Abort - Rätt eller fel?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Rosquist Kille, 33 år

4 111 forumsinlägg

Skrivet:
2 december 2009 kl. 16:51
Rosquist Kille, 33 år

Citat från Nykaria


Citat från LiBRA69

Vissa ja.
Eftersom han verkade ganska säker på att det skulle förstöra hans liv så är han antagligen inte en av dem?
De flesta fjortonåringar är inte redo moget, fysiskt eller ekonomiskt.
Tja, att inte kunna plugga överhuvudtaget? Skulle nog gissa att det även tär ganska ordentligt psykiskt.


Och hur skulle det _förstöra_ livet?
Kanske bli en aningen svårare, men att säga att livet förstörs är helt - för mig, fel.


Det kan _förstöra_ hela ens liv eftersom det _förstör_ ens möjligheter till ett så bra liv som de kunde ha haft.
Sen kan det paja en psykiskt och även fysiskt för kvinnor.

Fan vad jag _hatar_ detdär. "_ord_" är så jävla fult. det finns en understrykningsknapp.

bacill Tjej, 30 år

66 forumsinlägg

Skrivet:
2 december 2009 kl. 17:11
bacill Tjej, 30 år

Men för helvete!
Okej , så det skulle alltså vara fel med abort om man blev våldtagen!?
Jag skulle fan inte klara av det , o det är säkert andra som inte skulle stå ut heller!
Tänk att behöva stå ut med den tanken när man väl fött barnet och tänk själv när ungen börjar fråga om sin pappa ..
Och som i mitt fall vara 14 år gammal. Man VILL INTE ha barn i denna åldern. Att behöva bli vuxen så fort o allt ansvar som det medför!
Finns ju för fan dem som nt klarar av ansvaret till en hund! Sen att ens föräldrar ska klara av det ekonomiskt åt en dessutom. Klara av skolan i dem omständigheterna osv
Om det så skulle vara för att kondomen spruckit så är jag för abort . Det är ju inte precis som så att man inte försökt skydda sig.
Däremot, om man kört UTAN kondom så är det en annan grej. På fyllan vet man kanske inte vad man gör men är man fullt medveten om vad man gör , då får man skylla sig själv.

Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
2 december 2009 kl. 18:13
Nykaria Tjej, 35 år

Citat från LiBRA69


Det kan _förstöra_ hela ens liv eftersom det _förstör_ ens möjligheter till ett så bra liv som de kunde ha haft.
Sen kan det paja en psykiskt och även fysiskt för kvinnor.

Fan vad jag _hatar_ detdär. "_ord_" är så jävla fult. det finns en understrykningsknapp.



Använd den själv då, och klaga inte på hur jag skriver.
Tänker inte rätta mig efter dig.

Rosquist Kille, 33 år

4 111 forumsinlägg

Skrivet:
2 december 2009 kl. 18:21
Rosquist Kille, 33 år

Citat från Nykaria


Citat från LiBRA69

Det kan _förstöra_ hela ens liv eftersom det _förstör_ ens möjligheter till ett så bra liv som de kunde ha haft.
Sen kan det paja en psykiskt och även fysiskt för kvinnor.

Fan vad jag _hatar_ detdär. "_ord_" är så jävla fult. det finns en understrykningsknapp.


Använd den själv då, och klaga inte på hur jag skriver.
Tänker inte rätta mig efter dig.


Det behöver du inte, just sayin'. <3

Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
2 december 2009 kl. 19:04
Nykaria Tjej, 35 år

11-åringar ska inte ens veta vad en snopp är för någonting.

Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
2 december 2009 kl. 19:39
Nykaria Tjej, 35 år

Tycker jag inte.

Flissann Tjej, 33 år

866 forumsinlägg

Skrivet:
2 december 2009 kl. 22:41
Flissann Tjej, 33 år

Citat från Nykaria


Ja, gud...
Du kan ju inte gå ut och supa i så fall. </3[/i]

det där var bara jävligt omoget sagt!

BRUTALHANDJOB Kille, 31 år

1 291 forumsinlägg

Skrivet:
3 december 2009 kl. 01:30
BRUTALHANDJOB Kille, 31 år

Citat från Nykaria


Citat från BRUTALHANDJOB

Jag tror att mitt liv skulle vara ganska förstört om jag fick ett barn när var 14.


Ja, gud...
Du kan ju inte gå ut och supa i så fall. </3


Skoj du är va?
Men nej, jag är långt från kapabel att ta hand om ett barn. Dyrt för den delen också.

Ejdl Kille, 37 år

963 forumsinlägg

Skrivet:
3 december 2009 kl. 01:46
Ejdl Kille, 37 år

Nykaria Tjej, 35 år

3 530 forumsinlägg

Skrivet:
3 december 2009 kl. 06:14
Nykaria Tjej, 35 år

Citat från Flissann


det där var bara jävligt omoget sagt!


De flesta "tonåringar" jag pratar med, har supandet med i sina "what i can not do when I have a kid".

polarbear Tjej, 34 år

3 787 forumsinlägg

Skrivet:
3 december 2009 kl. 06:47
polarbear Tjej, 34 år

Beror på situationen.
Kan man föda barnet och ta hand om det, så borde man inte få göra abort.
Kan man inte ta hand om det och inte vill adoptera bort det, då är det väl så.
Det är en själv som mår dåligt efter aborten <;

Rosquist Kille, 33 år

4 111 forumsinlägg

Skrivet:
3 december 2009 kl. 08:09
Rosquist Kille, 33 år

Citat från spokstad


Citat från BRUTALHANDJOB

Citat från Nykaria

Citat från BRUTALHANDJOB

Jag tror att mitt liv skulle vara ganska förstört om jag fick ett barn när var 14.


Ja, gud...
Du kan ju inte gå ut och supa i så fall. </3

Skoj du är va?
Men nej, jag är långt från kapabel att ta hand om ett barn. Dyrt för den delen också.

Du kunde ju ha adopterat bort det.


Inte riktigt så lätt som man tror.

Anthonestmistake Kille, 34 år

5 251 forumsinlägg

Skrivet:
3 december 2009 kl. 08:16
Anthonestmistake Kille, 34 år

Abort bör var den sista, och verkligen allra sista utvägen.

Kan man inte ta hand om ett barn, eller lösa det utan abort, så ska man lära sig att skydda sig ordentligt från första början.

Flissann Tjej, 33 år

866 forumsinlägg

Skrivet:
3 december 2009 kl. 08:31
Flissann Tjej, 33 år

Citat från Nykaria


De flesta "tonåringar" jag pratar med, har supandet med i sina "what i can not do when I have a kid".[/i]

men för det behöver du inte ta för givet att alla menar så, eller hur?

Rosquist Kille, 33 år

4 111 forumsinlägg

Skrivet:
3 december 2009 kl. 08:32
Rosquist Kille, 33 år

Citat från Flissann


Citat från Nykaria

De flesta "tonåringar" jag pratar med, har supandet med i sina "what i can not do when I have a kid".

men för det behöver du inte ta för givet att alla menar så, eller hur?


Word <3


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet