Abort - Rätt eller fel?
TEMPERTANTRUM
Tjej, 34 år
Citat från Karin
Citat från Pansartax
Citat från bebo
[Jag är för abort när det gäller andra, men inte mig själv. Skulle aldrig kunna göra det. Förstår inte att en del människor är så handikappade att kondom är ett svårlöst problem för dem.
Verkligen, ångest och depressioner efter abort är väldigt vanligt och det är inte många tjejer som tänker så mycket på det innan de gör abort.
Jag har inte drabbats utav ångest och depressioner, ej heller har jag hört att de jag känner som gjort abort drabbats av depression och ångest. Har du gjort abort?
Jag fick inget av det. Men det finns kvinnor som drabbas av det, annars hade ingen snackat om eller vetat av det.
Sen finns det ju de som drabbas av det när barnet är fött. förlossningsdepression.
Inadekvat
Tjej, 32 år
Citat från bebo
Citat från pimpmypenis
Citat från bebo
Citat från Thias
Man måste ändå betala underhåll tills ungen blir 21(eller om det var 18 kom inte ihåg)
skulle du vilja vara en kille som har typ 1 sladd barn någonstans bara för den personen bestämde sig för att skaffa barn bara för att hon kan och vill själv?
Jaså? Det vet jag ingenting om.
Det var ju du som befruktade hennes ägg, ska du inte stå för vad du gjort? Och du svarade inte på min fråga om tvångsabortering.
Fast om kvinnan ljög angående preventivmedel så har mannen inga handlingar att "stå för", då hon ljög för honom. Hela den situationen blir bara fruktansvärt komplicerad.
Och varför är det enbart tjejen som ska tänka på preventinmedel?
Nej, det är det ju inte. Det var inte det som är poängen.
Om kvinnan säger att hon tar p-piller (men ljuger, eller har medvetet slutat ta dem för att kunna bli gravid) och mannen litar på henne, så har de sex och hon blir gravid. Då är det ju inte mannens "fel".
Upprorsmakare
33 år
Citat från bebo
Och varför är det enbart tjejen som ska tänka på preventinmedel?
Det handlar ju inte om tänkande.
Det handlar om att denna tjej har sagt att hon har preventivmedel, så att killen ska ha sex med henne för att få barn.
Thias
Kille, 38 år
Citat från pimpmypenis
Citat från bebo
Citat från pimpmypenis
Citat från bebo
Citat från Thias
Man måste ändå betala underhåll tills ungen blir 21(eller om det var 18 kom inte ihåg)
skulle du vilja vara en kille som har typ 1 sladd barn någonstans bara för den personen bestämde sig för att skaffa barn bara för att hon kan och vill själv?
Jaså? Det vet jag ingenting om.
Det var ju du som befruktade hennes ägg, ska du inte stå för vad du gjort? Och du svarade inte på min fråga om tvångsabortering.
Fast om kvinnan ljög angående preventivmedel så har mannen inga handlingar att "stå för", då hon ljög för honom. Hela den situationen blir bara fruktansvärt komplicerad.
Och varför är det enbart tjejen som ska tänka på preventinmedel?
Nej, det är det ju inte. Det var inte det som är poängen.
Om kvinnan säger att hon tar p-piller (men ljuger, eller har medvetet slutat ta dem för att kunna bli gravid) och mannen litar på henne, så har de sex och hon blir gravid. Då är det ju inte mannens "fel".
Tack det var de jag menade ^^
bebo_
Tjej, 33 år
Citat från Thias
Citat från bebo
Citat från Thias
Man måste ändå betala underhåll tills ungen blir 21(eller om det var 18 kom inte ihåg)
skulle du vilja vara en kille som har typ 1 sladd barn någonstans bara för den personen bestämde sig för att skaffa barn bara för att hon kan och vill själv?
Jaså? Det vet jag ingenting om.
Det var ju du som befruktade hennes ägg, ska du inte stå för vad du gjort? Och du svarade inte på min fråga om tvångsabortering.
Så du menar att Kvinnan har all rätt i världen om hon ljuger rätt upp i ansiktet på sin partner och säger Nej då jag tar P-piller så kör på?
Tycker inte jag.
Visst kan du säga bort faderskap men vilken kille vill ha ett barn med någon man inte älskar utan tvingar på en ett barn?(visst älskar man ungen men inte den personen)
skulle du vilja bli på tvingad ett barn? bara för att personen vill bevisa för folk att hon kan själv?
Kan du svara på om kvinnan ska tvångsaborteras om det inte passade mannen att bära kondom?
TEMPERTANTRUM
Tjej, 34 år
Citat från Thias
Citat från bebo
Citat från Thias
Man måste ändå betala underhåll tills ungen blir 21(eller om det var 18 kom inte ihåg)
skulle du vilja vara en kille som har typ 1 sladd barn någonstans bara för den personen bestämde sig för att skaffa barn bara för att hon kan och vill själv?
Jaså? Det vet jag ingenting om.
Det var ju du som befruktade hennes ägg, ska du inte stå för vad du gjort? Och du svarade inte på min fråga om tvångsabortering.
Så du menar att Kvinnan har all rätt i världen om hon ljuger rätt upp i ansiktet på sin partner och säger Nej då jag tar P-piller så kör på?
Tycker inte jag.
Visst kan du säga bort faderskap men vilken kille vill ha ett barn med någon man inte älskar utan tvingar på en ett barn?(visst älskar man ungen men inte den personen)
skulle du vilja bli på tvingad ett barn? bara för att personen vill bevisa för folk att hon kan själv?
Man måste inte betala underhåll. Det gör bara fadern om han har en inkomst. och det är inte en hel förmögenhet kan jag säga dig ;)
bebo_
Tjej, 33 år
Citat från pimpmypenis
Citat från bebo
Citat från pimpmypenis
Citat från bebo
Citat från Thias
Man måste ändå betala underhåll tills ungen blir 21(eller om det var 18 kom inte ihåg)
skulle du vilja vara en kille som har typ 1 sladd barn någonstans bara för den personen bestämde sig för att skaffa barn bara för att hon kan och vill själv?
Jaså? Det vet jag ingenting om.
Det var ju du som befruktade hennes ägg, ska du inte stå för vad du gjort? Och du svarade inte på min fråga om tvångsabortering.
Fast om kvinnan ljög angående preventivmedel så har mannen inga handlingar att "stå för", då hon ljög för honom. Hela den situationen blir bara fruktansvärt komplicerad.
Och varför är det enbart tjejen som ska tänka på preventinmedel?
Nej, det är det ju inte. Det var inte det som är poängen.
Om kvinnan säger att hon tar p-piller (men ljuger, eller har medvetet slutat ta dem för att kunna bli gravid) och mannen litar på henne, så har de sex och hon blir gravid. Då är det ju inte mannens "fel".
Använd kondom? Herregud, _se till_ att bruden tar p-medel istället för att böla över att hon ljög när ni kunde försäkrat er om att inte bli farsa genom en bit gummi.
Bloodbath
33 år
Citat från bebo
Citat från Thias
Citat från bebo
Citat från Thias
Man måste ändå betala underhåll tills ungen blir 21(eller om det var 18 kom inte ihåg)
skulle du vilja vara en kille som har typ 1 sladd barn någonstans bara för den personen bestämde sig för att skaffa barn bara för att hon kan och vill själv?
Jaså? Det vet jag ingenting om.
Det var ju du som befruktade hennes ägg, ska du inte stå för vad du gjort? Och du svarade inte på min fråga om tvångsabortering.
Så du menar att Kvinnan har all rätt i världen om hon ljuger rätt upp i ansiktet på sin partner och säger Nej då jag tar P-piller så kör på?
Tycker inte jag.
Visst kan du säga bort faderskap men vilken kille vill ha ett barn med någon man inte älskar utan tvingar på en ett barn?(visst älskar man ungen men inte den personen)
skulle du vilja bli på tvingad ett barn? bara för att personen vill bevisa för folk att hon kan själv?
Kan du svara på om kvinnan ska tvångsaborteras om det inte passade mannen att bära kondom?
Ja hellre det.
Karin
Tjej, 34 år
Citat från TEMPER_TANTRUM
Citat från Karin
Citat från Pansartax
Citat från bebo
[Jag är för abort när det gäller andra, men inte mig själv. Skulle aldrig kunna göra det. Förstår inte att en del människor är så handikappade att kondom är ett svårlöst problem för dem.
Verkligen, ångest och depressioner efter abort är väldigt vanligt och det är inte många tjejer som tänker så mycket på det innan de gör abort.
Jag har inte drabbats utav ångest och depressioner, ej heller har jag hört att de jag känner som gjort abort drabbats av depression och ångest. Har du gjort abort?
Jag fick inget av det. Men det finns kvinnor som drabbas av det, annars hade ingen snackat om eller vetat av det.
Sen finns det ju de som drabbas av det när barnet är fött. förlossningsdepression.
" Övergående depression efter abort kan förekomma hos nio till 20 procent. Posttraumatiskt stressyndrom kan förekomma hos en procent av kvinnorna." enligt en artikel i Dagens Medicin så självklart drabbar det kvinnor, men att påstå att det är väldigt vanligt är fel.
Bloodbath
33 år
Använd kondom? Herregud, _se till_ att bruden tar p-medel istället för att böla över att hon ljög när ni kunde försäkrat er om att inte bli farsa genom en bit gummi.[/i]
Och hur fan skall man göra det om brudfan ljuger?
Inadekvat
Tjej, 32 år
Citat från bebo
Nej, det är det ju inte. Det var inte det som är poängen.
Om kvinnan säger att hon tar p-piller (men ljuger, eller har medvetet slutat ta dem för att kunna bli gravid) och mannen litar på henne, så har de sex och hon blir gravid. Då är det ju inte mannens "fel".
Använd kondom? Herregud, _se till_ att bruden tar p-medel istället för att böla över att hon ljög när ni kunde försäkrat er om att inte bli farsa genom en bit gummi.
Jaha, så nu är det enbart mannens skyldighet att ha skyddat samlag?
Så män ska alltså inte lita på en kvinnas ord heller?
Ska de be om att få titta på kartan med p-piller för att försäkra sig om att hon har tagit sina piller?
En kvinna ska därmed få bete sig som en jubelidiot, och ändå ska det vara mannens fel.
TEMPERTANTRUM
Tjej, 34 år
Citat från bebo
Citat från Nuts
hellre mörda någon som inte fått leva än, än att klämma ut en unge som ingen vill ha.
Inga barn föds oälskade.
Jag börjar faktiskt doubt that.
Har hört mer och mer om mammor som "väljer" sin nya karl istället för sitt barn. Och det blir jag frustrerad på.
Vill knäcka nacken av oansvariga föräldrar.
bebo_
Tjej, 33 år
Citat från BloodBath
Citat från bebo
Citat från Thias
Citat från bebo
Citat från Thias
Man måste ändå betala underhåll tills ungen blir 21(eller om det var 18 kom inte ihåg)
skulle du vilja vara en kille som har typ 1 sladd barn någonstans bara för den personen bestämde sig för att skaffa barn bara för att hon kan och vill själv?
Jaså? Det vet jag ingenting om.
Det var ju du som befruktade hennes ägg, ska du inte stå för vad du gjort? Och du svarade inte på min fråga om tvångsabortering.
Så du menar att Kvinnan har all rätt i världen om hon ljuger rätt upp i ansiktet på sin partner och säger Nej då jag tar P-piller så kör på?
Tycker inte jag.
Visst kan du säga bort faderskap men vilken kille vill ha ett barn med någon man inte älskar utan tvingar på en ett barn?(visst älskar man ungen men inte den personen)
skulle du vilja bli på tvingad ett barn? bara för att personen vill bevisa för folk att hon kan själv?
Kan du svara på om kvinnan ska tvångsaborteras om det inte passade mannen att bära kondom?
Ja hellre det.
Men fyfan, skäms.
Celine
Tjej, 34 år
Det är ett barn/foster/liv vi pratar om. Killen ska inte ha någon som helst jävla rätt att kräva abort för att han var dum nog och förlitade sig på att hon använde något.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet