Abort - Rätt eller fel?
Citat från bebo
Citat från Thias
Klart det är rätt
Om man är för ung elr inte kapabel till det så är det rätt men de bör inte användas som preventivpiller
Då kanske man inte är redo för sex heller.
Piller wat
Preventivmedel*(klickade fel i stanings grejen)
Men herregud,
En kondom spricker fan aslätt
P-Piller kan vara säkra till 99% men den 1% som finns kan det faktiskt hända
Citat från Thias
Citat från bebo
Citat från Thias
Klart det är rätt
Om man är för ung elr inte kapabel till det så är det rätt men de bör inte användas som preventivpiller
Då kanske man inte är redo för sex heller.
Piller wat
Preventivmedel*(klickade fel i stanings grejen)
Men herregud,
En kondom spricker fan aslätt
P-Piller kan vara säkra till 99% men den 1% som finns kan det faktiskt hända
hänt min morsa 3 gånger, så ja :P
Det är rätt imo
bara man inte knullar utan preventivmedel och blir gravid och kör abort hela tiden
lika rätt som stamcellsforskning
Abort är bara en logisk utveckling i samhället man skapar valmöjligheter o chanser, förr i tiden (innan vi hade några trevliga förlossnings salar) då va det en mycket hög döds risk vid födsel,Jag personligen gillar samhället mer nu, Det är ditt val inte slumpen. Jag tycker abort ska existera För om vi ändrat på naturens gång på en punkten så är det okej att ändra det på andra punkten för att skapa en balans. En spermie är en organism som inte kan känna känslor precis som ett foster, och utan känslor är det bara ett biologiskt ting.. som en blomma, eller ett grässtrå
Jordklotet är redan överbefolkat så utan abort skulle vi gå under ännu fortare.
Citat från Megalomania
Jordklotet är redan överbefolkat så utan abort skulle vi gå under ännu fortare.
--------------------------------------------------------------------------
abort är bra...
alla vill inte ha barn.
beror på kontexten, men det är upp till individen att avgöra tycker jag.
Citat från SPERM
Det är rätt imo
bara man inte knullar utan preventivmedel och blir gravid och kör abort hela tiden
Tror inte precis att man använder abort som ett preventivmedel (isf är man dum i huvudet)
"Risker
Den vanligaste orsaken till besvär efter en abort är att rester av moderkakan finns kvar i livmodern. När det händer kan du få blödningar som fortsätter i flera veckor.
Om en undersökning visar att rester av moderkakan finns kvar får du göra en skrapning. Det händer vid tre till fyra procent av alla aborter. Risken är ungefär lika stor vid en kirurgisk abort som vid en medicinsk.
Den vanligaste komplikationen vid abort är annars infektion i livmodern, vilket drabbar någon procent av alla som gjort abort.
Risken för komplikationer i form av blödning och infektion är mindre vid en medicinsk abort än vid en kirurgisk.
Risken för att inte kunna få barn i framtiden är mycket liten, mindre än en på tusen. Det gäller oavsett om det är en medicinsk eller en kirurgisk abort."
Tror inte dom riskerna känns lockande precis.
För varje abort man gör så blir det väl svårare att bli gravid också?
kvinnan har inget val vi lever i ett mansdominerat samhälle , så därför är det våran rättighet att bestämma vad som ska hända med barnet.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet