Abort - Rätt eller fel?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Daybreak Kille, 34 år

898 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 11:13
Daybreak Kille, 34 år

Citat från Rational


Citat från xMySweetShadow_

Citat från Rational

Det finns ju dock människor som inte upptäcker sin graviditet förrän aborttiden är passerad.


/vote for laglig abort till 32:e månaden!

Det kan vara skadligt för mamman.



...det var ett skämt.
Hur tror du man skulle kunna göra abort efter att barnet fötts? <__<

Hush Tjej, 32 år

454 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 11:13
Hush Tjej, 32 år

Citat från Upprorsmakare


Citat från Hush

Det finns dom som inte ens vet om att dom är gravida förens värkarna sätts igång och du föder.

Som jag sade tidigare, för att det ska hända måste man vara jävligt dum. :)


Varför skulle man vara dum för ?

Fittkrans Tjej, 30 år

11 746 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 11:14
Fittkrans Tjej, 30 år

Tycker att det helt ska vara kvinnans beslut om hon vill ta bort eller behålla barnet. Däremot borde inte underhåll och kostnader för fadern vara obligatoriska.

Hush Tjej, 32 år

454 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 11:14
Hush Tjej, 32 år

Citat från Rational


Citat från xMySweetShadow_

Citat från Rational

Det finns ju dock människor som inte upptäcker sin graviditet förrän aborttiden är passerad.


/vote for laglig abort till 32:e månaden!

Det kan vara skadligt för mamman.


v. 32 menar du nog *

Upprorsmakare 33 år

7 794 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 11:15
Upprorsmakare 33 år

Citat från Hush


Varför skulle man vara dum för ?

Om man inte kollat om man är gravid efter du har haft oskyddat sex, samt inte ens har märkt det själv tack vare morgonsjuka etc efter 8-9 månader så måste man vara efterbliven.

Daybreak Kille, 34 år

898 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 11:15
Daybreak Kille, 34 år

Citat från Rational


Tycker att det helt ska vara kvinnans beslut om hon vill ta bort eller behålla barnet. Däremot borde inte underhåll och kostnader för fadern vara obligatoriska.


Så länge obligatoriskt underhåll för fadern osv finns tycker jag det är i lika stor grad faderns val om barnet ska behållas.

Fittkrans Tjej, 30 år

11 746 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 11:16
Fittkrans Tjej, 30 år

Citat från xMySweetShadow_


Citat från Rational

Citat från xMySweetShadow_

Citat från Rational

Det finns ju dock människor som inte upptäcker sin graviditet förrän aborttiden är passerad.


/vote for laglig abort till 32:e månaden!

Det kan vara skadligt för mamman.


...det var ett skämt.
Hur tror du man skulle kunna göra abort efter att barnet fötts? <__<


Man är ju alltoftast gravid i fler än 32 veckor, hallå.

Upprorsmakare 33 år

7 794 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 11:16
Upprorsmakare 33 år

Citat från Rational


Man är ju alltoftast gravid i fler än 32 veckor, hallå.

Han skrev månader. :(

Fittkrans Tjej, 30 år

11 746 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 11:16
Fittkrans Tjej, 30 år

Citat från xMySweetShadow_


Citat från Rational

Tycker att det helt ska vara kvinnans beslut om hon vill ta bort eller behålla barnet. Däremot borde inte underhåll och kostnader för fadern vara obligatoriska.


Så länge obligatoriskt underhåll för fadern osv finns tycker jag det är i lika stor grad faderns val om barnet ska behållas.


Men det kan det ju inte vara. Jag menar, trots allt är det ju kvinnans kropp det berör. Enbart mannens plånbok.

Daybreak Kille, 34 år

898 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 11:16
Daybreak Kille, 34 år

Citat från Rational


Citat från xMySweetShadow_

Citat från Rational

Citat från xMySweetShadow_

Citat från Rational

Det finns ju dock människor som inte upptäcker sin graviditet förrän aborttiden är passerad.


/vote for laglig abort till 32:e månaden!

Det kan vara skadligt för mamman.


...det var ett skämt.
Hur tror du man skulle kunna göra abort efter att barnet fötts? <__<

Man är ju alltoftast gravid i fler än 32 veckor, hallå.



"32:e MÅNADEN!".

Det är ett par år, fyi. Kvinnor är oftast inte gravida flera år. Typ aldrig.

Fittkrans Tjej, 30 år

11 746 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 11:17
Fittkrans Tjej, 30 år

Citat från Upprorsmakare


Citat från Rational

Man är ju alltoftast gravid i fler än 32 veckor, hallå.

Han skrev månader. :(


JAHA. Men åh.

Hush Tjej, 32 år

454 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 11:17
Hush Tjej, 32 år

Citat från Upprorsmakare


Citat från Hush

Varför skulle man vara dum för ?

Om man inte kollat om man är gravid efter du har haft oskyddat sex, samt inte ens har märkt det själv tack vare morgonsjuka etc efter 8-9 månader så måste man vara efterbliven.


Hahah åh jisses.
Du kan ta p-piller och du blir gravid, du behöver aldrig gå upp speciellt mycket i vikt. Det kan bara vara helt enkelt att du äter mer än vanligt. När bebisen rör på sig i magen kan det ibland kännas som mensvärk.
Jag vet 2 st som inte visste om att dom var gravida förens v. 34. dom hade tagit p-piller och gått upp ungefär 4 kg.

Upprorsmakare 33 år

7 794 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 11:18
Upprorsmakare 33 år

Citat från Rational


Men det kan det ju inte vara. Jag menar, trots allt är det ju kvinnans kropp det berör. Enbart mannens plånbok.

Det är dock felaktigt, det kan definitivt skada mannens psyke, det är trots allt hans gener där inne. :)

Daybreak Kille, 34 år

898 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 11:18
Daybreak Kille, 34 år

Citat från Rational


Citat från xMySweetShadow_

Citat från Rational

Tycker att det helt ska vara kvinnans beslut om hon vill ta bort eller behålla barnet. Däremot borde inte underhåll och kostnader för fadern vara obligatoriska.


Så länge obligatoriskt underhåll för fadern osv finns tycker jag det är i lika stor grad faderns val om barnet ska behållas.

Men det kan det ju inte vara. Jag menar, trots allt är det ju kvinnans kropp det berör. Enbart mannens plånbok.



Vad spelar det för roll? Barnet kommer ju vara en exakt lika stor del av både hans liv och hans plånbok, klart han ska vara m,ed och ta bort beslutet. Tycker det är så sjukt svinigt och egoistiskt av kvinnor som behåller barnet utan mannens tillåtelse. Både mot barnet och mot mannen.

Fittkrans Tjej, 30 år

11 746 forumsinlägg

Skrivet:
16 februari 2012 kl. 11:19
Fittkrans Tjej, 30 år

Citat från Upprorsmakare


Citat från Rational

Men det kan det ju inte vara. Jag menar, trots allt är det ju kvinnans kropp det berör. Enbart mannens plånbok.

Det är dock felaktigt, det kan definitivt skada mannens psyke, det är trots allt hans gener där inne. :)


Hur menar du att det skulle ha någon som helst koppling?
Skulle då en man kunna bestämma att hans kvinna skulle bära ett barn i 9 månader för hans skull?


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet