Abort - Rätt eller fel?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Skvettis Kille, 32 år

2 684 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2012 kl. 18:31
Skvettis Kille, 32 år

Citat från bebo


Citat från Misanthropia

Kurator är ju redan gratis såvitt jag vet.

Nej, det skulle krävas en specialutbildad terapeut om jag fick bestämma. Terapi kostar multum.


... Och det ska staten betala, hej vilt?
Varför duger inte en kurator?

Hush Tjej, 32 år

454 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2012 kl. 18:31
Hush Tjej, 32 år

Citat från bebo


Citat från Misanthropia

Citat från bebo

Citat från Pansartax

Om man har taskig inkomst och få anhöriga så kan man väl vara så pass smart att man inte skaffar barn?

Om man inte klarar av att göra abort? Ska inte dessa få något extra stöd då, när de behöver en knuff i rätt riktning?

Du menar "extra stöd" som i ekonomiskt extra stöd?

Ja, bland annat. Alla vet att yngre i regel har dålig ekonomi, och klarar de inte av abort på grund av detta och liknande så borde dessa i alla fall få någon form av fri terapi.


Jag står i bråk med socialen. Dom vill inte hjälpa mig rent ekonomiskt...så ja..det är tufft.

bebo_ Tjej, 33 år

10 085 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2012 kl. 18:32
bebo_ Tjej, 33 år

Citat från Misanthropia


Citat från bebo

Citat från Misanthropia

Kurator är ju redan gratis såvitt jag vet.

Nej, det skulle krävas en specialutbildad terapeut om jag fick bestämma. Terapi kostar multum.

... Och det ska staten betala, hej vilt?


Ja, det ska fan staten betala. Hej vilt? Självklart bara till de behövande, det ska inte missbrukas likt akutavdelningen på sjukhus nu för tiden.

Skvettis Kille, 32 år

2 684 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2012 kl. 18:34
Skvettis Kille, 32 år

Citat från bebo


Citat från Misanthropia

Citat från bebo

Citat från Misanthropia

Kurator är ju redan gratis såvitt jag vet.

Nej, det skulle krävas en specialutbildad terapeut om jag fick bestämma. Terapi kostar multum.

... Och det ska staten betala, hej vilt?

Ja, det ska fan staten betala. Hej vilt? Självklart bara till de behövande, det ska inte missbrukas likt akutavdelningen på sjukhus nu för tiden.


La till en till fråga i min EDIT.
Varför duger inte en kurator?

Reviendra Tjej, 36 år

8 725 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2012 kl. 18:36
Reviendra Tjej, 36 år

Kuratorer är socionomer.
Dvs inte nödvändigtvis särskilt haj på terapi.

Skvettis Kille, 32 år

2 684 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2012 kl. 18:37
Skvettis Kille, 32 år

Citat från Reviendra


Kuratorer är socionomer.
Dvs inte nödvändigtvis särskilt haj på terapi.


Okej, det var något sådant jag anade. Tack.

bebo_ Tjej, 33 år

10 085 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2012 kl. 18:43
bebo_ Tjej, 33 år

Citat från Misanthropia


La till en till fråga i min EDIT.
Varför duger inte en kurator?


Alla unga går inte i skolan, de flesta mammor blir tvungna att hoppa av.

Eller reducerat pris på dagis. Nu är redan dagis billigare när man har låg inkomst, men fortfarande. Det viktigaste borde bli reducerat beroende på vilken sorts ekonomi man har. Som i kollektivtrafik. Terapi, bebismat/blöjor, dagis, sjukgymnastik/mediciner för den gravida och liknande. Det skulle antagligen inte fungera i praktiken, men det skulle göra det lättare för unga som inte kan utbilda sig eller något för att de inte klarar av att låta en främling gräva ut hennes barn med en tång.

Blir arg när kommunen kan bygga en enorm idrottsarena för miljarder som står tom när de kunde hjälpt sina boende att må bättre.

Cyan Tjej, 28 år

3 123 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2012 kl. 18:44
Cyan Tjej, 28 år

Har inget emot abort. Tänk om unga flickor blir gravida av misstag och sen måste fucka upp sin utbildning? Och vad är värst, att döda något som aldrig har levt på riktigt eller att förstöra livet för någon som ... lever?

bebo_ Tjej, 33 år

10 085 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2012 kl. 18:46
bebo_ Tjej, 33 år

Citat från Janna


Har inget emot abort. Tänk om unga flickor blir gravida av misstag och sen måste fucka upp sin utbildning? Och vad är värst, att döda något som aldrig har levt på riktigt eller att förstöra livet för någon som ... lever?

Många tjejers liv blir förstört efter en abort. Hur ställer du dig till detta?

Cyan Tjej, 28 år

3 123 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2012 kl. 18:48
Cyan Tjej, 28 år

Citat från bebo


Citat från Janna

Har inget emot abort. Tänk om unga flickor blir gravida av misstag och sen måste fucka upp sin utbildning? Och vad är värst, att döda något som aldrig har levt på riktigt eller att förstöra livet för någon som ... lever?

Många tjejers liv blir förstört efter en abort. Hur ställer du dig till detta?


Om de gör aborten frivilligt då? Eller det låter dumt, men whatevs. Jag tror det hade varit värre att behöva släpa på en unge än att göra abort.

bebo_ Tjej, 33 år

10 085 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2012 kl. 18:49
bebo_ Tjej, 33 år

Citat från Janna


Citat från bebo

Citat från Janna

Har inget emot abort. Tänk om unga flickor blir gravida av misstag och sen måste fucka upp sin utbildning? Och vad är värst, att döda något som aldrig har levt på riktigt eller att förstöra livet för någon som ... lever?

Många tjejers liv blir förstört efter en abort. Hur ställer du dig till detta?

Om de gör aborten frivilligt då? Eller det låter dumt, men whatevs. Jag tror det hade varit värre att behöva släpa på en unge än att göra abort.


Ah kanske :)

Hush Tjej, 32 år

454 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2012 kl. 18:50
Hush Tjej, 32 år

Citat från Janna


Citat från bebo

Citat från Janna

Har inget emot abort. Tänk om unga flickor blir gravida av misstag och sen måste fucka upp sin utbildning? Och vad är värst, att döda något som aldrig har levt på riktigt eller att förstöra livet för någon som ... lever?

Många tjejers liv blir förstört efter en abort. Hur ställer du dig till detta?

Om de gör aborten frivilligt då? Eller det låter dumt, men whatevs. Jag tror det hade varit värre att behöva släpa på en unge än att göra abort.


" släpa på en unge...." jisses!

oxidera Tjej, 29 år

940 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2012 kl. 18:51
oxidera Tjej, 29 år

Det beror på. Om det används som en preventivmedel så är det fel, typ en tjej som gör abort bara för att hon skippade kondomen.
Men om tjejen blivit våldtagen så är abort rätt.

Pansartax Kille, 33 år

12 548 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2012 kl. 18:51
Pansartax Kille, 33 år

Problemet med unga mammor är väl att de flesta blir socialfall utan någon färdig utbildning.

FuckMyToazt Kille, 30 år

1 143 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2012 kl. 18:53
FuckMyToazt Kille, 30 år

beror på i vilket syfte.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet