Abort - Rätt eller fel?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
100 Tjej, 31 år

1 161 forumsinlägg

Skrivet:
8 februari 2012 kl. 18:22
100 Tjej, 31 år

Förstår inte att folk kan vara emot abort. Jaja, asdumt att kanske inte tänka på följderna om man inte använder kondom etc, eller så kan det ju hända att man skydd men det går inte så bra ändå.....

Men varför i helvete ska man föda ett barn om man inte kan ta hand om det? Det leder ju inte till något bra överhuvudtaget.

Pansartax Kille, 33 år

12 548 forumsinlägg

Skrivet:
8 februari 2012 kl. 18:27
Pansartax Kille, 33 år

Citat från Nykaria


Citat från Pansartax

Det är ändå irrelevant eftersom det inte var det som hon påstod.


Abort är okej fram till v. 18.
Ett foster hör och reagerar på ljud redan i v. 16.
Hjärtat börjar slå i v. 6 och hjärnan utvecklas i v. 8+

Jag antar att ni inte tänker på hur snabbt ett foster utvecklas i magen.

Inte för att jag tycker att abort är fel - jag tycker att var kvinna har sin egna rätt att bestämma över sin egna kropp och framtid.
Hade jag varit gravid i dagens läge hade jag själv gjort abort - trots att jag VET vad jag skulle gå miste om.
Däremot är det jättefel att jämföra en abort med spermier. För då kan man lika gärna säga att det mord för en kvinna att menstruera också. Vilket vi alla vet att det absolut inte är.

Så nej, man kan inte jämföra ett foster med en spermie. Då en spermie inte utvecklar sig som ett foster gör.


Bara för att något har hjärna betyder det inte att det kan tänka och känna. Bara en större mängd celler än en spermie.

Giging Tjej, 30 år

1 449 forumsinlägg

Skrivet:
8 februari 2012 kl. 18:28
Giging Tjej, 30 år

Tycker det är helt okej, så länge man lär sig av sina misstag.
Personligen skulle jag bara kunna göra det så länge det är en liten klump celler, när det börjar bli en "människa" med blodomlopp osv. skulle det bli riktigt svårt för mig, även om jag förmodligen gjort det då med

Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
8 februari 2012 kl. 18:31
Nykaria Tjej, 35 år

Citat från Pansartax


Bara för att något har hjärna betyder det inte att det kan tänka och känna. Bara en större mängd celler än en spermie.


Beror på hur långt fram i en graviditet du sitter och tänker.
Det är ändå fel att jämföra då ett foster som sagt utvecklar sig medan en spermie bara "står still".

Pansartax Kille, 33 år

12 548 forumsinlägg

Skrivet:
8 februari 2012 kl. 18:35
Pansartax Kille, 33 år

Citat från Nykaria


Beror på hur långt fram i en graviditet du sitter och tänker.
Det är ändå fel att jämföra då ett foster som sagt utvecklar sig medan en spermie bara "står still".[/i]

Nu syftar jag ju på de veckor som man får göra en abort.

Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
8 februari 2012 kl. 18:36
Nykaria Tjej, 35 år

Citat från Pansartax


Nu syftar jag ju på de veckor som man får göra en abort.


Som jag skrev tidigare så hör och reagerar ett foster på ljud redan i v. 16, vilket är 2 veckor tidigare än vad man får göra abort.
Och om ett foster reagerar på ljud, så innebär det att den kan tänka och även känna då den suger på tummen redan mycket tidigare.

Så går fortfarande inte att jämföra ett foster med en spermie.

E_Schwartz Kille, 36 år

15 873 forumsinlägg

Skrivet:
8 februari 2012 kl. 18:40
E_Schwartz Kille, 36 år

Citat från Nykaria


Citat från Pansartax

Nu syftar jag ju på de veckor som man får göra en abort.


Som jag skrev tidigare så hör och reagerar ett foster på ljud redan i v. 16, vilket är 2 veckor tidigare än vad man får göra abort.
Och om ett foster reagerar på ljud, så innebär det att den kan tänka och även känna då den suger på tummen redan mycket tidigare.

Så går fortfarande inte att jämföra ett foster med en spermie.


Skillnaden mellan att reagera och tänka är gigantisk.

Nej, att suga på tummen är en reflex.

Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
8 februari 2012 kl. 18:41
Nykaria Tjej, 35 år

Citat från ErikSchwartz


Skillnaden mellan att reagera och tänka är gigantisk.

Nej, att suga på tummen är en reflex.



Hur hittar den munnen då?

E_Schwartz Kille, 36 år

15 873 forumsinlägg

Skrivet:
8 februari 2012 kl. 18:43
E_Schwartz Kille, 36 år

Citat från Nykaria


Hur hittar den munnen då?

Hur vet du att du ska rycka handen bort från det som gör ont en millisekund efter att du känner det?
Hur vet du att du ska dra händerna tätt intill halsen och bröstkorgen när du utsätts för hot?

Det är en reflex.

Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
8 februari 2012 kl. 18:52
Nykaria Tjej, 35 år

Citat från ErikSchwartz


Hur vet du att du ska rycka handen bort från det som gör ont en millisekund efter att du känner det?
Hur vet du att du ska dra händerna tätt intill halsen och bröstkorgen när du utsätts för hot?

Det är en reflex.



Tack :-)

bebo_ Tjej, 33 år

10 085 forumsinlägg

Skrivet:
8 februari 2012 kl. 18:56
bebo_ Tjej, 33 år

Jag förstår mig inte på killar som kläcker ur sig "mannen borde ha halva rätten att bestämma om kvinnan ska göra abort" och liknande :(

bebo_ Tjej, 33 år

10 085 forumsinlägg

Skrivet:
8 februari 2012 kl. 18:58
bebo_ Tjej, 33 år

Citat från Pansartax


Citat från Nykaria

Beror på hur långt fram i en graviditet du sitter och tänker.
Det är ändå fel att jämföra då ett foster som sagt utvecklar sig medan en spermie bara "står still".

Nu syftar jag ju på de veckor som man får göra en abort.


Du får med tillstånd göra abort senare än vecka 18.

bebo_ Tjej, 33 år

10 085 forumsinlägg

Skrivet:
8 februari 2012 kl. 19:01
bebo_ Tjej, 33 år

Citat från Asien_Von_Japan


Helt upp till en själv och det är fan inte mord om en tjej blir våldtagen och gravid, det är helt rätt och göra abort!

Och varför skulle det vara mindre mord för att kvinnan blivit våldtagen?

Åldersgräns i forumet snälla :(

bebo_ Tjej, 33 år

10 085 forumsinlägg

Skrivet:
8 februari 2012 kl. 19:04
bebo_ Tjej, 33 år

Citat från Gordon_Freeman


Jag är för, tycker inte det finns några vettiga argument för att vara emot abort :)

Nej, för att du är kille såklart.

Haha åh, så mycket stolpskott i den här tråden.

Jag är för abort när det gäller andra, men inte mig själv. Skulle aldrig kunna göra det. Förstår inte att en del människor är så handikappade att kondom är ett svårlöst problem för dem.

Thias Kille, 38 år

6 932 forumsinlägg

Skrivet:
8 februari 2012 kl. 19:09
Thias Kille, 38 år

Citat från bebo


Jag förstår mig inte på killar som kläcker ur sig "mannen borde ha halva rätten att bestämma om kvinnan ska göra abort" och liknande :(

Delvis ja, för det finns dom som ljuger att dom tar något preventivmedel, och så POFF 1 vecka/månad senare så säger tjejen att hon är gravid(då tycker jag killen ska ha hälften rätt!)
Sen så förstår ni inte heller vad vi går igenom när ni är gravida men det är sak samma xD(för ni går igenom värre saker)


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet