Abort - Rätt eller fel?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Kenmaster Kille, 32 år

5 101 forumsinlägg

Skrivet:
13 april 2011 kl. 16:19
Kenmaster Kille, 32 år

Citat från annaeek


Det skeva är att ni faktiskt ofta tjänar mer än vad tjejer gör, varför är det så då?

Detta har dock blivit mycket bättre, känns som ett jävligt inaktuellt argument faktiskt.

Delfinglitter Tjej, 34 år

1 076 forumsinlägg

Skrivet:
13 april 2011 kl. 16:20
Delfinglitter Tjej, 34 år

Jag undradr bara varför eftersom jag själv var med om det. Killarna i min ålder med exakt samma jobb fick högre lön.

Quidproquo Kille, 34 år

6 992 forumsinlägg

Skrivet:
13 april 2011 kl. 16:21
Quidproquo Kille, 34 år

Citat från annaeek


Det skeva är att ni faktiskt ofta tjänar mer än vad tjejer gör, varför är det så då?

Och som sagt är detta bara ett feministiskt axiom. Det är inte sant bara för att man upprepar det om och om igen. Ibland har feministerna verkligen anammat Goebbels läror.

Urugasm Tjej, 31 år

1 334 forumsinlägg

Skrivet:
13 april 2011 kl. 16:21
Urugasm Tjej, 31 år

rätt. i rest my case

Kenmaster Kille, 32 år

5 101 forumsinlägg

Skrivet:
13 april 2011 kl. 16:22
Kenmaster Kille, 32 år

Citat från annaeek


Jag undradr bara varför eftersom jag själv var med om det. Killarna i min ålder med exakt samma jobb fick högre lön.

Varför tog du inte upp det med din arbetsledare då?

TopicPlease Kille, 38 år

7 499 forumsinlägg

Skrivet:
13 april 2011 kl. 16:23
TopicPlease Kille, 38 år

bigdeal Tjej, 30 år

12 forumsinlägg

Skrivet:
22 april 2011 kl. 11:37
bigdeal Tjej, 30 år

Man kan inte sätta en ofödd framför en levande individ. Det är diskriminering mot kvinnan. Det är absolut hennes egna val till 100 %. Barnet är inte född än därför kan man inte sätta barnet före.

aIma Tjej, 30 år

975 forumsinlägg

Skrivet:
22 april 2011 kl. 11:53
aIma Tjej, 30 år

Ville bokstavligen döda min fd engelskalärare, de hade en diskutionsuppgift om för/emot abort. Han sa att kvinnorna får skylla sig själva om de blev våldtagna. Vi fick respektera männens behov. Klassen som fick höra det gick till rektorn, hans svar på detta var. "Jag skulle veta om det var någon som hade blivit våldtagen, så det var i alla fall ingen som blev kränkt av det han sa."
Vem fan säger till rektorn om man har blivit våldtagen? Kanske om detta var låg eller högstadiet, men att läraren undervisar i en gymnasieskola är det nog fler som håller tyst om det.

Kenmaster Kille, 32 år

5 101 forumsinlägg

Skrivet:
22 april 2011 kl. 12:02
Kenmaster Kille, 32 år

Är du femton och går på gymnasiet? ^

aIma Tjej, 30 år

975 forumsinlägg

Skrivet:
22 april 2011 kl. 12:04
aIma Tjej, 30 år

Citat från Kenmaster


Är du femton och går på gymnasiet? ^

Har du hört att man kan hoppa över en klass?

Kenmaster Kille, 32 år

5 101 forumsinlägg

Skrivet:
22 april 2011 kl. 12:07
Kenmaster Kille, 32 år

Citat från aIma


Citat från Kenmaster

Är du femton och går på gymnasiet? ^

Har du hört att man kan hoppa över en klass?


Mycket ovanligt, men visst.

khuteibe Kille, 33 år

519 forumsinlägg

Skrivet:
22 april 2011 kl. 12:09
khuteibe Kille, 33 år

Rätt

attentionwhoree Tjej, 32 år

201 forumsinlägg

Skrivet:
22 april 2011 kl. 12:19
attentionwhoree Tjej, 32 år

jag är emot aborter på sett och vis, och för det på ett annat sätt.
Låt oss säga att en 14 årig tjej blir gravid, ska hon bara hoppa av skolan då, för att få ett barn.
Hon har kanske använt kondom+ p-piller.(finns ju ändå en risk för att bli gravid.)
Då tycker jag helt klart att hon kan ta bort den.
Men samtidigt finns det så många i världen som skulle vilja ha egna barn, men kan inte.
Som önskar att dom var i den sitatuionen.
Ne, gush... jag vet inte riktigt.

Kenmaster Kille, 32 år

5 101 forumsinlägg

Skrivet:
22 april 2011 kl. 12:23
Kenmaster Kille, 32 år

Men vadå, man ska alltså inte få göra abort därför att det kan finnas andra som önskar de var gravida?


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet