Abort - Rätt eller fel?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
radientkiller Kille, 33 år

88 forumsinlägg

Skrivet:
11 oktober 2010 kl. 17:47
radientkiller Kille, 33 år

Delad mening, för läget som det ser ut idag funkar inte i längden. Jag vet inget om kroppen men kan en kvinna bli gravid hur många gånger som helst utan att det blir "fel" på låt säga det 15:e fostret?

Vad jag menar är att abort används av unga tjejer, iaf här jag bor, som preventinmedel, vet bland annat en tjej som gjort abort 4 gånger på 1 år för att hon inte kan knu*la nykter...

För abort vid våldtäckter och liknande ja, men inte som preventinmedel!

asdfwerwerwaesrq Tjej, 33 år

15 010 forumsinlägg

Skrivet:
15 oktober 2010 kl. 15:19
asdfwerwerwaesrq Tjej, 33 år

Citat från radientkiller


Delad mening, för läget som det ser ut idag funkar inte i längden. Jag vet inget om kroppen men kan en kvinna bli gravid hur många gånger som helst utan att det blir "fel" på låt säga det 15:e fostret?

Vad jag menar är att abort används av unga tjejer, iaf här jag bor, som preventinmedel, vet bland annat en tjej som gjort abort 4 gånger på 1 år för att hon inte kan knu*la nykter...!


"Dagarna efter en abort är det bra att vila. Under de första dagarna och upp till en dryg vecka kan man ha ont, ungefär som mensvärk. Veckorna efter aborten brukar man blöda ungefär som när man har mens eller kanske lite mer. Hur länge man blöder skiljer sig från person till person och beror bland annat på vilken typ av abort man har gått igenom. Så länge man blöder ska man inte ha sex, använda tampong eller bada eftersom man då kan få en infektion. Efter ungefär fyra till sex veckor brukar mensen komma tillbaka. "

Allvarligt? Nu måste du väl överdriva en aning..?
Tjejen som "hade" gjort abort 4 gånger på ett år måste det ju bara vara något fel på henne, hon söker väl uppmärksamhet eller något.. det är inte precis skitlätt att bli gravid heller.
Man måste ha sex mitt under ägglossningen, och det har man inte varje dag precis.
Och vem skulle ens orka med att göra abort över 15 gånger? Då är det ju lättare att börja med p-piller, p-stav w/e.

Fittkrans Tjej, 30 år

11 746 forumsinlägg

Skrivet:
15 oktober 2010 kl. 16:02
Fittkrans Tjej, 30 år

Det vore lite hemskt om abort inte vore tillgängligt. Ska unga och våldtagna flickor behöva avbryta sin utbildning och binda sig till ett barn i 18 år?

Nej, det tycker jag inte.

Luffare Kille, 33 år

2 108 forumsinlägg

Skrivet:
15 oktober 2010 kl. 19:24
Luffare Kille, 33 år

Döden

Kenmaster Kille, 32 år

5 101 forumsinlägg

Skrivet:
15 oktober 2010 kl. 22:42
Kenmaster Kille, 32 år

Citat från Placeboeffect


Enligt katolska kyrkan t.ex är det så.
Annars kan man ju ta exemplet i Polen, stod i Sydsvenskan idag ang röstningen. En läkare vägrade att utföra behandling på en kvinna med tarmprobelm (kommer inte ihåg exakt vad det gällde, men hon behövde vård) pga att fostret i den gravida kvinnan kunde skadas[/i]

Thank you for telling stuff everyone already knew.

DAiSUKE Tjej, 35 år

19 forumsinlägg

Skrivet:
16 oktober 2010 kl. 17:31
DAiSUKE Tjej, 35 år

Citat från free_tibet


Citat från radientkiller

Delad mening, för läget som det ser ut idag funkar inte i längden. Jag vet inget om kroppen men kan en kvinna bli gravid hur många gånger som helst utan att det blir "fel" på låt säga det 15:e fostret?

Vad jag menar är att abort används av unga tjejer, iaf här jag bor, som preventinmedel, vet bland annat en tjej som gjort abort 4 gånger på 1 år för att hon inte kan knu*la nykter...!

"Dagarna efter en abort är det bra att vila. Under de första dagarna och upp till en dryg vecka kan man ha ont, ungefär som mensvärk. Veckorna efter aborten brukar man blöda ungefär som när man har mens eller kanske lite mer. Hur länge man blöder skiljer sig från person till person och beror bland annat på vilken typ av abort man har gått igenom. Så länge man blöder ska man inte ha sex, använda tampong eller bada eftersom man då kan få en infektion. Efter ungefär fyra till sex veckor brukar mensen komma tillbaka. "

Allvarligt? Nu måste du väl överdriva en aning..?
Tjejen som "hade" gjort abort 4 gånger på ett år måste det ju bara vara något fel på henne, hon söker väl uppmärksamhet eller något.. det är inte precis skitlätt att bli gravid heller.
Man måste ha sex mitt under ägglossningen, och det har man inte varje dag precis.
Och vem skulle ens orka med att göra abort över 15 gånger? Då är det ju lättare att börja med p-piller, p-stav w/e.


Man _måste_ inte ha sex unter ägglossningen för att bli gravid. Det är ju olika från person till person hur lätt det är.

alltvarupptaget Tjej, 29 år

647 forumsinlägg

Skrivet:
16 oktober 2010 kl. 23:55
alltvarupptaget Tjej, 29 år

Jag är för abort.

Argh Tjej, 32 år

2 599 forumsinlägg

Skrivet:
20 oktober 2010 kl. 16:40
Argh Tjej, 32 år

Abort är väldigt bra.

asdfwerwerwaesrq Tjej, 33 år

15 010 forumsinlägg

Skrivet:
20 oktober 2010 kl. 16:57
asdfwerwerwaesrq Tjej, 33 år

Citat från DAiSUKE


Citat från free_tibet

Citat från radientkiller

Delad mening, för läget som det ser ut idag funkar inte i längden. Jag vet inget om kroppen men kan en kvinna bli gravid hur många gånger som helst utan att det blir "fel" på låt säga det 15:e fostret?

Vad jag menar är att abort används av unga tjejer, iaf här jag bor, som preventinmedel, vet bland annat en tjej som gjort abort 4 gånger på 1 år för att hon inte kan knu*la nykter...!

"Dagarna efter en abort är det bra att vila. Under de första dagarna och upp till en dryg vecka kan man ha ont, ungefär som mensvärk. Veckorna efter aborten brukar man blöda ungefär som när man har mens eller kanske lite mer. Hur länge man blöder skiljer sig från person till person och beror bland annat på vilken typ av abort man har gått igenom. Så länge man blöder ska man inte ha sex, använda tampong eller bada eftersom man då kan få en infektion. Efter ungefär fyra till sex veckor brukar mensen komma tillbaka. "

Allvarligt? Nu måste du väl överdriva en aning..?
Tjejen som "hade" gjort abort 4 gånger på ett år måste det ju bara vara något fel på henne, hon söker väl uppmärksamhet eller något.. det är inte precis skitlätt att bli gravid heller.
Man måste ha sex mitt under ägglossningen, och det har man inte varje dag precis.
Och vem skulle ens orka med att göra abort över 15 gånger? Då är det ju lättare att börja med p-piller, p-stav w/e.

Man _måste_ inte ha sex unter ägglossningen för att bli gravid. Det är ju olika från person till person hur lätt det är.


_jo_ det måste man.

Precis som att man inte kan bli gravid när man har mens :)

Kenmaster Kille, 32 år

5 101 forumsinlägg

Skrivet:
20 oktober 2010 kl. 17:03
Kenmaster Kille, 32 år

Citat från free_tibet


_jo_ det måste man.

Precis som att man inte kan bli gravid när man har mens :)[/i]

Det måste man inte alls.

Sålänge ägget fortfarande är i äggledaren kan man bli gravid. Dvs, även efter ägglossningen.

Kutatakuto Tjej, 31 år

362 forumsinlägg

Skrivet:
20 oktober 2010 kl. 17:46
Kutatakuto Tjej, 31 år

Citat från Kenmaster


Det måste man inte alls.

Sålänge ägget fortfarande är i äggledaren kan man bli gravid. Dvs, även efter ägglossningen.[/i]
-------------------------------------------------------------------------
Låter som någon är påläst!

Argh Tjej, 32 år

2 599 forumsinlägg

Skrivet:
20 oktober 2010 kl. 17:48
Argh Tjej, 32 år

Hahaha, man kan bli gravid när som helst, det är bara större och mindre risk att bli det beroende på mens eller ägglossning. Dessutom har alla olika lätt att bli gravida.

asdfwerwerwaesrq Tjej, 33 år

15 010 forumsinlägg

Skrivet:
20 oktober 2010 kl. 18:14
asdfwerwerwaesrq Tjej, 33 år

INTE VAD JAG LÄRDE MIG I ÅTTAN IALLAFLALLALAL

åhh

Kenmaster Kille, 32 år

5 101 forumsinlägg

Skrivet:
20 oktober 2010 kl. 18:29
Kenmaster Kille, 32 år

Citat från free_tibet


INTE VAD JAG LÄRDE MIG I ÅTTAN IALLAFLALLALAL

åhh


Då lärde du dig fel. Kolla upp saker innan du påstår nåt.

åååååååååååååhhh

asdfwerwerwaesrq Tjej, 33 år

15 010 forumsinlägg

Skrivet:
20 oktober 2010 kl. 18:36
asdfwerwerwaesrq Tjej, 33 år

Citat från Kenmaster


Citat från free_tibet

INTE VAD JAG LÄRDE MIG I ÅTTAN IALLAFLALLALAL

åhh

Då lärde du dig fel. Kolla upp saker innan du påstår nåt.

åååååååååååååhhh


Ska jag kolla upp saker jag lär mig i skolan?
Känns inte så nödvändigt, folk kan ha fel ibland.

Deal with it


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet