Abort - Rätt eller fel?
Förstår inte att folk kan vara emot abort. Jaja, asdumt att kanske inte tänka på följderna om man inte använder kondom etc, eller så kan det ju hända att man skydd men det går inte så bra ändå.....
Men varför i helvete ska man föda ett barn om man inte kan ta hand om det? Det leder ju inte till något bra överhuvudtaget.
Citat från Nykaria
Citat från Pansartax
Det är ändå irrelevant eftersom det inte var det som hon påstod.
Abort är okej fram till v. 18.
Ett foster hör och reagerar på ljud redan i v. 16.
Hjärtat börjar slå i v. 6 och hjärnan utvecklas i v. 8+
Jag antar att ni inte tänker på hur snabbt ett foster utvecklas i magen.
Inte för att jag tycker att abort är fel - jag tycker att var kvinna har sin egna rätt att bestämma över sin egna kropp och framtid.
Hade jag varit gravid i dagens läge hade jag själv gjort abort - trots att jag VET vad jag skulle gå miste om.
Däremot är det jättefel att jämföra en abort med spermier. För då kan man lika gärna säga att det mord för en kvinna att menstruera också. Vilket vi alla vet att det absolut inte är.
Så nej, man kan inte jämföra ett foster med en spermie. Då en spermie inte utvecklar sig som ett foster gör.
Bara för att något har hjärna betyder det inte att det kan tänka och känna. Bara en större mängd celler än en spermie.
Tycker det är helt okej, så länge man lär sig av sina misstag.
Personligen skulle jag bara kunna göra det så länge det är en liten klump celler, när det börjar bli en "människa" med blodomlopp osv. skulle det bli riktigt svårt för mig, även om jag förmodligen gjort det då med
Citat från Pansartax
Bara för att något har hjärna betyder det inte att det kan tänka och känna. Bara en större mängd celler än en spermie.
Beror på hur långt fram i en graviditet du sitter och tänker.
Det är ändå fel att jämföra då ett foster som sagt utvecklar sig medan en spermie bara "står still".
Citat från Pansartax
Nu syftar jag ju på de veckor som man får göra en abort.
Som jag skrev tidigare så hör och reagerar ett foster på ljud redan i v. 16, vilket är 2 veckor tidigare än vad man får göra abort.
Och om ett foster reagerar på ljud, så innebär det att den kan tänka och även känna då den suger på tummen redan mycket tidigare.
Så går fortfarande inte att jämföra ett foster med en spermie.
Citat från Nykaria
Citat från Pansartax
Nu syftar jag ju på de veckor som man får göra en abort.
Som jag skrev tidigare så hör och reagerar ett foster på ljud redan i v. 16, vilket är 2 veckor tidigare än vad man får göra abort.
Och om ett foster reagerar på ljud, så innebär det att den kan tänka och även känna då den suger på tummen redan mycket tidigare.
Så går fortfarande inte att jämföra ett foster med en spermie.
Skillnaden mellan att reagera och tänka är gigantisk.
Nej, att suga på tummen är en reflex.
Citat från ErikSchwartz
Skillnaden mellan att reagera och tänka är gigantisk.
Nej, att suga på tummen är en reflex.
Hur hittar den munnen då?
Citat från Nykaria
Hur hittar den munnen då?
Hur vet du att du ska rycka handen bort från det som gör ont en millisekund efter att du känner det?
Hur vet du att du ska dra händerna tätt intill halsen och bröstkorgen när du utsätts för hot?
Det är en reflex.
Citat från ErikSchwartz
Hur vet du att du ska rycka handen bort från det som gör ont en millisekund efter att du känner det?
Hur vet du att du ska dra händerna tätt intill halsen och bröstkorgen när du utsätts för hot?
Det är en reflex.
Tack :-)
Jag förstår mig inte på killar som kläcker ur sig "mannen borde ha halva rätten att bestämma om kvinnan ska göra abort" och liknande :(
Citat från Pansartax
Citat från Nykaria
Beror på hur långt fram i en graviditet du sitter och tänker.
Det är ändå fel att jämföra då ett foster som sagt utvecklar sig medan en spermie bara "står still".
Nu syftar jag ju på de veckor som man får göra en abort.
Du får med tillstånd göra abort senare än vecka 18.
Citat från Asien_Von_Japan
Helt upp till en själv och det är fan inte mord om en tjej blir våldtagen och gravid, det är helt rätt och göra abort!
Och varför skulle det vara mindre mord för att kvinnan blivit våldtagen?
Åldersgräns i forumet snälla :(
Citat från Gordon_Freeman
Jag är för, tycker inte det finns några vettiga argument för att vara emot abort :)
Nej, för att du är kille såklart.
Haha åh, så mycket stolpskott i den här tråden.
Jag är för abort när det gäller andra, men inte mig själv. Skulle aldrig kunna göra det. Förstår inte att en del människor är så handikappade att kondom är ett svårlöst problem för dem.
Citat från bebo
Jag förstår mig inte på killar som kläcker ur sig "mannen borde ha halva rätten att bestämma om kvinnan ska göra abort" och liknande :(
Delvis ja, för det finns dom som ljuger att dom tar något preventivmedel, och så POFF 1 vecka/månad senare så säger tjejen att hon är gravid(då tycker jag killen ska ha hälften rätt!)
Sen så förstår ni inte heller vad vi går igenom när ni är gravida men det är sak samma xD(för ni går igenom värre saker)
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet