Abort - Rätt eller fel?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Hush Tjej, 32 år

454 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2012 kl. 18:55
Hush Tjej, 32 år

Citat från Pansartax


Problemet med unga mammor är väl att de flesta blir socialfall utan någon färdig utbildning.

Problemet med de flesta unga mammor inte tänker smart. Du har laglig rätt att ta studieuppehåll. Alltså ett sabbatsår.
Du har laglig rätt att vara inskriven på en skola tills dess att du vill komma tillbaka. Ett år är lagom då barnet vid den ålder kan börja på dagis och du kan börja plugga igen. Tjaa, förlita dig inte på att socialen hjälper alla unga mammor. Socialen idag ser helst att du bor hemma om du är under 18 års ålder eller att dina/ din vårdnadshavare betalar ett boende åt dig tills du befinner dig i åldern 21 år.

bebo_ Tjej, 33 år

10 085 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2012 kl. 18:55
bebo_ Tjej, 33 år

Citat från Pansartax


Problemet med unga mammor är väl att de flesta blir socialfall utan någon färdig utbildning.

Bättre alternativ till distansutbildning. Att plugga 50% tar inte mycket tid/energi på distans och ger samtidigt rätt till studiemedel eller studielån (året personen fyller 20). Det är i alla fall lite pengar och utbildning!

Hush Tjej, 32 år

454 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2012 kl. 18:58
Hush Tjej, 32 år

Citat från bebo


Citat från Pansartax

Problemet med unga mammor är väl att de flesta blir socialfall utan någon färdig utbildning.

Bättre alternativ till distansutbildning. Att plugga 50% tar inte mycket tid/energi på distans och ger samtidigt rätt till studiemedel eller studielån (året personen fyller 20). Det är i alla fall lite pengar och utbildning!


Dock har man ingen ork till det när man har en nybliven bebis att ta hand om, som te.x har kolik och skriker nätterna i ända och på dagen har du tvätt, handling, städning och diverse saker att ta hand om.

Pansartax Kille, 33 år

12 548 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2012 kl. 18:58
Pansartax Kille, 33 år

Citat från Hush


Dock har man ingen ork till det när man har en nybliven bebis att ta hand om, som te.x har kolik och skriker nätterna i ända och på dagen har du tvätt, handling, städning och diverse saker att ta hand om.

Är ett jävla gnäll från er. Det kanske ni skulle tänkt på innan ni blev på tjocken?

Axelhoff Kille, 60 år

3 197 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2012 kl. 19:00
Axelhoff Kille, 60 år

Citat från Pansartax


Citat från Hush

Dock har man ingen ork till det när man har en nybliven bebis att ta hand om, som te.x har kolik och skriker nätterna i ända och på dagen har du tvätt, handling, städning och diverse saker att ta hand om.

Är ett jävla gnäll från er. Det kanske ni skulle tänkt på innan ni blev på tjocken?


<3

bebo_ Tjej, 33 år

10 085 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2012 kl. 19:01
bebo_ Tjej, 33 år

Citat från Hush


Citat från bebo

Citat från Pansartax

Problemet med unga mammor är väl att de flesta blir socialfall utan någon färdig utbildning.

Bättre alternativ till distansutbildning. Att plugga 50% tar inte mycket tid/energi på distans och ger samtidigt rätt till studiemedel eller studielån (året personen fyller 20). Det är i alla fall lite pengar och utbildning!

Dock har man ingen ork till det när man har en nybliven bebis att ta hand om, som te.x har kolik och skriker nätterna i ända och på dagen har du tvätt, handling, städning och diverse saker att ta hand om.


Fast vad har du för val om du väljer att skaffa barn och måste göra någonting för att inte hamna hos socialen? 1-2 timmar om dagen är inte mycket, det tror jag alla klarar om de försöker.

Sharon Tjej, 34 år

12 287 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2012 kl. 19:01
Sharon Tjej, 34 år

Citat från Ponyo


Det beror på. Om det används som en preventivmedel så är det fel, typ en tjej som gör abort bara för att hon skippade kondomen.
Men om tjejen blivit våldtagen så är abort rätt.


Hur förebygger en abort graviditeter?

Axelhoff Kille, 60 år

3 197 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2012 kl. 19:03
Axelhoff Kille, 60 år

Citat från Tate


Citat från Ponyo

Det beror på. Om det används som en preventivmedel så är det fel, typ en tjej som gör abort bara för att hon skippade kondomen.
Men om tjejen blivit våldtagen så är abort rätt.

Hur förebygger en abort graviditeter?


Tror hon menar knulla massa ...bli gravid... gör abort... knulla ...bli gravid ...gör abort ...fast isf ser jag hellre att man tar dagen efter piller or something

bebo_ Tjej, 33 år

10 085 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2012 kl. 19:03
bebo_ Tjej, 33 år

Citat från Tate


Citat från Ponyo

Det beror på. Om det används som en preventivmedel så är det fel, typ en tjej som gör abort bara för att hon skippade kondomen.
Men om tjejen blivit våldtagen så är abort rätt.

Hur förebygger en abort graviditeter?


Sterilitet, ehe

bebo_ Tjej, 33 år

10 085 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2012 kl. 19:04
bebo_ Tjej, 33 år

Citat från st4rfish


Citat från Tate

Citat från Ponyo

Det beror på. Om det används som en preventivmedel så är det fel, typ en tjej som gör abort bara för att hon skippade kondomen.
Men om tjejen blivit våldtagen så är abort rätt.

Hur förebygger en abort graviditeter?

Tror hon menar knulla massa ...bli gravid... gör abort... knulla ...bli gravid ...gör abort ...fast isf ser jag hellre att man tar dagen efter piller or something


Dagen-efterpiller är en form av abort. Det stöter ut fostret på samma sätt som pillret man tar för att få missfall.

Axelhoff Kille, 60 år

3 197 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2012 kl. 19:05
Axelhoff Kille, 60 år

bebo
Jo jag vet... men det är inte samma sak som att vänta ett par veckor och sen skrapa bort det hos gyn ... dessutom så är det inte säkert att personen i fråga hade blivit gravid men man tar det för säkerhetsskull

Hush Tjej, 32 år

454 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2012 kl. 19:06
Hush Tjej, 32 år

Citat från bebo


Citat från Hush

Citat från bebo

Citat från Pansartax

Problemet med unga mammor är väl att de flesta blir socialfall utan någon färdig utbildning.

Bättre alternativ till distansutbildning. Att plugga 50% tar inte mycket tid/energi på distans och ger samtidigt rätt till studiemedel eller studielån (året personen fyller 20). Det är i alla fall lite pengar och utbildning!

Dock har man ingen ork till det när man har en nybliven bebis att ta hand om, som te.x har kolik och skriker nätterna i ända och på dagen har du tvätt, handling, städning och diverse saker att ta hand om.

Fast vad har du för val om du väljer att skaffa barn och måste göra någonting för att inte hamna hos socialen? 1-2 timmar om dagen är inte mycket, det tror jag alla klarar om de försöker.


Man lever på mammapengen, barnbidrag, underhållsbidrag och bostadsbidrasg så som jag får göra .

Hush Tjej, 32 år

454 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2012 kl. 19:07
Hush Tjej, 32 år

Citat från Pansartax


Citat från Hush

Dock har man ingen ork till det när man har en nybliven bebis att ta hand om, som te.x har kolik och skriker nätterna i ända och på dagen har du tvätt, handling, städning och diverse saker att ta hand om.

Är ett jävla gnäll från er. Det kanske ni skulle tänkt på innan ni blev på tjocken?


Gnäll är inbte samma sak som fakta. Och du tror inte man tänkte på det här när man gjorde valet?
Det gjorde iaf jag.

Sharon Tjej, 34 år

12 287 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2012 kl. 19:08
Sharon Tjej, 34 år

Citat från bebo


Citat från Tate

Citat från Ponyo

Det beror på. Om det används som en preventivmedel så är det fel, typ en tjej som gör abort bara för att hon skippade kondomen.
Men om tjejen blivit våldtagen så är abort rätt.

Hur förebygger en abort graviditeter?

Sterilitet, ehe


Fortfarande inget preventivmedel egentligen, sterilitet förebygger ju inte sjukdomar.

bebo_ Tjej, 33 år

10 085 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2012 kl. 19:10
bebo_ Tjej, 33 år

Citat från Hush


Citat från bebo

Citat från Hush

Citat från bebo

Citat från Pansartax

Problemet med unga mammor är väl att de flesta blir socialfall utan någon färdig utbildning.

Bättre alternativ till distansutbildning. Att plugga 50% tar inte mycket tid/energi på distans och ger samtidigt rätt till studiemedel eller studielån (året personen fyller 20). Det är i alla fall lite pengar och utbildning!

Dock har man ingen ork till det när man har en nybliven bebis att ta hand om, som te.x har kolik och skriker nätterna i ända och på dagen har du tvätt, handling, städning och diverse saker att ta hand om.

Fast vad har du för val om du väljer att skaffa barn och måste göra någonting för att inte hamna hos socialen? 1-2 timmar om dagen är inte mycket, det tror jag alla klarar om de försöker.

Man lever på mammapengen, barnbidrag, underhållsbidrag och bostadsbidrasg så som jag får göra .


Jaha, bor du ensam? Barnbidrag får man väl inte för än barnet är fött..?


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet