Abort - Rätt eller fel?
När man diskuterar abort hänvisas det ofta till kvinnans rätt till sin egen kropp, men har inte barn rätt till liv? Fostret kommer att bli ett livs levande barn. Skulle en husägares rätt till sitt hus göra att han/hon kan döda de barn som bor däri? På samma sätt är kvinnans kropp fostrets ”hus”, men hon har inte rätt att döda det för det.
Man säger också att ett barn måste få ett värdigt liv, och de mödrar som funderar på abort känner ofta att de inte klarar av att ge sina barn ett värdigt liv, därmed borde abort vara rättfärdigat. Men födda barn som är oälskade eller lever under hemska förhållanden dödar man inte utan man spenderar resurser på att ge dem en ny fosterfamilj och låta dem få gå i terapi. Varför är man inte villig att ge samma behandling till ofödda barn och låta dem födas? För att det kostar för mycket pengar? I så fall väljer man pengar istället för liv.
Citat från CharmTroll1
När man diskuterar abort hänvisas det ofta till kvinnans rätt till sin egen kropp, men har inte barn rätt till liv? Fostret kommer att bli ett livs levande barn. Skulle en husägares rätt till sitt hus göra att han/hon kan döda de barn som bor däri? På samma sätt är kvinnans kropp fostrets hus, men hon har inte rätt att döda det för det.
Man säger också att ett barn måste få ett värdigt liv, och de mödrar som funderar på abort känner ofta att de inte klarar av att ge sina barn ett värdigt liv, därmed borde abort vara rättfärdigat. Men födda barn som är oälskade eller lever under hemska förhållanden dödar man inte utan man spenderar resurser på att ge dem en ny fosterfamilj och låta dem få gå i terapi. Varför är man inte villig att ge samma behandling till ofödda barn och låta dem födas? För att det kostar för mycket pengar? I så fall väljer man pengar istället för liv.
så du menar alltså att kvinnan ska få genomlida nio månader för att sedan pressa ut ett barn, som gör helvetes ont (förmodligen), för att sedan ge bort barnet? ett foster har inga tankar, inga känslor. det är som att döda en parasit, egentligen. det är inte smärtsamt för ett foster att dödas, men det är smärtsamt för ett barn att gå igenom flera år av terapi och fosterfamiljer!
lyckligast
Tycker du ska läsa på om abort lite, vad det innebär och vad du gör med kvinnas kropp =)
Citat från CharmTroll1
När man diskuterar abort hänvisas det ofta till kvinnans rätt till sin egen kropp, men har inte barn rätt till liv? Fostret kommer att bli ett livs levande barn. Skulle en husägares rätt till sitt hus göra att han/hon kan döda de barn som bor däri? På samma sätt är kvinnans kropp fostrets hus, men hon har inte rätt att döda det för det.
Man säger också att ett barn måste få ett värdigt liv, och de mödrar som funderar på abort känner ofta att de inte klarar av att ge sina barn ett värdigt liv, därmed borde abort vara rättfärdigat. Men födda barn som är oälskade eller lever under hemska förhållanden dödar man inte utan man spenderar resurser på att ge dem en ny fosterfamilj och låta dem få gå i terapi. Varför är man inte villig att ge samma behandling till ofödda barn och låta dem födas? För att det kostar för mycket pengar? I så fall väljer man pengar istället för liv.
STAAAAAAAAAAMCEEEEELLEEEEEEEEEEEER!
kvinnan får själv bestämma hur hon vill göra. Varför ska hon vara tvungen att bära på ett barn som hon inte ens vill ha?
och det är inte ens ett barn, utan ett foster som utvecklas till ett barn.
Nej jag är "för" abort
Citat från lyckligast
Citat från CharmTroll1
När man diskuterar abort hänvisas det ofta till kvinnans rätt till sin egen kropp, men har inte barn rätt till liv? Fostret kommer att bli ett livs levande barn. Skulle en husägares rätt till sitt hus göra att han/hon kan döda de barn som bor däri? På samma sätt är kvinnans kropp fostrets hus, men hon har inte rätt att döda det för det.
Man säger också att ett barn måste få ett värdigt liv, och de mödrar som funderar på abort känner ofta att de inte klarar av att ge sina barn ett värdigt liv, därmed borde abort vara rättfärdigat. Men födda barn som är oälskade eller lever under hemska förhållanden dödar man inte utan man spenderar resurser på att ge dem en ny fosterfamilj och låta dem få gå i terapi. Varför är man inte villig att ge samma behandling till ofödda barn och låta dem födas? För att det kostar för mycket pengar? I så fall väljer man pengar istället för liv.
så du menar alltså att kvinnan ska få genomlida nio månader för att sedan pressa ut ett barn, som gör helvetes ont (förmodligen), för att sedan ge bort barnet? ett foster har inga tankar, inga känslor. det är som att döda en parasit, egentligen. det är inte smärtsamt för ett foster att dödas, men det är smärtsamt för ett barn att gå igenom flera år av terapi och fosterfamiljer!
Abort kan av flera orsaker leda till psykisk ohälsa. tillexempel många kvinnor blir deprimerade, hamnar i psykoser där de tror att de fortfarande är gravida vilket kan hålla på i flera år.
Citat från Falaphel
Citat från CharmTroll1
När man diskuterar abort hänvisas det ofta till kvinnans rätt till sin egen kropp, men har inte barn rätt till liv? Fostret kommer att bli ett livs levande barn. Skulle en husägares rätt till sitt hus göra att han/hon kan döda de barn som bor däri? På samma sätt är kvinnans kropp fostrets hus, men hon har inte rätt att döda det för det.
Man säger också att ett barn måste få ett värdigt liv, och de mödrar som funderar på abort känner ofta att de inte klarar av att ge sina barn ett värdigt liv, därmed borde abort vara rättfärdigat. Men födda barn som är oälskade eller lever under hemska förhållanden dödar man inte utan man spenderar resurser på att ge dem en ny fosterfamilj och låta dem få gå i terapi. Varför är man inte villig att ge samma behandling till ofödda barn och låta dem födas? För att det kostar för mycket pengar? I så fall väljer man pengar istället för liv.
STAAAAAAAAAAMCEEEEELLEEEEEEEEEEEER!
CAAAAAAAAAAMSTEEEEEEEELER?
Citat från CharmTroll1
Abort kan av flera orsaker leda till psykisk ohälsa. tillexempel många kvinnor blir deprimerade, hamnar i psykoser där de tror att de fortfarande är gravida vilket kan hålla på i flera år.
Samma sak kan hända om man ger bort en unge av ens eget kött och blod.
Och detta kan pågå ännu längre, barnet kommer säkert också undra vilka dennes riktiga föräldrar är, lär försöka söka upp dem, etc etc.
Tror att både modern och barnet skulle lida mera om personen ifråga sig gav bort ungen istället för att göra abort. (i framtiden, dvs.)
Citat från panama
Citat från CharmTroll1
Abort kan av flera orsaker leda till psykisk ohälsa. tillexempel många kvinnor blir deprimerade, hamnar i psykoser där de tror att de fortfarande är gravida vilket kan hålla på i flera år.
Samma sak kan hända om man ger bort en unge av ens eget kött och blod.
Och detta kan pågå ännu längre, barnet kommer säkert också undra vilka dennes riktiga föräldrar är, lär försöka söka upp dem, etc etc.
Tror att både modern och barnet skulle lida mera om personen ifråga sig gav bort ungen istället för att göra abort. (i framtiden, dvs.)
Vilken unge som helst vet att ens föräldrar, även fosterföräldrar kan älska en lika mycket som ens riktiga föräldrar.
Men personen kommer dock ändå alltid undra. (i överlag)
Och jag skrev ingenting om att personen inte fattar att ens fosterföräldrar älskar en, så förstår inte varför du ens tog upp det?
klart man undrar, betyder inte att man får ett dåligt liv?
det är väll ens egna val om man vill ha barn eller ine
Jag kanske är gravid, det finns en väldigt stor chans till att jag är det.
Ska självklart testa mig så snabbt jag kan.
Men om jag är det så skulle jag göra abort. Jag vill inte ha någonting alls att göra med mitt ex och jag skulle aldrig klara av att ha honom med mig i resten av mitt liv. Det är inte bra för barnet heller, enligt mig.
Jag är inte mogen nog att ta hand om ett barn. Jag skulle absolut inte ha råd att ha ett barn.
Men när jag blir äldre och har ett stabilt förhållande så skulle jag aldrig kunna göra abort.
:))))
Citat från TBDM
Jag kanske är gravid, det finns en väldigt stor chans till att jag är det.
Ska självklart testa mig så snabbt jag kan.
Men om jag är det så skulle jag göra abort. Jag vill inte ha någonting alls att göra med mitt ex och jag skulle aldrig klara av att ha honom med mig i resten av mitt liv. Det är inte bra för barnet heller, enligt mig.
Jag är inte mogen nog att ta hand om ett barn. Jag skulle absolut inte ha råd att ha ett barn.
Men när jag blir äldre och har ett stabilt förhållande så skulle jag aldrig kunna göra abort.
:))))
du väljer pengar före liv.
Jag är för abort,lätt.
Vill man inte ha barnet,oavsett skäl,så ska man inte ha det.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet