Abort - Rätt eller fel?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Skvettis Kille, 32 år

2 684 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2012 kl. 23:46
Skvettis Kille, 32 år

Citat från Thias


Citat från Misanthropia

Citat från Thias

Citat från Misanthropia

Citat från Thias

Då vet du hur det känns.

Ja jo vist är det så, men det är väll bara å hoppa av om man går i gymnasiet och plugga upp dom senare när man känner att man kan och man vill.
Kan inte bli enklare
EDit kan säga att han sitter uppe nu för att har så ont i magen

Precis, det kan jag hålla med om, då borde man dock lägga pengarna på att kunna återuppta ev. plugg efter en viss period, eller att omskola sig, inte på bidrag till gravida tonåringar.

Absolut ja, fast sen är inte bebis saker gratis(spec inte om du har precis skaffat barn)då får kolla upp priser själv orkar inte rabbla upp allt xD

Det är ju förståeligt, men som jag förstått det finns det redan bidrag för detta.

Fast njae, vi fick bidrag, fick 120 kr till barnvagn? finns igen chans att det finns en barnvagn för 120 kr någonstans(om du inte vil åka till tippen och kolla)
200 kr till spjäll säng
100 kr för madras till spjäll sängen

Ja du förstår kanske att detta bidraget inte ger så mycket...

Ja det finns men det bör ses om och bli bättre


Självklart, tyvärr måste jag säga att jag anser att det finns en hel del mer grejer som behöver prioriteras framför det här dock.

Thias Kille, 38 år

6 932 forumsinlägg

Skrivet:
9 februari 2012 kl. 23:48
Thias Kille, 38 år

Citat från Misanthropia


Citat från Thias

Fast njae, vi fick bidrag, fick 120 kr till barnvagn? finns igen chans att det finns en barnvagn för 120 kr någonstans(om du inte vil åka till tippen och kolla)
200 kr till spjäll säng
100 kr för madras till spjäll sängen

Ja du förstår kanske att detta bidraget inte ger så mycket...

Ja det finns men det bör ses om och bli bättre

Självklart, tyvärr måste jag säga att jag anser att det finns en hel del mer grejer som behöver prioriteras framför det här dock.


Jag håller med absolut =)

Hush Tjej, 32 år

454 forumsinlägg

Skrivet:
10 februari 2012 kl. 07:43
Hush Tjej, 32 år

Citat från Karin


Citat från Hush

Citat från bebo

Citat från Hush

Citat från bebo

Citat från Hush

Citat från bebo

Citat från Pansartax

Problemet med unga mammor är väl att de flesta blir socialfall utan någon färdig utbildning.

Bättre alternativ till distansutbildning. Att plugga 50% tar inte mycket tid/energi på distans och ger samtidigt rätt till studiemedel eller studielån (året personen fyller 20). Det är i alla fall lite pengar och utbildning!

Dock har man ingen ork till det när man har en nybliven bebis att ta hand om, som te.x har kolik och skriker nätterna i ända och på dagen har du tvätt, handling, städning och diverse saker att ta hand om.

Fast vad har du för val om du väljer att skaffa barn och måste göra någonting för att inte hamna hos socialen? 1-2 timmar om dagen är inte mycket, det tror jag alla klarar om de försöker.

Man lever på mammapengen, barnbidrag, underhållsbidrag och bostadsbidrasg så som jag får göra .

Jaha, bor du ensam? Barnbidrag får man väl inte för än barnet är fött..?

Nej jag bor hemma hos mamma. Jag kan få ut mammapengen osv osv 60 dagar innan barnet är fött.


Hur känner du inför att din mamma skall hysa rum för dig och ditt barn?


Ohj, nej men jag bor bara här tills jag har hittat / fått en större lägenhet :)

Hush Tjej, 32 år

454 forumsinlägg

Skrivet:
10 februari 2012 kl. 07:46
Hush Tjej, 32 år

Jag sa förövrigt aldrig att jag skulle bo hos min mamma när barnet väl är fött.
Jag sa att jag bor där just nu.
tvä helt skilda saker

Sharon Tjej, 34 år

12 287 forumsinlägg

Skrivet:
10 februari 2012 kl. 07:49
Sharon Tjej, 34 år

Kan folk sluta försöka få bistånd att se fult ut? Välfärdssystemet är det vackraste vi har i Sverige.

Laddergoat Tjej, 30 år

1 715 forumsinlägg

Skrivet:
10 februari 2012 kl. 08:06
Laddergoat Tjej, 30 år

Hellre abort än att låta ett barn växa upp med en morsa som inte vill ha en.

Kambodja Kille, 36 år

2 252 forumsinlägg

Skrivet:
13 februari 2012 kl. 22:36
Kambodja Kille, 36 år

Abort är bra för då slipper man störiga ungar när man är ute och festar osv.

TEMPERTANTRUM Tjej, 34 år

7 512 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 10:13
TEMPERTANTRUM Tjej, 34 år

Citat från Pansartax


Citat från HardcoreChey_97

Citat från Pansartax

Du vet att ett barn som bara växer upp med en förälder har en större risk att bli deppig, mördare, våldtäktsman, etc?

Du skojar, right?

Nej.
http://www.telegraph.co.uk/news/politics/3235650/Children-in-single-parent-families-more-likely-to-suffer-emotional-problems-report-finds.html


För man ska ju tro på allt folk säger :P
Min pappa är ett rövhål och jag är glad att han aldrig haft en stor del i mitt liv.

Targus Kille, 36 år

50 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 10:19
Targus Kille, 36 år

fel, nuff said

hej Kille, 31 år

47 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 10:29
hej Kille, 31 år

Citat från Targus


fel, nuff said

why?

TEMPERTANTRUM Tjej, 34 år

7 512 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 10:38
TEMPERTANTRUM Tjej, 34 år

Citat från Hush


Citat från bebo

Citat från Hush

Jag kände exakt samma sak. Aldrig barn för mig osv osv, gjorde abort 2 gg och fick missfall en gång. Dom avråder dig oftast att göra en till abort efter den första eftersom chanserna minskar att bli gravid. OCh efter mitt missfall var mina chanser på att bli gravid nere på 5 % Men jag blev gravid igen, och valde att behålla det. Det är det absolut bästa beslut jag någonsin tagit.

Oj! Jag har bara fått missfall, aldrig gjort abort. Däremot fick de skrapa ur det mesta av fostret eftersom det var dött, och jag låg och skrek att de dödade mitt barn även fast jag visste att det var dött, grät och det forsade ut blod och vävnad, de fick skjutsa runt mig på en bår till olika avdelningar, ge mig lugnande och någon sorts hypnos. Värsta skräckfilmen. Aldrig igen, fy fan. Fick missfall i v 15, och det är mycket ovanligt tydligen.

Know your feeling. Samma sak hände mig när mitt missfall kom, dock så sprang jag ut från rummet grina som fan ..och min dåvarande kille fick tvångsbära mig in ige, förklara gång på gång att det redan var dött. Efter en stund lugna jag ner mig. Men jag blev inåtvänd i en veckas tid. Det enda jag åt var youghurt som han tvingade i mig, låg mest på sängen och grinade.

Det är en helt annan kille än den jag har barn med nu. Fadern till detta barnet ville i början inte ha något med det att göra, men jag fattade beslutet att behålla det ändå.


Alltså, vad i helvet. Kan knappt fatta vad jag läser!
Så ni hade tänkt behålla det?
Så jävla sjukt.
Eftersom att ni redan nu är unga och detta hänt tidigare, hur unga var ni!?
Fint att vilja ha barn och så när man inte ens är färdigutbildad.
Jag har sett det, det går åt skogen.
"Det är en helt annan kille" låter ju seriöst -.-'

Jag var arg, jag blev så jäääävla glad när jag fick missfall.

Haters gonna hate..

Fittkrans Tjej, 30 år

11 746 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 10:45
Fittkrans Tjej, 30 år

TEMPER_TANTRUM:
Hur kan du bara med att säga något sådant? De ville ju uppenbarligen ha barn!

TEMPERTANTRUM Tjej, 34 år

7 512 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 10:50
TEMPERTANTRUM Tjej, 34 år

Euw. Trash's.
Kan säga er att leva med en fattig mamma är INTE kul. För någon.
Blir frustrerad på den slags naiviteten vissa unga tjejer har när det gäller detta.
UUUUH jag är på gravid, men åh, jag vill bli mamma, jag vill göra alla de grejerna, ta den till dagis, leka, blablabla.
Men sen då?
Se till att skaffa utbildning snabbt så in i helvete. Dumma jävla opfviopghoö.

Edit: Jag tänker skaffa barn. I FRAMTIDEN. Och jag kommer kämpa så att mitt barn ska ha det så bra som möjligt. Jag tänker skaffa en komplett utbildning, skaffa jobb, få iordning på allt, SEN...
Jag säger inte att det är fel att vilja ha barn.
Men jag tänker bli 100% mogen innan jag gör det.
Jag samlar redan all uppfostransinfo jag kan hitta.
Men att skaffa barn så ung går sällan bra.

Fittkrans Tjej, 30 år

11 746 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 10:52
Fittkrans Tjej, 30 år

En fattig mamma kan vara en bra mamma.

Jag menar; vem räknas för det första som fattig här i Sverige? Bistånd ges ju, och lån kan tas. Dessutom kräver inte alla jobb utbildning.

TEMPERTANTRUM Tjej, 34 år

7 512 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 10:58
TEMPERTANTRUM Tjej, 34 år

Citat från Rational


En fattig mamma kan vara en bra mamma.

Jag menar; vem räknas för det första som fattig här i Sverige? Bistånd ges ju, och lån kan tas. Dessutom kräver inte alla jobb utbildning.


Kan vara en bra mamma ja. Men nu är det ju så materiellt, det kan ju bli jävligt svårt för barnet. Inte kul..
Jag tror inte att du är så insatt i det här.
Man räknas som fattig när man tjänar lite, hyran blir högre och högre, räkningar ska betalas, mat, hygien artiklar, nöjespengar.
Man kan inte bara ta lån sådär. Fattar du väl själv

Är du fattig?


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet