Abort - Rätt eller fel?
c0opycat
Tjej, 31 år
Citat från bebo
Citat från Asien_Von_Japan
Helt upp till en själv och det är fan inte mord om en tjej blir våldtagen och gravid, det är helt rätt och göra abort!
Och varför skulle det vara mindre mord för att kvinnan blivit våldtagen?
Åldersgräns i forumet snälla :(
har man inte rätt att ha sina åsikter för att man har en viss ålder? :s
c0opycat
Tjej, 31 år
Citat från Thias
Citat från bebo
Jag förstår mig inte på killar som kläcker ur sig "mannen borde ha halva rätten att bestämma om kvinnan ska göra abort" och liknande :(
Delvis ja, för det finns dom som ljuger att dom tar något preventivmedel, och så POFF 1 vecka/månad senare så säger tjejen att hon är gravid(då tycker jag killen ska ha hälften rätt!)
Sen så förstår ni inte heller vad vi går igenom när ni är gravida men det är sak samma xD(för ni går igenom värre saker)
men om killen vill behålla och tjejen inte då?
Då lär ju bruden själv bestämma? eller missuppfatta jag nu?
bebo_
Tjej, 33 år
Citat från c0opycat
Citat från bebo
Citat från Asien_Von_Japan
Helt upp till en själv och det är fan inte mord om en tjej blir våldtagen och gravid, det är helt rätt och göra abort!
Och varför skulle det vara mindre mord för att kvinnan blivit våldtagen?
Åldersgräns i forumet snälla :(
har man inte rätt att ha sina åsikter för att man har en viss ålder? :s
Det är ologiskt att tycka att ett mord plötsligt inte är ett mord för att kvinnan blir ofrivilligt sexad med.
Pansartax
Kille, 33 år
Citat från bebo
[Jag är för abort när det gäller andra, men inte mig själv. Skulle aldrig kunna göra det. Förstår inte att en del människor är så handikappade att kondom är ett svårlöst problem för dem.
Verkligen, ångest och depressioner efter abort är väldigt vanligt och det är inte många tjejer som tänker så mycket på det innan de gör abort.
bebo_
Tjej, 33 år
Citat från Thias
Citat från bebo
Jag förstår mig inte på killar som kläcker ur sig "mannen borde ha halva rätten att bestämma om kvinnan ska göra abort" och liknande :(
Delvis ja, för det finns dom som ljuger att dom tar något preventivmedel, och så POFF 1 vecka/månad senare så säger tjejen att hon är gravid(då tycker jag killen ska ha hälften rätt!)
Sen så förstår ni inte heller vad vi går igenom när ni är gravida men det är sak samma xD(för ni går igenom värre saker)
Säga ifrån sig faderskapet kanske? Herregud, om kvinnan absolut inte vill göra abort? Ska hon tvångsabortera då? :D
(Jaha, då är det väl ditt ansvar att använda kondom om du inte är säker på att hon tar p-piller och liknande, och har koll på det? Eller?)
Karin
Tjej, 34 år
Jag är helt för abort, om abort inte varit tillåtet hade mitt liv sett heeeelt annorlunda ut idag.
Thias
Kille, 38 år
Citat från bebo
Citat från Thias
Citat från bebo
Jag förstår mig inte på killar som kläcker ur sig "mannen borde ha halva rätten att bestämma om kvinnan ska göra abort" och liknande :(
Delvis ja, för det finns dom som ljuger att dom tar något preventivmedel, och så POFF 1 vecka/månad senare så säger tjejen att hon är gravid(då tycker jag killen ska ha hälften rätt!)
Sen så förstår ni inte heller vad vi går igenom när ni är gravida men det är sak samma xD(för ni går igenom värre saker)
Säga ifrån sig faderskapet kanske? Herregud, om kvinnan absolut inte vill göra abort? Ska hon tvångsabortera då? :D
Man måste ändå betala underhåll tills ungen blir 21(eller om det var 18 kom inte ihåg)
skulle du vilja vara en kille som har typ 1 sladd barn någonstans bara för den personen bestämde sig för att skaffa barn bara för att hon kan och vill själv?
Karin
Tjej, 34 år
Citat från Pansartax
Citat från bebo
[Jag är för abort när det gäller andra, men inte mig själv. Skulle aldrig kunna göra det. Förstår inte att en del människor är så handikappade att kondom är ett svårlöst problem för dem.
Verkligen, ångest och depressioner efter abort är väldigt vanligt och det är inte många tjejer som tänker så mycket på det innan de gör abort.
Jag har inte drabbats utav ångest och depressioner, ej heller har jag hört att de jag känner som gjort abort drabbats av depression och ångest. Har du gjort abort?
bebo_
Tjej, 33 år
Citat från Thias
Man måste ändå betala underhåll tills ungen blir 21(eller om det var 18 kom inte ihåg)
skulle du vilja vara en kille som har typ 1 sladd barn någonstans bara för den personen bestämde sig för att skaffa barn bara för att hon kan och vill själv?
Jaså? Det vet jag ingenting om.
Det var ju du som befruktade hennes ägg, ska du inte stå för vad du gjort? Och du svarade inte på min fråga om tvångsabortering.
Pansartax
Kille, 33 år
Citat från Karin
Jag har inte drabbats utav ångest och depressioner, ej heller har jag hört att de jag känner som gjort abort drabbats av depression och ångest. Har du gjort abort?[/i]
Försöker du vara rolig? Jag känner 2 st tjejer som har gjort abort, och bägge har fått depressioner.
bebo_
Tjej, 33 år
Citat från Pansartax
Citat från bebo
[Jag är för abort när det gäller andra, men inte mig själv. Skulle aldrig kunna göra det. Förstår inte att en del människor är så handikappade att kondom är ett svårlöst problem för dem.
Verkligen, ångest och depressioner efter abort är väldigt vanligt och det är inte många tjejer som tänker så mycket på det innan de gör abort.
Exakt.
Inadekvat
Tjej, 32 år
Citat från bebo
Citat från Thias
Man måste ändå betala underhåll tills ungen blir 21(eller om det var 18 kom inte ihåg)
skulle du vilja vara en kille som har typ 1 sladd barn någonstans bara för den personen bestämde sig för att skaffa barn bara för att hon kan och vill själv?
Jaså? Det vet jag ingenting om.
Det var ju du som befruktade hennes ägg, ska du inte stå för vad du gjort? Och du svarade inte på min fråga om tvångsabortering.
Fast om kvinnan ljög angående preventivmedel så har mannen inga handlingar att "stå för", då hon ljög för honom. Hela den situationen blir bara fruktansvärt komplicerad.
Karin
Tjej, 34 år
Citat från Pansartax
Citat från Karin
Jag har inte drabbats utav ångest och depressioner, ej heller har jag hört att de jag känner som gjort abort drabbats av depression och ångest. Har du gjort abort?
Försöker du vara rolig? Jag känner 2 st tjejer som har gjort abort, och bägge har fått depressioner.
Alla personer är olika, jag gjorde abort förra sommaren och jag har inte varit deprimerad eller känt någon slags ångest.
bebo_
Tjej, 33 år
Citat från pimpmypenis
Citat från bebo
Citat från Thias
Man måste ändå betala underhåll tills ungen blir 21(eller om det var 18 kom inte ihåg)
skulle du vilja vara en kille som har typ 1 sladd barn någonstans bara för den personen bestämde sig för att skaffa barn bara för att hon kan och vill själv?
Jaså? Det vet jag ingenting om.
Det var ju du som befruktade hennes ägg, ska du inte stå för vad du gjort? Och du svarade inte på min fråga om tvångsabortering.
Fast om kvinnan ljög angående preventivmedel så har mannen inga handlingar att "stå för", då hon ljög för honom. Hela den situationen blir bara fruktansvärt komplicerad.
Och varför är det enbart tjejen som ska tänka på preventinmedel?
Thias
Kille, 38 år
Citat från bebo
Citat från Thias
Man måste ändå betala underhåll tills ungen blir 21(eller om det var 18 kom inte ihåg)
skulle du vilja vara en kille som har typ 1 sladd barn någonstans bara för den personen bestämde sig för att skaffa barn bara för att hon kan och vill själv?
Jaså? Det vet jag ingenting om.
Det var ju du som befruktade hennes ägg, ska du inte stå för vad du gjort? Och du svarade inte på min fråga om tvångsabortering.
Så du menar att Kvinnan har all rätt i världen om hon ljuger rätt upp i ansiktet på sin partner och säger Nej då jag tar P-piller så kör på?
Tycker inte jag.
Visst kan du säga bort faderskap men vilken kille vill ha ett barn med någon man inte älskar utan tvingar på en ett barn?(visst älskar man ungen men inte den personen)
skulle du vilja bli på tvingad ett barn? bara för att personen vill bevisa för folk att hon kan själv?
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet