Abort - Rätt eller fel?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Thias Kille, 38 år

6 932 forumsinlägg

Skrivet:
7 september 2010 kl. 15:13
Thias Kille, 38 år

Citat från bebo


Citat från Thias

Klart det är rätt
Om man är för ung elr inte kapabel till det så är det rätt men de bör inte användas som preventivpiller

Då kanske man inte är redo för sex heller.

Piller wat


Preventivmedel*(klickade fel i stanings grejen)

Men herregud,
En kondom spricker fan aslätt
P-Piller kan vara säkra till 99% men den 1% som finns kan det faktiskt hända

Tour Kille, 38 år

16 313 forumsinlägg

Skrivet:
7 september 2010 kl. 15:52
Tour Kille, 38 år

Citat från Thias


Citat från bebo

Citat från Thias

Klart det är rätt
Om man är för ung elr inte kapabel till det så är det rätt men de bör inte användas som preventivpiller

Då kanske man inte är redo för sex heller.

Piller wat

Preventivmedel*(klickade fel i stanings grejen)

Men herregud,
En kondom spricker fan aslätt
P-Piller kan vara säkra till 99% men den 1% som finns kan det faktiskt hända



hänt min morsa 3 gånger, så ja :P

SPERM Kille, 34 år

3 150 forumsinlägg

Skrivet:
7 september 2010 kl. 15:55
SPERM Kille, 34 år

Det är rätt imo
bara man inte knullar utan preventivmedel och blir gravid och kör abort hela tiden

Jah Kille, 34 år

8 989 forumsinlägg

Skrivet:
7 september 2010 kl. 15:56
Jah Kille, 34 år

lika rätt som stamcellsforskning

Tour Kille, 38 år

16 313 forumsinlägg

Skrivet:
7 september 2010 kl. 16:08
Tour Kille, 38 år

Citat från SPERM


Det är rätt imo
bara man inte knullar utan preventivmedel och blir gravid och kör abort hela tiden



tror inte det finns en enda människa som gör så, men du har klart en poäng :P

ScreamSicko Kille, 34 år

189 forumsinlägg

Skrivet:
7 september 2010 kl. 16:10
ScreamSicko Kille, 34 år

Abort är bara en logisk utveckling i samhället man skapar valmöjligheter o chanser, förr i tiden (innan vi hade några trevliga förlossnings salar) då va det en mycket hög döds risk vid födsel,Jag personligen gillar samhället mer nu, Det är ditt val inte slumpen. Jag tycker abort ska existera För om vi ändrat på naturens gång på en punkten så är det okej att ändra det på andra punkten för att skapa en balans. En spermie är en organism som inte kan känna känslor precis som ett foster, och utan känslor är det bara ett biologiskt ting.. som en blomma, eller ett grässtrå

Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
7 september 2010 kl. 18:58
Nykaria Tjej, 35 år

Citat från bebo

Piller wat



Är man tidigt i graviditeten så skickar de hem en med ett piller. ;-)
Så att säga 'piller' är inte så jättefel :-)

Megalomania Tjej, 35 år

256 forumsinlägg

Skrivet:
8 september 2010 kl. 22:10
Megalomania Tjej, 35 år

Jordklotet är redan överbefolkat så utan abort skulle vi gå under ännu fortare.

DAiSUKE Tjej, 35 år

19 forumsinlägg

Skrivet:
9 september 2010 kl. 23:39
DAiSUKE Tjej, 35 år

Citat från Megalomania


Jordklotet är redan överbefolkat så utan abort skulle vi gå under ännu fortare.
--------------------------------------------------------------------------

TEMPERTANTRUM Tjej, 34 år

7 512 forumsinlägg

Skrivet:
9 september 2010 kl. 23:40
TEMPERTANTRUM Tjej, 34 år

abort är bra...
alla vill inte ha barn.

vadevad Kille, 35 år

388 forumsinlägg

Skrivet:
9 september 2010 kl. 23:41
vadevad Kille, 35 år

beror på kontexten, men det är upp till individen att avgöra tycker jag.

asdfwerwerwaesrq Tjej, 33 år

15 010 forumsinlägg

Skrivet:
14 september 2010 kl. 21:51
asdfwerwerwaesrq Tjej, 33 år

Citat från SPERM


Det är rätt imo
bara man inte knullar utan preventivmedel och blir gravid och kör abort hela tiden


Tror inte precis att man använder abort som ett preventivmedel (isf är man dum i huvudet)

"Risker
Den vanligaste orsaken till besvär efter en abort är att rester av moderkakan finns kvar i livmodern. När det händer kan du få blödningar som fortsätter i flera veckor.
Om en undersökning visar att rester av moderkakan finns kvar får du göra en skrapning. Det händer vid tre till fyra procent av alla aborter. Risken är ungefär lika stor vid en kirurgisk abort som vid en medicinsk.
Den vanligaste komplikationen vid abort är annars infektion i livmodern, vilket drabbar någon procent av alla som gjort abort.
Risken för komplikationer i form av blödning och infektion är mindre vid en medicinsk abort än vid en kirurgisk.
Risken för att inte kunna få barn i framtiden är mycket liten, mindre än en på tusen. Det gäller oavsett om det är en medicinsk eller en kirurgisk abort."


Tror inte dom riskerna känns lockande precis.

Miis Tjej, 32 år

245 forumsinlägg

Skrivet:
15 september 2010 kl. 08:08
Miis Tjej, 32 år

För varje abort man gör så blir det väl svårare att bli gravid också?

Nicolaiz Kille, 32 år

55 forumsinlägg

Skrivet:
15 september 2010 kl. 08:18
Nicolaiz Kille, 32 år

kvinnan har inget val vi lever i ett mansdominerat samhälle , så därför är det våran rättighet att bestämma vad som ska hända med barnet.

Miis Tjej, 32 år

245 forumsinlägg

Skrivet:
15 september 2010 kl. 08:23
Miis Tjej, 32 år

Citat från Nicolaiz


kvinnan har inget val vi lever i ett mansdominerat samhälle , så därför är det våran rättighet att bestämma vad som ska hända med barnet.

Va?


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet