Abort - Rätt eller fel?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Josefin Tjej, 34 år

878 forumsinlägg

Skrivet:
23 maj 2011 kl. 17:20
Josefin Tjej, 34 år

rätt.

ChiliKrydda Tjej, 31 år

1 509 forumsinlägg

Skrivet:
23 maj 2011 kl. 17:22
ChiliKrydda Tjej, 31 år

Rätt!
Kan man inte ta hand om ett barn eller vill ha det så ska man inte sätta ett oskyldigt barn till världen.

porcelaine Tjej, 30 år

579 forumsinlägg

Skrivet:
18 juni 2011 kl. 22:08
porcelaine Tjej, 30 år

Citat från SwedishChef


Rätt!
Kan man inte ta hand om ett barn eller vill ha det så ska man inte sätta ett oskyldigt barn till världen.


^

Blekmedel Kille, 32 år

1 549 forumsinlägg

Skrivet:
23 juni 2011 kl. 22:54
Blekmedel Kille, 32 år

Citat från SwedishChef


Rätt!
Kan man inte ta hand om ett barn eller vill ha det så ska man inte sätta ett oskyldigt barn till världen.

--------------------------------------------------------------------------

Taimi Tjej, 30 år

780 forumsinlägg

Skrivet:
24 juni 2011 kl. 11:57
Taimi Tjej, 30 år

Jag tycker att mamman får bestämma. Jag tycker att det är rätt, jah menar om hon ändå inte vill ha ungen ska hon inte behöva riskera sitt liv genom att klämma ut en fet bebis och inte vilja ta hand om den. :/

kloverw13 Tjej, 29 år

133 forumsinlägg

Skrivet:
24 juni 2011 kl. 12:02
kloverw13 Tjej, 29 år

personligen tycker jag det är både rätt och fel, men det beror helt på hur läget är... i vissa fall kan det behövas och då är det rätt. men skulle det vara bara för att så, nej!

obstkerns 29 år

1 310 forumsinlägg

Skrivet:
24 juni 2011 kl. 12:02
obstkerns 29 år

När man är redo att ta hand om ett barn och älska det samt VILL ha en unge kan man föda det, annars får man göra abort imo. För barnets och mammans bästa liksom.

Thias Kille, 38 år

6 932 forumsinlägg

Skrivet:
24 juni 2011 kl. 12:05
Thias Kille, 38 år

Om mamman och Pappan vill ha barn så, och om dom har det bra ekonomiskt så visst =)

InExistence Kille, 33 år

1 676 forumsinlägg

Skrivet:
24 juni 2011 kl. 13:30
InExistence Kille, 33 år

Alla borde sträva efter abort. Varför ska man vilja få barn med sin partner när man kan abortera det så det kommer snabbare till himlen?

MogligSvamp Tjej, 32 år

676 forumsinlägg

Skrivet:
28 juni 2011 kl. 02:48
MogligSvamp Tjej, 32 år

Självklart är jag för abort.
Herregud, man har rädd att bestämma över sin egen kropp och därmed basta.

Alexandria Tjej, 30 år

3 166 forumsinlägg

Skrivet:
28 juni 2011 kl. 02:50
Alexandria Tjej, 30 år

Citat från Blekmedel


Citat från SwedishChef

Rätt!
Kan man inte ta hand om ett barn eller vill ha det så ska man inte sätta ett oskyldigt barn till världen.
--------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------

fvck Tjej, 30 år

732 forumsinlägg

Skrivet:
28 juni 2011 kl. 02:53
fvck Tjej, 30 år

Abort är en rättighet enligt mig men jag tycker att båda parterna dvs både tjejen och killen ska få vara med och bestämma men om det handlar om våldtäkt och sånt så är det en självklarhet.

ningen Tjej, 30 år

620 forumsinlägg

Skrivet:
28 juni 2011 kl. 17:38
ningen Tjej, 30 år

Rätt, även om det är ett foster så tycker jag att man inte bör föda det ifall man inte älskar det, med en dålig ekonomi kommer man inte långt heller, hur ska man kunna uppfostra ett barn när man knappt vet något själv om världen för att man är ung eller liknande?

Trådskaparen nämnde vid kanske sida 5 eller något sånt Soc, sen när gjorde dom sitt jobb? och sen när mår man bra av att bo på en anstalt tex. barn och mödravårdshem?
Har själv varit i situationen, man mår inte bra av att känna att man inte har någon trygghet, man vet inte vad som kommer hända med ens liv, själv vill jag verkligen inte hamna i den situationen igen eftersom man blir att må otroligt dåligt.
Så tycker inte heller att man bör föda ett barn och sen ge vidare det till någon social myndighet.

Men visst borde väl folk också ta mer ansvar just med preventivmedel eller liknande, men vad kan man göra åt det.
Tycker själv att man inte borde ha sex ifall man inte kan ta så pass mycket ansvar så att man använder någon form av preventivmedel,
Men ingen här kommer att bry sig det minsta lilla om min åsikt och ännu mindre kanske ta åt sig och fundera lite på det så whatever.

MESPOP 34 år

16 130 forumsinlägg

Skrivet:
28 juni 2011 kl. 17:39
MESPOP 34 år

rätt

Isatu Tjej, 31 år

1 448 forumsinlägg

Skrivet:
28 juni 2011 kl. 17:41
Isatu Tjej, 31 år

d versta fell


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet