Abort - Rätt eller fel?

Föregående
Till botten     Sista sidan
Nästa
Kimi Tjej, 31 år

5 289 forumsinlägg

Skrivet:
3 december 2009 kl. 09:17
Kimi Tjej, 31 år

jag tycker kvinnan har all rätt till att göra abort om hon vill.

Flissann Tjej, 33 år

866 forumsinlägg

Skrivet:
3 december 2009 kl. 09:49
Flissann Tjej, 33 år

Citat från spokstad


Det borde va lättare än att döda det.[/i]

nej, att göra abort är enkelt, att adoptera bort ett barn är däremot inte lika enkelt.
sen skulle iaf jag hellre göra abort än att ge någon annan mitt egna barn!

Vilding Kille, 34 år

480 forumsinlägg

Skrivet:
3 december 2009 kl. 09:52
Vilding Kille, 34 år

jag ser det som:

ibland är det bättre att göra abort än att behålla ungen,t.e.x. om man inte har möjlighet att försörja den eller i allmänhet inte kan ge den ett bra liv/uppväxt.

behåller man barnet i sådana fall så är man självisk och grymm mot barnet

bebo_ Tjej, 33 år

10 085 forumsinlägg

Skrivet:
3 december 2009 kl. 09:53
bebo_ Tjej, 33 år

Låt det vara som det är, du påverkas inte ett skit av att någon gör abort, varför vill man i så fall förbjuda det? lol

bebo_ Tjej, 33 år

10 085 forumsinlägg

Skrivet:
3 december 2009 kl. 10:03
bebo_ Tjej, 33 år

Eller HELT tvärtom.

bebo_ Tjej, 33 år

10 085 forumsinlägg

Skrivet:
3 december 2009 kl. 10:08
bebo_ Tjej, 33 år

I guess.......

ROBERT Kille, 33 år

1 089 forumsinlägg

Skrivet:
3 december 2009 kl. 10:20
ROBERT Kille, 33 år

Det är en kvinnas rättighet att göra vad hon vill.

ROBERT Kille, 33 år

1 089 forumsinlägg

Skrivet:
3 december 2009 kl. 10:29
ROBERT Kille, 33 år

Citat från spokstad


Citat från ROBERT

Det är en kvinnas rättighet att göra vad hon vill.

Enligt FN:s allmänna förklaring om de mänskliga rättigheterna har var och en rätt till liv, frihet och personlig säkerhet.
Och man bryter mot det när man gör abort.


Okej.
Visste du också att bilar ska stanna när nån ska gå över en gata, alla stannar inte.

ROBERT Kille, 33 år

1 089 forumsinlägg

Skrivet:
3 december 2009 kl. 10:34
ROBERT Kille, 33 år

Citat från spokstad


Citat från Blutverlust

Citat från spokstad

Citat från ROBERT

Det är en kvinnas rättighet att göra vad hon vill.

Enligt FN:s allmänna förklaring om de mänskliga rättigheterna har var och en rätt till liv, frihet och personlig säkerhet.
Och man bryter mot det när man gör abort.

Fast ett foster är ingen människa :) Tyvärr

Jo, för det är ju människor som har gjort det. Så då måste det bli en människa.


Foster är ett foster?

ROBERT Kille, 33 år

1 089 forumsinlägg

Skrivet:
3 december 2009 kl. 10:39
ROBERT Kille, 33 år

Citat från spokstad


Det är en människa som dom har valt att kalla foster för att det ska bli okej att mörda det.

Hellre "mördar" jag ett barn än att bli en pappa på 17år som inte älskar sitt barn.

ROBERT Kille, 33 år

1 089 forumsinlägg

Skrivet:
3 december 2009 kl. 10:48
ROBERT Kille, 33 år

Citat från Blutverlust


Citat från spokstad

Citat från Blutverlust

Tur att inte alla folk tänker som dig ^^ Du tänker verkligen inte längre fram i barnets liv?

Det är ju det jag gör.

Nej tydligen inte :S ? Du tycker att man inte ska få göra abort, tänk om man inte är redo för ett barn, inte rätt tid i livet, man är för ung osv? Man kanske inte ens kan ta hand om sitt barn? Så nej, du tänker inte alls framåt. Du ska väl ändå skita i vad folk väljer att göra, hur kan det störa dig?


Agreed!

Steermayn Kille, 34 år

2 115 forumsinlägg

Skrivet:
3 december 2009 kl. 10:48
Steermayn Kille, 34 år

nej till livet helt enkelt. ^^

ROBERT Kille, 33 år

1 089 forumsinlägg

Skrivet:
3 december 2009 kl. 10:58
ROBERT Kille, 33 år

spokstad : Fixa ett preventivmedel som är 100% säkert då.

Flissann Tjej, 33 år

866 forumsinlägg

Skrivet:
3 december 2009 kl. 11:09
Flissann Tjej, 33 år

Citat från spokstad


Och jag fattar också att abort kan vara det bästa ibland, jag är inte så puckad som ni tror att jag är.

du får dig själv att framstå som puckad så det går inte att tro annat!

ROBERT Kille, 33 år

1 089 forumsinlägg

Skrivet:
3 december 2009 kl. 11:12
ROBERT Kille, 33 år

Citat från spokstad


Citat från Flissann

Citat från spokstad

Och jag fattar också att abort kan vara det bästa ibland, jag är inte så puckad som ni tror att jag är.

du får dig själv att framstå som puckad så det går inte att tro annat!

Jag vet att jag får mig att framstå som puckad, men jag vet också att jag inte är det.


Men vi vet inte det.


Föregående
Till toppen     Sista sidan
Nästa

Du måste vara inloggad för att skriva i forumet