Abort - Rätt eller fel?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Thias Kille, 38 år

6 932 forumsinlägg

Skrivet:
8 februari 2012 kl. 19:37
Thias Kille, 38 år

Citat från bebo


Jag har fortfarande inte fått ett enda svar om varför det enbart är tjejen som ska skydda sig när båda kan skydda sig?

Tillit på sin partner!
om du inte vet vad det ordet betyder så slå upp det

Argh Tjej, 32 år

2 599 forumsinlägg

Skrivet:
8 februari 2012 kl. 19:37
Argh Tjej, 32 år

Citat från bebo


Hur kan du sitta och säga att en kvinna ska släpas upp på en brits och några läkare sliter ut hennes barn med en tång när killen kunde burit kondom och aldrig hamnat i situationen? :)

Men herrejävlagud, om kvinnan ljuger om att hon tar p-piller/har p-stav/vad fan som helst, varför i helvete ska mannen tvivla på att det hon säger är sanning? Då blir det väl ett jävla tjafs om att han inte LITAR PÅ HENNE, och så är det synd om henne åter igen. Jävla fruntimmer, blir arg på sådant här.

Reviendra Tjej, 36 år

8 725 forumsinlägg

Skrivet:
8 februari 2012 kl. 19:38
Reviendra Tjej, 36 år

Jag tycker att det är himla synd att killar inte får bestämma om barn med deras gener ska sättas till världen eller ej (hade jag varit kille så skulle jag ha varit LIVRÄDD för detta, shit vad läskigt det är att tänka sig att någonstans därute kan det finnas ett barn som är MITT)
MEN
det är så det måste vara. man kan INTE, och ska fanimej inte få, tvinga någon att lägga sig på en brits för att få sitt barn bortplockat.

bebo_ Tjej, 33 år

10 085 forumsinlägg

Skrivet:
8 februari 2012 kl. 19:38
bebo_ Tjej, 33 år

Citat från Upprorsmakare


Citat från bebo

Hur kan du sitta och säga att en kvinna ska släpas upp på en brits och några läkare sliter ut hennes barn med en tång när killen kunde burit kondom och aldrig hamnat i situationen? :)

Hellre det än att tvinga barnet leva i vetskap att dennes far inte ville ha en.
Du verkar inte tycka om barn.


Och då är det bättre att kvinnan ska lida av traumat tills hon dör? Vill ha är nog att ta i, snarare inte har möjlighet att ta hand om. Gäller både psykiskt och fysiskt.

Inadekvat Tjej, 32 år

3 680 forumsinlägg

Skrivet:
8 februari 2012 kl. 19:38
Inadekvat Tjej, 32 år

Citat från bebo


Om man inte är rädd över att hon ljuger då? Och om man litar på hennes ord. Är det fel?

Nej, men det är fruktansvärt idiotiskt att skylla på männen när det är kvinnan som ljuger. Hon ska inte tvingas att göra en abort, men det är - i detta fall - inte mannens fel att hon blev gravid.

Ja, det är fel? Herregud, vill du inte bli förälder, försäkra dig om att du inte bli det, eller skyll dig själv.

Det är bådas fel, men killen kan alltid försäkra sig om att bära kondom. Vad är ditt problem? Ska du böla över att du blev pappa när du kunde ägnat några sekunder åt att dra på en kondom som bland annat fyller just syftet att du inte bli förälder?


Okej, first: Jag är faktiskt ingen man, trots användarnamnet.

I ett fast förhållande förespråkar jag p-piller (då jag anser kondom vara världens stämningsförstörare), men givetvis kan man använda sig av kondom ändå. Om man vill. Men om jag skulle ljuga för min man och säga att jag tar p-piller, så litar han på mig (man brukar göra det i förhållanden). Sedan blir jag gravid. Då är det ju inte min mans fel, då han inte visste om att jag ljög för honom (och knappast bör förvänta sig det heller). Då är det mitt fel. För att jag ljög för honom. Då är jag en idiot och får stå för mina handlingar.

bebo_ Tjej, 33 år

10 085 forumsinlägg

Skrivet:
8 februari 2012 kl. 19:39
bebo_ Tjej, 33 år

Citat från Thias


Citat från bebo

Jag har fortfarande inte fått ett enda svar om varför det enbart är tjejen som ska skydda sig när båda kan skydda sig?

Tillit på sin partner!
om du inte vet vad det ordet betyder så slå upp det


Skaffa en p-ring och be henne sätta in den eller bär kondom = problemet löst. Varför ska enbart hon skydda sig? Varför är det så fruktansvärt svårt att se till att skydda sig själv?

u_suck_tbh 34 år

28 184 forumsinlägg

Skrivet:
8 februari 2012 kl. 19:40
u_suck_tbh 34 år

Citat från bebo


Hur kan du sitta och säga att en kvinna ska släpas upp på en brits och några läkare sliter ut hennes barn med en tång när killen kunde burit kondom och aldrig hamnat i situationen? :)


Om kvinnan till exempel ljugit om att hon tagit p-piller så är det ju hennes problem. Varför skulle killen "straffas" genom att tvingas uppfostra en unge han antagligen inte ens är redo för?
Detsamma gäller om mannen ljugit om att han haft kondom eller att "kondomen är fräsch", dvs inte gammal och opålitlig, ska kvinnan tvingas uppfostra ungen då bara för att han inte vill att hon ska göra abort?

Det är inte svart och vitt.
Ja, kvinnan drabbas vilket som, oavsett om hon vill behålla ungen eller inte, genom den psykiska påfrestningen som en abort innebär. Men varför straffa de oskyldiga ytterligare?

bebo_ Tjej, 33 år

10 085 forumsinlägg

Skrivet:
8 februari 2012 kl. 19:41
bebo_ Tjej, 33 år

Citat från Argh


Citat från bebo

Hur kan du sitta och säga att en kvinna ska släpas upp på en brits och några läkare sliter ut hennes barn med en tång när killen kunde burit kondom och aldrig hamnat i situationen? :)

Men herrejävlagud, om kvinnan ljuger om att hon tar p-piller/har p-stav/vad fan som helst, varför i helvete ska mannen tvivla på att det hon säger är sanning? Då blir det väl ett jävla tjafs om att han inte LITAR PÅ HENNE, och så är det synd om henne åter igen. Jävla fruntimmer, blir arg på sådant här.


Eller så bär man kondom för bådas säkerhet. NEJ DET ÄR SÅ FRUKTANSVÄRT MER VÄRT ATT FÅ DET LITE SKÖNARE ÄN ATT RISKERA ATT BLI FÖRÄLDER

u_suck_tbh 34 år

28 184 forumsinlägg

Skrivet:
8 februari 2012 kl. 19:41
u_suck_tbh 34 år

Citat från bebo


Jag har fortfarande inte fått ett enda svar om varför det enbart är tjejen som ska skydda sig när båda kan skydda sig?


Vem har sagt att bara kvinnan ska skydda sig?

Thias Kille, 38 år

6 932 forumsinlägg

Skrivet:
8 februari 2012 kl. 19:41
Thias Kille, 38 år

Citat från bebo


Citat från Thias

Citat från bebo

Jag har fortfarande inte fått ett enda svar om varför det enbart är tjejen som ska skydda sig när båda kan skydda sig?

Tillit på sin partner!
om du inte vet vad det ordet betyder så slå upp det

Skaffa en p-ring och be henne sätta in den eller bär kondom = problemet löst. Varför ska enbart hon skydda sig? Varför är det så fruktansvärt svårt att se till att skydda sig själv?


Läs pimpmypenis post nyss
Varför ska alltid killen ha kondom? om du vänder på frågan....

bebo_ Tjej, 33 år

10 085 forumsinlägg

Skrivet:
8 februari 2012 kl. 19:42
bebo_ Tjej, 33 år

Citat från u_suck_tbh


Citat från bebo

Hur kan du sitta och säga att en kvinna ska släpas upp på en brits och några läkare sliter ut hennes barn med en tång när killen kunde burit kondom och aldrig hamnat i situationen? :)


Om kvinnan till exempel ljugit om att hon tagit p-piller så är det ju hennes problem. Varför skulle killen "straffas" genom att tvingas uppfostra en unge han antagligen inte ens är redo för?
Detsamma gäller om mannen ljugit om att han haft kondom eller att "kondomen är fräsch", dvs inte gammal och opålitlig, ska kvinnan tvingas uppfostra ungen då bara för att han inte vill att hon ska göra abort?

Det är inte svart och vitt.
Ja, kvinnan drabbas vilket som, oavsett om hon vill behålla ungen eller inte, genom den psykiska påfrestningen som en abort innebär. Men varför straffa de oskyldiga ytterligare?


MEN HERREGUD, SE TILL ATT INTE HAMNA I SITUATIONEN. ATT TJEJEN LJUGER OM SINA P-PILLER, JAHA? VARFÖR SKA MAN LITA PÅ VAD EN RANDOM SÄGER? SVÅRT ATT BARA "JAG VILL HA KONDOM FÖR ATT SLIPPA BLI PAPPA" = EVERYBODY WINS

Bloodbath 33 år

14 529 forumsinlägg

Skrivet:
8 februari 2012 kl. 19:43
Bloodbath 33 år


Läs pimpmypenis post nyss
Varför ska alltid killen ha kondom? om du vänder på frågan....[/i]

True. Det förstör njutningsfaktorn totalt

Argh Tjej, 32 år

2 599 forumsinlägg

Skrivet:
8 februari 2012 kl. 19:43
Argh Tjej, 32 år

Citat från bebo


Eller så bär man kondom för bådas säkerhet. NEJ DET ÄR SÅ FRUKTANSVÄRT MER VÄRT ATT FÅ DET LITE SKÖNARE ÄN ATT RISKERA ATT BLI FÖRÄLDER

Det är så jävla mycket skönare utan kondom <3
Hoppas iaf att du använder kondom varje gång du har sex. För vem vet om du går på p-piller? Inte ska man lita på dig.

u_suck_tbh 34 år

28 184 forumsinlägg

Skrivet:
8 februari 2012 kl. 19:43
u_suck_tbh 34 år

Citat från bebo


MEN HERREGUD, SE TILL ATT INTE HAMNA I SITUATIONEN. ATT TJEJEN LJUGER OM SINA P-PILLER, JAHA? VARFÖR SKA MAN LITA PÅ VAD EN RANDOM SÄGER? SVÅRT ATT BARA "JAG VILL HA KONDOM FÖR ATT SLIPPA BLI PAPPA" = EVERYBODY WINS


Om tjejen har ljugit så är bördan hos henne, inte hos mannen. Sen är det jävligt dumt av mannen att inte använda kondom med någon "random", men det är inte och borde inte vara straffbart att vara naiv.

Inadekvat Tjej, 32 år

3 680 forumsinlägg

Skrivet:
8 februari 2012 kl. 19:43
Inadekvat Tjej, 32 år

bebo:
Alltså, en random?
Talar du om one night stands? För vi övriga verkar tala om förhållanden.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet