Abort - Rätt eller fel?
Citat från HENCYTJE
Aborter syns i samhällskaran.
Jag tycker att abort ska användas som en lösning för att rädda liv, inte som ett preventivmedel.
Har kvinnan blivit våldtagen, vilket är lätt att bevisa genom påtvingad penetrering samt i vanliga fall även blåmärken lite överallt på kroppen, så är det en giltig anledning att få göra bort.
"Att inte kunna ta hand om barnet" är ingen anledning för abort, i mina ögon. Det är mer en anledning att antingen lära sig att man får finansiellt stöd om man inte kan ta hand om barnet, plus att det finns adoptionsmöjligheter. Man är aldrig två om ett barn, man har sina föräldrar samt nära och kära som hjälper till. Kalla fötter drabbar de flesta när en graviditet är oplanerad.
Tänk gärna ett steg längre innan du spottar ur dig sådant här.
Det finns faktiskt fler scenarion än våldtäkt där fostret i fråga inte är något som mamman och pappan vill ha ansvaret för. Kondom som spricker, p-piller som glöms av, för tidig utlösning med jävligt mycket mera.
Tror du att ett barn kan få en bra uppväxt med föräldrar som egentligen bara ser barnet som en börda de helst skulle vilja ha ogjord? Det ger ju inte direkt bra förutsättningar. Föräldrarna kanske tvingas hoppa av skolan, tappar kontakten med vänner, hela livet kommer antagligen att ändras för dem. Om man inte är redo för det i ung ålder ska man absolut ha rätten till abort.
Angående adoption så tror jag att det är en fruktansvärt hemsk känsla för föräldrar att känna att de inte kan ta hand om sin egen avkomma, utan att det finns andra som gör det bättre. Det är nog ingen rolig känsla.
abort är rätt och något som behövs som en valmöjlighet i samhället, de som säger emot kan ju ställa sig frågan i stället hur tror ni att ett oälskat barn blirbehandlat av sina föräldrar?
eller att man faktist kan krossa en ung mammas liv genom att föda sitt barn då detta barn inte häller har så mycket att komma till den sociala uppfostran glömms offtast bort om man lever på gränsen.
Jag känner en som var "oönskad", och han mår dåligt hemma.
Men abort är rätt, helt och hållet.
Jag gråter fan när jag ser allt som alla skriver.. själv har jag ingen som helst åsikt om det är rätt eller fel, men jag sitter i den situationen nu. I denna stund tänker på alla möjliga alternativ som finns... Jag vill behålla min bebis.. Vare sig det är ett embryo eller ett foster så är det fortfarande en bebis. Något som ska bli en underbar ung! Jag tycker dom som bara utan att tänka kan göra abort och skita i ungen är duma i huvudet!
Att man först slarvat och blivit med barn är en sak för spermier är ju bara spermier. Men när det väll är ett barn inne i magen går det inte enligt mig att bara kasta bort det utan känslor.. Då kastar man bort liv, inte bara ett liv man kastar bort en del av sig själv. Något underbart vackert som har fötts genom kärlek mellan två personer. ett barn.. mitt barn....
Varje natt innan jag går och lägger mig håller jag på magen, pratar med magen, sjunger för magen även fast den inte förstår eller kan höra mig. Jag älskar barnet där inne vare sig det bara är en liten köttklump stor som en ärta en så länge!!!
Jag vill ha kvar mitt barn, jag vill ta det ansvaret och jag vill kasta bort hela min ungdom för att göra plats till ett underbart liv till.
Men eftersom jag nyss har fyllt 15 har jag inget jävla vall... min underbara unge som jag bara längtar efter att sätta på jorden kommer aldrig se solen.. för jag blir tvingad till abort. För att jag är så ung att jag inte har något jävla vall i hela världen! För att någon som sitter och bestämmer överallt anser att alla kvinnor ska ha rätt att bestämma över sig själva. Men vet ni vad, jag kan inte bestämma eftersom ni har kommit med detta alternativ..
Jag är rädd, inte för att behålla min unge. utan för att bli tvingad att he bort den... Nu blir jag tvingad till abort av alla dom som står mig närmast.
Då undrar jag vars fan den kvinnliga rätten är????
Om det vore så att jag skulle få födda mitt barn skulle det finnas risk för att sociala tog det, för att min kille skulle bli anmäld för att ha sex med en underårig och för att jag skulle stå helt ensam och utkastad med mitt barn...
istället för att göra aborter tycker jag vi ska stödja både psyckiskt och ekonomiskt unga mammor istället....
Citat från gayponi
Jag gråter fan när jag ser allt som alla skriver.. själv har jag ingen som helst åsikt om det är rätt eller fel, men jag sitter i den situationen nu. I denna stund tänker på alla möjliga alternativ som finns... Jag vill behålla min bebis.. Vare sig det är ett embryo eller ett foster så är det fortfarande en bebis. Något som ska bli en underbar ung! Jag tycker dom som bara utan att tänka kan göra abort och skita i ungen är duma i huvudet!
Att man först slarvat och blivit med barn är en sak för spermier är ju bara spermier. Men när det väll är ett barn inne i magen går det inte enligt mig att bara kasta bort det utan känslor.. Då kastar man bort liv, inte bara ett liv man kastar bort en del av sig själv. Något underbart vackert som har fötts genom kärlek mellan två personer. ett barn.. mitt barn....
Varje natt innan jag går och lägger mig håller jag på magen, pratar med magen, sjunger för magen även fast den inte förstår eller kan höra mig. Jag älskar barnet där inne vare sig det bara är en liten köttklump stor som en ärta en så länge!!!
Jag vill ha kvar mitt barn, jag vill ta det ansvaret och jag vill kasta bort hela min ungdom för att göra plats till ett underbart liv till.
Men eftersom jag nyss har fyllt 15 har jag inget jävla vall... min underbara unge som jag bara längtar efter att sätta på jorden kommer aldrig se solen.. för jag blir tvingad till abort. För att jag är så ung att jag inte har något jävla vall i hela världen! För att någon som sitter och bestämmer överallt anser att alla kvinnor ska ha rätt att bestämma över sig själva. Men vet ni vad, jag kan inte bestämma eftersom ni har kommit med detta alternativ..
Jag är rädd, inte för att behålla min unge. utan för att bli tvingad att he bort den... Nu blir jag tvingad till abort av alla dom som står mig närmast.
Då undrar jag vars fan den kvinnliga rätten är????
Om det vore så att jag skulle få födda mitt barn skulle det finnas risk för att sociala tog det, för att min kille skulle bli anmäld för att ha sex med en underårig och för att jag skulle stå helt ensam och utkastad med mitt barn...
istället för att göra aborter tycker jag vi ska stödja både psyckiskt och ekonomiskt unga mammor istället....
"parasi´t, organism som utnyttjar resurser på en annan organisms direkta bekostnad, vanligen utan att den senare dödas."
Ye see, that lil' thing's just a parasite. Det är inget som kan klara sig utanför din kropp. Det är inget eget liv.
Sjukt rätt.
Absolut, känns dumt att föda ett misstag man inte kan ta hand om
Upp till mamman
Citat från gayponi
Jag vill behålla min bebis.
Föder du barnet är du dum i huvudet. No exceptions. USCH!
Faktum är, att föder du barnet borde du belönas med en kula i pannan och ungen borde krossas i en chop-shop.
Nä men det KOMMER bli det. Alla har vi varit såna små. Och det är fortfarande en början till något stort.
Jag säger bara en sak till att ingen gör abort, white trailre trash!
Citat från gayponi
Nä men det KOMMER bli det. Alla har vi varit såna små. Och det är fortfarande en början till något stort.
Och? En köttklump till foster är inget liv än. Den har varken hjärna eller medvetande, får inga intryck och kan inte tänka. Därför spelar det ingen roll om man aborterar den för att "Den skulle ha blivit ett liv" duger inte. Nästa gång man beslutar sig för att faktiskt skaffa ett barn kommer den äckliga köttklumpen bli ett liv istället.
Citat från gayponi
Nä men det KOMMER bli det. Alla har vi varit såna små. Och det är fortfarande en början till något stort.
Det enda ett embryo hos en 15-åring är början till är ett miserabelt liv i sann WT anda.
Ett foster är mer likt en parasit än en levande tänkande människa.
feeel
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet