Abort - Rätt eller fel?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Kambodja Kille, 36 år

2 252 forumsinlägg

Skrivet:
8 januari 2012 kl. 17:29
Kambodja Kille, 36 år

Världen är rejält överbefolkad så abort är knappast något dåligt. Mänskligheten är ett misslyckande som heter duga.

ZebranEkka 26 år

1 583 forumsinlägg

Skrivet:
8 januari 2012 kl. 17:31
ZebranEkka 26 år

Citat från Babsaan


Mot. Man får skylla sig själv, Dom flesta vet ju faktiskt att man kan/blir gravid av (o)skyddat sex, Och om man då väljer att chansa så får man fan ta och skylla sig själv.

Blir man gravid så blir man, Abort är mord.


^ agree

nahla Tjej, 30 år

342 forumsinlägg

Skrivet:
8 januari 2012 kl. 17:44
nahla Tjej, 30 år

För, klart som fan. Hur kan man se det som att det är tjejens fel, om kondomen spricker, eller om hon blir våldtagen?
Sen har vi ju dom som ser det som ett preventivmedel, DET är fel. Men kan fortfarande inte se abort som mord, när det bara är en.. "cellklump" utan några organ..

Asien_Von_Japan Tjej, 28 år

67 forumsinlägg

Skrivet:
8 januari 2012 kl. 17:52
Asien_Von_Japan Tjej, 28 år

Tycker det är ett eget val det är inte fel iaf anser jag.

Falaphel Kille, 34 år

11 503 forumsinlägg

Skrivet:
8 januari 2012 kl. 18:07
Falaphel Kille, 34 år

Citat från nahla


För, klart som fan. Hur kan man se det som att det är tjejens fel, om kondomen spricker, eller om hon blir våldtagen?
Sen har vi ju dom som ser det som ett preventivmedel, DET är fel. Men kan fortfarande inte se abort som mord, när det bara är en.. "cellklump" utan några organ..


Varför är det fel att använda som preventivmedel om du inte anser att det är mord?

nahla Tjej, 30 år

342 forumsinlägg

Skrivet:
8 januari 2012 kl. 18:22
nahla Tjej, 30 år

Citat från Falaphel


Citat från nahla

För, klart som fan. Hur kan man se det som att det är tjejens fel, om kondomen spricker, eller om hon blir våldtagen?
Sen har vi ju dom som ser det som ett preventivmedel, DET är fel. Men kan fortfarande inte se abort som mord, när det bara är en.. "cellklump" utan några organ..

Varför är det fel att använda som preventivmedel om du inte anser att det är mord?


För det är en stor grej för de flesta att göra en abort, det kan påverka en kvinna både psykiskt och fysiskt.
Sen finns det de som verkligen försöker få barn, men inte kan, och då är det inte så jävla trevligt med alla små fjortisar som går runt och skyltar med att de tog abort för de hade oskyddat sex.

Kazince Tjej, 29 år

251 forumsinlägg

Skrivet:
8 januari 2012 kl. 18:27
Kazince Tjej, 29 år

Ankungen- Tycker du har otorligt bra argument. Fick mig en tankeställare.

roligt Tjej, 34 år

213 forumsinlägg

Skrivet:
8 januari 2012 kl. 18:27
roligt Tjej, 34 år

Citat från nahla


För det är en stor grej för de flesta att göra en abort, det kan påverka en kvinna både psykiskt och fysiskt.
Sen finns det de som verkligen försöker få barn, men inte kan, och då är det inte så jävla trevligt med alla små fjortisar som går runt och skyltar med att de tog abort för de hade oskyddat sex.[/i]

precis min tanke

Falaphel Kille, 34 år

11 503 forumsinlägg

Skrivet:
8 januari 2012 kl. 18:53
Falaphel Kille, 34 år

Citat från nahla


För det är en stor grej för de flesta att göra en abort, det kan påverka en kvinna både psykiskt och fysiskt.
Sen finns det de som verkligen försöker få barn, men inte kan, och då är det inte så jävla trevligt med alla små fjortisar som går runt och skyltar med att de tog abort för de hade oskyddat sex.[/i]

Fast det är fortfarande bara dom själv som det drabbar, därför ska dom få göra som dom vill!
Att du tycker att det är otrevligt att folk går runt och skyltar med det är ju inte direkt en anledning.

Gravedigger Kille, 33 år

4 402 forumsinlägg

Skrivet:
8 januari 2012 kl. 20:24
Gravedigger Kille, 33 år

Citat från nahla


Citat från Falaphel

Citat från nahla

För, klart som fan. Hur kan man se det som att det är tjejens fel, om kondomen spricker, eller om hon blir våldtagen?
Sen har vi ju dom som ser det som ett preventivmedel, DET är fel. Men kan fortfarande inte se abort som mord, när det bara är en.. "cellklump" utan några organ..

Varför är det fel att använda som preventivmedel om du inte anser att det är mord?

För det är en stor grej för de flesta att göra en abort, det kan påverka en kvinna både psykiskt och fysiskt.
Sen finns det de som verkligen försöker få barn, men inte kan, och då är det inte så jävla trevligt med alla små fjortisar som går runt och skyltar med att de tog abort för de hade oskyddat sex.



Är det ett argument emot fri abort? Att folk tycker det är jobbigt att höra att någon berättar att de har gjort en abort?

nahla Tjej, 30 år

342 forumsinlägg

Skrivet:
8 januari 2012 kl. 20:26
nahla Tjej, 30 år

Nej, var bara ett exempel jag la till.

Gravedigger Kille, 33 år

4 402 forumsinlägg

Skrivet:
8 januari 2012 kl. 20:27
Gravedigger Kille, 33 år

Citat från nahla


Nej, var bara ett exempel jag la till.


Som är ganska irrelevant?

nahla Tjej, 30 år

342 forumsinlägg

Skrivet:
8 januari 2012 kl. 20:29
nahla Tjej, 30 år

vad menas med irrelevant? :(((

Gravedigger Kille, 33 år

4 402 forumsinlägg

Skrivet:
8 januari 2012 kl. 20:30
Gravedigger Kille, 33 år

Citat från nahla


vad menas med irrelevant? :(((


Det har ingenting med diskussionen att göra ;p

ieaz Tjej, 30 år

273 forumsinlägg

Skrivet:
8 januari 2012 kl. 20:31
ieaz Tjej, 30 år

Citat från Babsaan


Mot. Man får skylla sig själv, Dom flesta vet ju faktiskt att man kan/blir gravid av (o)skyddat sex, Och om man då väljer att chansa så får man fan ta och skylla sig själv.

Blir man gravid så blir man, Abort är mord.


Så om du blir våldtagen ska du bara skylla dig själv?
"stop that, use condom!"


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet