Abort - Rätt eller fel?
Citat från free_tibet
Ska jag kolla upp saker jag lär mig i skolan?
Känns inte så nödvändigt, folk kan ha fel ibland.
Deal with it[/i]
Du ska kolla upp saker som du sagt som blivit ifrågasatta.
Tror för övrigt inte på skol-historien. Finns inte en biologilärare som på allvar skulle säga att man bara kan bli gravid under ägglossningen. Det är..... så fel att det nästan blir rätt igen.
Citat från Kenmaster
Citat från free_tibet
Ska jag kolla upp saker jag lär mig i skolan?
Känns inte så nödvändigt, folk kan ha fel ibland.
Deal with it
Du ska kolla upp saker som du sagt som blivit ifrågasatta.
Tror för övrigt inte på skol-historien. Finns inte en biologilärare som på allvar skulle säga att man bara kan bli gravid under ägglossningen. Det är..... så fel att det nästan blir rätt igen.
Kände att det inte var sån seriös diskussion dock.
Weelll.. lärarna vi hade var inte ens utbildade.
Vi fick lära oss mattetal helt fel, så det ligger väl någonsin i den, eh.
Citat från free_tibet
Weelll.. lärarna vi hade var inte ens utbildade.
Vi fick lära oss mattetal helt fel, så det ligger väl någonsin i den, eh.[/i]
Bara en ännu större anledning att kolla upp faktan man tror att man kan pga skolan...
Citat från Kenmaster
Citat från free_tibet
Weelll.. lärarna vi hade var inte ens utbildade.
Vi fick lära oss mattetal helt fel, så det ligger väl någonsin i den, eh.
Bara en ännu större anledning att kolla upp faktan man tror att man kan pga skolan...
Men, haha nej?
Tanten läste ändå innantill, och varför ska man ens gå i skolan om man ska titta upp om allting stämmer när man är hemma?
Bullshit
Jag tycker att det är okej med abort om man fattar beslutet snabbt, och om föräldrarna inte kan försörja sitt barn och faktiskt inte har någon annan utväg. Och sen så är det ju självklart att en kvinna som blivit våldtagen ska ha rätt till abort.
Det är däremot fel med abort om man sexar runt hejvilt och blir gravid ofta, så att man måste göra flera aborter. Man har ett eget ansvar att ta, och jag tycker att om folk inte vill ha barn så får de helt enkelt se till att skydda sig.
Ser också att det är fel med abort om man är långt inne i graviditeten. Tycker att det är bättre att i så fall föda barnet och sedan, om man inte kan försörja det, använda sig av adoption.
Citat från free_tibet
Men, haha nej?
Tanten läste ändå innantill, och varför ska man ens gå i skolan om man ska titta upp om allting stämmer när man är hemma?
Bullshit[/i]
För att det du säger är bullshit. Du kan inte gå runt och sprida felaktiga fakta, skita i att kolla upp dessa och skylla på skolan sen.
Det är kvinnans om hon vill göra abort, vore helt sjukt om det förbjöds.
Citat från Kenmaster
Citat från free_tibet
Men, haha nej?
Tanten läste ändå innantill, och varför ska man ens gå i skolan om man ska titta upp om allting stämmer när man är hemma?
Bullshit
För att det du säger är bullshit. Du kan inte gå runt och sprida felaktiga fakta, skita i att kolla upp dessa och skylla på skolan sen.
Sprida?
Hur mycket tror du jag bryr mig om jag "sprider" felaktig information. Blev ju ändå rättad, så varför fortsätta?
Citat från free_tibet
Sprida?
Hur mycket tror du jag bryr mig om jag "sprider" felaktig information. Blev ju ändå rättad, så varför fortsätta?[/i]
För att du fortfarande, efter att du blivit rättad en gång, sa att det var så.
jag är för abort :)
Citat från Kenmaster
Citat från free_tibet
Sprida?
Hur mycket tror du jag bryr mig om jag "sprider" felaktig information. Blev ju ändå rättad, så varför fortsätta?
För att du fortfarande, efter att du blivit rättad en gång, sa att det var så.
Men nu blev jag rättad igen, så då behöver vi inte grubbla över det .:)
Jag är inte direkt för abort, förutom i fall då våldtäkt eller något sånt ägt rum. Tycker att man ska ta ansvar för sina handlingar och är man så dum att man inte använder kondom eller liknande får man skylla sig själv och helt enkelt lösa det på annat sätt.
Citat från iLolo
Men tänk då om denna oansvariga lilla flicka föder barnet? Hur tror du det kommer gå? Det finns redan på tok för mkt folk i världen som sakffat barn trots att dom inte klarar av att fostra eller ta hand om ungen. Slutar med att barnet pendlar bland jourhem och fosterföräldrar vilket medför psykisk ohälsa och därmed bordeline vilket i många fall slutar med självmord. så det där "livet" lär inte ha någon direkt lyckad start eller slut.
abort? Ja.[/i]
Håller med dig där :) Om man nu ska tänka på det framtida barnet som än bara är ett litet foster i mammas magen som ännu inte hunnit utcecklas så långt och ändå inte vet nått så gör det för att inte ungen ska få ett för jäv**** liv!
Citat från Skrattfeber
Jag är inte direkt för abort, förutom i fall då våldtäkt eller något sånt ägt rum. Tycker att man ska ta ansvar för sina handlingar och är man så dum att man inte använder kondom eller liknande får man skylla sig själv och helt enkelt lösa det på annat sätt.
Lösa på egna sätt?
Kanske det gamla tradionella sättet, köra upp en galge i fittan och försöka skada fostret så det dör?
Citat från free_tibet
Citat från Skrattfeber
Jag är inte direkt för abort, förutom i fall då våldtäkt eller något sånt ägt rum. Tycker att man ska ta ansvar för sina handlingar och är man så dum att man inte använder kondom eller liknande får man skylla sig själv och helt enkelt lösa det på annat sätt.
Lösa på egna sätt?
Kanske det gamla tradionella sättet, köra upp en galge i fittan och försöka skada fostret så det dör?
Tänkte mer på ta hand om det själv, adoptera bort eller något i den stilen men föredrar du att köra upp en galge i fittan så gör det :)
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet