Abort - Rätt eller fel?
Jag tycker att det är helt upp till en själv. Visst är det två olika saker om man blir våldtagen elr om man är med på det, men det är fortfarande ens eget val och så länge personen inte kommit ut ur magen är det inte ett levande barn med känslor. Kan kansek låter känslolös men så tycker jag...
feminister all of you, svaret är ju nej!!1!1!one!1
Fri aborträtt är bra tycker jag. Visst blir det utnyttjat av folk och allt sådant, men det skapar fantastiska möjligheter för personer som faktiskt inte har tillräckligt med pengar för att kunna ta hand om sitt barn på rätt sätt och ge barnet vad det behöver.
Känner detsamma. Hellre att fler gör abort än att det kommer en massa barn som inte har några bra föräldrar eller måste adopteras...
Citat från saza_25
Citat från TPFotografen
Citat från saza_25
jag tycker det är fel att göra Abort.....
För att?
för man dödar ett liv.....
hellre döda ett liv i magen, än att föda ungen till ett helvete för att man inte kan ta hand om ungen.
OnT: jag är För abort!
Citat från c0opycat
Citat från saza_25
Citat från TPFotografen
Citat från saza_25
jag tycker det är fel att göra Abort.....
För att?
för man dödar ett liv.....
hellre döda ett liv i magen, än att föda ungen till ett helvete för att man inte kan ta hand om ungen.
OnT: jag är För abort!
This. Så hårt.
Dessutom är abort bra t.ex för folk som blir våldtagna, vem fan vill ha ett barn vars far är okänd och att man var emot våldtäkten också?
Citat från Pansartax
Varför inte? Hon jämförde ju att varken en spermie eller ett så outvecklat foster har några känslor och tankar - vilket stämmer.
Fast nu är det ju så att en spermie ensamt inte kan utvecklas till ett barn. Ett foster kan.
Så det är väldigt stor skillnad.
Däremot kan man jämföra ett foster med en parasit - det är mer likt.
Citat från Nykaria
Fast nu är det ju så att en spermie ensamt inte kan utvecklas till ett barn. Ett foster kan.
Så det är väldigt stor skillnad.
Däremot kan man jämföra ett foster med en parasit - det är mer likt.
Det är ändå irrelevant eftersom det inte var det som hon påstod.
Citat från Pansartax
Det är ändå irrelevant eftersom det inte var det som hon påstod.
Abort är okej fram till v. 18.
Ett foster hör och reagerar på ljud redan i v. 16.
Hjärtat börjar slå i v. 6 och hjärnan utvecklas i v. 8+
Jag antar att ni inte tänker på hur snabbt ett foster utvecklas i magen.
Inte för att jag tycker att abort är fel - jag tycker att var kvinna har sin egna rätt att bestämma över sin egna kropp och framtid.
Hade jag varit gravid i dagens läge hade jag själv gjort abort - trots att jag VET vad jag skulle gå miste om.
Däremot är det jättefel att jämföra en abort med spermier. För då kan man lika gärna säga att det mord för en kvinna att menstruera också. Vilket vi alla vet att det absolut inte är.
Så nej, man kan inte jämföra ett foster med en spermie. Då en spermie inte utvecklar sig som ett foster gör.
good! ^
Citat från Rational
Fri aborträtt är bra tycker jag. Visst blir det utnyttjat av folk och allt sådant, men det skapar fantastiska möjligheter för personer som faktiskt inte har tillräckligt med pengar för att kunna ta hand om sitt barn på rätt sätt och ge barnet vad det behöver.
This.
Folk kommer utnyttja det, precis som att folk utnyttjar det mesta. Men att det kan förhindra att det föds massa oönskade barn tycker jag är en bra anledning nog, både för barnets och föräldrarnas skull. Så jag är helt klart för.
Citat från Nykaria
Abort är okej fram till v. 18.
Ett foster hör och reagerar på ljud redan i v. 16.
Hjärtat börjar slå i v. 6 och hjärnan börjar utvecklas i v. 8+
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet