Abort - Rätt eller fel?
Citat från Nykaria
Citat från LiBRA69
Vissa ja.
Eftersom han verkade ganska säker på att det skulle förstöra hans liv så är han antagligen inte en av dem?
De flesta fjortonåringar är inte redo moget, fysiskt eller ekonomiskt.
Tja, att inte kunna plugga överhuvudtaget? Skulle nog gissa att det även tär ganska ordentligt psykiskt.
Och hur skulle det _förstöra_ livet?
Kanske bli en aningen svårare, men att säga att livet förstörs är helt - för mig, fel.
Det kan _förstöra_ hela ens liv eftersom det _förstör_ ens möjligheter till ett så bra liv som de kunde ha haft.
Sen kan det paja en psykiskt och även fysiskt för kvinnor.
Fan vad jag _hatar_ detdär. "_ord_" är så jävla fult. det finns en understrykningsknapp.
Men för helvete!
Okej , så det skulle alltså vara fel med abort om man blev våldtagen!?
Jag skulle fan inte klara av det , o det är säkert andra som inte skulle stå ut heller!
Tänk att behöva stå ut med den tanken när man väl fött barnet och tänk själv när ungen börjar fråga om sin pappa ..
Och som i mitt fall vara 14 år gammal. Man VILL INTE ha barn i denna åldern. Att behöva bli vuxen så fort o allt ansvar som det medför!
Finns ju för fan dem som nt klarar av ansvaret till en hund! Sen att ens föräldrar ska klara av det ekonomiskt åt en dessutom. Klara av skolan i dem omständigheterna osv
Om det så skulle vara för att kondomen spruckit så är jag för abort . Det är ju inte precis som så att man inte försökt skydda sig.
Däremot, om man kört UTAN kondom så är det en annan grej. På fyllan vet man kanske inte vad man gör men är man fullt medveten om vad man gör , då får man skylla sig själv.
Citat från LiBRA69
Det kan _förstöra_ hela ens liv eftersom det _förstör_ ens möjligheter till ett så bra liv som de kunde ha haft.
Sen kan det paja en psykiskt och även fysiskt för kvinnor.
Fan vad jag _hatar_ detdär. "_ord_" är så jävla fult. det finns en understrykningsknapp.
Använd den själv då, och klaga inte på hur jag skriver.
Tänker inte rätta mig efter dig.
Citat från Nykaria
Citat från LiBRA69
Det kan _förstöra_ hela ens liv eftersom det _förstör_ ens möjligheter till ett så bra liv som de kunde ha haft.
Sen kan det paja en psykiskt och även fysiskt för kvinnor.
Fan vad jag _hatar_ detdär. "_ord_" är så jävla fult. det finns en understrykningsknapp.
Använd den själv då, och klaga inte på hur jag skriver.
Tänker inte rätta mig efter dig.
Det behöver du inte, just sayin'. <3
11-åringar ska inte ens veta vad en snopp är för någonting.
Tycker jag inte.
Citat från Nykaria
Citat från BRUTALHANDJOB
Jag tror att mitt liv skulle vara ganska förstört om jag fick ett barn när var 14.
Ja, gud...
Du kan ju inte gå ut och supa i så fall. </3
Skoj du är va?
Men nej, jag är långt från kapabel att ta hand om ett barn. Dyrt för den delen också.
Beror på situationen.
Kan man föda barnet och ta hand om det, så borde man inte få göra abort.
Kan man inte ta hand om det och inte vill adoptera bort det, då är det väl så.
Det är en själv som mår dåligt efter aborten <;
Citat från spokstad
Citat från BRUTALHANDJOB
Citat från Nykaria
Citat från BRUTALHANDJOB
Jag tror att mitt liv skulle vara ganska förstört om jag fick ett barn när var 14.
Ja, gud...
Du kan ju inte gå ut och supa i så fall. </3
Skoj du är va?
Men nej, jag är långt från kapabel att ta hand om ett barn. Dyrt för den delen också.
Du kunde ju ha adopterat bort det.
Inte riktigt så lätt som man tror.
Abort bör var den sista, och verkligen allra sista utvägen.
Kan man inte ta hand om ett barn, eller lösa det utan abort, så ska man lära sig att skydda sig ordentligt från första början.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet
