Abort - Rätt eller fel?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
thetideishigh Tjej, 30 år

3 156 forumsinlägg

Skrivet:
22 april 2011 kl. 13:08
thetideishigh Tjej, 30 år

Citat från MonMon


Jag tycker abort är okej så länge man inte använder de som ett primitiv medel. Typ att man har oskyddat sex, blir gravid, gör abort, har oskyddat sex, blir gravid, gör abort osv osv


Så du tycker att folk som är så ansvarslösa att de inte skyddar sig ska bli föräldrar? Smart.

Kenmaster Kille, 32 år

5 101 forumsinlägg

Skrivet:
22 april 2011 kl. 13:09
Kenmaster Kille, 32 år

Citat från EmanuelGoesdead


Citat från pun

Jag tycker att det är sjukt jävla själviskt att "adoptera bort" ett barn. Det finns så himla många oönskade barn i världen, varför ska man bidra med ännu ett oönskat barn när det finns en möjlighet att göra abort? Och som andra säger, ett foster är inte en människa än.

gud jag sa inte att ett foster är en människa, men foster är ett liv också hallå ni fattar ju fan inte ett skit


"liksom döda en annan männsika? det är fel.. "

Håll koll på vad du skriver för fan.

Nemoooh Tjej, 34 år

22 forumsinlägg

Skrivet:
22 april 2011 kl. 13:12
Nemoooh Tjej, 34 år

Citat från Kenmaster


Citat från EmanuelGoesdead

Citat från pun

Jag tycker att det är sjukt jävla själviskt att "adoptera bort" ett barn. Det finns så himla många oönskade barn i världen, varför ska man bidra med ännu ett oönskat barn när det finns en möjlighet att göra abort? Och som andra säger, ett foster är inte en människa än.

gud jag sa inte att ett foster är en människa, men foster är ett liv också hallå ni fattar ju fan inte ett skit

"liksom döda en annan männsika? det är fel.. "

Håll koll på vad du skriver för fan.


jag skriver bara som jag tycker, ja så fort ett foster kommer bli det till ett liv, lika med männsika alltså ni är så störda så det finns inte..

Kenmaster Kille, 32 år

5 101 forumsinlägg

Skrivet:
22 april 2011 kl. 13:13
Kenmaster Kille, 32 år

Citat från EmanuelGoesdead



jag skriver bara som jag tycker, ja så fort ett foster kommer bli det till ett liv, lika med männsika alltså ni är så störda så det finns inte..


Men vafan, nu skrev du ju att det är = en människa? (vilket det inte är)

Alltså, ska du diskutera sådant här får du fan vara mer seriös. Du är ju en skam mot alla foster som aborteras varje dag!

pun Tjej, 32 år

4 316 forumsinlägg

Skrivet:
22 april 2011 kl. 13:13
pun Tjej, 32 år

Argument som "ni är störda" är dumma och tillför ingenting i en diskussion.

thetideishigh Tjej, 30 år

3 156 forumsinlägg

Skrivet:
22 april 2011 kl. 13:14
thetideishigh Tjej, 30 år

Citat från EmanuelGoesdead


jag skriver bara som jag tycker, ja så fort ett foster kommer bli det till ett liv, lika med männsika alltså ni är så störda så det finns inte..


Dock är det FAKTA att ett embryo inte är en människa.

firefliez Kille, 34 år

1 423 forumsinlägg

Skrivet:
22 april 2011 kl. 14:34
firefliez Kille, 34 år

Citat från pun


Jag tycker att det är sjukt jävla själviskt att "adoptera bort" ett barn. Det finns så himla många oönskade barn i världen, varför ska man bidra med ännu ett oönskat barn när det finns en möjlighet att göra abort? Och som andra säger, ett foster är inte en människa än.

Det är inte själviskt att adoptera bort ett barn. Det visar på ett sätt att man vill ha barnet, bara att den ska på chansen till ett bättre liv. Alla barn som man kan adoptera är inte oönskade. De har bara varit att mamma och pappan inte kunna ha tagit hand om de. Eller att de båda har dött, då barn man oftast adopterar kommer ifrån fattiga länder.
dummaste jag har läst

porcelaine Tjej, 30 år

579 forumsinlägg

Skrivet:
22 april 2011 kl. 20:38
porcelaine Tjej, 30 år

Man ska ha valmöjligheten.

Toria Tjej, 31 år

99 forumsinlägg

Skrivet:
22 april 2011 kl. 21:52
Toria Tjej, 31 år

Citat från Kenmaster


Fostret är vid liv ja, men det betyder inte att det är nån jävla människa.

Word

detaerforvildt 31 år

923 forumsinlägg

Skrivet:
25 april 2011 kl. 19:40

I och med att abort utförs innan fostret kan leva självständigt utanför livmodern, har fostret enligt mig ingen talan.
Fortfarande kvinnans kropp, fortfarande kvinnan som ska föda och ta hand om ungen.
Och ni som är emot abort : Ingen tvingar er. Ni får skaffa hur många ungar ni vill, fine för mig.

BoboTJ Tjej, 31 år

2 122 forumsinlägg

Skrivet:
28 april 2011 kl. 01:18
BoboTJ Tjej, 31 år

Man ska alltid kunna ha möjligheten att, som sista utväg, välja abort. Kan finnas många anledningar till varför man inte kan, eller vill föda och ta hand om ett barn. Men preventivmedel är det inte.

Falaphel Kille, 34 år

11 503 forumsinlägg

Skrivet:
28 april 2011 kl. 12:25
Falaphel Kille, 34 år

Folk borde börja masstillverka ungar och göra abort så vi får mer stamceller!

Snea 29 år

3 241 forumsinlägg

Skrivet:
28 april 2011 kl. 12:27
Snea 29 år

rätt, alla gånger.

detaerforvildt 31 år

923 forumsinlägg

Skrivet:
28 april 2011 kl. 16:39

Citat från Llama


Folk borde börja masstillverka ungar och göra abort så vi får mer stamceller!

^<3!

HENCYTJE Kille, 37 år

956 forumsinlägg

Skrivet:
28 april 2011 kl. 19:56
HENCYTJE Kille, 37 år

Aborter syns i samhällskaran.
Jag tycker att abort ska användas som en lösning för att rädda liv, inte som ett preventivmedel.
Har kvinnan blivit våldtagen, vilket är lätt att bevisa genom påtvingad penetrering samt i vanliga fall även blåmärken lite överallt på kroppen, så är det en giltig anledning att få göra bort.


"Att inte kunna ta hand om barnet" är ingen anledning för abort, i mina ögon. Det är mer en anledning att antingen lära sig att man får finansiellt stöd om man inte kan ta hand om barnet, plus att det finns adoptionsmöjligheter. Man är aldrig två om ett barn, man har sina föräldrar samt nära och kära som hjälper till. Kalla fötter drabbar de flesta när en graviditet är oplanerad.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet