Abort - Rätt eller fel?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Tour Kille, 38 år

16 313 forumsinlägg

Skrivet:
5 september 2010 kl. 03:22
Tour Kille, 38 år

Citat från Nykaria


Citat från Tour

...och du diskuterar vad? du har inte kommit med något argument än, du har bara ifrågasatt min empati till barn och klargjort för oss alla att du är en tuff tonårsmorsa.


Tuff tonårsmorsa? Va?
Alltså, skall du bli sån nu har jag inte lust att diskutera med dig, det där är bara elakt.



vadå bli sån? vi har inte diskuterat nånting, och det var ju du som började genom att säga att jag kallade foster för klumpar, vilket dom är, istället för barn för att jag itne har barn själv.

som sagt, diskutera eller GTFO, för nån diskussion har här inte förts än iallafall.

Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
5 september 2010 kl. 03:23
Nykaria Tjej, 35 år

Citat från Tour

vadå bli sån? vi har inte diskuterat nånting, och det var ju du som började genom att säga att jag kallade foster för klumpar, vilket dom är, istället för barn för att jag itne har barn själv.

som sagt, diskutera eller GTFO, för nån diskussion har här inte förts än iallafall.



Jag hade ju inte börjat än, du börjar bli lite för aggressiv för min smak!

Tour Kille, 38 år

16 313 forumsinlägg

Skrivet:
5 september 2010 kl. 03:26
Tour Kille, 38 år

Citat från Nykaria


Citat från Tour

vadå bli sån? vi har inte diskuterat nånting, och det var ju du som började genom att säga att jag kallade foster för klumpar, vilket dom är, istället för barn för att jag itne har barn själv.

som sagt, diskutera eller GTFO, för nån diskussion har här inte förts än iallafall.


Jag hade ju inte börjat än, du börjar bli lite för aggressiv för min smak!



jag la fram argument, och du började prata om jag hade barn eller inte. diskutera nu eller stick, som sagt.

Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
5 september 2010 kl. 03:27
Nykaria Tjej, 35 år

Hihi, men oj så mycket roligare allting blev.

Zalbeyx Kille, 36 år

7 318 forumsinlägg

Skrivet:
5 september 2010 kl. 03:29
Zalbeyx Kille, 36 år

Citat från Nykaria


Jag tog ju bort det vafaen :-(

Ja men det blev ju sparat i mitt screenshot, brb imageshack

Tour Kille, 38 år

16 313 forumsinlägg

Skrivet:
5 september 2010 kl. 03:30
Tour Kille, 38 år

Citat från Zalbeyx


Citat från Nykaria

Jag tog ju bort det vafaen :-(

Ja men det blev ju sparat i mitt screenshot, brb imageshack


hahaha

Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
5 september 2010 kl. 03:30
Nykaria Tjej, 35 år

Sött, lägga upp nåt jag ångrar. <3

Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
5 september 2010 kl. 03:31
Nykaria Tjej, 35 år

Kan jag likagärna lägga upp mina sextapes också <3

Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
5 september 2010 kl. 16:53
Nykaria Tjej, 35 år

Okej, nu skall jag säga min åsikt - och tycker ni inte om den, så screw you.

Fel:
* Det är fel med abort om man har oskyddat sex bara för att man tycker det är skönare och tänker att "äh, abort finns om oturen är inne."
* Det är fel med abort om barnet var av det oönskade könet.
* Det är fel med abort om man gör det enbart för att vara "jävlig emot någon".

Rätt:
* Det är rätt med abort om man skyddat sig och det har råkat blivit en graviditet iallafall.
* Det är rätt med abort om man har blivit sexuellt utnyttjad av någon och känner att barnet bara är en "påminnelse om det hemska som skett."
* Det är rätt med abort om man under förutsättningarna inte kan ta hand om ett barn.

Tvångsabort (big yes-yes):
* Skall kunna ske om föräldern (modern) eller båda föräldrarna har alkoholmissbruk och/eller drogproblem som fortsätter under graviditeten.

Tvångsabort (big no-no):
* Skall INTE ske om föräldern är av en viss ålder. Finns många bra unga föräldrar som kan ta hand om ett barn bättre än en vuxen människa på 30 år. Åldern skall alltså INTE spela roll under den frågan.


Uppdateras om jag kommer på fler anledningar, just nu står min hjärna still för mer.

Tour Kille, 38 år

16 313 forumsinlägg

Skrivet:
5 september 2010 kl. 17:55
Tour Kille, 38 år

Fel:
* Det är fel med abort om man har oskyddat sex bara för att man tycker det är skönare och tänker att "äh, abort finns om oturen är inne."
* Det är fel med abort om barnet var av det oönskade könet.
* Det är fel med abort om man gör det enbart för att vara "jävlig emot någon".

Rätt:
* Det är rätt med abort om man skyddat sig och det har råkat blivit en graviditet iallafall.
* Det är rätt med abort om man har blivit sexuellt utnyttjad av någon och känner att barnet bara är en "påminnelse om det hemska som skett."
* Det är rätt med abort om man under förutsättningarna inte kan ta hand om ett barn.

den här delen håller jag med om, däremot är tvångsabort aldrig okej. man kan inte tvinga någon att avsluta sin graviditet under några omständigheter, och det finns inga register om alkoholmissbruk/narkotikamissbruk. det är isånafall en senare fråga för sociala myndigheterna att omplacera barnet om barnet far illa pga vanvård.

det gäller både missbrukarföräldrar och andra som inte kan ta hand om sina barn av olika anledningar, om det så är av ren omognad eller misskötsel/misshandel.

staten kommer aldrig att genomföra tvångsaborter, det kränker den personliga integriteten otroligt mycket.
det räckte väl med tvångssteriliseringen av handikappade som pågick in på 70-talet.

Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
5 september 2010 kl. 18:02
Nykaria Tjej, 35 år

Citat från Tour

den här delen håller jag med om, däremot är tvångsabort aldrig okej. man kan inte tvinga någon att avsluta sin graviditet under några omständigheter, och det finns inga register om alkoholmissbruk/narkotikamissbruk. det är isånafall en senare fråga för sociala myndigheterna att omplacera barnet om barnet far illa pga vanvård.

det gäller både missbrukarföräldrar och andra som inte kan ta hand om sina barn av olika anledningar, om det så är av ren omognad eller misskötsel/misshandel.

staten kommer aldrig att genomföra tvångsaborter, det kränker den personliga integriteten otroligt mycket.
det räckte väl med tvångssteriliseringen av handikappade som pågick in på 70-talet.



Nej, självklart kommer tvångsabort aldrig att genomföras.
Men tycker att det hade varit bra då barnet kan få väldigt stora problem av att modern drack mycket alkohol och/eller tog droger under graviditen och tycker inte att barnet skall fara illa på grund av det.

Det är väldigt stor risk för stora problem för ett barn om deras moder har missbrukat under graviditeten.
Bland annat om modern var drogmissbrukare så är barnet det då denne föds.
Vilket innebär att de måste ge barnet droger för att kunna avvänja den - och kan också ha föds med många olika handikapp - även grova sådana. Enbart på grund av att modern missbrukade.

Nu säger inte jag att ett barn med handikapp är mindre värt, absolut inte.
Men tycker att föräldrar som missbrukar inte skall ha barn försen de själva är "clean" om man säger så .
Oavsett om tvångsomhändertagande finns eller inte.

Tycker inte ett barn skall lida bara för att föräldrarna är oansvariga under en graviditet och efter.
Hoppas du förstår vad jag menar med detta.

Tour Kille, 38 år

16 313 forumsinlägg

Skrivet:
5 september 2010 kl. 18:11
Tour Kille, 38 år

Citat från Nykaria


Citat från Tour

den här delen håller jag med om, däremot är tvångsabort aldrig okej. man kan inte tvinga någon att avsluta sin graviditet under några omständigheter, och det finns inga register om alkoholmissbruk/narkotikamissbruk. det är isånafall en senare fråga för sociala myndigheterna att omplacera barnet om barnet far illa pga vanvård.

det gäller både missbrukarföräldrar och andra som inte kan ta hand om sina barn av olika anledningar, om det så är av ren omognad eller misskötsel/misshandel.

staten kommer aldrig att genomföra tvångsaborter, det kränker den personliga integriteten otroligt mycket.
det räckte väl med tvångssteriliseringen av handikappade som pågick in på 70-talet.


Nej, självklart kommer tvångsabort aldrig att genomföras.
Men tycker att det hade varit bra då barnet kan få väldigt stora problem av att modern drack mycket alkohol och/eller tog droger under graviditen och tycker inte att barnet skall fara illa på grund av det.

Det är väldigt stor risk för stora problem för ett barn om deras moder har missbrukat under graviditeten.
Bland annat om modern var drogmissbrukare så är barnet det då denne föds.
Vilket innebär att de måste ge barnet droger för att kunna avvänja den - och kan också ha föds med många olika handikapp - även grova sådana. Enbart på grund av att modern missbrukade.

Nu säger inte jag att ett barn med handikapp är mindre värt, absolut inte.
Men tycker att föräldrar som missbrukar inte skall ha barn försen de själva är "clean" om man säger så .
Oavsett om tvångsomhändertagande finns eller inte.

Tycker inte ett barn skall lida bara för att föräldrarna är oansvariga under en graviditet och efter.
Hoppas du förstår vad jag menar med detta.



som sagt, så är det integritetskränkande, och alla har ett personligt ansvar att se till sitt barn bästa, både under och efter graviditeten. tyvärr så finns det ett fåtal människor som inte gör det, och det är såklart, inte bra. men att tvångsabortera barn av den anledningen fungerar inte.

som jag sa, så finns socialen till såna fall, och dom tar inte ens barnet permanent ifrån föräldern, utan sätter den i tillfälligt fosterhem, sen kan föräldern välja att ta itu med sitt missbruk eller skita i det, beroende på det så kan man få barnet tillbaka, under övervakning.

Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
5 september 2010 kl. 18:13
Nykaria Tjej, 35 år

Citat från Tour

som sagt, så är det integritetskränkande, och alla har ett personligt ansvar att se till sitt barn bästa, både under och efter graviditeten. tyvärr så finns det ett fåtal människor som inte gör det, och det är såklart, inte bra. men att tvångsabortera barn av den anledningen fungerar inte.

som jag sa, så finns socialen till såna fall, och dom tar inte ens barnet permanent ifrån föräldern, utan sätter den i tillfälligt fosterhem, sen kan föräldern välja att ta itu med sitt missbruk eller skita i det, beroende på det så kan man få barnet tillbaka, under övervakning.



Visst, det är integritetskränkande, men säger bara min åsikt. Tycker som sagt inte att barnet skall lida på grund utav att föräldrarna inte har alla hästar i stallet och sätter sig själv framför.

Men sen kommer ju tvångsabort aldrig att ske.

Tour Kille, 38 år

16 313 forumsinlägg

Skrivet:
5 september 2010 kl. 18:18
Tour Kille, 38 år

Citat från Nykaria


Citat från Tour

som sagt, så är det integritetskränkande, och alla har ett personligt ansvar att se till sitt barn bästa, både under och efter graviditeten. tyvärr så finns det ett fåtal människor som inte gör det, och det är såklart, inte bra. men att tvångsabortera barn av den anledningen fungerar inte.

som jag sa, så finns socialen till såna fall, och dom tar inte ens barnet permanent ifrån föräldern, utan sätter den i tillfälligt fosterhem, sen kan föräldern välja att ta itu med sitt missbruk eller skita i det, beroende på det så kan man få barnet tillbaka, under övervakning.


Visst, det är integritetskränkande, men säger bara min åsikt. Tycker som sagt inte att barnet skall lida på grund utav att föräldrarna inte har alla hästar i stallet och sätter sig själv framför.

Men sen kommer ju tvångsabort aldrig att ske.



nej, som sagt, så finns socialen till att lösa sådana problem, i de fall de uppstår.

Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
5 september 2010 kl. 18:21
Nykaria Tjej, 35 år

Citat från Tour

nej, som sagt, så finns socialen till att lösa sådana problem, i de fall de uppstår.



Fast socialen kan inte ta bort ett grovt handikapp som moderns drogmissbruk har tillverkat (som exempel).


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet