Abort - Rätt eller fel?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Hush Tjej, 32 år

454 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2012 kl. 17:49
Hush Tjej, 32 år

Citat från ErikSchwartz


Citat från Hush

HAHA. Så du menar helt fullkomligt seriöst att jag ska säga vilka vetenskapsmän som sagt det? Jisses.
En barnmorska som förmodligen vart på någon slags utbildning av dessa veteskapsmän som har kunskapen osv som säger att det är ett barn, har också fel? Jisses-.

Om du förväntar dig att det du säger ska tas på allvar, ja.
En barnmorska har inte all kunskap bara för att hon har gått en utbildning.

Visa oss något som tyder på att det är som du påstår.


http://se.babycenter.com/video/pregnancy/weeks-15-to-20-pregnancy/

E_Schwartz Kille, 36 år

15 873 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2012 kl. 17:55
E_Schwartz Kille, 36 år

"Week 31
Gestational age: 30 weeks old.
Embryonic age: Week nr 29. 28 weeks old.
The fetus reaches a length of about 38–43 cm (15–17 inches).
The fetus weighs about 1.5 kg (3 lb 0 oz).
The amount of body fat rapidly increases.
Rhythmic breathing movements occur, but lungs are not fully mature.
Thalamic brain connections, which mediate sensory input, form.
Bones are fully developed, but are still soft and pliable.
The fetus begins storing a lot of iron, calcium and phosphorus."

Tidslinje för utveckling av foster tagen från wikipedia, skulle kunna länka vart all information kommer ifrån men det skulle vara jobbigt.

Hush Tjej, 32 år

454 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2012 kl. 17:55
Hush Tjej, 32 år

Citat från bebo


Citat från Kelevra

Låter vettigt.
Jag vill inte växa upp för fort iallafall, och som jag känner nu så kommer jag antagligen inte att skaffa barn innan jag är över 30, och går det inte då så känner jag mig helt okej med det.

I och för sig så ändras ens tankar om saker och ting ganska radikalt med tiden, för typ tre år sedan hade man svart snedlugg och tyckte att BMTH var bäst i världen, liksom.

Exakt! Kunde aldrig tänka mig bli mamma och skulle ABSOLUT göra abort om jag blev gravid för jag "avskydde barn" och liknande, men så är man med killen man älskar och en blandning av dig och din älskling börjar plötsligt utvecklas inuti dig och helt plötsligt ställde din hjärna och kropp in sig på att du ska få barn. Efter detta var abort inte ett alternativ för mig! Men det är ju olika såklart, respekterar självklart att andra gör abort :)


Jag kände exakt samma sak. Aldrig barn för mig osv osv, gjorde abort 2 gg och fick missfall en gång. Dom avråder dig oftast att göra en till abort efter den första eftersom chanserna minskar att bli gravid. OCh efter mitt missfall var mina chanser på att bli gravid nere på 5 % Men jag blev gravid igen, och valde att behålla det. Det är det absolut bästa beslut jag någonsin tagit.

hyrule Kille, 35 år

2 356 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2012 kl. 17:56
hyrule Kille, 35 år

Helt rätt? såklart.

Annars skulle jag haft två barn nu.. haha. Fuck no!

bebo_ Tjej, 33 år

10 085 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2012 kl. 18:01
bebo_ Tjej, 33 år

Citat från Hush


Jag kände exakt samma sak. Aldrig barn för mig osv osv, gjorde abort 2 gg och fick missfall en gång. Dom avråder dig oftast att göra en till abort efter den första eftersom chanserna minskar att bli gravid. OCh efter mitt missfall var mina chanser på att bli gravid nere på 5 % Men jag blev gravid igen, och valde att behålla det. Det är det absolut bästa beslut jag någonsin tagit.

Oj! Jag har bara fått missfall, aldrig gjort abort. Däremot fick de skrapa ur det mesta av fostret eftersom det var dött, och jag låg och skrek att de dödade mitt barn även fast jag visste att det var dött, grät och det forsade ut blod och vävnad, de fick skjutsa runt mig på en bår till olika avdelningar, ge mig lugnande, smärtstillande och någon sorts hypnos. Värsta skräckfilmen. Aldrig igen, fy fan. Fick missfall i v 15, och det är mycket ovanligt tydligen.

Hush Tjej, 32 år

454 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2012 kl. 18:04
Hush Tjej, 32 år

Citat från bebo


Citat från Hush

Jag kände exakt samma sak. Aldrig barn för mig osv osv, gjorde abort 2 gg och fick missfall en gång. Dom avråder dig oftast att göra en till abort efter den första eftersom chanserna minskar att bli gravid. OCh efter mitt missfall var mina chanser på att bli gravid nere på 5 % Men jag blev gravid igen, och valde att behålla det. Det är det absolut bästa beslut jag någonsin tagit.

Oj! Jag har bara fått missfall, aldrig gjort abort. Däremot fick de skrapa ur det mesta av fostret eftersom det var dött, och jag låg och skrek att de dödade mitt barn även fast jag visste att det var dött, grät och det forsade ut blod och vävnad, de fick skjutsa runt mig på en bår till olika avdelningar, ge mig lugnande och någon sorts hypnos. Värsta skräckfilmen. Aldrig igen, fy fan. Fick missfall i v 15, och det är mycket ovanligt tydligen.


Know your feeling. Samma sak hände mig när mitt missfall kom, dock så sprang jag ut från rummet grina som fan ..och min dåvarande kille fick tvångsbära mig in ige, förklara gång på gång att det redan var dött. Efter en stund lugna jag ner mig. Men jag blev inåtvänd i en veckas tid. Det enda jag åt var youghurt som han tvingade i mig, låg mest på sängen och grinade.

Det är en helt annan kille än den jag har barn med nu. Fadern till detta barnet ville i början inte ha något med det att göra, men jag fattade beslutet att behålla det ändå.

bebo_ Tjej, 33 år

10 085 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2012 kl. 18:09
bebo_ Tjej, 33 år

Citat från Hush


Citat från bebo

Citat från Hush

Jag kände exakt samma sak. Aldrig barn för mig osv osv, gjorde abort 2 gg och fick missfall en gång. Dom avråder dig oftast att göra en till abort efter den första eftersom chanserna minskar att bli gravid. OCh efter mitt missfall var mina chanser på att bli gravid nere på 5 % Men jag blev gravid igen, och valde att behålla det. Det är det absolut bästa beslut jag någonsin tagit.

Oj! Jag har bara fått missfall, aldrig gjort abort. Däremot fick de skrapa ur det mesta av fostret eftersom det var dött, och jag låg och skrek att de dödade mitt barn även fast jag visste att det var dött, grät och det forsade ut blod och vävnad, de fick skjutsa runt mig på en bår till olika avdelningar, ge mig lugnande och någon sorts hypnos. Värsta skräckfilmen. Aldrig igen, fy fan. Fick missfall i v 15, och det är mycket ovanligt tydligen.

Know your feeling. Samma sak hände mig när mitt missfall kom, dock så sprang jag ut från rummet grina som fan ..och min dåvarande kille fick tvångsbära mig in ige, förklara gång på gång att det redan var dött. Efter en stund lugna jag ner mig. Men jag blev inåtvänd i en veckas tid. Det enda jag åt var youghurt som han tvingade i mig, låg mest på sängen och grinade.

Det är en helt annan kille än den jag har barn med nu. Fadern till detta barnet ville i början inte ha något med det att göra, men jag fattade beslutet att behålla det ändå.


Usch :( ...

Starkt av dig att behålla barnet utan pappan! Hoppas du inte får för mycket skit från omgivningen på grund av din ålder, det fick jag haha. :)

Hush Tjej, 32 år

454 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2012 kl. 18:12
Hush Tjej, 32 år

Citat från bebo


Citat från Hush

Citat från bebo

Citat från Hush

Jag kände exakt samma sak. Aldrig barn för mig osv osv, gjorde abort 2 gg och fick missfall en gång. Dom avråder dig oftast att göra en till abort efter den första eftersom chanserna minskar att bli gravid. OCh efter mitt missfall var mina chanser på att bli gravid nere på 5 % Men jag blev gravid igen, och valde att behålla det. Det är det absolut bästa beslut jag någonsin tagit.

Oj! Jag har bara fått missfall, aldrig gjort abort. Däremot fick de skrapa ur det mesta av fostret eftersom det var dött, och jag låg och skrek att de dödade mitt barn även fast jag visste att det var dött, grät och det forsade ut blod och vävnad, de fick skjutsa runt mig på en bår till olika avdelningar, ge mig lugnande och någon sorts hypnos. Värsta skräckfilmen. Aldrig igen, fy fan. Fick missfall i v 15, och det är mycket ovanligt tydligen.

Know your feeling. Samma sak hände mig när mitt missfall kom, dock så sprang jag ut från rummet grina som fan ..och min dåvarande kille fick tvångsbära mig in ige, förklara gång på gång att det redan var dött. Efter en stund lugna jag ner mig. Men jag blev inåtvänd i en veckas tid. Det enda jag åt var youghurt som han tvingade i mig, låg mest på sängen och grinade.

Det är en helt annan kille än den jag har barn med nu. Fadern till detta barnet ville i början inte ha något med det att göra, men jag fattade beslutet att behålla det ändå.

Usch :( ...

Starkt av dig att behålla barnet utan pappan! Hoppas du inte får för mycket skit från omgivningen på grund av din ålder, det fick jag haha. :)

----------------------------------------------------------------------
Ohjo, man har att fått höra! Herrejisses...men tur som är så har man svar på tal :) Jag säger som jag alltid gör " du vet inte hur det är att vara gravid i denna ålder förens det händer dig. när du står där mellan valet och kvalet, framtiden ..olika framtider som du har att välja mellan. När du har ett blivande liv innuti dig som du ska välja att du ska ta bort eller inte. Kom då och säg till mig att dfet var en enkel match för dig att göra abort ."

bebo_ Tjej, 33 år

10 085 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2012 kl. 18:13
bebo_ Tjej, 33 år

Tycker det borde finnas bättre familjehjälp och alternativ för unga föräldrar med taskig inkomst och få anhöriga, så inte abort blir ett tvång som hänger över föräldrarna.

Pansartax Kille, 33 år

12 548 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2012 kl. 18:18
Pansartax Kille, 33 år

Citat från bebo


Tycker det borde finnas bättre familjehjälp och alternativ för unga föräldrar med taskig inkomst och få anhöriga, så inte abort blir ett tvång som hänger över föräldrarna.

Om man har taskig inkomst och få anhöriga så kan man väl vara så pass smart att man inte skaffar barn?

bebo_ Tjej, 33 år

10 085 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2012 kl. 18:19
bebo_ Tjej, 33 år

Citat från Pansartax


Om man har taskig inkomst och få anhöriga så kan man väl vara så pass smart att man inte skaffar barn?

Om man inte klarar av att göra abort? Ska inte dessa få något extra stöd då, när de behöver en knuff i rätt riktning?

Skvettis Kille, 32 år

2 684 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2012 kl. 18:20
Skvettis Kille, 32 år

Citat från bebo


Citat från Pansartax

Om man har taskig inkomst och få anhöriga så kan man väl vara så pass smart att man inte skaffar barn?

Om man inte klarar av att göra abort? Ska inte dessa få något extra stöd då, när de behöver en knuff i rätt riktning?


Du menar "extra stöd" som i ekonomiskt extra stöd?

bebo_ Tjej, 33 år

10 085 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2012 kl. 18:26
bebo_ Tjej, 33 år

Citat från Misanthropia


Citat från bebo

Citat från Pansartax

Om man har taskig inkomst och få anhöriga så kan man väl vara så pass smart att man inte skaffar barn?

Om man inte klarar av att göra abort? Ska inte dessa få något extra stöd då, när de behöver en knuff i rätt riktning?

Du menar "extra stöd" som i ekonomiskt extra stöd?


Ja, bland annat. Alla vet att yngre i regel har dålig ekonomi, och klarar de inte av abort på grund av detta och liknande så borde dessa i alla fall få någon form av fri terapi.

Skvettis Kille, 32 år

2 684 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2012 kl. 18:28
Skvettis Kille, 32 år

Citat från bebo


Citat från Misanthropia

Citat från bebo

Citat från Pansartax

Om man har taskig inkomst och få anhöriga så kan man väl vara så pass smart att man inte skaffar barn?

Om man inte klarar av att göra abort? Ska inte dessa få något extra stöd då, när de behöver en knuff i rätt riktning?

Du menar "extra stöd" som i ekonomiskt extra stöd?

Ja, bland annat. Alla vet att yngre i regel har dålig ekonomi, och klarar de inte av abort på grund av detta och liknande så borde dessa i alla fall få någon form av fri terapi.


Kurator är ju redan gratis såvitt jag vet.

bebo_ Tjej, 33 år

10 085 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2012 kl. 18:29
bebo_ Tjej, 33 år

Citat från Misanthropia


Kurator är ju redan gratis såvitt jag vet.

Nej, det skulle krävas en specialutbildad terapeut om jag fick bestämma. Terapi kostar multum.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet