Abort - Rätt eller fel?
Delad mening, för läget som det ser ut idag funkar inte i längden. Jag vet inget om kroppen men kan en kvinna bli gravid hur många gånger som helst utan att det blir "fel" på låt säga det 15:e fostret?
Vad jag menar är att abort används av unga tjejer, iaf här jag bor, som preventinmedel, vet bland annat en tjej som gjort abort 4 gånger på 1 år för att hon inte kan knu*la nykter...
För abort vid våldtäckter och liknande ja, men inte som preventinmedel!
Citat från radientkiller
Delad mening, för läget som det ser ut idag funkar inte i längden. Jag vet inget om kroppen men kan en kvinna bli gravid hur många gånger som helst utan att det blir "fel" på låt säga det 15:e fostret?
Vad jag menar är att abort används av unga tjejer, iaf här jag bor, som preventinmedel, vet bland annat en tjej som gjort abort 4 gånger på 1 år för att hon inte kan knu*la nykter...!
"Dagarna efter en abort är det bra att vila. Under de första dagarna och upp till en dryg vecka kan man ha ont, ungefär som mensvärk. Veckorna efter aborten brukar man blöda ungefär som när man har mens eller kanske lite mer. Hur länge man blöder skiljer sig från person till person och beror bland annat på vilken typ av abort man har gått igenom. Så länge man blöder ska man inte ha sex, använda tampong eller bada eftersom man då kan få en infektion. Efter ungefär fyra till sex veckor brukar mensen komma tillbaka. "
Allvarligt? Nu måste du väl överdriva en aning..?
Tjejen som "hade" gjort abort 4 gånger på ett år måste det ju bara vara något fel på henne, hon söker väl uppmärksamhet eller något.. det är inte precis skitlätt att bli gravid heller.
Man måste ha sex mitt under ägglossningen, och det har man inte varje dag precis.
Och vem skulle ens orka med att göra abort över 15 gånger? Då är det ju lättare att börja med p-piller, p-stav w/e.
Det vore lite hemskt om abort inte vore tillgängligt. Ska unga och våldtagna flickor behöva avbryta sin utbildning och binda sig till ett barn i 18 år?
Nej, det tycker jag inte.
Döden
Citat från Placeboeffect
Enligt katolska kyrkan t.ex är det så.
Annars kan man ju ta exemplet i Polen, stod i Sydsvenskan idag ang röstningen. En läkare vägrade att utföra behandling på en kvinna med tarmprobelm (kommer inte ihåg exakt vad det gällde, men hon behövde vård) pga att fostret i den gravida kvinnan kunde skadas[/i]
Thank you for telling stuff everyone already knew.
Citat från free_tibet
Citat från radientkiller
Delad mening, för läget som det ser ut idag funkar inte i längden. Jag vet inget om kroppen men kan en kvinna bli gravid hur många gånger som helst utan att det blir "fel" på låt säga det 15:e fostret?
Vad jag menar är att abort används av unga tjejer, iaf här jag bor, som preventinmedel, vet bland annat en tjej som gjort abort 4 gånger på 1 år för att hon inte kan knu*la nykter...!
"Dagarna efter en abort är det bra att vila. Under de första dagarna och upp till en dryg vecka kan man ha ont, ungefär som mensvärk. Veckorna efter aborten brukar man blöda ungefär som när man har mens eller kanske lite mer. Hur länge man blöder skiljer sig från person till person och beror bland annat på vilken typ av abort man har gått igenom. Så länge man blöder ska man inte ha sex, använda tampong eller bada eftersom man då kan få en infektion. Efter ungefär fyra till sex veckor brukar mensen komma tillbaka. "
Allvarligt? Nu måste du väl överdriva en aning..?
Tjejen som "hade" gjort abort 4 gånger på ett år måste det ju bara vara något fel på henne, hon söker väl uppmärksamhet eller något.. det är inte precis skitlätt att bli gravid heller.
Man måste ha sex mitt under ägglossningen, och det har man inte varje dag precis.
Och vem skulle ens orka med att göra abort över 15 gånger? Då är det ju lättare att börja med p-piller, p-stav w/e.
Man _måste_ inte ha sex unter ägglossningen för att bli gravid. Det är ju olika från person till person hur lätt det är.
Jag är för abort.
Abort är väldigt bra.
Citat från DAiSUKE
Citat från free_tibet
Citat från radientkiller
Delad mening, för läget som det ser ut idag funkar inte i längden. Jag vet inget om kroppen men kan en kvinna bli gravid hur många gånger som helst utan att det blir "fel" på låt säga det 15:e fostret?
Vad jag menar är att abort används av unga tjejer, iaf här jag bor, som preventinmedel, vet bland annat en tjej som gjort abort 4 gånger på 1 år för att hon inte kan knu*la nykter...!
"Dagarna efter en abort är det bra att vila. Under de första dagarna och upp till en dryg vecka kan man ha ont, ungefär som mensvärk. Veckorna efter aborten brukar man blöda ungefär som när man har mens eller kanske lite mer. Hur länge man blöder skiljer sig från person till person och beror bland annat på vilken typ av abort man har gått igenom. Så länge man blöder ska man inte ha sex, använda tampong eller bada eftersom man då kan få en infektion. Efter ungefär fyra till sex veckor brukar mensen komma tillbaka. "
Allvarligt? Nu måste du väl överdriva en aning..?
Tjejen som "hade" gjort abort 4 gånger på ett år måste det ju bara vara något fel på henne, hon söker väl uppmärksamhet eller något.. det är inte precis skitlätt att bli gravid heller.
Man måste ha sex mitt under ägglossningen, och det har man inte varje dag precis.
Och vem skulle ens orka med att göra abort över 15 gånger? Då är det ju lättare att börja med p-piller, p-stav w/e.
Man _måste_ inte ha sex unter ägglossningen för att bli gravid. Det är ju olika från person till person hur lätt det är.
_jo_ det måste man.
Precis som att man inte kan bli gravid när man har mens :)
Citat från free_tibet
_jo_ det måste man.
Precis som att man inte kan bli gravid när man har mens :)[/i]
Det måste man inte alls.
Sålänge ägget fortfarande är i äggledaren kan man bli gravid. Dvs, även efter ägglossningen.
Citat från Kenmaster
Det måste man inte alls.
Sålänge ägget fortfarande är i äggledaren kan man bli gravid. Dvs, även efter ägglossningen.[/i]
-------------------------------------------------------------------------
Låter som någon är påläst!
Hahaha, man kan bli gravid när som helst, det är bara större och mindre risk att bli det beroende på mens eller ägglossning. Dessutom har alla olika lätt att bli gravida.
INTE VAD JAG LÄRDE MIG I ÅTTAN IALLAFLALLALAL
åhh
Citat från free_tibet
INTE VAD JAG LÄRDE MIG I ÅTTAN IALLAFLALLALAL
åhh
Då lärde du dig fel. Kolla upp saker innan du påstår nåt.
åååååååååååååhhh
Citat från Kenmaster
Citat från free_tibet
INTE VAD JAG LÄRDE MIG I ÅTTAN IALLAFLALLALAL
åhh
Då lärde du dig fel. Kolla upp saker innan du påstår nåt.
åååååååååååååhhh
Ska jag kolla upp saker jag lär mig i skolan?
Känns inte så nödvändigt, folk kan ha fel ibland.
Deal with it
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet