Abort - Rätt eller fel?
Hush
Tjej, 32 år
Citat från Pansartax
Problemet med unga mammor är väl att de flesta blir socialfall utan någon färdig utbildning.
Problemet med de flesta unga mammor inte tänker smart. Du har laglig rätt att ta studieuppehåll. Alltså ett sabbatsår.
Du har laglig rätt att vara inskriven på en skola tills dess att du vill komma tillbaka. Ett år är lagom då barnet vid den ålder kan börja på dagis och du kan börja plugga igen. Tjaa, förlita dig inte på att socialen hjälper alla unga mammor. Socialen idag ser helst att du bor hemma om du är under 18 års ålder eller att dina/ din vårdnadshavare betalar ett boende åt dig tills du befinner dig i åldern 21 år.
bebo_
Tjej, 33 år
Citat från Pansartax
Problemet med unga mammor är väl att de flesta blir socialfall utan någon färdig utbildning.
Bättre alternativ till distansutbildning. Att plugga 50% tar inte mycket tid/energi på distans och ger samtidigt rätt till studiemedel eller studielån (året personen fyller 20). Det är i alla fall lite pengar och utbildning!
Hush
Tjej, 32 år
Citat från bebo
Citat från Pansartax
Problemet med unga mammor är väl att de flesta blir socialfall utan någon färdig utbildning.
Bättre alternativ till distansutbildning. Att plugga 50% tar inte mycket tid/energi på distans och ger samtidigt rätt till studiemedel eller studielån (året personen fyller 20). Det är i alla fall lite pengar och utbildning!
Dock har man ingen ork till det när man har en nybliven bebis att ta hand om, som te.x har kolik och skriker nätterna i ända och på dagen har du tvätt, handling, städning och diverse saker att ta hand om.
Pansartax
Kille, 33 år
Citat från Hush
Dock har man ingen ork till det när man har en nybliven bebis att ta hand om, som te.x har kolik och skriker nätterna i ända och på dagen har du tvätt, handling, städning och diverse saker att ta hand om.
Är ett jävla gnäll från er. Det kanske ni skulle tänkt på innan ni blev på tjocken?
Axelhoff
Kille, 60 år
Citat från Pansartax
Citat från Hush
Dock har man ingen ork till det när man har en nybliven bebis att ta hand om, som te.x har kolik och skriker nätterna i ända och på dagen har du tvätt, handling, städning och diverse saker att ta hand om.
Är ett jävla gnäll från er. Det kanske ni skulle tänkt på innan ni blev på tjocken?
<3
bebo_
Tjej, 33 år
Citat från Hush
Citat från bebo
Citat från Pansartax
Problemet med unga mammor är väl att de flesta blir socialfall utan någon färdig utbildning.
Bättre alternativ till distansutbildning. Att plugga 50% tar inte mycket tid/energi på distans och ger samtidigt rätt till studiemedel eller studielån (året personen fyller 20). Det är i alla fall lite pengar och utbildning!
Dock har man ingen ork till det när man har en nybliven bebis att ta hand om, som te.x har kolik och skriker nätterna i ända och på dagen har du tvätt, handling, städning och diverse saker att ta hand om.
Fast vad har du för val om du väljer att skaffa barn och måste göra någonting för att inte hamna hos socialen? 1-2 timmar om dagen är inte mycket, det tror jag alla klarar om de försöker.
Axelhoff
Kille, 60 år
Citat från Tate
Citat från Ponyo
Det beror på. Om det används som en preventivmedel så är det fel, typ en tjej som gör abort bara för att hon skippade kondomen.
Men om tjejen blivit våldtagen så är abort rätt.
Hur förebygger en abort graviditeter?
Tror hon menar knulla massa ...bli gravid... gör abort... knulla ...bli gravid ...gör abort ...fast isf ser jag hellre att man tar dagen efter piller or something
bebo_
Tjej, 33 år
Citat från st4rfish
Citat från Tate
Citat från Ponyo
Det beror på. Om det används som en preventivmedel så är det fel, typ en tjej som gör abort bara för att hon skippade kondomen.
Men om tjejen blivit våldtagen så är abort rätt.
Hur förebygger en abort graviditeter?
Tror hon menar knulla massa ...bli gravid... gör abort... knulla ...bli gravid ...gör abort ...fast isf ser jag hellre att man tar dagen efter piller or something
Dagen-efterpiller är en form av abort. Det stöter ut fostret på samma sätt som pillret man tar för att få missfall.
Axelhoff
Kille, 60 år
bebo
Jo jag vet... men det är inte samma sak som att vänta ett par veckor och sen skrapa bort det hos gyn ... dessutom så är det inte säkert att personen i fråga hade blivit gravid men man tar det för säkerhetsskull
Hush
Tjej, 32 år
Citat från bebo
Citat från Hush
Citat från bebo
Citat från Pansartax
Problemet med unga mammor är väl att de flesta blir socialfall utan någon färdig utbildning.
Bättre alternativ till distansutbildning. Att plugga 50% tar inte mycket tid/energi på distans och ger samtidigt rätt till studiemedel eller studielån (året personen fyller 20). Det är i alla fall lite pengar och utbildning!
Dock har man ingen ork till det när man har en nybliven bebis att ta hand om, som te.x har kolik och skriker nätterna i ända och på dagen har du tvätt, handling, städning och diverse saker att ta hand om.
Fast vad har du för val om du väljer att skaffa barn och måste göra någonting för att inte hamna hos socialen? 1-2 timmar om dagen är inte mycket, det tror jag alla klarar om de försöker.
Man lever på mammapengen, barnbidrag, underhållsbidrag och bostadsbidrasg så som jag får göra .
Hush
Tjej, 32 år
Citat från Pansartax
Citat från Hush
Dock har man ingen ork till det när man har en nybliven bebis att ta hand om, som te.x har kolik och skriker nätterna i ända och på dagen har du tvätt, handling, städning och diverse saker att ta hand om.
Är ett jävla gnäll från er. Det kanske ni skulle tänkt på innan ni blev på tjocken?
Gnäll är inbte samma sak som fakta. Och du tror inte man tänkte på det här när man gjorde valet?
Det gjorde iaf jag.
Sharon
Tjej, 34 år
Citat från bebo
Citat från Tate
Citat från Ponyo
Det beror på. Om det används som en preventivmedel så är det fel, typ en tjej som gör abort bara för att hon skippade kondomen.
Men om tjejen blivit våldtagen så är abort rätt.
Hur förebygger en abort graviditeter?
Sterilitet, ehe
Fortfarande inget preventivmedel egentligen, sterilitet förebygger ju inte sjukdomar.
bebo_
Tjej, 33 år
Citat från Hush
Citat från bebo
Citat från Hush
Citat från bebo
Citat från Pansartax
Problemet med unga mammor är väl att de flesta blir socialfall utan någon färdig utbildning.
Bättre alternativ till distansutbildning. Att plugga 50% tar inte mycket tid/energi på distans och ger samtidigt rätt till studiemedel eller studielån (året personen fyller 20). Det är i alla fall lite pengar och utbildning!
Dock har man ingen ork till det när man har en nybliven bebis att ta hand om, som te.x har kolik och skriker nätterna i ända och på dagen har du tvätt, handling, städning och diverse saker att ta hand om.
Fast vad har du för val om du väljer att skaffa barn och måste göra någonting för att inte hamna hos socialen? 1-2 timmar om dagen är inte mycket, det tror jag alla klarar om de försöker.
Man lever på mammapengen, barnbidrag, underhållsbidrag och bostadsbidrasg så som jag får göra .
Jaha, bor du ensam? Barnbidrag får man väl inte för än barnet är fött..?
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet