Abort - Rätt eller fel?
Oh ok. Ja, ursäkta så hemskt mycket för offtopic, halshuggning vid midnatt.
Citat från nahla
Oh ok. Ja, ursäkta så hemskt mycket för offtopic, halshuggning vid midnatt.
Glad we are in an agreement.
Definiera liv. En växt lever, ett foster lever, ett djur lever, en människa lever. Men på vilken nivå måste livet vara för att man ska anse att det är olagligt att döda? Innan fostret får ett medvetande så är det en parasit i min kropp. Sedan har man ju ofta en känslomässig kontakt med sitt barn som gör att man ser det som att man dödar. Och visst, det gör man. Men barnet har aldrig upplevt livet, så man tar ingenting ifrån det.
Citat från Tovetuss
Definiera liv. En växt lever, ett foster lever, ett djur lever, en människa lever. Men på vilken nivå måste livet vara för att man ska anse att det är olagligt att döda? Innan fostret får ett medvetande så är det en parasit i min kropp. Sedan har man ju ofta en känslomässig kontakt med sitt barn som gör att man ser det som att man dödar. Och visst, det gör man. Men barnet har aldrig upplevt livet, så man tar ingenting ifrån det.
Agree.
Jag är för, tycker inte det finns några vettiga argument för att vara emot abort :)
Jag är för, eftersom kvinnan ska ha rätt till att bestämma över sin egen kropp. Det är helt sjukt att vissa människor håller på och säger att kvinnor som gör abort "tar ifrån en människa sitt liv" WTF??
Om aborter förbjuds så kommer det att göras illegala aborter, som förr i tiden. De är osäkra och kvinnan kan dö av dem. Så vad är bäst, egentligen?
Citat från KoopaQueen
Jag är för, eftersom kvinnan ska ha rätt till att bestämma över sin egen kropp. Det är helt sjukt att vissa människor håller på och säger att kvinnor som gör abort "tar ifrån en människa sitt liv" WTF??
Om aborter förbjuds så kommer det att göras illegala aborter, som förr i tiden. De är osäkra och kvinnan kan dö av dem. Så vad är bäst, egentligen?
Håller med om detta.
Man kan lika gärna ha blivit tvingad till sex och bli gravid. Då ska man ha rätten.
Sen kan det ju vara bra för barnets bästa också.
Och ta ett liv gör man verkligen inte, tror inte barnet har känslor när det är så litet och inte kommit ut.
Jag är för. Men tycker snarare man borde informera om preventivmedel i vissa U-länder så att aborter inte ens kommer på fråga. Men ja, det är ju inte precis brist på människor och det är väl inte bra heller med barn som föds oönskade.
Citat från FuckingPerfect
Citat från KoopaQueen
Jag är för, eftersom kvinnan ska ha rätt till att bestämma över sin egen kropp. Det är helt sjukt att vissa människor håller på och säger att kvinnor som gör abort "tar ifrån en människa sitt liv" WTF??
Om aborter förbjuds så kommer det att göras illegala aborter, som förr i tiden. De är osäkra och kvinnan kan dö av dem. Så vad är bäst, egentligen?
Håller med om detta.
Man kan lika gärna ha blivit tvingad till sex och bli gravid. Då ska man ha rätten.
Sen kan det ju vara bra för barnets bästa också.
Och ta ett liv gör man verkligen inte, tror inte barnet har känslor när det är så litet och inte kommit ut.
Sant! :)
Självklart är jag för det.
Jag kan verkligen inte se varför det ska födas oönskade barn, exakt vem gynnas av det?
Sedan kan man ju tycka att det är oansvarigt att inte använda kondom. Men samtidigt finns det så många fall där kondom "inte var aktuellt", som vid våldtäckt etc.
Så ja, i mina ögon är det självklart att abort ska vara lagligt.
Om abort är ett mord så är det även mord för en kille att onanera!
Varken en spermie elr ett grodyngel har känslor eller tankar så what the fuck :D
För.
Och tycker även att män ska få mer att säga till om. Varför?
Har varit två som jag känner som har gått ut på krogen för att få sig napp och ligga med killen för att bli gravid och kunna kräva underhåll från killen, det är så svinigt!
Och vi ska sträva efter jämställdhet, då ska ju män få lite mer att säga till om, eller?
Citat från Killbill
Om abort är ett mord så är det även mord för en kille att onanera!
Varken en spermie elr ett grodyngel har känslor eller tankar så what the fuck :D
This ^
och att det är upp till var och en själv om de vill hällre göra abort eller genom gå extrem smärta för att sen adoptera bort unge om de ändå inte vill ha den.
Helt upp till en själv och det är fan inte mord om en tjej blir våldtagen och gravid, det är helt rätt och göra abort!
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet
