Abort - Rätt eller fel?
rätt, så länga man använder det som en sista utväg
och som Noodlez sa ska både tjejen och killen få vara med i beslutet. känns som att de flesta tycker att det är tjejens val för att det är hennes kropp. men det känns efterblivet att man jämför hennes 9 månader att bära barnet med den livstid med sitt barn som pappan förlorar om man inte får vara med och bestämma (om han vill ha barn men inte hon dvs)
Rätt. Men man ska ju självklart försöka undvika att göra det genom att skydda sig, och ta akutp-piller om skadan redan är skedd.
fel
inb4 sperma argument
alla kanske inte har råd med kondom eller p piller så :O
ne fyfan va hemsk jag e.
abort e okej om man blivit gravid mot sin vilja!
Mer aborter=mer stamceller=win!
Aborter är helt rätt.
Period.
Höhöhö pollution
När man diskuterar abort hänvisas det ofta till kvinnans rätt till sin egen kropp, men har inte barn rätt till liv? Fostret kommer att bli ett livs levande barn. Skulle en husägares rätt till sitt hus göra att han/hon kan döda de barn som bor däri? På samma sätt är kvinnans kropp fostrets ”hus”, men hon har inte rätt att döda det för det.
Man säger också att ett barn måste få ett värdigt liv, och de mödrar som funderar på abort känner ofta att de inte klarar av att ge sina barn ett värdigt liv, därmed borde abort vara rättfärdigat. Men födda barn som är oälskade eller lever under hemska förhållanden dödar man inte utan man spenderar resurser på att ge dem en ny fosterfamilj och låta dem få gå i terapi. Varför är man inte villig att ge samma behandling till ofödda barn och låta dem födas? För att det kostar för mycket pengar? I så fall väljer man pengar istället för liv.
Citat från JeffreyDahmer
När man diskuterar abort hänvisas det ofta till kvinnans rätt till sin egen kropp, men har inte barn rätt till liv? Fostret kommer att bli ett livs levande barn. Skulle en husägares rätt till sitt hus göra att han/hon kan döda de barn som bor däri? På samma sätt är kvinnans kropp fostrets hus, men hon har inte rätt att döda det för det.
Man säger också att ett barn måste få ett värdigt liv, och de mödrar som funderar på abort känner ofta att de inte klarar av att ge sina barn ett värdigt liv, därmed borde abort vara rättfärdigat. Men födda barn som är oälskade eller lever under hemska förhållanden dödar man inte utan man spenderar resurser på att ge dem en ny fosterfamilj och låta dem få gå i terapi. Varför är man inte villig att ge samma behandling till ofödda barn och låta dem födas? För att det kostar för mycket pengar? I så fall väljer man pengar istället för liv.
Käften Robin, gtfo.
Ett foster är, tills dess att det föds, en jävla parasit, inget mer.
Citat från BloodBath
Citat från JeffreyDahmer
När man diskuterar abort hänvisas det ofta till kvinnans rätt till sin egen kropp, men har inte barn rätt till liv? Fostret kommer att bli ett livs levande barn. Skulle en husägares rätt till sitt hus göra att han/hon kan döda de barn som bor däri? På samma sätt är kvinnans kropp fostrets hus, men hon har inte rätt att döda det för det.
Man säger också att ett barn måste få ett värdigt liv, och de mödrar som funderar på abort känner ofta att de inte klarar av att ge sina barn ett värdigt liv, därmed borde abort vara rättfärdigat. Men födda barn som är oälskade eller lever under hemska förhållanden dödar man inte utan man spenderar resurser på att ge dem en ny fosterfamilj och låta dem få gå i terapi. Varför är man inte villig att ge samma behandling till ofödda barn och låta dem födas? För att det kostar för mycket pengar? I så fall väljer man pengar istället för liv.
Käften Robin, gtfo.
Ett foster är, tills dess att det föds, en jävla parasit, inget mer.
Ska övercitera tråden.
Ett foster har inte eget tänkande men är fortfarande en levande organism med männskliga rättigheter.
Citat från JeffreyDahmer
men är fortfarande en levande organism med männskliga rättigheter.
Fast nej.
Det skulle inte överleva utanför livmorden förräns efter ett bra tag och dessutom ännu längre utan hjälpmedel.
Citat från TPFotografen
Citat från JeffreyDahmer
men är fortfarande en levande organism med männskliga rättigheter.
Fast nej.
Det skulle inte överleva utanför livmorden förräns efter ett bra tag och dessutom ännu längre utan hjälpmedel.
Du antyder att det som är påväg att bli ett barn inte borde behandlas som ett sådant, umad Mr fotograf.?
Fotografen, remember Me? Mayor of trollington.
RÄTT.
dock fel att dt används som ett jävla preventinmedel.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet