Abort - Rätt eller fel?
TEMPERTANTRUM
Tjej, 34 år
Citat från Nicolaiz
kvinnan har inget val vi lever i ett mansdominerat samhälle , så därför är det våran rättighet att bestämma vad som ska hända med barnet.
Grabben, detta är Sverige, ffs.
TEMPERTANTRUM
Tjej, 34 år
Citat från Miija
För varje abort man gör så blir det väl svårare att bli gravid också?
vad har det med saken att göra?
bl4bl4
Kille, 33 år
Kvinnans plats är i köket och sängen.
Vilken färg står ni för f.ö.?
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/56/AbortionLawsMap-NoLegend.png
vile
Kille, 31 år
Citat från Gewaltsam
Kvinnans plats är i köket och sängen.
suck...
Den har vi aldrig hört förut :PPPPPPP
OnT självklart är det upp till personen som bär barnet att välja om man vill föda ungen eller inte. Om man inte kan/vill/är kapabel till att föda upp ett barn så är det väl bara elakt att låta honom växa upp i en dålig miljö?
bl4bl4
Kille, 33 år
Nä, de var jag som uppfann den! :D
Håller med om att man ska få avgöra själv om man vill ha barnet eller inte, däremot anser jag att man efter en viss ålder måste kunna börja ta ansvar.
EnnoDirt
Kille, 35 år
Allt ska vara lagligt
Fittkrans
Tjej, 30 år
Det är rätt.
Ett barn är man knutet till hela livet.
Fittkrans
Tjej, 30 år
Det skulle dessutom födas alldeles för många barn ifall det hade varit olagligt med abort.
Charmander
Tjej, 32 år
Citat från Rational
Det skulle dessutom födas alldeles för många barn ifall det hade varit olagligt med abort.
Ja, och sen alla de metoder som används i länder där det inte är lagligt. Det är bara hemskt.
Tonky
Tjej, 29 år
För abort, helt klart.
Kvinnan bestämmer själv ifall hon vill föda sitt barn eller inte.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet