Abort - Rätt eller fel?
rätt.
Rätt!
Kan man inte ta hand om ett barn eller vill ha det så ska man inte sätta ett oskyldigt barn till världen.
Citat från SwedishChef
Rätt!
Kan man inte ta hand om ett barn eller vill ha det så ska man inte sätta ett oskyldigt barn till världen.
^
Citat från SwedishChef
Rätt!
Kan man inte ta hand om ett barn eller vill ha det så ska man inte sätta ett oskyldigt barn till världen.
--------------------------------------------------------------------------
Jag tycker att mamman får bestämma. Jag tycker att det är rätt, jah menar om hon ändå inte vill ha ungen ska hon inte behöva riskera sitt liv genom att klämma ut en fet bebis och inte vilja ta hand om den. :/
personligen tycker jag det är både rätt och fel, men det beror helt på hur läget är... i vissa fall kan det behövas och då är det rätt. men skulle det vara bara för att så, nej!
När man är redo att ta hand om ett barn och älska det samt VILL ha en unge kan man föda det, annars får man göra abort imo. För barnets och mammans bästa liksom.
Om mamman och Pappan vill ha barn så, och om dom har det bra ekonomiskt så visst =)
Alla borde sträva efter abort. Varför ska man vilja få barn med sin partner när man kan abortera det så det kommer snabbare till himlen?
Självklart är jag för abort.
Herregud, man har rädd att bestämma över sin egen kropp och därmed basta.
Citat från Blekmedel
Citat från SwedishChef
Rätt!
Kan man inte ta hand om ett barn eller vill ha det så ska man inte sätta ett oskyldigt barn till världen.
--------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------
Abort är en rättighet enligt mig men jag tycker att båda parterna dvs både tjejen och killen ska få vara med och bestämma men om det handlar om våldtäkt och sånt så är det en självklarhet.
Rätt, även om det är ett foster så tycker jag att man inte bör föda det ifall man inte älskar det, med en dålig ekonomi kommer man inte långt heller, hur ska man kunna uppfostra ett barn när man knappt vet något själv om världen för att man är ung eller liknande?
Trådskaparen nämnde vid kanske sida 5 eller något sånt Soc, sen när gjorde dom sitt jobb? och sen när mår man bra av att bo på en anstalt tex. barn och mödravårdshem?
Har själv varit i situationen, man mår inte bra av att känna att man inte har någon trygghet, man vet inte vad som kommer hända med ens liv, själv vill jag verkligen inte hamna i den situationen igen eftersom man blir att må otroligt dåligt.
Så tycker inte heller att man bör föda ett barn och sen ge vidare det till någon social myndighet.
Men visst borde väl folk också ta mer ansvar just med preventivmedel eller liknande, men vad kan man göra åt det.
Tycker själv att man inte borde ha sex ifall man inte kan ta så pass mycket ansvar så att man använder någon form av preventivmedel,
Men ingen här kommer att bry sig det minsta lilla om min åsikt och ännu mindre kanske ta åt sig och fundera lite på det så whatever.
rätt
d versta fell
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet