi reda på förra månaden för att vi inte har fått någon utredning för att dom sa bara att han var sjuk eller tand feber eller något annat crap men jag gick på dom och sa att det är någonting så vi fick fram att det var det) vi hade inte mkt egen tid då den gick åt att till och städa osv[/i]
Ja, nu bor inte ni hos era föräldrar samtidigt dock.
Jag förstår inte heller vad för något det är som gör att det blir så mycket att städa?
Dessutom kan man nog halvtidsstudera rätt lätt, hyfsat passivt, samtidigt - Det är inte direkt så att man faktiskt har något annat val om man inte vill sluta som ett socfall utan utbildning.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet