Abort - Rätt eller fel?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Lakupiippu Tjej, 31 år

6 844 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 10:59
Lakupiippu Tjej, 31 år

Rätt om morsan i frågan inte är myndig imo

Fittkrans Tjej, 30 år

11 746 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 11:04
Fittkrans Tjej, 30 år

Citat från TEMPER_TANTRUM


Kan vara en bra mamma ja. Men nu är det ju så materiellt, det kan ju bli jävligt svårt för barnet. Inte kul..
Jag tror inte att du är så insatt i det här.
Man räknas som fattig när man tjänar lite, hyran blir högre och högre, räkningar ska betalas, mat, hygien artiklar, nöjespengar.
Man kan inte bara ta lån sådär. Fattar du väl själv

Är du fattig?[/i]

Det är klart jag vet att man inte kan ta lån bara sådär, och att ingenting blir lätt utan materiella tillgångar. Men att man ska tvingas göra abort bara för att man inte tjänar så mycket eller är utbildad verkar ju bara... Sjukt.
Finns det inte viktigare saker i livet än pengar så ska man inte överväga att skaffa barn över huvudtaget.

TEMPERTANTRUM Tjej, 34 år

7 512 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 11:07
TEMPERTANTRUM Tjej, 34 år

Citat från Rational


Citat från TEMPER_TANTRUM

Kan vara en bra mamma ja. Men nu är det ju så materiellt, det kan ju bli jävligt svårt för barnet. Inte kul..
Jag tror inte att du är så insatt i det här.
Man räknas som fattig när man tjänar lite, hyran blir högre och högre, räkningar ska betalas, mat, hygien artiklar, nöjespengar.
Man kan inte bara ta lån sådär. Fattar du väl själv

Är du fattig?

Det är klart jag vet att man inte kan ta lån bara sådär, och att ingenting blir lätt utan materiella tillgångar. Men att man ska tvingas göra abort bara för att man inte tjänar så mycket eller är utbildad verkar ju bara... Sjukt.
Finns det inte viktigare saker i livet än pengar så ska man inte överväga att skaffa barn över huvudtaget.


Har jag sagt att man ska bli tvingad? Säger bara att det är SATANS DUMT.
Barn kostar om du inte visste det. Jag säger inte all allt är pengar men man har det lättare i livet om pengarna finns där. Och att utsätta ett barn för sina ekonomiska problem är... Sjukt.

Fittkrans Tjej, 30 år

11 746 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 11:09
Fittkrans Tjej, 30 år

Ja, jag skulle väl heller inte föredra att skaffa barn utan ett ordentligt sparkapital + en lön som försörjer mig.

Men jag skulle inte klandra någon som valt att behålla sitt barn ändå.
Och att strö salt i såren på någon som fått missfall; det var väl snarare det jag argumenterade emot från första början.

Hush Tjej, 32 år

454 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 11:09
Hush Tjej, 32 år

Citat från TEMPER_TANTRUM


Citat från Rational

Citat från TEMPER_TANTRUM

Kan vara en bra mamma ja. Men nu är det ju så materiellt, det kan ju bli jävligt svårt för barnet. Inte kul..
Jag tror inte att du är så insatt i det här.
Man räknas som fattig när man tjänar lite, hyran blir högre och högre, räkningar ska betalas, mat, hygien artiklar, nöjespengar.
Man kan inte bara ta lån sådär. Fattar du väl själv

Är du fattig?

Det är klart jag vet att man inte kan ta lån bara sådär, och att ingenting blir lätt utan materiella tillgångar. Men att man ska tvingas göra abort bara för att man inte tjänar så mycket eller är utbildad verkar ju bara... Sjukt.
Finns det inte viktigare saker i livet än pengar så ska man inte överväga att skaffa barn över huvudtaget.

Har jag sagt att man ska bli tvingad? Säger bara att det är SATANS DUMT.
Barn kostar om du inte visste det. Jag säger inte all allt är pengar men man har det lättare i livet om pengarna finns där. Och att utsätta ett barn för sina ekonomiska problem är... Sjukt.


Så om vi säger såhär då: Du vet inte att du är gravid och VIPS så kommer det ett barn bara sådär.
Du har ekonomiska problem, vad skulle du göra ? Lämna bort barnet?

Upprorsmakare 33 år

7 794 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 11:10
Upprorsmakare 33 år

Citat från Hush


Så om vi säger såhär då: Du vet inte att du är gravid och VIPS så kommer det ett barn bara sådär.
Du har ekonomiska problem, vad skulle du göra ? Lämna bort barnet?


För att det ska hända så måste man vara JÄVLIGT dum.

Daybreak Kille, 34 år

898 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 11:11
Daybreak Kille, 34 år

Eh.
Tycker det är helt upp till mamman. Och pappan också för den delen, vill inte pappan är man ju ett rätt stort svin som tjej både mot pappan och barnet om man väljer att behålla barnet ändå. Och ni som kommer med argumentet att man "dödar" barnet när man aborterar det - Med er logik begår jag massmord varje gång masturberar, för det barnet som aborteras är ungefär i lika stor grad vid medvetande som mina spermier är.
Sen är det ju inte direkt så att vi BEHÖVER mer människor, varken här i Sverige eller i världen.

Fittkrans Tjej, 30 år

11 746 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 11:11
Fittkrans Tjej, 30 år

Det finns ju dock människor som inte upptäcker sin graviditet förrän aborttiden är passerad.

TEMPERTANTRUM Tjej, 34 år

7 512 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 11:12
TEMPERTANTRUM Tjej, 34 år

Citat från Hush


Citat från TEMPER_TANTRUM

Citat från Rational

Citat från TEMPER_TANTRUM

Kan vara en bra mamma ja. Men nu är det ju så materiellt, det kan ju bli jävligt svårt för barnet. Inte kul..
Jag tror inte att du är så insatt i det här.
Man räknas som fattig när man tjänar lite, hyran blir högre och högre, räkningar ska betalas, mat, hygien artiklar, nöjespengar.
Man kan inte bara ta lån sådär. Fattar du väl själv

Är du fattig?

Det är klart jag vet att man inte kan ta lån bara sådär, och att ingenting blir lätt utan materiella tillgångar. Men att man ska tvingas göra abort bara för att man inte tjänar så mycket eller är utbildad verkar ju bara... Sjukt.
Finns det inte viktigare saker i livet än pengar så ska man inte överväga att skaffa barn över huvudtaget.

Har jag sagt att man ska bli tvingad? Säger bara att det är SATANS DUMT.
Barn kostar om du inte visste det. Jag säger inte all allt är pengar men man har det lättare i livet om pengarna finns där. Och att utsätta ett barn för sina ekonomiska problem är... Sjukt.

Så om vi säger såhär då: Du vet inte att du är gravid och VIPS så kommer det ett barn bara sådär.
Du har ekonomiska problem, vad skulle du göra ? Lämna bort barnet?


Så du vissteinte båda gångerna, "jaja".
säg v ad du vill. jag tror dig inte.

fisksnopp Tjej, 34 år

3 876 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 11:12
fisksnopp Tjej, 34 år

Jag är bara lite nyfiken på det där med att fattiga inte kan bli bra föräldrar.
Hur blir det då för barnen som tillhör de fattiga byarna som lever i hyddor?

Bara en fundering.

Hush Tjej, 32 år

454 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 11:12
Hush Tjej, 32 år

Citat från Upprorsmakare


Citat från Hush

Så om vi säger såhär då: Du vet inte att du är gravid och VIPS så kommer det ett barn bara sådär.
Du har ekonomiska problem, vad skulle du göra ? Lämna bort barnet?

För att det ska hända så måste man vara JÄVLIGT dum.


Det finns dom som inte ens vet om att dom är gravida förens värkarna sätts igång och du föder.

Daybreak Kille, 34 år

898 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 11:12
Daybreak Kille, 34 år

Citat från Rational


Det finns ju dock människor som inte upptäcker sin graviditet förrän aborttiden är passerad.


/vote for laglig abort till 32:e månaden!

Fittkrans Tjej, 30 år

11 746 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 11:13
Fittkrans Tjej, 30 år

Citat från xMySweetShadow_


Citat från Rational

Det finns ju dock människor som inte upptäcker sin graviditet förrän aborttiden är passerad.


/vote for laglig abort till 32:e månaden!


Det kan vara skadligt för mamman.

Upprorsmakare 33 år

7 794 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 11:13
Upprorsmakare 33 år

Citat från Hush


Det finns dom som inte ens vet om att dom är gravida förens värkarna sätts igång och du föder.

Som jag sade tidigare, för att det ska hända måste man vara jävligt dum. :)

Hush Tjej, 32 år

454 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 11:13
Hush Tjej, 32 år

Citat från TEMPER_TANTRUM


Citat från Hush

Citat från TEMPER_TANTRUM

Citat från Rational

Citat från TEMPER_TANTRUM

Kan vara en bra mamma ja. Men nu är det ju så materiellt, det kan ju bli jävligt svårt för barnet. Inte kul..
Jag tror inte att du är så insatt i det här.
Man räknas som fattig när man tjänar lite, hyran blir högre och högre, räkningar ska betalas, mat, hygien artiklar, nöjespengar.
Man kan inte bara ta lån sådär. Fattar du väl själv

Är du fattig?

Det är klart jag vet att man inte kan ta lån bara sådär, och att ingenting blir lätt utan materiella tillgångar. Men att man ska tvingas göra abort bara för att man inte tjänar så mycket eller är utbildad verkar ju bara... Sjukt.
Finns det inte viktigare saker i livet än pengar så ska man inte överväga att skaffa barn över huvudtaget.

Har jag sagt att man ska bli tvingad? Säger bara att det är SATANS DUMT.
Barn kostar om du inte visste det. Jag säger inte all allt är pengar men man har det lättare i livet om pengarna finns där. Och att utsätta ett barn för sina ekonomiska problem är... Sjukt.

Så om vi säger såhär då: Du vet inte att du är gravid och VIPS så kommer det ett barn bara sådär.
Du har ekonomiska problem, vad skulle du göra ? Lämna bort barnet?

Så du vissteinte båda gångerna, "jaja".
säg v ad du vill. jag tror dig inte.


Vadå båda gångerna ?


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet