Abort - Rätt eller fel?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
c0opycat Tjej, 31 år

8 629 forumsinlägg

Skrivet:
8 februari 2012 kl. 19:09
c0opycat Tjej, 31 år

Citat från bebo


Citat från Asien_Von_Japan

Helt upp till en själv och det är fan inte mord om en tjej blir våldtagen och gravid, det är helt rätt och göra abort!

Och varför skulle det vara mindre mord för att kvinnan blivit våldtagen?

Åldersgräns i forumet snälla :(


har man inte rätt att ha sina åsikter för att man har en viss ålder? :s

c0opycat Tjej, 31 år

8 629 forumsinlägg

Skrivet:
8 februari 2012 kl. 19:10
c0opycat Tjej, 31 år

Citat från Thias


Citat från bebo

Jag förstår mig inte på killar som kläcker ur sig "mannen borde ha halva rätten att bestämma om kvinnan ska göra abort" och liknande :(

Delvis ja, för det finns dom som ljuger att dom tar något preventivmedel, och så POFF 1 vecka/månad senare så säger tjejen att hon är gravid(då tycker jag killen ska ha hälften rätt!)
Sen så förstår ni inte heller vad vi går igenom när ni är gravida men det är sak samma xD(för ni går igenom värre saker)


men om killen vill behålla och tjejen inte då?
Då lär ju bruden själv bestämma? eller missuppfatta jag nu?

bebo_ Tjej, 33 år

10 085 forumsinlägg

Skrivet:
8 februari 2012 kl. 19:10
bebo_ Tjej, 33 år

Citat från c0opycat


Citat från bebo

Citat från Asien_Von_Japan

Helt upp till en själv och det är fan inte mord om en tjej blir våldtagen och gravid, det är helt rätt och göra abort!

Och varför skulle det vara mindre mord för att kvinnan blivit våldtagen?

Åldersgräns i forumet snälla :(

har man inte rätt att ha sina åsikter för att man har en viss ålder? :s


Det är ologiskt att tycka att ett mord plötsligt inte är ett mord för att kvinnan blir ofrivilligt sexad med.

Pansartax Kille, 33 år

12 548 forumsinlägg

Skrivet:
8 februari 2012 kl. 19:10
Pansartax Kille, 33 år

Citat från bebo


[Jag är för abort när det gäller andra, men inte mig själv. Skulle aldrig kunna göra det. Förstår inte att en del människor är så handikappade att kondom är ett svårlöst problem för dem.

Verkligen, ångest och depressioner efter abort är väldigt vanligt och det är inte många tjejer som tänker så mycket på det innan de gör abort.

bebo_ Tjej, 33 år

10 085 forumsinlägg

Skrivet:
8 februari 2012 kl. 19:11
bebo_ Tjej, 33 år

Citat från Thias


Citat från bebo

Jag förstår mig inte på killar som kläcker ur sig "mannen borde ha halva rätten att bestämma om kvinnan ska göra abort" och liknande :(

Delvis ja, för det finns dom som ljuger att dom tar något preventivmedel, och så POFF 1 vecka/månad senare så säger tjejen att hon är gravid(då tycker jag killen ska ha hälften rätt!)
Sen så förstår ni inte heller vad vi går igenom när ni är gravida men det är sak samma xD(för ni går igenom värre saker)


Säga ifrån sig faderskapet kanske? Herregud, om kvinnan absolut inte vill göra abort? Ska hon tvångsabortera då? :D

(Jaha, då är det väl ditt ansvar att använda kondom om du inte är säker på att hon tar p-piller och liknande, och har koll på det? Eller?)

Karin Tjej, 34 år

13 597 forumsinlägg

Skrivet:
8 februari 2012 kl. 19:14
Karin Tjej, 34 år

Jag är helt för abort, om abort inte varit tillåtet hade mitt liv sett heeeelt annorlunda ut idag.

Thias Kille, 38 år

6 932 forumsinlägg

Skrivet:
8 februari 2012 kl. 19:15
Thias Kille, 38 år

Citat från bebo


Citat från Thias

Citat från bebo

Jag förstår mig inte på killar som kläcker ur sig "mannen borde ha halva rätten att bestämma om kvinnan ska göra abort" och liknande :(

Delvis ja, för det finns dom som ljuger att dom tar något preventivmedel, och så POFF 1 vecka/månad senare så säger tjejen att hon är gravid(då tycker jag killen ska ha hälften rätt!)
Sen så förstår ni inte heller vad vi går igenom när ni är gravida men det är sak samma xD(för ni går igenom värre saker)

Säga ifrån sig faderskapet kanske? Herregud, om kvinnan absolut inte vill göra abort? Ska hon tvångsabortera då? :D


Man måste ändå betala underhåll tills ungen blir 21(eller om det var 18 kom inte ihåg)
skulle du vilja vara en kille som har typ 1 sladd barn någonstans bara för den personen bestämde sig för att skaffa barn bara för att hon kan och vill själv?

Karin Tjej, 34 år

13 597 forumsinlägg

Skrivet:
8 februari 2012 kl. 19:16
Karin Tjej, 34 år

Citat från Pansartax


Citat från bebo

[Jag är för abort när det gäller andra, men inte mig själv. Skulle aldrig kunna göra det. Förstår inte att en del människor är så handikappade att kondom är ett svårlöst problem för dem.

Verkligen, ångest och depressioner efter abort är väldigt vanligt och det är inte många tjejer som tänker så mycket på det innan de gör abort.


Jag har inte drabbats utav ångest och depressioner, ej heller har jag hört att de jag känner som gjort abort drabbats av depression och ångest. Har du gjort abort?

bebo_ Tjej, 33 år

10 085 forumsinlägg

Skrivet:
8 februari 2012 kl. 19:17
bebo_ Tjej, 33 år

Citat från Thias


Man måste ändå betala underhåll tills ungen blir 21(eller om det var 18 kom inte ihåg)
skulle du vilja vara en kille som har typ 1 sladd barn någonstans bara för den personen bestämde sig för att skaffa barn bara för att hon kan och vill själv?


Jaså? Det vet jag ingenting om.
Det var ju du som befruktade hennes ägg, ska du inte stå för vad du gjort? Och du svarade inte på min fråga om tvångsabortering.

Pansartax Kille, 33 år

12 548 forumsinlägg

Skrivet:
8 februari 2012 kl. 19:18
Pansartax Kille, 33 år

Citat från Karin


Jag har inte drabbats utav ångest och depressioner, ej heller har jag hört att de jag känner som gjort abort drabbats av depression och ångest. Har du gjort abort?[/i]

Försöker du vara rolig? Jag känner 2 st tjejer som har gjort abort, och bägge har fått depressioner.

bebo_ Tjej, 33 år

10 085 forumsinlägg

Skrivet:
8 februari 2012 kl. 19:18
bebo_ Tjej, 33 år

Citat från Pansartax


Citat från bebo

[Jag är för abort när det gäller andra, men inte mig själv. Skulle aldrig kunna göra det. Förstår inte att en del människor är så handikappade att kondom är ett svårlöst problem för dem.

Verkligen, ångest och depressioner efter abort är väldigt vanligt och det är inte många tjejer som tänker så mycket på det innan de gör abort.


Exakt.

Inadekvat Tjej, 32 år

3 680 forumsinlägg

Skrivet:
8 februari 2012 kl. 19:19
Inadekvat Tjej, 32 år

Citat från bebo


Citat från Thias

Man måste ändå betala underhåll tills ungen blir 21(eller om det var 18 kom inte ihåg)
skulle du vilja vara en kille som har typ 1 sladd barn någonstans bara för den personen bestämde sig för att skaffa barn bara för att hon kan och vill själv?

Jaså? Det vet jag ingenting om.
Det var ju du som befruktade hennes ägg, ska du inte stå för vad du gjort? Och du svarade inte på min fråga om tvångsabortering.


Fast om kvinnan ljög angående preventivmedel så har mannen inga handlingar att "stå för", då hon ljög för honom. Hela den situationen blir bara fruktansvärt komplicerad.

Karin Tjej, 34 år

13 597 forumsinlägg

Skrivet:
8 februari 2012 kl. 19:19
Karin Tjej, 34 år

Citat från Pansartax


Citat från Karin

Jag har inte drabbats utav ångest och depressioner, ej heller har jag hört att de jag känner som gjort abort drabbats av depression och ångest. Har du gjort abort?

Försöker du vara rolig? Jag känner 2 st tjejer som har gjort abort, och bägge har fått depressioner.


Alla personer är olika, jag gjorde abort förra sommaren och jag har inte varit deprimerad eller känt någon slags ångest.

bebo_ Tjej, 33 år

10 085 forumsinlägg

Skrivet:
8 februari 2012 kl. 19:20
bebo_ Tjej, 33 år

Citat från pimpmypenis


Citat från bebo

Citat från Thias

Man måste ändå betala underhåll tills ungen blir 21(eller om det var 18 kom inte ihåg)
skulle du vilja vara en kille som har typ 1 sladd barn någonstans bara för den personen bestämde sig för att skaffa barn bara för att hon kan och vill själv?

Jaså? Det vet jag ingenting om.
Det var ju du som befruktade hennes ägg, ska du inte stå för vad du gjort? Och du svarade inte på min fråga om tvångsabortering.

Fast om kvinnan ljög angående preventivmedel så har mannen inga handlingar att "stå för", då hon ljög för honom. Hela den situationen blir bara fruktansvärt komplicerad.


Och varför är det enbart tjejen som ska tänka på preventinmedel?

Thias Kille, 38 år

6 932 forumsinlägg

Skrivet:
8 februari 2012 kl. 19:20
Thias Kille, 38 år

Citat från bebo


Citat från Thias

Man måste ändå betala underhåll tills ungen blir 21(eller om det var 18 kom inte ihåg)
skulle du vilja vara en kille som har typ 1 sladd barn någonstans bara för den personen bestämde sig för att skaffa barn bara för att hon kan och vill själv?

Jaså? Det vet jag ingenting om.
Det var ju du som befruktade hennes ägg, ska du inte stå för vad du gjort? Och du svarade inte på min fråga om tvångsabortering.


Så du menar att Kvinnan har all rätt i världen om hon ljuger rätt upp i ansiktet på sin partner och säger Nej då jag tar P-piller så kör på?
Tycker inte jag.
Visst kan du säga bort faderskap men vilken kille vill ha ett barn med någon man inte älskar utan tvingar på en ett barn?(visst älskar man ungen men inte den personen)
skulle du vilja bli på tvingad ett barn? bara för att personen vill bevisa för folk att hon kan själv?


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet