Abort - Rätt eller fel?
Daybreak
Kille, 34 år
Citat från Rational
Citat från xMySweetShadow_
Citat från Rational
Det finns ju dock människor som inte upptäcker sin graviditet förrän aborttiden är passerad.
/vote for laglig abort till 32:e månaden!
Det kan vara skadligt för mamman.
...det var ett skämt.
Hur tror du man skulle kunna göra abort efter att barnet fötts? <__<
Hush
Tjej, 32 år
Citat från Upprorsmakare
Citat från Hush
Det finns dom som inte ens vet om att dom är gravida förens värkarna sätts igång och du föder.
Som jag sade tidigare, för att det ska hända måste man vara jävligt dum. :)
Varför skulle man vara dum för ?
Fittkrans
Tjej, 30 år
Tycker att det helt ska vara kvinnans beslut om hon vill ta bort eller behålla barnet. Däremot borde inte underhåll och kostnader för fadern vara obligatoriska.
Hush
Tjej, 32 år
Citat från Rational
Citat från xMySweetShadow_
Citat från Rational
Det finns ju dock människor som inte upptäcker sin graviditet förrän aborttiden är passerad.
/vote for laglig abort till 32:e månaden!
Det kan vara skadligt för mamman.
v. 32 menar du nog *
Upprorsmakare
33 år
Citat från Hush
Varför skulle man vara dum för ?
Om man inte kollat om man är gravid efter du har haft oskyddat sex, samt inte ens har märkt det själv tack vare morgonsjuka etc efter 8-9 månader så måste man vara efterbliven.
Daybreak
Kille, 34 år
Citat från Rational
Tycker att det helt ska vara kvinnans beslut om hon vill ta bort eller behålla barnet. Däremot borde inte underhåll och kostnader för fadern vara obligatoriska.
Så länge obligatoriskt underhåll för fadern osv finns tycker jag det är i lika stor grad faderns val om barnet ska behållas.
Fittkrans
Tjej, 30 år
Citat från xMySweetShadow_
Citat från Rational
Citat från xMySweetShadow_
Citat från Rational
Det finns ju dock människor som inte upptäcker sin graviditet förrän aborttiden är passerad.
/vote for laglig abort till 32:e månaden!
Det kan vara skadligt för mamman.
...det var ett skämt.
Hur tror du man skulle kunna göra abort efter att barnet fötts? <__<
Man är ju alltoftast gravid i fler än 32 veckor, hallå.
Upprorsmakare
33 år
Citat från Rational
Man är ju alltoftast gravid i fler än 32 veckor, hallå.
Han skrev månader. :(
Fittkrans
Tjej, 30 år
Citat från xMySweetShadow_
Citat från Rational
Tycker att det helt ska vara kvinnans beslut om hon vill ta bort eller behålla barnet. Däremot borde inte underhåll och kostnader för fadern vara obligatoriska.
Så länge obligatoriskt underhåll för fadern osv finns tycker jag det är i lika stor grad faderns val om barnet ska behållas.
Men det kan det ju inte vara. Jag menar, trots allt är det ju kvinnans kropp det berör. Enbart mannens plånbok.
Daybreak
Kille, 34 år
Citat från Rational
Citat från xMySweetShadow_
Citat från Rational
Citat från xMySweetShadow_
Citat från Rational
Det finns ju dock människor som inte upptäcker sin graviditet förrän aborttiden är passerad.
/vote for laglig abort till 32:e månaden!
Det kan vara skadligt för mamman.
...det var ett skämt.
Hur tror du man skulle kunna göra abort efter att barnet fötts? <__<
Man är ju alltoftast gravid i fler än 32 veckor, hallå.
"32:e MÅNADEN!".
Det är ett par år, fyi. Kvinnor är oftast inte gravida flera år. Typ aldrig.
Fittkrans
Tjej, 30 år
Citat från Upprorsmakare
Citat från Rational
Man är ju alltoftast gravid i fler än 32 veckor, hallå.
Han skrev månader. :(
JAHA. Men åh.
Hush
Tjej, 32 år
Citat från Upprorsmakare
Citat från Hush
Varför skulle man vara dum för ?
Om man inte kollat om man är gravid efter du har haft oskyddat sex, samt inte ens har märkt det själv tack vare morgonsjuka etc efter 8-9 månader så måste man vara efterbliven.
Hahah åh jisses.
Du kan ta p-piller och du blir gravid, du behöver aldrig gå upp speciellt mycket i vikt. Det kan bara vara helt enkelt att du äter mer än vanligt. När bebisen rör på sig i magen kan det ibland kännas som mensvärk.
Jag vet 2 st som inte visste om att dom var gravida förens v. 34. dom hade tagit p-piller och gått upp ungefär 4 kg.
Upprorsmakare
33 år
Citat från Rational
Men det kan det ju inte vara. Jag menar, trots allt är det ju kvinnans kropp det berör. Enbart mannens plånbok.
Det är dock felaktigt, det kan definitivt skada mannens psyke, det är trots allt hans gener där inne. :)
Daybreak
Kille, 34 år
Citat från Rational
Citat från xMySweetShadow_
Citat från Rational
Tycker att det helt ska vara kvinnans beslut om hon vill ta bort eller behålla barnet. Däremot borde inte underhåll och kostnader för fadern vara obligatoriska.
Så länge obligatoriskt underhåll för fadern osv finns tycker jag det är i lika stor grad faderns val om barnet ska behållas.
Men det kan det ju inte vara. Jag menar, trots allt är det ju kvinnans kropp det berör. Enbart mannens plånbok.
Vad spelar det för roll? Barnet kommer ju vara en exakt lika stor del av både hans liv och hans plånbok, klart han ska vara m,ed och ta bort beslutet. Tycker det är så sjukt svinigt och egoistiskt av kvinnor som behåller barnet utan mannens tillåtelse. Både mot barnet och mot mannen.
Fittkrans
Tjej, 30 år
Citat från Upprorsmakare
Citat från Rational
Men det kan det ju inte vara. Jag menar, trots allt är det ju kvinnans kropp det berör. Enbart mannens plånbok.
Det är dock felaktigt, det kan definitivt skada mannens psyke, det är trots allt hans gener där inne. :)
Hur menar du att det skulle ha någon som helst koppling?
Skulle då en man kunna bestämma att hans kvinna skulle bära ett barn i 9 månader för hans skull?
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet