Abort - Rätt eller fel?
Kimi
Tjej, 31 år
jag tycker kvinnan har all rätt till att göra abort om hon vill.
Vilding
Kille, 34 år
jag ser det som:
ibland är det bättre att göra abort än att behålla ungen,t.e.x. om man inte har möjlighet att försörja den eller i allmänhet inte kan ge den ett bra liv/uppväxt.
behåller man barnet i sådana fall så är man självisk och grymm mot barnet
bebo_
Tjej, 33 år
Låt det vara som det är, du påverkas inte ett skit av att någon gör abort, varför vill man i så fall förbjuda det? lol
bebo_
Tjej, 33 år
Eller HELT tvärtom.
bebo_
Tjej, 33 år
I guess.......
ROBERT
Kille, 33 år
Det är en kvinnas rättighet att göra vad hon vill.
ROBERT
Kille, 33 år
Citat från spokstad
Citat från ROBERT
Det är en kvinnas rättighet att göra vad hon vill.
Enligt FN:s allmänna förklaring om de mänskliga rättigheterna har var och en rätt till liv, frihet och personlig säkerhet.
Och man bryter mot det när man gör abort.
Okej.
Visste du också att bilar ska stanna när nån ska gå över en gata, alla stannar inte.
ROBERT
Kille, 33 år
Citat från spokstad
Citat från Blutverlust
Citat från spokstad
Citat från ROBERT
Det är en kvinnas rättighet att göra vad hon vill.
Enligt FN:s allmänna förklaring om de mänskliga rättigheterna har var och en rätt till liv, frihet och personlig säkerhet.
Och man bryter mot det när man gör abort.
Fast ett foster är ingen människa :) Tyvärr
Jo, för det är ju människor som har gjort det. Så då måste det bli en människa.
Foster är ett foster?
ROBERT
Kille, 33 år
Citat från Blutverlust
Citat från spokstad
Citat från Blutverlust
Tur att inte alla folk tänker som dig ^^ Du tänker verkligen inte längre fram i barnets liv?
Det är ju det jag gör.
Nej tydligen inte :S ? Du tycker att man inte ska få göra abort, tänk om man inte är redo för ett barn, inte rätt tid i livet, man är för ung osv? Man kanske inte ens kan ta hand om sitt barn? Så nej, du tänker inte alls framåt. Du ska väl ändå skita i vad folk väljer att göra, hur kan det störa dig?
Agreed!
Steermayn
Kille, 34 år
nej till livet helt enkelt. ^^
ROBERT
Kille, 33 år
spokstad : Fixa ett preventivmedel som är 100% säkert då.
ROBERT
Kille, 33 år
Citat från spokstad
Citat från Flissann
Citat från spokstad
Och jag fattar också att abort kan vara det bästa ibland, jag är inte så puckad som ni tror att jag är.
du får dig själv att framstå som puckad så det går inte att tro annat!
Jag vet att jag får mig att framstå som puckad, men jag vet också att jag inte är det.
Men vi vet inte det.
Du måste vara inloggad för att skriva i forumet