Abort - Rätt eller fel?
Citat från TEMPER_TANTRUM
Du skrev att du tidigare fåttt missfall. Hur dålig på preventivmedel får man lov att vara. Well, ditt liv, din unge. Synd att du fuckat det så mycket för dig själv, bara.
[/i]
Preventivmedel är aldrig 100% säkra, vet du.
Finns folk här som blivit gravida trots sina p-piller.
Citat från Rational
Och om diskussionen inte leder någonvart? Någon måste ju ändå ha den slutgiltiga vågrösten.
I min mening bör frågan ges över till en läkare för att ge ut vågrösten.
Eller en barnmorska, en barnpsykolog vad som helst. Ingen av parterna ska kunna dra ut en "vågröst" då skulle denne likaväl kunna hosta ut det som första argument.
Citat från xMySweetShadow_
Ett barn kan vara väldigt förödande för en pappa som inte vill ha det. Och tvärtom. Ser hellre att någon av dom får genomlida en smärre operation än att ett barn ska få växa upp med föräldrar varav den ena kanske inte ens vill ha det. Många av mina vänner har pappor, och mammor, som inte är så delaktiga i deras liv som dom kanske borde vara. Dom älskar dom helt enkelt inte så mycket. Det kan vara rätt traumatiskt för ett barn, ska du veta.[/i]
Självklart kan det vara förödande även för fadern. Och "någon av dem" är väl trots allt alltid kvinnan, eftersom hon bär barnet.
Jag betvivlar inte att det i många fall blir olyckligt för barn som bara lever med en förälder som är delaktig. Men då blir bördan tyngre för modern; och det är väl något hon får ta i akt när hon gör sitt val.
Men vad är då viktigast; Mannens eller kvinnans vilja?
Citat från Upprorsmakare
Citat från Hush
Jag hoppas att du vet att det finns p-piller som stoppar din mens och att man bara får " mensvärk " de dagar mensen skulle vart.
FYI är det inte själva p-pillret som gör det, det är kvinnans kropp reaktion till pillret och alla kvinnor reagarar inte likadant. Bara så du vet.
Men det är klart, adoptera bort barnet då, om man inte är redo för att ha barnet, visst det är väldigt traumatiskt och hemskt. Men man bör göra det för barnets skull.
Ohjo det är det visst. Vissa p-piller innehåller sånt som tar bort mensen . Jag åt t.ex flera olika p-piller innan jag blev gravid, hade min mens normalt tills jag valde ett annat p-piller som då tog bort min mens . Vem säger att pappan måste vara med ? Jag tror inte ni riktigt förstår hur det är att stå där, efter en förlossning och hålla i sitt barn för första gånmgen
Citat från Upprorsmakare
Citat från Rational
Och om diskussionen inte leder någonvart? Någon måste ju ändå ha den slutgiltiga vågrösten.
I min mening bör frågan ges över till en läkare för att ge ut vågrösten.
Eller en barnmorska, en barnpsykolog vad som helst. Ingen av parterna ska kunna dra ut en "vågröst" då skulle denne likaväl kunna hosta ut det som första argument.
Ska alltså en utomstående avgöra vad som är bäst för ett par?
Det tycker jag låter väldigt drastiskt.
Jesus kristus. Det kan inte vara likalikalikalikalikalika hela tiden. Det är och ska vara kvinnans val, eftersom det trots allt är kvinnan som berörs mest. Självklart är det bra om kvinnan har en dialog med mannen, men valet ska helt och hållet vara hennes.
Jag personligen skulle säkert kunna bli aslack eller ledsen för den delen om ja stängdes ute helt från ett beslut. Men det är bara att leva med det och inse att det är det mest rättvisa sättet.
Den ekonomiska delen är som jag ser det en annan fråga. Att ta upp det som argument för att män ska få vara med och bestämma är löjligt.
Citat från Rational
Citat från TEMPER_TANTRUM
Du skrev att du tidigare fåttt missfall. Hur dålig på preventivmedel får man lov att vara. Well, ditt liv, din unge. Synd att du fuckat det så mycket för dig själv, bara.
Preventivmedel är aldrig 100% säkra, vet du.
Finns folk här som blivit gravida trots sina p-piller.
JAG ÄR EN AV DE.
Ändå fattade jag att jag var preggo då MIN MENS INTE KOM.
Men att det skyulle hända två gånger? Tror inte det. Det är väääldigt ovanligt.
Citat från Rational
Citat från xMySweetShadow_
Ett barn kan vara väldigt förödande för en pappa som inte vill ha det. Och tvärtom. Ser hellre att någon av dom får genomlida en smärre operation än att ett barn ska få växa upp med föräldrar varav den ena kanske inte ens vill ha det. Många av mina vänner har pappor, och mammor, som inte är så delaktiga i deras liv som dom kanske borde vara. Dom älskar dom helt enkelt inte så mycket. Det kan vara rätt traumatiskt för ett barn, ska du veta.
Självklart kan det vara förödande även för fadern. Och "någon av dem" är väl trots allt alltid kvinnan, eftersom hon bär barnet.
Jag betvivlar inte att det i många fall blir olyckligt för barn som bara lever med en förälder som är delaktig. Men då blir bördan tyngre för modern; och det är väl något hon får ta i akt när hon gör sitt val.
Men vad är då viktigast; Mannens eller kvinnans vilja?
Men herregud, sluta försöka få det här till en jämställdhetsfråga, där det är så synd om kvinnan hela tiden.
Vad är viktigast? Barnet. Alltid barnet. Varje val skall göras för barnets bästa.
Har sagt flera gånger innan att om inte en av dom, vare sig det är kvinnan eller mannen, inte vill, så ska dom inte ha barn. Ingen ska tvingas till något. Det tjänar ingen på. Så jävla bråttom kan man inte ha med barn att man inte kan vänta för att hitta någon som faktiskt VILL ha barn med en.
Citat från DumFan
Jesus kristus. Det kan inte vara likalikalikalikalikalika hela tiden. Det är och ska vara kvinnans val, eftersom det trots allt är kvinnan som berörs mest. Självklart är det bra om kvinnan har en dialog med mannen, men valet ska helt och hållet vara hennes.
Jag personligen skulle säkert kunna bli aslack eller ledsen för den delen om ja stängdes ute helt från ett beslut. Men det är bara att leva med det och inse att det är det mest rättvisa sättet.
Den ekonomiska delen är som jag ser det en annan fråga. Att ta upp det som argument för att män ska få vara med och bestämma är löjligt.
This^
Du kan för all del skita ut barnet och tortera det, sålänge jag inte blir tvingad till underhåll så är det relativt irrelevant.
Citat från Hush
Ohjo det är det visst. Vissa p-piller innehåller sånt som tar bort mensen . Jag åt t.ex flera olika p-piller innan jag blev gravid, hade min mens normalt tills jag valde ett annat p-piller som då tog bort min mens . Vem säger att pappan måste vara med ? Jag tror inte ni riktigt förstår hur det är att stå där, efter en förlossning och hålla i sitt barn för första gånmgen
Så du menar att alla de tjejer som jag varit med som tagit sådana piller som ändå fick sin mens inte kan existera? Okej.
Jag tror inte att du förstår hur det kan traumatisera mannen att han har hans barn ute i världen när han inte är redo för ett.
Nej, jag hade inte tänkt gå igenom det förrän jag är redo för det mentalt och ekonomiskt. :)
Citat från Upprorsmakare
Citat från Hush
Jag hoppas att du vet att det finns p-piller som stoppar din mens och att man bara får " mensvärk " de dagar mensen skulle vart.
FYI är det inte själva p-pillret som gör det, det är kvinnans kropp reaktion till pillret och alla kvinnor reagarar inte likadant. Bara så du vet.
Men det är klart, adoptera bort barnet då, om man inte är redo för att ha barnet, visst det är väldigt traumatiskt och hemskt. Men man bör göra det för barnets skull.
Eller hur. Sluta vara själviska. Bättre att barnet inte finns än att man skaffar på dåliga villkor och fuckar det för ungen.
Citat från Rational
Ska alltså en utomstående avgöra vad som är bäst för ett par?
Det tycker jag låter väldigt drastiskt.
Varför tycker du det?
Citat från TEMPER_TANTRUM
Citat från Rational
Citat från TEMPER_TANTRUM
Du skrev att du tidigare fåttt missfall. Hur dålig på preventivmedel får man lov att vara. Well, ditt liv, din unge. Synd att du fuckat det så mycket för dig själv, bara.
Preventivmedel är aldrig 100% säkra, vet du.
Finns folk här som blivit gravida trots sina p-piller.
JAG ÄR EN AV DE.
Ändå fattade jag att jag var preggo då MIN MENS INTE KOM.
Men att det skyulle hända två gånger? Tror inte det. Det är väääldigt ovanligt.
Men det kan fullt hända.
Citat från Upprorsmakare
Citat från Rational
Ska alltså en utomstående avgöra vad som är bäst för ett par?
Det tycker jag låter väldigt drastiskt.
Varför tycker du det?
För att de trots allt inte har en aning om vad som är bäst för paret. Och fortfarande, om en kvinna blir tvingad till en abort mår hon väldigt dåligt.
Vem vill att någon annan ska fatta ens eget beslut?
Citat från Rational
Citat från TEMPER_TANTRUM
Citat från Rational
Citat från TEMPER_TANTRUM
Du skrev att du tidigare fåttt missfall. Hur dålig på preventivmedel får man lov att vara. Well, ditt liv, din unge. Synd att du fuckat det så mycket för dig själv, bara.
Preventivmedel är aldrig 100% säkra, vet du.
Finns folk här som blivit gravida trots sina p-piller.
JAG ÄR EN AV DE.
Ändå fattade jag att jag var preggo då MIN MENS INTE KOM.
Men att det skyulle hända två gånger? Tror inte det. Det är väääldigt ovanligt.
Men det kan fullt hända.
Ja, och då är det tough shit. Man gör det inte ändå.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet