Abort - Rätt eller fel?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
G_stav Kille, 34 år

70 forumsinlägg

Skrivet:
23 maj 2011 kl. 14:34
G_stav Kille, 34 år

Alla barn föda från människor som inte klarar av "är jag redo att vara förälder" testet borde aborteras. Ja, jag tycker man borde tvingas ta ett prov för att få rätten att föda barn, för alla borde inte bli föräldrar.

Quidproquo Kille, 34 år

6 992 forumsinlägg

Skrivet:
23 maj 2011 kl. 14:38
Quidproquo Kille, 34 år

Citat från G_stav


Alla barn föda från människor som inte klarar av "är jag redo att vara förälder" testet borde aborteras. Ja, jag tycker man borde tvingas ta ett prov för att få rätten att föda barn, för alla borde inte bli föräldrar.

Alla barn födda till flickebarn under 18 borde avrättas framför ögonen på ungen och föräldrarna stå för kostnaden av ingreppet.

E_Schwartz Kille, 36 år

15 873 forumsinlägg

Skrivet:
23 maj 2011 kl. 14:39
E_Schwartz Kille, 36 år

Citat från DarkSpore


feeel

Do go on, förklara dina bekymmer med en kvinnas rätt att bestämma över sin egen kropp?

000 Kille, 37 år

230 forumsinlägg

Skrivet:
23 maj 2011 kl. 14:44
000 Kille, 37 år

Citat från G_stav


Alla barn föda från människor som inte klarar av "är jag redo att vara förälder" testet borde aborteras. Ja, jag tycker man borde tvingas ta ett prov för att få rätten att föda barn, för alla borde inte bli föräldrar.

Man ska alltså gynna en "elit" ? :o

Quidproquo Kille, 34 år

6 992 forumsinlägg

Skrivet:
23 maj 2011 kl. 14:45
Quidproquo Kille, 34 år

Citat från 000


Man ska alltså gynna en "elit" ? :o

Absolut, för att sålla ut white trashet krävs det såna metoder.

E_Schwartz Kille, 36 år

15 873 forumsinlägg

Skrivet:
23 maj 2011 kl. 14:45
E_Schwartz Kille, 36 år

Citat från 000


Citat från G_stav

Alla barn föda från människor som inte klarar av "är jag redo att vara förälder" testet borde aborteras. Ja, jag tycker man borde tvingas ta ett prov för att få rätten att föda barn, för alla borde inte bli föräldrar.

Man ska alltså gynna en "elit" ? :o


Elitföräldrar?
Ja, det låter rimligt.

Bra föräldrar skapar bra barn skapar bra samhällen.

Om folk kunde komma över sin önskan att göka fram ungar så skulle världen vara lite bättre.

Bloodbath 33 år

14 529 forumsinlägg

Skrivet:
23 maj 2011 kl. 14:45
Bloodbath 33 år

Citat från 000


Citat från G_stav

Alla barn föda från människor som inte klarar av "är jag redo att vara förälder" testet borde aborteras. Ja, jag tycker man borde tvingas ta ett prov för att få rätten att föda barn, för alla borde inte bli föräldrar.

Man ska alltså gynna en "elit" ? :o


Nej, bara se till att ungen inte växer upp till att bli helt dum i huvudet.

DuTub Kille, 34 år

1 029 forumsinlägg

Skrivet:
23 maj 2011 kl. 14:46
DuTub Kille, 34 år

så jävla rätt.

000 Kille, 37 år

230 forumsinlägg

Skrivet:
23 maj 2011 kl. 14:51
000 Kille, 37 år

WT-stämpeln används alldeles för flitigt bland folk här på EC.

Så t.ex, en ensamstående kvinna ska inte få föda barn?
Folk med låg inkomst ska inte få skaffa barn?
Folk med lite strulig uppväxt ska inte få skaffa barn?

Hur kan man se att ett foster kommer växa upp och bli dum i huvet? (visst om föräldrarna ordagrant bor i underjorden, för att vara lite extrem, edit: maskrosbarn existerar).

E_Schwartz Kille, 36 år

15 873 forumsinlägg

Skrivet:
23 maj 2011 kl. 14:55
E_Schwartz Kille, 36 år

vad är det?

Jo, om hon har en vettig psykologisk profil.
Låg inkomst innebär inte dålig uppväxt.
För dålig inkomst garanterar nästan en dålig uppväxt.


Man kan inte se det, men man kan förstå att risken är stor om barnet växer upp hos föräldrar som är väldigt fel i huvudet eller som är extremt fattiga.

000 Kille, 37 år

230 forumsinlägg

Skrivet:
23 maj 2011 kl. 15:04
000 Kille, 37 år

Citat från ErikSchwartz


vad är det?

Jo, om hon har en vettig psykologisk profil.
Låg inkomst innebär inte dålig uppväxt.
För dålig inkomst garanterar nästan en dålig uppväxt.


Man kan inte se det, men man kan förstå att risken är stor om barnet växer upp hos föräldrar som är väldigt fel i huvudet eller som är extremt fattiga.


klart att man bör veta vad man ger sig in på, det låter bara lustigt att man skulle göra ett "test".
Alkoholism och annat missbruk är ju dock olyckligt...

När man ser champagnesprutande tonåringar som lever genom sina föräldrar så kan man tycka tvärtom.
Men självklart är jag för abort.

edit: jo maskrosbarn brukar man kalla en unge som har växt upp i väldigt orättvisa förhållanden men ändå lyckats bra i livet.

Thias Kille, 38 år

6 932 forumsinlägg

Skrivet:
23 maj 2011 kl. 15:07
Thias Kille, 38 år

ErikSchwartz
Kan ju säga att vi har rätt låg inkoms för tillfället då jag bara har jobb men vi klrar oss hur bra som helst, det är bara lära sig att ta hand om sin ekonomi och inte bara slänga iväg pengar på onödigt kravs :)

Desilita Tjej, 32 år

6 064 forumsinlägg

Skrivet:
23 maj 2011 kl. 15:08
Desilita Tjej, 32 år

Citat från ErikSchwartz


vad är det?

Jo, om hon har en vettig psykologisk profil.
Låg inkomst innebär inte dålig uppväxt.
För dålig inkomst garanterar nästan en dålig uppväxt.


Man kan inte se det, men man kan förstå att risken är stor om barnet växer upp hos föräldrar som är väldigt fel i huvudet eller som är extremt fattiga.


Tycker inte man kan dra såna slutssatser, jag tror det är handlar helt och hållet om vad för person ens förälder är. Min mamma hade dålig inkomst tills jag vart runt tio, och min uppväxt har varit den bästa någonsin.

E_Schwartz Kille, 36 år

15 873 forumsinlägg

Skrivet:
23 maj 2011 kl. 15:09
E_Schwartz Kille, 36 år

Citat från 000


klart att man bör veta vad man ger sig in på, det låter bara lustigt att man skulle göra ett "test".
Alkoholism och annat missbruk är ju dock olyckligt...

När man ser champagnesprutande tonåringar som lever genom sina föräldrar så kan man tycka tvärtom.
Men självklart är jag för abort.


Det är inget som skulle kunna implementeras i dagens samhälle.
Men jag ser det lite som förebyggande BRIS.

Barn borde ha rätt till älskande och hälsosamma föräldrar.

Det är hemskt med sådan personer.

E_Schwartz Kille, 36 år

15 873 forumsinlägg

Skrivet:
23 maj 2011 kl. 15:10
E_Schwartz Kille, 36 år

Citat från Oskar


Tycker inte man kan dra såna slutssatser, jag tror det är handlar helt och hållet om vad för person ens förälder är. Min mamma hade dålig inkomst tills jag vart runt tio, och min uppväxt har varit den bästa någonsin.

Same here, det finns undantag till alla regler.

Men jag syftar inte på personer med dålig inkomst.
Man kan ha dålig inkomst och man kan ha riktigt hemsk inkomst.

Har man knappt så att man klarar sig själv så borde man inte skaffa barn.
Det är fel mot det blivande barnet och mot samhället.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet