Abort - Rätt eller fel?
Världen är rejält överbefolkad så abort är knappast något dåligt. Mänskligheten är ett misslyckande som heter duga.
Citat från Babsaan
Mot. Man får skylla sig själv, Dom flesta vet ju faktiskt att man kan/blir gravid av (o)skyddat sex, Och om man då väljer att chansa så får man fan ta och skylla sig själv.
Blir man gravid så blir man, Abort är mord.
^ agree
För, klart som fan. Hur kan man se det som att det är tjejens fel, om kondomen spricker, eller om hon blir våldtagen?
Sen har vi ju dom som ser det som ett preventivmedel, DET är fel. Men kan fortfarande inte se abort som mord, när det bara är en.. "cellklump" utan några organ..
Tycker det är ett eget val det är inte fel iaf anser jag.
Citat från nahla
För, klart som fan. Hur kan man se det som att det är tjejens fel, om kondomen spricker, eller om hon blir våldtagen?
Sen har vi ju dom som ser det som ett preventivmedel, DET är fel. Men kan fortfarande inte se abort som mord, när det bara är en.. "cellklump" utan några organ..
Varför är det fel att använda som preventivmedel om du inte anser att det är mord?
Citat från Falaphel
Citat från nahla
För, klart som fan. Hur kan man se det som att det är tjejens fel, om kondomen spricker, eller om hon blir våldtagen?
Sen har vi ju dom som ser det som ett preventivmedel, DET är fel. Men kan fortfarande inte se abort som mord, när det bara är en.. "cellklump" utan några organ..
Varför är det fel att använda som preventivmedel om du inte anser att det är mord?
För det är en stor grej för de flesta att göra en abort, det kan påverka en kvinna både psykiskt och fysiskt.
Sen finns det de som verkligen försöker få barn, men inte kan, och då är det inte så jävla trevligt med alla små fjortisar som går runt och skyltar med att de tog abort för de hade oskyddat sex.
Ankungen- Tycker du har otorligt bra argument. Fick mig en tankeställare.
Citat från nahla
För det är en stor grej för de flesta att göra en abort, det kan påverka en kvinna både psykiskt och fysiskt.
Sen finns det de som verkligen försöker få barn, men inte kan, och då är det inte så jävla trevligt med alla små fjortisar som går runt och skyltar med att de tog abort för de hade oskyddat sex.[/i]
precis min tanke
Citat från nahla
För det är en stor grej för de flesta att göra en abort, det kan påverka en kvinna både psykiskt och fysiskt.
Sen finns det de som verkligen försöker få barn, men inte kan, och då är det inte så jävla trevligt med alla små fjortisar som går runt och skyltar med att de tog abort för de hade oskyddat sex.[/i]
Fast det är fortfarande bara dom själv som det drabbar, därför ska dom få göra som dom vill!
Att du tycker att det är otrevligt att folk går runt och skyltar med det är ju inte direkt en anledning.
Citat från nahla
Citat från Falaphel
Citat från nahla
För, klart som fan. Hur kan man se det som att det är tjejens fel, om kondomen spricker, eller om hon blir våldtagen?
Sen har vi ju dom som ser det som ett preventivmedel, DET är fel. Men kan fortfarande inte se abort som mord, när det bara är en.. "cellklump" utan några organ..
Varför är det fel att använda som preventivmedel om du inte anser att det är mord?
För det är en stor grej för de flesta att göra en abort, det kan påverka en kvinna både psykiskt och fysiskt.
Sen finns det de som verkligen försöker få barn, men inte kan, och då är det inte så jävla trevligt med alla små fjortisar som går runt och skyltar med att de tog abort för de hade oskyddat sex.
Är det ett argument emot fri abort? Att folk tycker det är jobbigt att höra att någon berättar att de har gjort en abort?
Nej, var bara ett exempel jag la till.
Citat från nahla
Nej, var bara ett exempel jag la till.
Som är ganska irrelevant?
vad menas med irrelevant? :(((
Citat från nahla
vad menas med irrelevant? :(((
Det har ingenting med diskussionen att göra ;p
Citat från Babsaan
Mot. Man får skylla sig själv, Dom flesta vet ju faktiskt att man kan/blir gravid av (o)skyddat sex, Och om man då väljer att chansa så får man fan ta och skylla sig själv.
Blir man gravid så blir man, Abort är mord.
Så om du blir våldtagen ska du bara skylla dig själv?
"stop that, use condom!"
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet