Abort - Rätt eller fel?
Citat från pimpmypenis
Citat från bebo
Nej, det är det ju inte. Det var inte det som är poängen.
Om kvinnan säger att hon tar p-piller (men ljuger, eller har medvetet slutat ta dem för att kunna bli gravid) och mannen litar på henne, så har de sex och hon blir gravid. Då är det ju inte mannens "fel".
Använd kondom? Herregud, _se till_ att bruden tar p-medel istället för att böla över att hon ljög när ni kunde försäkrat er om att inte bli farsa genom en bit gummi.
Jaha, så nu är det enbart mannens skyldighet att ha skyddat samlag?
Så män ska alltså inte lita på en kvinnas ord heller?
Ska de be om att få titta på kartan med p-piller för att försäkra sig om att hon har tagit sina piller?
En kvinna ska därmed få bete sig som en jubelidiot, och ändå ska det vara mannens fel.
En som förstår tack.
Citat från pimpmypenis
Jaha, så nu är det enbart mannens skyldighet att ha skyddat samlag?
Så män ska alltså inte lita på en kvinnas ord heller?
Varför chansa? Herregud, är du rädd att hon ljuger, använd kondom eller skyll dig själv. Sex är inget tvång. Vad är det som är så fruktansvärt svårt med det?
Citat från Karin
Citat från TEMPER_TANTRUM
Citat från Karin
Citat från Pansartax
Citat från bebo
[Jag är för abort när det gäller andra, men inte mig själv. Skulle aldrig kunna göra det. Förstår inte att en del människor är så handikappade att kondom är ett svårlöst problem för dem.
Verkligen, ångest och depressioner efter abort är väldigt vanligt och det är inte många tjejer som tänker så mycket på det innan de gör abort.
Jag har inte drabbats utav ångest och depressioner, ej heller har jag hört att de jag känner som gjort abort drabbats av depression och ångest. Har du gjort abort?
Jag fick inget av det. Men det finns kvinnor som drabbas av det, annars hade ingen snackat om eller vetat av det.
Sen finns det ju de som drabbas av det när barnet är fött. förlossningsdepression.
" Övergående depression efter abort kan förekomma hos nio till 20 procent. Posttraumatiskt stressyndrom kan förekomma hos en procent av kvinnorna." enligt en artikel i Dagens Medicin så självklart drabbar det kvinnor, men att påstå att det är väldigt vanligt är fel.
Oj ursäkta, jag är helt jävla borta idag, lång skoldag. Jag missade det helt. Nej, vanligt tror jag inte att det är :P
Citat från bebo
Citat från pimpmypenis
Jaha, så nu är det enbart mannens skyldighet att ha skyddat samlag?
Så män ska alltså inte lita på en kvinnas ord heller?
Varför chansa? Herregud, är du rädd att hon ljuger, använd kondom eller skyll dig själv. Sex är inget tvång. Vad är det som är så fruktansvärt svårt med det?
Om man inte är rädd över att hon ljuger då? Och om man litar på hennes ord. Är det fel?
Nej, men det är fruktansvärt idiotiskt att skylla på männen när det är kvinnan som ljuger. Hon ska inte tvingas att göra en abort, men det är - i detta fall - inte mannens "fel" att hon blev gravid. (Han står för sperman etc, det vet vi alla, men det är inte genetiken som är poängen)
Hur kommer det sig att du, bebo, anser att en kvinna endast skall ha något att säga till om i barnsyftet, men inte en man?
Skulle du tycka det var rätt om en man tvingade på en kvinna ett barn hon inte ville ha?
nej, då hade det hetat förtryck och könsmaktsordning, men handlar det om mön, jadå jävlar får man skylla sig själv.
Äckel.
Är man så dum att man ljuger om att man tar p-piller för att bli gravid kan man fan få tvångsaborteras, seriöst. Vem gör så?
Jag hade kunnat vara mamma vid det här laget, och det hade varken varit bra för mig eller barnet, så jag är jävligt glad att man kan göra abort. Varför ska en annan människa betala för mina misstag?
Citat från Argh
Är man så dum att man ljuger om att man tar p-piller för att bli gravid kan man fan få tvångsaborteras, seriöst. Vem gör så?
Jag hade kunnat vara mamma vid det här laget, och det hade varken varit bra för mig eller barnet, så jag är jävligt glad att man kan göra abort. Varför ska en annan människa betala för mina misstag?
Vettig kvinna!
WOHO!
Oh well, tycker i alla fall att kvinnan istället kan bli dömd att ta hand om barnet själv, utan chans att NÅGONSIN kunna söka ekonomiskt stöd från fadern.
Citat från pimpmypenis
Citat från bebo
Citat från pimpmypenis
Jaha, så nu är det enbart mannens skyldighet att ha skyddat samlag?
Så män ska alltså inte lita på en kvinnas ord heller?
Varför chansa? Herregud, är du rädd att hon ljuger, använd kondom eller skyll dig själv. Sex är inget tvång. Vad är det som är så fruktansvärt svårt med det?
Om man inte är rädd över att hon ljuger då? Och om man litar på hennes ord. Är det fel?
Nej, men det är fruktansvärt idiotiskt att skylla på männen när det är kvinnan som ljuger. Hon ska inte tvingas att göra en abort, men det är - i detta fall - inte mannens fel att hon blev gravid.
Ja, det är fel? Herregud, vill du inte bli förälder, försäkra dig om att du inte bli det, eller skyll dig själv.
Det är bådas fel, men killen kan alltid försäkra sig om att bära kondom. Vad är ditt problem? Ska du böla över att du blev pappa när du kunde ägnat några sekunder åt att dra på en kondom som bland annat fyller just syftet att du inte bli förälder?
Citat från BloodBath
Hur kommer det sig att du, bebo, anser att en kvinna endast skall ha något att säga till om i barnsyftet, men inte en man?
Skulle du tycka det var rätt om en man tvingade på en kvinna ett barn hon inte ville ha?
nej, då hade det hetat förtryck och könsmaktsordning, men handlar det om mön, jadå jävlar får man skylla sig själv.
Äckel.
<3
Citat från BloodBath
Hur kommer det sig att du, bebo, anser att en kvinna endast skall ha något att säga till om i barnsyftet, men inte en man?
Skulle du tycka det var rätt om en man tvingade på en kvinna ett barn hon inte ville ha?
nej, då hade det hetat förtryck och könsmaktsordning, men handlar det om mön, jadå jävlar får man skylla sig själv.
Äckel.
Hur kan du sitta och säga att en kvinna ska släpas upp på en brits och några läkare sliter ut hennes barn med en tång när killen kunde burit kondom och aldrig hamnat i situationen? :)
Citat från bebo
Hur kan du sitta och säga att en kvinna ska släpas upp på en brits och några läkare sliter ut hennes barn med en tång när killen kunde burit kondom och aldrig hamnat i situationen? :)
Hellre det än att tvinga barnet leva i vetskap att dennes far inte ville ha en.
Du verkar inte tycka om barn.
Jag har fortfarande inte fått ett enda svar om varför det enbart är tjejen som ska skydda sig när båda kan skydda sig?
Hur gör man om det är mannen som vill behålla barnet (Och nu bortser vi från diverse extrema undantag som att någon luras med p-pillerna)?
Jag är för övrigt för abort till 100%, det är en självklarhet att det ska vara lagligt och möjligt att genomföra. Dessutom tycker jag att det också är självklart att kvinnan har det slutgiltiga ordet när det kommer till att göra abort eller genomgå graviditeten.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet