Abort - Rätt eller fel?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Kato Kille, 34 år

254 forumsinlägg

Skrivet:
22 april 2011 kl. 12:45
Kato Kille, 34 år

helt rätt!

Nemoooh Tjej, 34 år

22 forumsinlägg

Skrivet:
22 april 2011 kl. 12:45
Nemoooh Tjej, 34 år

Citat från Kenmaster


EmanuelGoesdead: Det är inget jävla barn eller människa, det är ett foster som inte ens känner något.
-------------------------------------------------------------------------
ursäkta mig men jo det blir det faktsikt en människa där inne. så håll din lilla mun stängd

Kenmaster Kille, 32 år

5 101 forumsinlägg

Skrivet:
22 april 2011 kl. 12:47
Kenmaster Kille, 32 år

Citat från attentionwhoree


Citat från Kenmaster


Ja, men som jag sa så kan man inte tänka på alla som kanske kan ta... "illa upp", utan man beslutar att göra det som är bäst för sig själv.
Och nej, du har inte dödat ett barn, du har tagit bort ett foster.

Och det lilla fostret har en sån jävla stor betydelse.


Stor betydelse? Du väljer ju det som är bäst för dig, vad är problemet?

Kenmaster Kille, 32 år

5 101 forumsinlägg

Skrivet:
22 april 2011 kl. 12:47
Kenmaster Kille, 32 år

Citat från EmanuelGoesdead


Citat från Kenmaster

EmanuelGoesdead: Det är inget jävla barn eller människa, det är ett foster som inte ens känner något.
-------------------------------------------------------------------------
ursäkta mig men jo det blir det faktsikt en människa där inne. så håll din lilla mun stängd


Nej, det är ingen jävla människa, sorry. Ett embryo, ett litet foster.

thetideishigh Tjej, 30 år

3 156 forumsinlägg

Skrivet:
22 april 2011 kl. 12:48
thetideishigh Tjej, 30 år

Citat från EmanuelGoesdead
-------------------------------------------------------------------------
ursäkta mig men jo det blir det faktsikt en människa där inne. så håll din lilla mun stängd



I sinom tid ja, men man får inte göra abort när man är så långt gången att det är en människa. Man gör abort när det är ett embryo, och det är dessvärre inte en människa.

Nemoooh Tjej, 34 år

22 forumsinlägg

Skrivet:
22 april 2011 kl. 12:53
Nemoooh Tjej, 34 år

Citat från Kenmaster


Citat från EmanuelGoesdead

Citat från Kenmaster

EmanuelGoesdead: Det är inget jävla barn eller människa, det är ett foster som inte ens känner något.
-------------------------------------------------------------------------
ursäkta mig men jo det blir det faktsikt en människa där inne. så håll din lilla mun stängd

Nej, det är ingen jävla människa, sorry. Ett embryo, ett litet foster.


jag tror det eftersom jag är kristen. så du har inte rätt att säga så heller. liksom alla tror olika.. och liksom ändå om det är ett foster så är det ett liv..

Kenmaster Kille, 32 år

5 101 forumsinlägg

Skrivet:
22 april 2011 kl. 12:54
Kenmaster Kille, 32 år

Citat från EmanuelGoesdead



jag tror det eftersom jag är kristen. så du har inte rätt att säga så heller. liksom alla tror olika.. och liksom ändå om det är ett foster så är det ett liv..


Men va i helvete. Det ÄR ingen jävla människa. Det är fortfarande bara något som har potential att BLI en. Det är inget man tror om, det vet man.

Åååh, blir så jävla arg.

Nemoooh Tjej, 34 år

22 forumsinlägg

Skrivet:
22 april 2011 kl. 12:56
Nemoooh Tjej, 34 år

Citat från Kenmaster


Citat från EmanuelGoesdead


jag tror det eftersom jag är kristen. så du har inte rätt att säga så heller. liksom alla tror olika.. och liksom ändå om det är ett foster så är det ett liv..

Men va i helvete. Det ÄR ingen jävla människa. Det är fortfarande bara något som har potential att BLI en. Det är inget man tror om, det vet man.

Åååh, blir så jävla arg.


jag blir arg på dig för att du inte fattar att ett foster ha ett liv också. så fort det blivit ett foster så ha det ett liv.

Skorpan Kille, 32 år

9 518 forumsinlägg

Skrivet:
22 april 2011 kl. 12:57
Skorpan Kille, 32 år

så rätt <3

Kenmaster Kille, 32 år

5 101 forumsinlägg

Skrivet:
22 april 2011 kl. 12:57
Kenmaster Kille, 32 år

Fostret är vid liv ja, men det betyder inte att det är nån jävla människa.

Knowyourroots Kille, 36 år

8 forumsinlägg

Skrivet:
22 april 2011 kl. 12:59
Knowyourroots Kille, 36 år

Abort är okej, det är kvinnans kropp och hon ska ha all rätt till att välja själv om hon vill föda barn eller inte. Jag struntar i hur hon blivit gravid från första början, ingen ska tvingas till att föda ett barn om dom inte vill.

Sen den här hysterin kring att folk skulle använda abort som ett preventivmedel är så jävla löjlig, majoriteten av kvinnor använder abort som en sista utväg, sedan finns det alltid särskilda individer som på ett eller annat sätt inte tänker sig för innan dom gör någonting och kanske hamnar på kliniken fler gånger. Men det är inte ett starkt argument nog för att neka kvinnor rätten att styra över sin kropp.

Att förbjuda abort är bara löjligt, lägg istället tid till att utbilda och uppfostra människor så att dom inte löper lika stor risk till att behöva en abort.

firefliez Kille, 34 år

1 423 forumsinlägg

Skrivet:
22 april 2011 kl. 13:00
firefliez Kille, 34 år

Citat från Kenmaster


Fostret är vid liv ja, men det betyder inte att det är nån jävla människa.

this^

pun Tjej, 32 år

4 316 forumsinlägg

Skrivet:
22 april 2011 kl. 13:03
pun Tjej, 32 år

Jag tycker att det är sjukt jävla själviskt att "adoptera bort" ett barn. Det finns så himla många oönskade barn i världen, varför ska man bidra med ännu ett oönskat barn när det finns en möjlighet att göra abort? Och som andra säger, ett foster är inte en människa än.

MonMon Tjej, 31 år

298 forumsinlägg

Skrivet:
22 april 2011 kl. 13:06
MonMon Tjej, 31 år

Jag tycker abort är okej så länge man inte använder de som ett primitiv medel. Typ att man har oskyddat sex, blir gravid, gör abort, har oskyddat sex, blir gravid, gör abort osv osv

Nemoooh Tjej, 34 år

22 forumsinlägg

Skrivet:
22 april 2011 kl. 13:07
Nemoooh Tjej, 34 år

Citat från pun


Jag tycker att det är sjukt jävla själviskt att "adoptera bort" ett barn. Det finns så himla många oönskade barn i världen, varför ska man bidra med ännu ett oönskat barn när det finns en möjlighet att göra abort? Och som andra säger, ett foster är inte en människa än.

gud jag sa inte att ett foster är en människa, men foster är ett liv också hallå ni fattar ju fan inte ett skit


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet