Abort - Rätt eller fel?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Rosquist Kille, 33 år

4 111 forumsinlägg

Skrivet:
27 juli 2011 kl. 22:14
Rosquist Kille, 33 år

Citat från Cherrykid


Citat från mRosquist

Citat från Cherrykid

Citat från panama

Nån som ens använder abort som preventivmedel i denna tråd?

omg
never
assa ar det sa svart att ta p-piller och/eller ha kondom o.o

Varför är det så hemskt?

Ja, p-piller och kondom är lättare.
Men rent teoretiskt, vad är fel med att använda abort som preventivmedel om man är medveten om alla risker det kan ha på en själv?

nej jag menar
ha sex utan preventivmedel
och sen bara ha abort hela tiden istallet


Det jag menar också.

asdfwerwerwaesrq Tjej, 33 år

Men abort är mord?
Ett litet embryo utan känslor.
Kul att genomlida en graviditet och förlossning för att sedan lämna bort ungen.

Rosquist Kille, 33 år

4 111 forumsinlägg

Skrivet:
27 juli 2011 kl. 22:15
Rosquist Kille, 33 år

Citat från Babsaan


För om man verkligen inte vill bli gravid finns det p-piller och massa annat skit,. Abort är mord. Och sen om man inte vill ha ungen är det bara lämna bort den,

Dock är ju födsel en jävligt jobbig process som förstör din kropp. Tidig abort på oönskat barn är inte mer mord än att runka.

asdfwerwerwaesrq Tjej, 33 år

Citat från mRosquist



Det jag enar också.


Inte så psykiskt hälsosamt.

Plus, väldigt roliga bieffekter:

Efter en medicinsk abort uppstår en blödning. Den är något rikligare än mens och varar i cirka två till fyra veckor. Efter en kirurgisk abort blöder man oftast inte lika länge.
För att undvika infektioner ska man inte bada, använda tampong eller ha samlag så länge blödningen pågår. Duscha går bra.
Graviditetsillamående brukar gå över direkt efter aborten.
Två till fyra veckor efter att du genomgått en medicinsk abort kontrollerar en barnmorska eller läkare att graviditeten verkligen har blivit avbruten och att allt är som det ska. Även efter en kirurgisk abort ska du erbjudas en efterkontroll.


Plus att man inte kan ha sex under denna tid.
Varför använda abort som preventivmedel om man inte kan ha sex efter det? Om man nu är så jävla kåt.

Rosquist Kille, 33 år

4 111 forumsinlägg

Skrivet:
27 juli 2011 kl. 22:16
Rosquist Kille, 33 år

Citat från Cherrykid



det ar bara fel att ha haft tre abort nar man ar 15


VEm sa något om 15 år? Jag menar allmänt.

Rosquist Kille, 33 år

4 111 forumsinlägg

Skrivet:
27 juli 2011 kl. 22:16
Rosquist Kille, 33 år

Citat från panama


Citat från mRosquist


Det jag enar också.

Inte så psykiskt hälsosamt.

Plus, väldigt roliga bieffekter:

Efter en medicinsk abort uppstår en blödning. Den är något rikligare än mens och varar i cirka två till fyra veckor. Efter en kirurgisk abort blöder man oftast inte lika länge.
För att undvika infektioner ska man inte bada, använda tampong eller ha samlag så länge blödningen pågår. Duscha går bra.
Graviditetsillamående brukar gå över direkt efter aborten.
Två till fyra veckor efter att du genomgått en medicinsk abort kontrollerar en barnmorska eller läkare att graviditeten verkligen har blivit avbruten och att allt är som det ska. Även efter en kirurgisk abort ska du erbjudas en efterkontroll.


Men rent teoretiskt, vad är fel med att använda abort som preventivmedel om man är medveten om alla risker det kan ha på en själv?

Lakupiippu Tjej, 31 år

6 844 forumsinlägg

Skrivet:
27 juli 2011 kl. 22:16
Lakupiippu Tjej, 31 år

Babsaan

Det är bättre för både ungen och mamman att göra abort om barnet inte var planerat.

Tikket Tjej, 33 år

1 460 forumsinlägg

Skrivet:
27 juli 2011 kl. 22:17
Tikket Tjej, 33 år

Citat från mRosquist


Citat från Babsaan

För om man verkligen inte vill bli gravid finns det p-piller och massa annat skit,. Abort är mord. Och sen om man inte vill ha ungen är det bara lämna bort den,

Dock är ju födsel en jävligt jobbig process som förstör din kropp. Tidig abort på oönskat barn är inte mer mord än att runka.


Det är faktiskt sant.
För det är värre att föda ett barn och inte behålla det än att bara lämna bort det?

asdfwerwerwaesrq Tjej, 33 år

Citat från mRosquist



Men rent teoretiskt, vad är fel med att använda abort som preventivmedel om man är medveten om alla risker det kan ha på en själv?


Tror faktiskt inte att någon vill eller använder abort som preventivmedel (eftersom man faktiskt mår psykiskt dåligt av det). Om man inte äter koks till frukost varje dag.
Så har inget bra svar på det.

Rosquist Kille, 33 år

4 111 forumsinlägg

Skrivet:
27 juli 2011 kl. 22:17
Rosquist Kille, 33 år

Citat från Cherrykid


Citat från mRosquist

Citat från Cherrykid


det ar bara fel att ha haft tre abort nar man ar 15

VEm sa något om 15 år? Jag menar allmänt.

ja fast det ju lite olika
nar man ar 30 man kanske forstar lite mer
men man ar tonaring ar man ju inte det smartast


Men om det nu är en person som förstår effekterna det har på en själv, varför är det fel om hon skiter i preventivmedel och aborterar?

Rosquist Kille, 33 år

4 111 forumsinlägg

Skrivet:
27 juli 2011 kl. 22:18
Rosquist Kille, 33 år

Citat från panama


Citat från mRosquist


Men rent teoretiskt, vad är fel med att använda abort som preventivmedel om man är medveten om alla risker det kan ha på en själv?

Tror faktiskt inte att någon vill eller använder abort som preventivmedel (eftersom man faktiskt mår psykiskt dåligt av det).


Nej det tror itne jag heller, jag undrar bara varför alla är emot det. 90% skriver "Abort är ok men inte som preventivmedel", undrar bara varför alla skriver så.

Rosquist Kille, 33 år

4 111 forumsinlägg

Skrivet:
27 juli 2011 kl. 22:19
Rosquist Kille, 33 år

Citat från Cherrykid


Citat från mRosquist

Citat från Cherrykid

Citat från mRosquist

Citat från Cherrykid


det ar bara fel att ha haft tre abort nar man ar 15

VEm sa något om 15 år? Jag menar allmänt.

ja fast det ju lite olika
nar man ar 30 man kanske forstar lite mer
men man ar tonaring ar man ju inte det smartast

Men om det nu är en person som förstår effekterna det har på en själv, varför är det fel om hon skiter i preventivmedel och aborterar?

da ar de dumma?


Du kringår frågan; Tycker du att det är fel att göra så och varför isf?

asdfwerwerwaesrq Tjej, 33 år

Citat från mRosquist



Nej det tror itne jag heller, jag undrar bara varför alla är emot det. 90% skriver "Abort är ok men inte som preventivmedel", undrar bara varför alla skriver så.


För att folk har fått för sig att det finns personer som använder det som preventivmedel, i suppose

Rosquist Kille, 33 år

4 111 forumsinlägg

Skrivet:
27 juli 2011 kl. 22:20
Rosquist Kille, 33 år

Citat från panama


Citat från mRosquist


Nej det tror itne jag heller, jag undrar bara varför alla är emot det. 90% skriver "Abort är ok men inte som preventivmedel", undrar bara varför alla skriver så.

För att folk har fått för sig att det finns personer som använder det som preventivmedel, i suppose


Jo, men varför skulle det vara fel att göra så? SÅlänge man vet riskerna med det så bör det vara helt ok?

asdfwerwerwaesrq Tjej, 33 år

Citat från mRosquist



Jo, men varför skulle det vara fel att göra så? SÅlänge man vet riskerna med det så bör det vara helt ok?


Jag har sagt minst två gånger nu att jag inte har ett vettigt svar på det du just frågade, förstod du inte?
Kan varken säga nej eller ja.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet