Abort - Rätt eller fel?
Citat från bebo
Citat från Misanthropia
Kurator är ju redan gratis såvitt jag vet.
Nej, det skulle krävas en specialutbildad terapeut om jag fick bestämma. Terapi kostar multum.
... Och det ska staten betala, hej vilt?
Varför duger inte en kurator?
Citat från bebo
Citat från Misanthropia
Citat från bebo
Citat från Pansartax
Om man har taskig inkomst och få anhöriga så kan man väl vara så pass smart att man inte skaffar barn?
Om man inte klarar av att göra abort? Ska inte dessa få något extra stöd då, när de behöver en knuff i rätt riktning?
Du menar "extra stöd" som i ekonomiskt extra stöd?
Ja, bland annat. Alla vet att yngre i regel har dålig ekonomi, och klarar de inte av abort på grund av detta och liknande så borde dessa i alla fall få någon form av fri terapi.
Jag står i bråk med socialen. Dom vill inte hjälpa mig rent ekonomiskt...så ja..det är tufft.
Citat från Misanthropia
Citat från bebo
Citat från Misanthropia
Kurator är ju redan gratis såvitt jag vet.
Nej, det skulle krävas en specialutbildad terapeut om jag fick bestämma. Terapi kostar multum.
... Och det ska staten betala, hej vilt?
Ja, det ska fan staten betala. Hej vilt? Självklart bara till de behövande, det ska inte missbrukas likt akutavdelningen på sjukhus nu för tiden.
Citat från bebo
Citat från Misanthropia
Citat från bebo
Citat från Misanthropia
Kurator är ju redan gratis såvitt jag vet.
Nej, det skulle krävas en specialutbildad terapeut om jag fick bestämma. Terapi kostar multum.
... Och det ska staten betala, hej vilt?
Ja, det ska fan staten betala. Hej vilt? Självklart bara till de behövande, det ska inte missbrukas likt akutavdelningen på sjukhus nu för tiden.
La till en till fråga i min EDIT.
Varför duger inte en kurator?
Kuratorer är socionomer.
Dvs inte nödvändigtvis särskilt haj på terapi.
Citat från Misanthropia
La till en till fråga i min EDIT.
Varför duger inte en kurator?
Alla unga går inte i skolan, de flesta mammor blir tvungna att hoppa av.
Eller reducerat pris på dagis. Nu är redan dagis billigare när man har låg inkomst, men fortfarande. Det viktigaste borde bli reducerat beroende på vilken sorts ekonomi man har. Som i kollektivtrafik. Terapi, bebismat/blöjor, dagis, sjukgymnastik/mediciner för den gravida och liknande. Det skulle antagligen inte fungera i praktiken, men det skulle göra det lättare för unga som inte kan utbilda sig eller något för att de inte klarar av att låta en främling gräva ut hennes barn med en tång.
Blir arg när kommunen kan bygga en enorm idrottsarena för miljarder som står tom när de kunde hjälpt sina boende att må bättre.
Har inget emot abort. Tänk om unga flickor blir gravida av misstag och sen måste fucka upp sin utbildning? Och vad är värst, att döda något som aldrig har levt på riktigt eller att förstöra livet för någon som ... lever?
Citat från Janna
Har inget emot abort. Tänk om unga flickor blir gravida av misstag och sen måste fucka upp sin utbildning? Och vad är värst, att döda något som aldrig har levt på riktigt eller att förstöra livet för någon som ... lever?
Många tjejers liv blir förstört efter en abort. Hur ställer du dig till detta?
Citat från bebo
Citat från Janna
Har inget emot abort. Tänk om unga flickor blir gravida av misstag och sen måste fucka upp sin utbildning? Och vad är värst, att döda något som aldrig har levt på riktigt eller att förstöra livet för någon som ... lever?
Många tjejers liv blir förstört efter en abort. Hur ställer du dig till detta?
Om de gör aborten frivilligt då? Eller det låter dumt, men whatevs. Jag tror det hade varit värre att behöva släpa på en unge än att göra abort.
Citat från Janna
Citat från bebo
Citat från Janna
Har inget emot abort. Tänk om unga flickor blir gravida av misstag och sen måste fucka upp sin utbildning? Och vad är värst, att döda något som aldrig har levt på riktigt eller att förstöra livet för någon som ... lever?
Många tjejers liv blir förstört efter en abort. Hur ställer du dig till detta?
Om de gör aborten frivilligt då? Eller det låter dumt, men whatevs. Jag tror det hade varit värre att behöva släpa på en unge än att göra abort.
Ah kanske :)
Citat från Janna
Citat från bebo
Citat från Janna
Har inget emot abort. Tänk om unga flickor blir gravida av misstag och sen måste fucka upp sin utbildning? Och vad är värst, att döda något som aldrig har levt på riktigt eller att förstöra livet för någon som ... lever?
Många tjejers liv blir förstört efter en abort. Hur ställer du dig till detta?
Om de gör aborten frivilligt då? Eller det låter dumt, men whatevs. Jag tror det hade varit värre att behöva släpa på en unge än att göra abort.
" släpa på en unge...." jisses!
Det beror på. Om det används som en preventivmedel så är det fel, typ en tjej som gör abort bara för att hon skippade kondomen.
Men om tjejen blivit våldtagen så är abort rätt.
Problemet med unga mammor är väl att de flesta blir socialfall utan någon färdig utbildning.
beror på i vilket syfte.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet