Abort - Rätt eller fel?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Mikxki Tjej, 32 år

602 forumsinlägg

Skrivet:
8 februari 2012 kl. 17:54
Mikxki Tjej, 32 år

Jag tycker att det är helt upp till en själv. Visst är det två olika saker om man blir våldtagen elr om man är med på det, men det är fortfarande ens eget val och så länge personen inte kommit ut ur magen är det inte ett levande barn med känslor. Kan kansek låter känslolös men så tycker jag...

Gdynia Kille, 31 år

905 forumsinlägg

Skrivet:
8 februari 2012 kl. 17:58
Gdynia Kille, 31 år

feminister all of you, svaret är ju nej!!1!1!one!1

Fittkrans Tjej, 30 år

11 746 forumsinlägg

Skrivet:
8 februari 2012 kl. 17:58
Fittkrans Tjej, 30 år

Fri aborträtt är bra tycker jag. Visst blir det utnyttjat av folk och allt sådant, men det skapar fantastiska möjligheter för personer som faktiskt inte har tillräckligt med pengar för att kunna ta hand om sitt barn på rätt sätt och ge barnet vad det behöver.

Mikxki Tjej, 32 år

602 forumsinlägg

Skrivet:
8 februari 2012 kl. 18:01
Mikxki Tjej, 32 år

Känner detsamma. Hellre att fler gör abort än att det kommer en massa barn som inte har några bra föräldrar eller måste adopteras...

Pansartax Kille, 33 år

12 548 forumsinlägg

Skrivet:
8 februari 2012 kl. 18:03
Pansartax Kille, 33 år

Citat från Nykaria


[i]Citat från Killbill

Om abort är ett mord så är det även mord för en kille att onanera!
Varken en spermie elr ett grodyngel har känslor eller tankar så what the fuck :D

Dum jävla bild.

Vad är ditt problem?

Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
8 februari 2012 kl. 18:03
Nykaria Tjej, 35 år

Citat från Pansartax


Vad är ditt problem?


Problemet är att man inte kan jämföra abort med onani.

c0opycat Tjej, 31 år

8 629 forumsinlägg

Skrivet:
8 februari 2012 kl. 18:04
c0opycat Tjej, 31 år

Citat från saza_25


Citat från TPFotografen

Citat från saza_25

jag tycker det är fel att göra Abort.....

För att?

för man dödar ett liv.....


hellre döda ett liv i magen, än att föda ungen till ett helvete för att man inte kan ta hand om ungen.

OnT: jag är För abort!

celestine 29 år

8 273 forumsinlägg

Skrivet:
8 februari 2012 kl. 18:05
celestine 29 år

Citat från c0opycat


Citat från saza_25

Citat från TPFotografen

Citat från saza_25

jag tycker det är fel att göra Abort.....

För att?

för man dödar ett liv.....

hellre döda ett liv i magen, än att föda ungen till ett helvete för att man inte kan ta hand om ungen.

OnT: jag är För abort!


This. Så hårt.
Dessutom är abort bra t.ex för folk som blir våldtagna, vem fan vill ha ett barn vars far är okänd och att man var emot våldtäkten också?

Pansartax Kille, 33 år

12 548 forumsinlägg

Skrivet:
8 februari 2012 kl. 18:06
Pansartax Kille, 33 år

Citat från Nykaria


Citat från Pansartax

Problemet är att man inte kan jämföra abort med onani.


Varför inte? Hon jämförde ju att varken en spermie eller ett så outvecklat foster har några känslor och tankar - vilket stämmer.

Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
8 februari 2012 kl. 18:07
Nykaria Tjej, 35 år

Citat från Pansartax


Varför inte? Hon jämförde ju att varken en spermie eller ett så outvecklat foster har några känslor och tankar - vilket stämmer.


Fast nu är det ju så att en spermie ensamt inte kan utvecklas till ett barn. Ett foster kan.
Så det är väldigt stor skillnad.
Däremot kan man jämföra ett foster med en parasit - det är mer likt.

Pansartax Kille, 33 år

12 548 forumsinlägg

Skrivet:
8 februari 2012 kl. 18:09
Pansartax Kille, 33 år

Citat från Nykaria


Fast nu är det ju så att en spermie ensamt inte kan utvecklas till ett barn. Ett foster kan.
Så det är väldigt stor skillnad.
Däremot kan man jämföra ett foster med en parasit - det är mer likt.


Det är ändå irrelevant eftersom det inte var det som hon påstod.

Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
8 februari 2012 kl. 18:12
Nykaria Tjej, 35 år

Citat från Pansartax


Det är ändå irrelevant eftersom det inte var det som hon påstod.


Abort är okej fram till v. 18.
Ett foster hör och reagerar på ljud redan i v. 16.
Hjärtat börjar slå i v. 6 och hjärnan utvecklas i v. 8+

Jag antar att ni inte tänker på hur snabbt ett foster utvecklas i magen.

Inte för att jag tycker att abort är fel - jag tycker att var kvinna har sin egna rätt att bestämma över sin egna kropp och framtid.
Hade jag varit gravid i dagens läge hade jag själv gjort abort - trots att jag VET vad jag skulle gå miste om.
Däremot är det jättefel att jämföra en abort med spermier. För då kan man lika gärna säga att det mord för en kvinna att menstruera också. Vilket vi alla vet att det absolut inte är.

Så nej, man kan inte jämföra ett foster med en spermie. Då en spermie inte utvecklar sig som ett foster gör.

Mikxki Tjej, 32 år

602 forumsinlägg

Skrivet:
8 februari 2012 kl. 18:13
Mikxki Tjej, 32 år

good! ^

Vildvittra Tjej, 31 år

554 forumsinlägg

Skrivet:
8 februari 2012 kl. 18:16
Vildvittra Tjej, 31 år

Citat från Rational


Fri aborträtt är bra tycker jag. Visst blir det utnyttjat av folk och allt sådant, men det skapar fantastiska möjligheter för personer som faktiskt inte har tillräckligt med pengar för att kunna ta hand om sitt barn på rätt sätt och ge barnet vad det behöver.




This.

Folk kommer utnyttja det, precis som att folk utnyttjar det mesta. Men att det kan förhindra att det föds massa oönskade barn tycker jag är en bra anledning nog, både för barnets och föräldrarnas skull. Så jag är helt klart för.

E_Schwartz Kille, 36 år

15 873 forumsinlägg

Skrivet:
8 februari 2012 kl. 18:18
E_Schwartz Kille, 36 år

Citat från Nykaria


Abort är okej fram till v. 18.
Ett foster hör och reagerar på ljud redan i v. 16.
Hjärtat börjar slå i v. 6 och hjärnan börjar utvecklas i v. 8+



Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet