Abort - Rätt eller fel?
Daybreak
Kille, 34 år
Citat från Rational
Citat från Upprorsmakare
Citat från Rational
Men det kan det ju inte vara. Jag menar, trots allt är det ju kvinnans kropp det berör. Enbart mannens plånbok.
Det är dock felaktigt, det kan definitivt skada mannens psyke, det är trots allt hans gener där inne. :)
Hur menar du att det skulle ha någon som helst koppling?
Skulle då en man kunna bestämma att hans kvinna skulle bära ett barn i 9 månader för hans skull?
Nej, det tycker inte jag. Ska ett barn födas ska båda parter vara med på det. Ingen ska behövas tvingas till något.
Fittkrans
Tjej, 30 år
Citat från xMySweetShadow_
Vad spelar det för roll? Barnet kommer ju vara en exakt lika stor del av både hans liv och hans plånbok, klart han ska vara m,ed och ta bort beslutet. Tycker det är så sjukt svinigt och egoistiskt av kvinnor som behåller barnet utan mannens tillåtelse. Både mot barnet och mot mannen.[/i]
Det behöver inte vara så. En far behöver inte vara mer delaktiv av sitt barns liv än genom att ge det pengar.
Och om man vänder på det: Om kvinnan vill göra abort och mannen vill ha barnet kvar?
Upprorsmakare
33 år
Citat från Hush
Hahah åh jisses.
Du kan ta p-piller och du blir gravid, du behöver aldrig gå upp speciellt mycket i vikt. Det kan bara vara helt enkelt att du äter mer än vanligt. När bebisen rör på sig i magen kan det ibland kännas som mensvärk.
Jag vet 2 st som inte visste om att dom var gravida förens v. 34. dom hade tagit p-piller och gått upp ungefär 4 kg.
Jag ber om ursäkt att du inte kunde förklara vad du menade.
34 veckor, har inte haft en ordentlig mens och har inte kollat upp det? Retarded. Hela "Det är nog inget" -tänket är det som skapar såpass många tonårsfödelser i dessa dagar, och ren förnekelse att det skulle vara graviditet.
I det fallet hade jag hellre adopterat det till ett par som inte kan föda barn. :)
Fittkrans
Tjej, 30 år
Citat från xMySweetShadow_
Nej, det tycker inte jag. Ska ett barn födas ska båda parter vara med på det. Ingen ska behövas tvingas till något.
[/i]
Men ska då en kvinna behöva tvingas till abort? Jag ser liksom inte skillnaden. En abort kan vara väldigt traumatisk för en kvinna, ska du veta.
Daybreak
Kille, 34 år
Citat från Rational
Det behöver inte vara så. En far behöver inte vara mer delaktiv av sitt barns liv än genom att ge det pengar.
Och om man vänder på det: Om kvinnan vill göra abort och mannen vill ha barnet kvar?[/i]
Citat från xMySweetShadow_
Nej, det tycker inte jag. Ska ett barn födas ska båda parter vara med på det. Ingen ska behövas tvingas till något.
[/i]
Upprorsmakare
33 år
Citat från Rational
Hur menar du att det skulle ha någon som helst koppling?
Skulle då en man kunna bestämma att hans kvinna skulle bära ett barn i 9 månader för hans skull?
Bestämma, nej.
Det ska vara en vanlig diskussion mellan de båda. That's it.
Hush
Tjej, 32 år
Citat från Upprorsmakare
Citat från Hush
Hahah åh jisses.
Du kan ta p-piller och du blir gravid, du behöver aldrig gå upp speciellt mycket i vikt. Det kan bara vara helt enkelt att du äter mer än vanligt. När bebisen rör på sig i magen kan det ibland kännas som mensvärk.
Jag vet 2 st som inte visste om att dom var gravida förens v. 34. dom hade tagit p-piller och gått upp ungefär 4 kg.
Jag ber om ursäkt att du inte kunde förklara vad du menade.
34 veckor, har inte haft en ordentlig mens och har inte kollat upp det? Retarded. Hela "Det är nog inget" -tänket är det som skapar såpass många tonårsfödelser i dessa dagar, och ren förnekelse att det skulle vara graviditet.
I det fallet hade jag hellre adopterat det till ett par som inte kan föda barn. :)
Jag hoppas att du vet att det finns p-piller som stoppar din mens och att man bara får " mensvärk " de dagar mensen skulle vart.
Fittkrans
Tjej, 30 år
Citat från xMySweetShadow_
Citat från Rational
Det behöver inte vara så. En far behöver inte vara mer delaktiv av sitt barns liv än genom att ge det pengar.
Och om man vänder på det: Om kvinnan vill göra abort och mannen vill ha barnet kvar?
Citat från xMySweetShadow_
Nej, det tycker inte jag. Ska ett barn födas ska båda parter vara med på det. Ingen ska behövas tvingas till något.
Jag fattar inte nu.
TEMPERTANTRUM
Tjej, 34 år
Citat från Hush
Citat från TEMPER_TANTRUM
Citat från Hush
Citat från TEMPER_TANTRUM
Citat från Rational
Citat från TEMPER_TANTRUM
Kan vara en bra mamma ja. Men nu är det ju så materiellt, det kan ju bli jävligt svårt för barnet. Inte kul..
Jag tror inte att du är så insatt i det här.
Man räknas som fattig när man tjänar lite, hyran blir högre och högre, räkningar ska betalas, mat, hygien artiklar, nöjespengar.
Man kan inte bara ta lån sådär. Fattar du väl själv
Är du fattig?
Det är klart jag vet att man inte kan ta lån bara sådär, och att ingenting blir lätt utan materiella tillgångar. Men att man ska tvingas göra abort bara för att man inte tjänar så mycket eller är utbildad verkar ju bara... Sjukt.
Finns det inte viktigare saker i livet än pengar så ska man inte överväga att skaffa barn över huvudtaget.
Har jag sagt att man ska bli tvingad? Säger bara att det är SATANS DUMT.
Barn kostar om du inte visste det. Jag säger inte all allt är pengar men man har det lättare i livet om pengarna finns där. Och att utsätta ett barn för sina ekonomiska problem är... Sjukt.
Så om vi säger såhär då: Du vet inte att du är gravid och VIPS så kommer det ett barn bara sådär.
Du har ekonomiska problem, vad skulle du göra ? Lämna bort barnet?
Så du vissteinte båda gångerna, "jaja".
säg v ad du vill. jag tror dig inte.
Vadå båda gångerna ?
Du skrev att du tidigare fåttt missfall. Hur dålig på preventivmedel får man lov att vara. Well, ditt liv, din unge. Synd att du fuckat det så mycket för dig själv, bara.
Skvettis
Kille, 32 år
Citat från Rational
Citat från xMySweetShadow_
Citat från Rational
Tycker att det helt ska vara kvinnans beslut om hon vill ta bort eller behålla barnet. Däremot borde inte underhåll och kostnader för fadern vara obligatoriska.
Så länge obligatoriskt underhåll för fadern osv finns tycker jag det är i lika stor grad faderns val om barnet ska behållas.
Men det kan det ju inte vara. Jag menar, trots allt är det ju kvinnans kropp det berör. Enbart mannens plånbok.
Klart det kan, sålänge det berör mannens plånbok så har han också en del - ta bort underhållstvånget.
Hush
Tjej, 32 år
Så då är det alltså fel av mig som är gravid, och behåller barnet utan pappans samtycke från början ?
Fittkrans
Tjej, 30 år
Citat från Upprorsmakare
Citat från Rational
Hur menar du att det skulle ha någon som helst koppling?
Skulle då en man kunna bestämma att hans kvinna skulle bära ett barn i 9 månader för hans skull?
Bestämma, nej.
Det ska vara en vanlig diskussion mellan de båda. That's it.
Och om diskussionen inte leder någonvart? Någon måste ju ändå ha den slutgiltiga vågrösten.
Daybreak
Kille, 34 år
Citat från Rational
Citat från xMySweetShadow_
Nej, det tycker inte jag. Ska ett barn födas ska båda parter vara med på det. Ingen ska behövas tvingas till något.
Men ska då en kvinna behöva tvingas till abort? Jag ser liksom inte skillnaden. En abort kan vara väldigt traumatisk för en kvinna, ska du veta.
Ett barn kan vara väldigt förödande för en pappa som inte vill ha det. Och tvärtom. Ser hellre att någon av dom får genomlida en smärre operation än att ett barn ska få växa upp med föräldrar varav den ena kanske inte ens vill ha det. Många av mina vänner har pappor, och mammor, som inte är så delaktiga i deras liv som dom kanske borde vara. Dom älskar dom helt enkelt inte så mycket. Det kan vara rätt traumatiskt för ett barn, ska du veta.
Upprorsmakare
33 år
Citat från Hush
Jag hoppas att du vet att det finns p-piller som stoppar din mens och att man bara får " mensvärk " de dagar mensen skulle vart.
FYI är det inte själva p-pillret som gör det, det är kvinnans kropp reaktion till pillret och alla kvinnor reagarar inte likadant. Bara så du vet.
Men det är klart, adoptera bort barnet då, om man inte är redo för att ha barnet, visst det är väldigt traumatiskt och hemskt. Men man bör göra det för barnets skull.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet