Abort - Rätt eller fel?
Citat från MonMon
Jag tycker abort är okej så länge man inte använder de som ett primitiv medel. Typ att man har oskyddat sex, blir gravid, gör abort, har oskyddat sex, blir gravid, gör abort osv osv
Så du tycker att folk som är så ansvarslösa att de inte skyddar sig ska bli föräldrar? Smart.
Citat från EmanuelGoesdead
Citat från pun
Jag tycker att det är sjukt jävla själviskt att "adoptera bort" ett barn. Det finns så himla många oönskade barn i världen, varför ska man bidra med ännu ett oönskat barn när det finns en möjlighet att göra abort? Och som andra säger, ett foster är inte en människa än.
gud jag sa inte att ett foster är en människa, men foster är ett liv också hallå ni fattar ju fan inte ett skit
"liksom döda en annan männsika? det är fel.. "
Håll koll på vad du skriver för fan.
Citat från Kenmaster
Citat från EmanuelGoesdead
Citat från pun
Jag tycker att det är sjukt jävla själviskt att "adoptera bort" ett barn. Det finns så himla många oönskade barn i världen, varför ska man bidra med ännu ett oönskat barn när det finns en möjlighet att göra abort? Och som andra säger, ett foster är inte en människa än.
gud jag sa inte att ett foster är en människa, men foster är ett liv också hallå ni fattar ju fan inte ett skit
"liksom döda en annan männsika? det är fel.. "
Håll koll på vad du skriver för fan.
jag skriver bara som jag tycker, ja så fort ett foster kommer bli det till ett liv, lika med männsika alltså ni är så störda så det finns inte..
Citat från EmanuelGoesdead
jag skriver bara som jag tycker, ja så fort ett foster kommer bli det till ett liv, lika med männsika alltså ni är så störda så det finns inte..
Men vafan, nu skrev du ju att det är = en människa? (vilket det inte är)
Alltså, ska du diskutera sådant här får du fan vara mer seriös. Du är ju en skam mot alla foster som aborteras varje dag!
Argument som "ni är störda" är dumma och tillför ingenting i en diskussion.
Citat från EmanuelGoesdead
jag skriver bara som jag tycker, ja så fort ett foster kommer bli det till ett liv, lika med männsika alltså ni är så störda så det finns inte..
Dock är det FAKTA att ett embryo inte är en människa.
Citat från pun
Jag tycker att det är sjukt jävla själviskt att "adoptera bort" ett barn. Det finns så himla många oönskade barn i världen, varför ska man bidra med ännu ett oönskat barn när det finns en möjlighet att göra abort? Och som andra säger, ett foster är inte en människa än.
Det är inte själviskt att adoptera bort ett barn. Det visar på ett sätt att man vill ha barnet, bara att den ska på chansen till ett bättre liv. Alla barn som man kan adoptera är inte oönskade. De har bara varit att mamma och pappan inte kunna ha tagit hand om de. Eller att de båda har dött, då barn man oftast adopterar kommer ifrån fattiga länder.
dummaste jag har läst
Man ska ha valmöjligheten.
I och med att abort utförs innan fostret kan leva självständigt utanför livmodern, har fostret enligt mig ingen talan.
Fortfarande kvinnans kropp, fortfarande kvinnan som ska föda och ta hand om ungen.
Och ni som är emot abort : Ingen tvingar er. Ni får skaffa hur många ungar ni vill, fine för mig.
Man ska alltid kunna ha möjligheten att, som sista utväg, välja abort. Kan finnas många anledningar till varför man inte kan, eller vill föda och ta hand om ett barn. Men preventivmedel är det inte.
Folk borde börja masstillverka ungar och göra abort så vi får mer stamceller!
rätt, alla gånger.
Citat från Llama
Folk borde börja masstillverka ungar och göra abort så vi får mer stamceller!
^<3!
Aborter syns i samhällskaran.
Jag tycker att abort ska användas som en lösning för att rädda liv, inte som ett preventivmedel.
Har kvinnan blivit våldtagen, vilket är lätt att bevisa genom påtvingad penetrering samt i vanliga fall även blåmärken lite överallt på kroppen, så är det en giltig anledning att få göra bort.
"Att inte kunna ta hand om barnet" är ingen anledning för abort, i mina ögon. Det är mer en anledning att antingen lära sig att man får finansiellt stöd om man inte kan ta hand om barnet, plus att det finns adoptionsmöjligheter. Man är aldrig två om ett barn, man har sina föräldrar samt nära och kära som hjälper till. Kalla fötter drabbar de flesta när en graviditet är oplanerad.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet