Abort - Rätt eller fel?
Citat från Kenmaster
Men vadå, man ska alltså inte få göra abort därför att det kan finnas andra som önskar de var gravida?
alltså jo, man borde få göra abort men samtidigt inte.. dunno riktigt...
Citat från attentionwhoree
Citat från Kenmaster
Men vadå, man ska alltså inte få göra abort därför att det kan finnas andra som önskar de var gravida?
alltså jo, man borde få göra abort men samtidigt inte.. dunno riktigt...
En mer rak anledning till varför man inte skulle få göra det, tack.
Citat från attentionwhoree
Citat från Kenmaster
Men vadå, man ska alltså inte få göra abort därför att det kan finnas andra som önskar de var gravida?
alltså jo, man borde få göra abort men samtidigt inte.. dunno riktigt...
jag menar, att i hon 14åringens ögon så är det rätt att göra det, i familjen som inte kan få så är det fel.
För mig spelar det stort sätt ingen roll, så länge ett barn får en bra familj.
Citat från attentionwhoree
jag menar, att i hon 14åringens ögon så är det rätt att göra det, i familjen som inte kan få så är det fel.
För mig spelar det stort sätt ingen roll, så länge ett barn får en bra familj.
Jag vet inte riktigt om det är "fel" i hon som inte kan få egna barns ögon heller. Jag menar, bättre en abort än att barnet far illa.
Sen kan man ju inte ta med sådant i beräkningen då man ska besluta om det är rätt eller fel. Jag menar, det skulle vara som att förbjuda fotboll eftersom att vissa har skadade knän och inte kan spela.
liksom döda en annan männsika? det är fel..
liksom jag skulle bli med barn så liksom skulle jag inte döda det, utan att lämna bort det till någon som inte kan få barn... folk tänker inte på dom människor som inte ens kan få egna barn. så jag skulle hälldre välja att födde det till världen och lämna bort det till någon som skulle kunna ta hand om det bättre än mig <3 jag hade också tagit hand om det själv om jag hade klarat av det .. just nu inte kanske men senare... men en konstig grej som som har asberger syndrom och få barn, socialen tar deras barn på en gång... det gjorde dom med min kompis.... så vet inte... vad ska man välja?.. ha ett barn och sen så ta socialen den bara för att man har en diagnos...
vissa av dom som har asberger klarar av att ta hand om barn..
seriöst... men det är helt fel att döda någon annan människa..
så fort man blir med barn så har man en människa i sig...
EmanuelGoesdead: Det är inget jävla barn eller människa, det är ett foster som inte ens känner något.
Citat från Kenmaster
Citat från attentionwhoree
jag menar, att i hon 14åringens ögon så är det rätt att göra det, i familjen som inte kan få så är det fel.
För mig spelar det stort sätt ingen roll, så länge ett barn får en bra familj.
Jag vet inte riktigt om det är "fel" i hon som inte kan få egna barns ögon heller. Jag menar, bättre en abort än att barnet far illa.
Sen kan man ju inte ta med sådant i beräkningen då man ska besluta om det är rätt eller fel. Jag menar, det skulle vara som att förbjuda fotboll eftersom att vissa har skadade knän och inte kan spela.
Sant, men dom önskar väl säkerligen att dom var i den sitatuionen, eller dom liksom tänker typ " Hon kan få barn och hon gör abort, medans vi sitter här år efter år och försöker!" (jag vet, har några kompisar som har så.) Och visst, man kan liksom inte besluta det så.
Om jag var gravid skulle jag ta bort det, men samtidigt skulle jag få as mycket skuldkänslor. pga 1. jag tagit bort ett barn, dödat ett liv. 2. jag kan få, men tar bort det. Medans andra inte kan.
Komplicerat, men rätt & fel imo.
Citat från EmanuelGoesdead
liksom döda en annan männsika? det är fel..
liksom jag skulle bli med barn så liksom skulle jag inte döda det, utan att lämna bort det till någon som inte kan få barn... folk tänker inte på dom människor som inte ens kan få egna barn. så jag skulle hälldre välja att födde det till världen och lämna bort det till någon som skulle kunna ta hand om det bättre än mig <3 jag hade också tagit hand om det själv om jag hade klarat av det .. just nu inte kanske men senare... men en konstig grej som som har asberger syndrom och få barn, socialen tar deras barn på en gång... det gjorde dom med min kompis.... så vet inte... vad ska man välja?.. ha ett barn och sen så ta socialen den bara för att man har en diagnos...
vissa av dom som har asberger klarar av att ta hand om barn..
seriöst... men det är helt fel att döda någon annan människa..
så fort man blir med barn så har man en människa i sig...
Nej, man har inte en jävla människa i sig. Man har en liten embryo i sig.
Det är inte en människa, det är ingenting.
'
herre
Citat från attentionwhoree
Sant, men dom önskar väl säkerligen att dom var i den sitatuionen, eller dom liksom tänker typ " Hon kan få barn och hon gör abort, medans vi sitter här år efter år och försöker!" (jag vet, har några kompisar som har så.) Och visst, man kan liksom inte besluta det så.
Om jag var gravid skulle jag ta bort det, men samtidigt skulle jag få as mycket skuldkänslor. pga 1. jag tagit bort ett barn, dödat ett liv. 2. jag kan få, men tar bort det. Medans andra inte kan.
Komplicerat, men rätt & fel imo.
Ja, men som jag sa så kan man inte tänka på alla som kanske kan ta... "illa upp", utan man beslutar att göra det som är bäst för sig själv.
Och nej, du har inte dödat ett barn, du har tagit bort ett foster.
Citat från Kenmaster
Ja, men som jag sa så kan man inte tänka på alla som kanske kan ta... "illa upp", utan man beslutar att göra det som är bäst för sig själv.
Och nej, du har inte dödat ett barn, du har tagit bort ett foster.[/i]
Och det lilla fostret har en sån jävla stor betydelse.
Förstår inte hela grejen med att "tänka på andra" när man antagligen mår mer skit om man föder barnet och sen ger bort det, än vad man skulle göra om man gjorde abort.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet