Abort - Rätt eller fel?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
sweetsixteeen Kille, 32 år

1 740 forumsinlägg

Skrivet:
1 december 2009 kl. 20:13
sweetsixteeen Kille, 32 år

Tekniskt sätt dödar killar barn nästan varje dag? ( FAP FAP )

Nej men keep abortion safe and legal

Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
1 december 2009 kl. 20:14
Nykaria Tjej, 35 år

Citat från J3RK


Tekniskt sätt dödar killar barn nästan varje dag? ( FAP FAP )

Nej men keep abortion safe and legal



Inte tekniskt sätt, nej.
It takes two to tango!

BRUTALHANDJOB Kille, 31 år

1 291 forumsinlägg

Skrivet:
1 december 2009 kl. 22:38
BRUTALHANDJOB Kille, 31 år

Citat från Nykaria


Citat från BRUTALHANDJOB

Abort har räddat mitt liv.


Ja, för du skulle ju dö om du fick ett barn.
Shit, såna saker är farliga.


Jag tror att mitt liv skulle vara ganska förstört om jag fick ett barn när var 14.

Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
2 december 2009 kl. 06:37
Nykaria Tjej, 35 år

Citat från BRUTALHANDJOB


Jag tror att mitt liv skulle vara ganska förstört om jag fick ett barn när var 14.


Ja, gud...
Du kan ju inte gå ut och supa i så fall. </3

omgnosebleed Kille, 34 år

1 311 forumsinlägg

Skrivet:
2 december 2009 kl. 06:52
omgnosebleed Kille, 34 år

Abort i mina ögon är någonting självklart ifall man blir oplanerat gravid med fel person eller inte är redo för att ha barn.
Då tycker jag att det är mer rätt att göra abort än att behålla barnet, vilket i min mening är mer egoistiskt än att göra abort IFALL man som sagt inte är redo för att ha barn.
Att föda ett barn då man inte är redo, har ekonomi, bostad eller partner för det vore grymt respektlöst.

Rosquist Kille, 33 år

4 111 forumsinlägg

Skrivet:
2 december 2009 kl. 09:22
Rosquist Kille, 33 år

Citat från Nykaria


Citat från BRUTALHANDJOB

Jag tror att mitt liv skulle vara ganska förstört om jag fick ett barn när var 14.


Ja, gud...
Du kan ju inte gå ut och supa i så fall. </3


Du menar alltså att en fjortonåring är fullt kapabel att ta hand om barn?
Seriously, quit the sarkasm och kom med argument.

E_Schwartz Kille, 36 år

15 873 forumsinlägg

Skrivet:
2 december 2009 kl. 09:25
E_Schwartz Kille, 36 år

Citat från Nykaria


Inte tekniskt sätt, nej.
It takes two to tango!


Tekniskt sett så är ju en spermie en halv delen av det som krävs för att skapa ett liv.
Så man gör ett...halvt mord?

Men on topic:

Jag tycker att abort är upp till varje kvinna.
Deras kropp och de får bestämma över den själva utan att få massa skit för det av andra som är trång tänkta.

ttulkas Kille, 30 år

658 forumsinlägg

Skrivet:
2 december 2009 kl. 09:33
ttulkas Kille, 30 år

Det Ankunge säger är oerhört logiskt och på ett sätt håller jag med honom men.. Känns inte riktigt som att fostret är en riktigt människa och därför kan det få dö.. Precis som att dom flesta om dom är helt ärliga mot sig själva vet att dem inte tycker att djur är lika mycket värda som människor. Känns då som att kvinnan får göra sig av med fostret på ett tidigt stadium då det inte känns som en riktig människa och då alltså inte är lika mycket värd som kvinnan. Måste säga att min slutsats får mig att känna mig hemsk.

Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
2 december 2009 kl. 16:22
Nykaria Tjej, 35 år

Citat från LiBRA69


Du menar alltså att en fjortonåring är fullt kapabel att ta hand om barn?
Seriously, quit the sarkasm och kom med argument.



Vissa 14 åringar kan ta hand om ett barn, ja.
Och varför skulle livet _förstöras_ ?

Incubus Kille, 34 år

280 forumsinlägg

Skrivet:
2 december 2009 kl. 16:24
Incubus Kille, 34 år

Bättre att ungen inte föds överhuvudtaget än att den föds in i värld där den inte är välkommen och där folk inte kan ta hand om den.
Abort är inte mord. Ett foster är inte ett barn förens den är utvecklad ifrån att vara slem.

Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
2 december 2009 kl. 16:25
Nykaria Tjej, 35 år

Citat från Incubus


Bättre att ungen inte föds överhuvudtaget än att den föds in i värld där den inte är välkommen och där folk inte kan ta hand om den.
Abort är inte mord. Ett foster är inte ett barn förens den är utvecklad ifrån att vara slem.



Och "slem" är?

Incubus Kille, 34 år

280 forumsinlägg

Skrivet:
2 december 2009 kl. 16:27
Incubus Kille, 34 år

Citat från Nykaria


Citat från Incubus

Bättre att ungen inte föds överhuvudtaget än att den föds in i värld där den inte är välkommen och där folk inte kan ta hand om den.
Abort är inte mord. Ett foster är inte ett barn förens den är utvecklad ifrån att vara slem.


Och "slem" är?


Det som fostret är innan det utvecklats. (:

Rosquist Kille, 33 år

4 111 forumsinlägg

Skrivet:
2 december 2009 kl. 16:30
Rosquist Kille, 33 år

Citat från Nykaria


Citat från LiBRA69

Du menar alltså att en fjortonåring är fullt kapabel att ta hand om barn?
Seriously, quit the sarkasm och kom med argument.


Vissa 14 åringar kan ta hand om ett barn, ja.
Och varför skulle livet _förstöras_ ?


Vissa ja.
Eftersom han verkade ganska säker på att det skulle förstöra hans liv så är han antagligen inte en av dem?
De flesta fjortonåringar är inte redo moget, fysiskt eller ekonomiskt.
Tja, att inte kunna plugga överhuvudtaget? Skulle nog gissa att det även tär ganska ordentligt psykiskt.

Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
2 december 2009 kl. 16:35
Nykaria Tjej, 35 år

Citat från LiBRA69


Vissa ja.
Eftersom han verkade ganska säker på att det skulle förstöra hans liv så är han antagligen inte en av dem?
De flesta fjortonåringar är inte redo moget, fysiskt eller ekonomiskt.
Tja, att inte kunna plugga överhuvudtaget? Skulle nog gissa att det även tär ganska ordentligt psykiskt.



Och hur skulle det _förstöra_ livet?
Kanske bli en aningen svårare, men att säga att livet förstörs är helt - för mig, fel.

Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
2 december 2009 kl. 16:35
Nykaria Tjej, 35 år

Citat från Incubus


Det som fostret är innan det utvecklats. (:


Är det typ, när hjärtat inte slår och hjärnan inte är aktiv?


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet