Abort - Rätt eller fel?
Tekniskt sätt dödar killar barn nästan varje dag? ( FAP FAP )
Nej men keep abortion safe and legal
Citat från Nykaria
Citat från BRUTALHANDJOB
Abort har räddat mitt liv.
Ja, för du skulle ju dö om du fick ett barn.
Shit, såna saker är farliga.
Jag tror att mitt liv skulle vara ganska förstört om jag fick ett barn när var 14.
Citat från BRUTALHANDJOB
Jag tror att mitt liv skulle vara ganska förstört om jag fick ett barn när var 14.
Ja, gud...
Du kan ju inte gå ut och supa i så fall. </3
Abort i mina ögon är någonting självklart ifall man blir oplanerat gravid med fel person eller inte är redo för att ha barn.
Då tycker jag att det är mer rätt att göra abort än att behålla barnet, vilket i min mening är mer egoistiskt än att göra abort IFALL man som sagt inte är redo för att ha barn.
Att föda ett barn då man inte är redo, har ekonomi, bostad eller partner för det vore grymt respektlöst.
Citat från Nykaria
Citat från BRUTALHANDJOB
Jag tror att mitt liv skulle vara ganska förstört om jag fick ett barn när var 14.
Ja, gud...
Du kan ju inte gå ut och supa i så fall. </3
Du menar alltså att en fjortonåring är fullt kapabel att ta hand om barn?
Seriously, quit the sarkasm och kom med argument.
Citat från Nykaria
Inte tekniskt sätt, nej.
It takes two to tango!
Tekniskt sett så är ju en spermie en halv delen av det som krävs för att skapa ett liv.
Så man gör ett...halvt mord?
Men on topic:
Jag tycker att abort är upp till varje kvinna.
Deras kropp och de får bestämma över den själva utan att få massa skit för det av andra som är trång tänkta.
Det Ankunge säger är oerhört logiskt och på ett sätt håller jag med honom men.. Känns inte riktigt som att fostret är en riktigt människa och därför kan det få dö.. Precis som att dom flesta om dom är helt ärliga mot sig själva vet att dem inte tycker att djur är lika mycket värda som människor. Känns då som att kvinnan får göra sig av med fostret på ett tidigt stadium då det inte känns som en riktig människa och då alltså inte är lika mycket värd som kvinnan. Måste säga att min slutsats får mig att känna mig hemsk.
Bättre att ungen inte föds överhuvudtaget än att den föds in i värld där den inte är välkommen och där folk inte kan ta hand om den.
Abort är inte mord. Ett foster är inte ett barn förens den är utvecklad ifrån att vara slem.
Citat från Nykaria
Citat från Incubus
Bättre att ungen inte föds överhuvudtaget än att den föds in i värld där den inte är välkommen och där folk inte kan ta hand om den.
Abort är inte mord. Ett foster är inte ett barn förens den är utvecklad ifrån att vara slem.
Och "slem" är?
Det som fostret är innan det utvecklats. (:
Citat från Nykaria
Citat från LiBRA69
Du menar alltså att en fjortonåring är fullt kapabel att ta hand om barn?
Seriously, quit the sarkasm och kom med argument.
Vissa 14 åringar kan ta hand om ett barn, ja.
Och varför skulle livet _förstöras_ ?
Vissa ja.
Eftersom han verkade ganska säker på att det skulle förstöra hans liv så är han antagligen inte en av dem?
De flesta fjortonåringar är inte redo moget, fysiskt eller ekonomiskt.
Tja, att inte kunna plugga överhuvudtaget? Skulle nog gissa att det även tär ganska ordentligt psykiskt.
Citat från LiBRA69
Vissa ja.
Eftersom han verkade ganska säker på att det skulle förstöra hans liv så är han antagligen inte en av dem?
De flesta fjortonåringar är inte redo moget, fysiskt eller ekonomiskt.
Tja, att inte kunna plugga överhuvudtaget? Skulle nog gissa att det även tär ganska ordentligt psykiskt.
Och hur skulle det _förstöra_ livet?
Kanske bli en aningen svårare, men att säga att livet förstörs är helt - för mig, fel.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet