Abort - Rätt eller fel?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
krankenstein Kille, 36 år

2 035 forumsinlägg

Skrivet:
5 september 2010 kl. 18:23
krankenstein Kille, 36 år

Tycker man ska få göra abort man vill. Flera år efter barnet är fött också

Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
5 september 2010 kl. 18:26
Nykaria Tjej, 35 år

Citat från krankenstein

Tycker man ska få göra abort man vill. Flera år efter barnet är fött också



Det var väl att ta i lite, varför?

krankenstein Kille, 36 år

2 035 forumsinlägg

Skrivet:
5 september 2010 kl. 18:27
krankenstein Kille, 36 år

Citat från Nykaria


Citat från krankenstein

Tycker man ska få göra abort man vill. Flera år efter barnet är fött också


Det var väl att ta i lite, varför?


Ja varför inte. Man kanske tröttnar på snorungen.

Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
5 september 2010 kl. 18:27
Nykaria Tjej, 35 år

Citat från krankenstein

Ja varför inte. Man kanske tröttnar på snorungen.



Är du seriös?

krankenstein Kille, 36 år

2 035 forumsinlägg

Skrivet:
5 september 2010 kl. 18:28
krankenstein Kille, 36 år

Citat från Nykaria


Citat från krankenstein

Ja varför inte. Man kanske tröttnar på snorungen.


Är du seriös?


Ja. Alla är seriösa på internet

cellskreck Tjej, 32 år

988 forumsinlägg

Skrivet:
5 september 2010 kl. 18:30
cellskreck Tjej, 32 år

kd vill ju förbjuda abort. tycker det är hemskt, jag menar, folk blir våldtagna och gravida genom det, ska inte de få göra abort då? det är ju sinnessjukt!

krankenstein Kille, 36 år

2 035 forumsinlägg

Skrivet:
5 september 2010 kl. 18:32
krankenstein Kille, 36 år

Citat från cellskreck


kd vill ju förbjuda abort. tycker det är hemskt, jag menar, folk blir våldtagna och gravida genom det, ska inte de få göra abort då? det är ju sinnessjukt!

Ja följer man en efterbliven religion så gör man. =D

Tour Kille, 38 år

16 313 forumsinlägg

Skrivet:
5 september 2010 kl. 18:34
Tour Kille, 38 år

Citat från Nykaria


Citat från Tour

nej, som sagt, så finns socialen till att lösa sådana problem, i de fall de uppstår.


Fast socialen kan inte ta bort ett grovt handikapp som moderns drogmissbruk har tillverkat (som exempel).



nej, men även i de fall som drogmissbrukare får barn, så är det ännu sällsyntare med grova handikapp, även om dom har en förhöjd risk att få det.

Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
5 september 2010 kl. 18:36
Nykaria Tjej, 35 år

Citat från Tour

nej, men även i de fall som drogmissbrukare får barn, så är det ännu sällsyntare med grova handikapp, även om dom har en förhöjd risk att få det.



Så sällsynt är det väl egentligen inte.
Men jag antar att du har rätt.

Tycker bara att de personer som ser sig själva före barnet inte skall få ta ett barn till världen försen de är 'clean' och är värda att sätta barnets hälsa före deras drogmissbruk.

Quidproquo Kille, 34 år

6 992 forumsinlägg

Skrivet:
5 september 2010 kl. 18:39
Quidproquo Kille, 34 år

Citat från cellskreck


kd vill ju förbjuda abort. tycker det är hemskt, jag menar, folk blir våldtagna och gravida genom det, ska inte de få göra abort då? det är ju sinnessjukt!

Nu sträcker du väl ändå lite på sanningen? Det där har jag aldrig hört talas om. Hört att de vill sänka den övre gränsen för när man får göra abort men inte förbjuda det helt och hållet.

Viridian Kille, 36 år

6 382 forumsinlägg

Skrivet:
5 september 2010 kl. 18:42
Viridian Kille, 36 år

Citat från Quidproquo


Citat från cellskreck

kd vill ju förbjuda abort. tycker det är hemskt, jag menar, folk blir våldtagna och gravida genom det, ska inte de få göra abort då? det är ju sinnessjukt!

Nu sträcker du väl ändå lite på sanningen? Det där har jag aldrig hört talas om. Hört att de vill sänka den övre gränsen för när man får göra abort men inte förbjuda det helt och hållet.


Typ ivf, gjort det innan, och antagligen många i KD som vill ha det förbjudet. http://www.aftonbladet.se/wendela/article555374.ab
http://www.lund.sap.se/textfalt/debatt/bushKd.htm

cellskreck Tjej, 32 år

988 forumsinlägg

Skrivet:
5 september 2010 kl. 18:50
cellskreck Tjej, 32 år

Citat från Quidproquo


Citat från cellskreck

kd vill ju förbjuda abort. tycker det är hemskt, jag menar, folk blir våldtagna och gravida genom det, ska inte de få göra abort då? det är ju sinnessjukt!

Nu sträcker du väl ändå lite på sanningen? Det där har jag aldrig hört talas om. Hört att de vill sänka den övre gränsen för när man får göra abort men inte förbjuda det helt och hållet.


nej, jag gör ju inte det. gick till och med till kd:s valstuga här i stan och frågade och ja, de vill förbjuda abort.

TopicPlease Kille, 38 år

7 499 forumsinlägg

Skrivet:
5 september 2010 kl. 19:54
TopicPlease Kille, 38 år

Vad är bort?

Thias Kille, 38 år

6 932 forumsinlägg

Skrivet:
7 september 2010 kl. 15:07
Thias Kille, 38 år

Klart det är rätt
Om man är för ung elr inte kapabel till det så är det rätt men de bör inte användas som preventivpiller

bebo_ Tjej, 33 år

10 085 forumsinlägg

Skrivet:
7 september 2010 kl. 15:10
bebo_ Tjej, 33 år

Citat från Thias


Klart det är rätt
Om man är för ung elr inte kapabel till det så är det rätt men de bör inte användas som preventivpiller


Då kanske man inte är redo för sex heller.

Piller wat


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet